Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Pa to je problem, što ti misliš da svako ko ima samo srednju školu ne sme da ima onoliko koliko i oni sa fakultetom, zašto bi oni završili na ulici?
Не. То ја нисам рекао. Ја сматрам да они морају да имају паре јер раде и зарађују и не сматрам да су они заслужили да буду на улици или без новца. Напротив, средњи кадар мора да се школује и задржава у земљи, јер без њега не може ништа да функционише. Оно што сам је хтео да кажем јесте да су запослени у систему образовања лагали децу да ако заврше факултет да ће имати паре и положај у друштву. Што се мене тиче, држава мора то да обезбеди јер је профитирала на онима који иду у образовне установе. Не може неко да узме паре и нечије време, а да онда каже "то је тржиште, то је живот, то је тако". Људи не иду у школу да би сутра причали како имају диплому, већ да би радили и зарађивали паре. Процес образовања је улагање. Свако улагање мора да се исплати. Ако неко улаже паре и време у неки посао, он жели да му се то врати у виду новца или неке друге материјалне користи. Тако је исто и са образовањем.

Погледајте људе који су завршили ПМФ, људе који су студирали и завршили историју на Филозофском факултету у Београду или нешто слично, а после тога раде за 35-40 хиљада динара. То не може да иде тако. Ти људи су уложили све своје да би постали то што јесу и онда немају ништа. После тога се сви питају зашто су школе такве какве јесу и где то води. Њима је држава узела 16 година живота, новац и ко зна шта још, а на крају нису добили ништа. Сад ће неко да каже "па нек иду на Запад и нека тамо нађу посао". Не може то тако да се ради.

Jer ti sa školama misle da su vredniji i zaslužniji od nekog vozača šlepera koji dva meseca ne vidi porodicu i vozi 18 sati dnevno.

Не виде ни ови са школама своје породице по више месеци. Разни инжењери иду на пут, капетан теретног брода је одсутан и по 10-12 месеци, заједно са машинским инжењером који одржава погон брода.

Ili od majstora koji ceo dan radi napolju i na +45 i na -10, a oni sede u klimatizovanim kancelarijama.
А инжењер који надгледа радове на +45 и -10? А инжењер који иде по погонима и мора да провери све шта су механичари, електричари, заваривачи, бравари, фарбари и остали радници урадили? Све њих неко мора да надгледа и да их исправља.

Ili od električara koji svakoga dana rizikuje svoj život.

Слажем се да ризикује, али тај живот ризикује и психијатар који ради у душевној болници, ризикује га и хирург који отвара пацијента у Ургентном центру јер може да се зарази болестима које пацијент има у крви и ткиву, ризикују га лекари на инфективној клиници (видели смо шта је било током короне). Ризикује га и хемичар у лабораторији који ради са опасним елементима, ризикује га и физичар који ради у Винчи (нуклеарни акциденти).

Колику плату имају лекари у Србији? Сигурно није велика чим већина медицинског особља гледа како да оде у Немачку. Колика је зарада физичара или хемичара? Што је рекла онда докторка, дајете милијарде на фудбалере, а сада хоћете да вам лекари са платом од хиљаду евра за две недеље створе лек за корону.

Eto, meni je istoričar potpuno bezvredno zanimanje, zašto bi on imao više od mene?
Добро. Зато имаш прекрајање историје, лажне књиге, уџбенике, студије, људе који не знају од кога потичу, нити шта је њихово.

Ljudi ne shvataju da je teže biti majstor ali pravi dobar majstor nego neki istoričar ili šta već.

Ја мислим да је теже имати плату 35.000,00 динара него зарадити месечно 2.000,00 евра као електричар. Нико не каже да је лако радити, али је свакако тешко живети са чињеницом да имаш 40.000,00 и да ти је то све за године проведене за књигом.

Kao što imaš i profesora i intelektualaca koji pojma nemaju, a misle da su popili svu pamet ovoga sveta.

Наравно. То треба ставити све на своје место. Простор треба дати онима који знају.

Koje dete želi da bude majstor? Za života nisam ijedno dete čuo da je rekao da mu je životna želja da bude majstor ili pak pevač :D O doktorima i da ne pričam. Reci mi kako će neko dete znati da želi da bude doktor ako nikada nije učio biologiju i ostalo i probudio želju da bude doktor? Tako što će razbijati glave i visiti ispred urgentnog? Ja čak mislim da su većina doktora doktori jer su ih roditelji naterali.
Желе. Постоје деца која се играју алатом и стварима из радионице и маштају о томе да раде кад одрасту.
 
Напротив, средњи кадар мора да се школује и задржава у земљи, јер без њега не може ништа да функционише.
Оно што сам је хтео да кажем јесте да су запослени у систему образовања лагали децу да ако заврше факултет да ће имати паре и положај у друштву.
Њима је држава узела 16 година живота, новац и ко зна шта још, а на крају нису добили ништа.
Што је рекла онда докторка, дајете милијарде на фудбалере, а сада хоћете да вам лекари са платом од хиљаду евра за две недеље створе лек за корону.
(y)(y)(y)

in-college-confused-at-loading-image-you-cant-get-a-job-without-a-college-education-unqualified

what-meme-what-they-think.gif

unhelpfulteachermeme.png


Inače, svi mimovi su sa sajtova sa engleskim govornim područjem (ili internacionalni). To je postao svetski problem, više nije endemičan samo za Balkan.
 
Не може неко да узме паре и нечије време, а да онда каже "то је тржиште, то је живот, то је тако". Процес образовања је улагање. Свако улагање мора да се исплати. Ако неко улаже паре и време у неки посао, он жели да му се то врати у виду новца или неке друге материјалне користи. Тако је исто и са образовањем.

Погледајте људе који су завршили ПМФ, људе који су студирали и завршили историју на Филозофском факултету у Београду или нешто слично, а после тога раде за 35-40 хиљада динара. То не може да иде тако.

Teško je odgovoriti na ovo. Razumem šta želite da kažete i generalno Vaš sistem vrednosti je ispravan, meritokratski ljudi treba da budu nagrađeni u skladu sa svojim zalaganjem i mogućnostima! Ipak, ne može bez da se tržište uplete tu. Filozofski fakultet je tu najdrastičniji primer (a ima ih još), ako se ograničim na BU, jednostavno gradu i državi godišnje nije potrebno 70 filozofa, ravno 100 sociologa, 120 istoričara, 62 arheologa ili 55 antropologa. Jednostavno nije! Činjenica je i da postoji manjak majstora npr i da će to biti sve izraženiji problem.

Krivim tu dosta i roditelje što deci nisu predočili neke činjenice na njihovo ali ja to volim, tim pre što decenijama država privređuje tržišno. Da im kažu npr da onda u tome moraju da budu najbolji, a da vala i tada ne znači da će imati lep posao, jer treba da pobede nepotizam, stranačko zapošljacvanje itd.

Naravno i da svako ulaganje ne mora da se isplati, uloži se u berzu, padne. Uloži se u malinjak, uništi ga grad.
 
Apsolutno, ali trenutno su zakivači zaista potrebniji od filozofa i 62 arheologa, kao što su od prvih potrebniji energetičari, doktori specijalisti, IT seniori. Poremećena je normalna proporcija upravo netržišnim sistemom koji je bio dominatan pre 30 godina. U redu je da neko sa 19 godina ne vidi to, ali nije da roditelj koji 30 godina živi u takvom sistemu ne vidi to! mislim u redu je i to, ali treba predočiti posledice!

Na kraju, verujem da je lakše postati zakivač eksera posle završene andragogije, u suprotno ne verujem. Opet neće niko, svi smatraju da treba da ima mesta za njih za ono što žele da rade! Ne, to je samo plus, ljudi te plaćaju za ono što njima treba, ne ono šta ti voliš!
 
Poslednja izmena:
Saglasan da smo ga preterali sa humanistikama i da se upravo tu najviše upisuju oni koji "ne znaju šta bi", a beže od zanata zbog malograđanštine svojih roditelja. Međutim, druga strana medalje je što rezanje broja mesta na tim odsecima (koje jeste nužno) može voditi i do njihovog gašenja, kao što se to već dešava u pojedinim zemljama.
 
Očekivano, maše se ključne poente, a to je da kako vreme teče srednja klasa se sve više erodira u mnogim zemljama, a ona je ključna za uspeh i društva i sveta kao kolektiva.

Isto tako očekivano, svaki put kada neko o tome priča previše dugo (''razglaba'') ili previše pasionirano i uneseno u to, dobija etiketu da je komunjara ili neradnik. (desiće se to pre ili kasnije i na ovoj temi) Isto tako, svaki put kada neko kaže da su fakulteti postali institucije za otimanje para i/ili za učenje od svega ponešto a u stvari ničega, odmah se pretpostavlja da dotični komentator najverovatnije nije završio fakultet pa tako priča ili je završio arheologiju.

Dok sam čitao overdrive-ov post mislio sam u jednom momentu da okačim delove jednog skorašnjeg američkog teksta. A tema je kako se protiv srednje klase već decenijama vodi jedna kampanja da se što više suzbije i da se relativizuje. Tako da neko ko je bednik može sebi da kaže da je srećan jer bar ima krov nad glavom i time je ''srednja klasa'', dok nova ''niža klasa'' postaju oni koji osim posla i spavanja, nemaju ništa drugo u životu, pa ni svoj dom. Ima jako puno interesantnih podataka i zapažanja, i tačno se vidi kako se Amerika promenila od 70ih na dalje, kada su vlasti počele da forsiraju korporacije i još bitnije - korporativni mentalitet. Koji glasi: ''osnovni cilj je pravljenje para, a sve ostalo je potpuno nebitno''.

Ali naravno, kada čovek okači ili priča o tako nečemu, biva proglašen za komunjaru i lenčugu, nebitno kakvi mu realni politički stavovi bili i nebitno šta i koliko radio. Isto tako, primetno je teranje mnogih stvari, mnogih znanja i mnogih ubeđenja u ekstreme i apsurde. Ljudi se uče i navikvaju da na sve gledaju binarno i isključivo. Ili si kapitalista ili si komunjara. Ili si levičar ili si desničar. Ili si ubeđenja da je sve novo sjajno i korisno, ii si ksenofob. Ili si industrijalac i mašinofil, ili si ''tree-hugger'' i hipik-primitivac. Ili si biznismen u svojoj struci (nema kolegijalnosti, samo ko više ućari), ili si neradnik socijalista. Ili si uspešan i boriš se za sebe bez obzira na posledice, ili si gubitnik i otpadnik.

Jedini način da neko ostane umeren i usidren u pravim vrednostima u ovo doba gomile poremećenih i ispranih mozgova jeste da bude tačno na onoj poziciji gde će dobijati mržnju, etikete i kritike od svih međusobno zaraćenih strana. I od levičara i od desničara, i od komunjara i od kapitaljara, i od konzervativaca i od avangardista. I onda tako pouzdano zna da je u sredini, na neutrali. Samo što nekad postane zamorno i mučno biti usred bojnog polja i ničije zemlje između različitih tabora psihopata. I to je baš tužno, u šta se čovečanstvo pretvorilo. Da se umerenost i balans smatraju nečim groznim i nepoželjnim. Zato i ne predviđam neku svetlu budućnost za čovečanstvo posle 2040.
 
Poslednja izmena:
Slažem se. Nije tu toliko do države, koliko do samih katedri. Treba taj neki profa sutra da opravda državi da je ok da postoje on i asistent na 2 studenta i da ta država održava zgradu fakulteta itd. Kad imaš državu od 25M ljudi to je ok, kad imaš od 6.3M, moraš da biraš prioritete. Kakav je tek smehotres u državama poput CG i sl...
 
Teško je odgovoriti na ovo. Razumem šta želite da kažete i generalno Vaš sistem vrednosti je ispravan, meritokratski ljudi treba da budu nagrađeni u skladu sa svojim zalaganjem i mogućnostima! Ipak, ne može bez da se tržište uplete tu. Filozofski fakultet je tu najdrastičniji primer (a ima ih još), ako se ograničim na BU, jednostavno gradu i državi godišnje nije potrebno 70 filozofa, ravno 100 sociologa, 120 istoričara, 62 arheologa ili 55 antropologa. Jednostavno nije! Činjenica je i da postoji manjak majstora npr i da će to biti sve izraženiji problem.

Krivim tu dosta i roditelje što deci nisu predočili neke činjenice na njihovo ali ja to volim, tim pre što decenijama država privređuje tržišno. Da im kažu npr da onda u tome moraju da budu najbolji, a da vala i tada ne znači da će imati lep posao, jer treba da pobede nepotizam, stranačko zapošljacvanje itd.

Naravno i da svako ulaganje ne mora da se isplati, uloži se u berzu, padne. Uloži se u malinjak, uništi ga grad.
Слажем се да није потребно 100 филозофа, 200 историчара итд. Ти људи немају где да раде и шта да раде, али то је сад већ један други проблем који се овде не решава. Образовна политика, као и политика државе уопште, не води рачуна о томе колико је којих образовних профила потребно, већ се отварају универзитети, некада државни, а сада приватни, без икаквог плана. Нико не гледа колико нам је потребно лекара, инжењера, стоматолога, економиста, правника, учитеља, наставника, математичара итд. већ се људи школују без плана и потребе. Зашто? Зато што је образовни систем постао сам себи сврха и циљ. Постоји да би сам себе одржао, а не да би школовао. Добар пример за то су вам ове лиценце о којима смо причали на теми о аутобусима, где људи морају да уложе огромно време и новац да би положили за возача аутобуса. Периодични испити, периодична проверавања и периодична настава су уведени у готово свим професијама и нико више није сигуран шта зна, а шта не зна и да ли ће поново морати у неку школу да не би изгубио посао који ради већ 30 година потпуно успешно.

Најбољи пример бесмисла образовног система код нас је приказан у филму/серији Камионџије. Двојица искусних возача камиона и шлепера, који раде већ годинама тај посао без икаквог проблема, морају напрасно да иду у школу. У већ озбиљним годинама, када имају породице и своје проблеме, они не могу да наставе са радом, од којег хране и своја и туђа уста, јер морају да уче неке ствари које немају везе ни са њиховим послом, нити са њиховим животом. Са и без те школе, они знају да раде, знају да возе шлепер, камион и комби, али свеједно држава их приморава да раде нешто што не треба ни њима, а ни њиховом послодавцу. Иако је серија снимљена пре 50 година, она описује и данашње стање, где људи морају стално да иду на неке беспотребне курсеве, наставу, да полажу стално неки испит за лиценцу, да слушају предавања, а истовремено раде своје послове без икаквог проблема.

Скоро сам чуо и доживео да професори по школама нису могли да наставе даље са радом док не донесу доказ да имају мастер титулу, па су тако многи ишли на факултет да им издају потврду да су мастери, иако мастер никада нису уписали, нити је то постојало у њихово време. Сада то представља дискриминацију према новим генерацијама, јер неко ко није ишао на мастер, има ту диплому, док ће нови студенти морати да уче годину дана дуже од својих претходника, да би се са њима изједначили. Треба додати и то да су ранији планови и програми били скромнији и лакши од садашњих (говорим о државним универзитетима), а да данашња диплома суштински и формално вреди мање од старе.

Да се вратим на број уписаних... На тај начин држава чува социјални мир. Како? Када ученик заврши основну школу, он може да крене да ради, али пошто сада сви измишљају да је неопходна средња школа за сваки посао на огласима, адолесцент је приморан да упише неку средњу школу, не зато што он то жели, већ да би имао диплому средње стручне спреме. Тако маса деце иде у машинске, техничке или неке друге стручне школе, а да их то не занима и где не стичу знање, већ само иду да би ишла и да би сутра могли да се запосле. То је опет још један проблем, јер држава не планира ни развој ни образовање средњег стручног кадра, већ држи школе и образовне профиле тек да би то постојало и да би се неко ту запослио. Осим тога, средња школа наставља да ради оно што је радила и основна - држи адолесценте под контролом. Нису на улици (барем не формално), имају неку обавезу, налазе се у ограђеном простору, троше време и снагу на месту где знају где су и где могу бити кажњени. На крају те школе, мали проценат ученика средњих стручних школа креће да ради у струци. Већина бира или да иде на приватни факултет или вишу школу или да ради нешто што нема везе са оним што су учили тамо. Тако људи из текстилних, дрвнопрерађивачких, машинских или саобраћајних школа постају конобари, шанкери, продавци итд. уместо да раде у неком текстилном погону, ГСП-у, ЕПС-у или некој другој фирми или установи којој треба такав кадар. Поставља се питање чему онда средња школа ако свако може да ради шта жели без обзира шта је учио? На то питање нема нико одговор, ни држава, ни наставници, ни родитељи, ни ученици. Када их питате зашто су ишли у ту школу, добијете одговор да су ишли јер нису знали где ће и шта ће, као и да нису размишљали. Суштински, то је нека инерција, а не интересовање.

Факултет и виша школа настављају оно што и средња и основна. Држе омладину окупираном на једном месту. Ту троше време и новац и имају обавезе. Касније иду на мастер или спец. студије. После тога иде нека пракса итд. На крају, ко је довољно упоран, тај ће ићи и на докторат. Све се пролонгира. Зашто? Да не би изашли на тржиште рада и да се не би суочили са стварношћу много раније. На тај начин, систем себи купује време, а зарађује и паре. Омладина се пацификује маштајући о бољем животу, великој заради и друштвеном положају, када једног дана заврши факултет.

Што се средњих школа тиче, поставља се питање држави и систему, зашто не запошљава те људе које шаље у разне техничке и стручне школе? Зашто не запосли децу из средње ГСП школе у својим предузећима и установама? Зашто неко ко је завршио за возача друмског возила не би радио као возач у дому здравља, хитној помоћи, пошти или пак министарству или Влади када стекне неко радно искуство? Србија троши новац на њихово образовање, а онда допушта да ти људи иду за Немачку или Шведску да возе и стварају тамо профит.
 
Dok sam čitao overdrive-ov post mislio sam u jednom momentu da okačim delove jednog skorašnjeg američkog teksta. A tema je kako se protiv srednje klase već decenijama vodi jedna kampanja da se što više suzbije i da se relativizuje. Tako da neko ko je bednik može sebi da kaže da je srećan jer bar ima krov nad glavom i time je ''srednja klasa'', dok nova ''niža klasa'' postaju oni koji osim posla i spavanja, nemaju ništa drugo u životu, pa ni svoj dom. Ima jako puno interesantnih podataka i zapažanja, i tačno se vidi kako se Amerika promenila od 70ih na dalje, kada su vlasti počele da forsiraju korporacije i još bitnije - korporativni mentalitet. Koji glasi: ''osnovni cilj je pravljenje para, a sve ostalo je potpuno nebitno''.

Средња класа се сузбија јер је систем схватио да она представља највећу опасност по више друштвене слојеве, односно власт. Зашто?

Припадник средње класе је образован, било средње, било више, али је суштински образован. Има довољно новца да не мора да се понижава, нити да пристаје на моралне компромисе ради преживљавања. Као такав, може да развије критичко мишљење и да контрира ономе што му се сервира и наређује. Зато је неподобан.

Зашто је сиротиња боља? Може да се подмити, да јој се да нешто, а да се добије свашта. Ко је гладан и жедан, тај не пита. Лакше је за манипулацију, лакше је за присилу и принуду. Прво јој се нешто да, а онда може да се уцени и контролише. То са средњом класом теже иде, јер средња класа није фасцинирана јефтиним триковима богатих и моћних.

Кад имате неког ко ради за 30 хиљада, њега можете да подмитите лакше. Кад имате некога ко ради за 1.500,00 или 2.000,00 евра, то не иде тек тако. Може и код њега, али је цифра или противуслуга далеко већа. Овом са 30 хиљада, можете да дате 50-100 евра и решена ствар. Колико морате да дате овом који прима 2.000,00 евра? Колико морате да дате овом од 5.000,00 евра? Некада ту новац и не помаже, већ морате да учините неку услугу. То је најкомпликованије.
 
Apsolutno tačno. Tako moja žena ima 3 fakultetske diplome i gomilu licenci. Dve diplome i licence normalno stečene velikim i poštenim radom, a od skora ima i treću diplomu, tako što je položila ispit i po razlike pojavivši se 4x na fakultetu, za upis, 2 ispita i diplomski! :ROFLMAO: Jednostavno donešen zakon koji suštinski retroaktivno kaže da sa svojom diplomom ne možeš da radiš posao koji si radio godinama. Tako lepo dođeš u situaciju da na popisu ni ne zna da kaže kako joj se zove taj fakultet, jer ionako svi znaju da je suština toga harač!

Aspurdna situacija da državne diplome peglaš privatnim (ugl je obrnuto), ali eto neko se setio kao da uzme lovu nakon što je država zakonski to omogućila.

Ipak, ako se dobro usmeriš, možeš nekako i da zabiđeš sve te stranačke šalabajzere, propise i sl, jednostavno radiš posao koji je potreban. Ako završiš sociologiju čak i kao njabolji, doći ćeš u situaciju da se laktaš i boriš sa nepotizmom i upravo budeš podložan ucenama i sl. E to treba reći deci!
 
Управо то. Неко ради посао годинама и одједном не може да га ради већ мора поново на факултет. Разумем да је неко завршио неподобан факултет, нпр. дају некоме са економијом да се бави проблема везаним за машинство и онда држава донесе пропис да само машински инжењер може да води одржавање возила, али да неко ради посао са факултетском дипломом за ту струку и да онда неко измисли да мора на мастер иначе губи посао, је несхватљиво.

Оно што мене запрепашћује је и лиценца за возаче. Ако је неко положио за Б, Ц или Д категорију, шта он има сада да вади неку лиценцу и да то обнавља? Он или зна или не зна да управља моторним возилом те категорије, односно тим типом возила. Било би ми јасно да неко мора да иде на посебну обуку ако са ТАМ-а и ФАП-а прелази на најновију сканију. То би било обавезно, али шта има да се издаје лиценца некоме ко годинама вози камионе, аутобусе и шлепере без проблема?
 
Meni je apsurdno i za taksiste. Barijere ulaska kao da su nuklearni fizičari, a u špicu ih nema! Slobodno tržište bi rešilo tu dosta...
 
Dosta korisnih teza ali dosta i nelogičnih.

А инжењер који надгледа радове на +45 и -10? А инжењер који иде по погонима и мора да провери све шта су механичари, електричари, заваривачи, бравари, фарбари и остали радници урадили? Све њих неко мора да надгледа и да их исправља.
Taj inžinjer svakako ima veću platu od svakoga koga nadgleda.

Lekari mogu da rade privatno kao što i rade, profesori takodje. Može se onda reći da država namerno ne uči decu dovoljno u školama tako da su im potrebni i privatni profesori. Eto, isplatio se višak profesora. Meni,i mnogima, privatni profesor je bio van domašaja. Srećom, roditelji su znali kako da nam predstave dalji život i šta ćemo odabrati na dalje. Nećeš da učiš, super niko te ne tera, ideš sa mnom da radiš na onih pomenutih +45 i -10. Pa ti vidi šta ti se više svidja.

Često to čujem, pogotovo od poznanika koji je završio istoriju da je država dužna da ih obezbedi ako su se školovali. Iliti "država duradi nešto". Mene samo zanima, gde postoji ta utopija da čim završiš bilo koju školu dobiješ posao u struci, A već je rečeno, rezanjem broja mesta može dovesti do njegovog gašenja.

Uostalom ovo nije ono o čemu smo pričali tj da li je škola uopše potrebna i da li treba dozvoliti deci da rade šta hoće i vole.

Желе. Постоје деца која се играју алатом и стварима из радионице и маштају о томе да раде кад одрасту.
Evo, moje dete od dve godine se igra sa kuhinjom. Da li to znači da treba da ga ispišem iz vrtića, ne upišem u školu i guram da bude kuvar, da nikad ne sazna(mo) njegove potencijale?

Ако је неко положио за Б, Ц или Д категорију, шта он има сада да вади неку лиценцу и да то обнавља?
Slažem se delom. Ali vožnja je ozbiljan posao gde vremenom otupe čula. Ne znam šta se radi na tim licencama ali verovatno provera znanja saobraćaja i lekarski pregledi. Jedino mi je to logično.
 
Slažem se delom. Ali vožnja je ozbiljan posao gde vremenom otupe čula. Ne znam šta se radi na tim licencama ali verovatno provera znanja saobraćaja i lekarski pregledi. Jedino mi je to logično

То што је теби логично, не значи да је тако.

Lekari mogu da rade privatno kao što i rade, profesori takodje.

Могу, али ти желиш да кад одеш у болницу да имаш најбољи могући третман. Да ли ћеш то да добијеш са ниским зарадама запослених?

Nećeš da učiš, super niko te ne tera, ideš sa mnom da radiš na onih pomenutih +45 i -10. Pa ti vidi šta ti se više svidja.

Данас није тако. Људи који нису учили не иду на -20 или +50, односно не иду сви.

Uostalom ovo nije ono o čemu smo pričali tj da li je škola uopše potrebna i da li treba dozvoliti deci da rade šta hoće i vole.

Школу не воле јер тамо не уче ништа корисно. Човек мора да буде образован и да учи, али у школи се то скоро и не ради. Шта може да научи неко ко има 7 часова дневно? Не може ништа. Веруј ми.
 
Ne znam šta može da nauči ali verujem da je svakako potrebno. Da li će dalje biti doktor nauka ili majstor sam neka odredi i sazna svoje potencijale i ograničenja. A to bez škole, usmeravanja roditelja i sa telefonima teško će da ide.
Могу, али ти желиш да кад одеш у болницу да имаш најбољи могући третман. Да ли ћеш то да добијеш са ниским зарадама запослених?
Naravno da ne, ali tu nije kriva škola već sistem koji godinama pljačka zdravstveni fond, počev od države pa sve do lekara koji rade privatno, a koriste državne resorse. Ljudi su generalno zatupeli na državne ustanove pa sve stavljaju u isti koš i ne obraćaju pažnju. A kada im lekar bude potreban onda vide da nije sve isto.

Данас није тако. Људи који нису учили не иду на -20 или +50, односно не иду сви.
Danas hvala bogu mnogi nisu primorani da idu, ima više mogućnosti. Ali ne stoji da je samo pre bilo tako. Uvek je bilo i biće "uhlje*******a".
 
Ne znam otkud vam da nam ne treba više arheologa, kad mi po Srbiji jedva da otkopasmo 5% od onoga što je trebalo. Istoričari - pa to tek... od Stanoja Stanojevića i Ćorovića niko ne napisa opštu nacionalnu istoriju. Bugari odonda napisali 10. Antropolozi - Srba Živanović ispriča da mu je Siniša Stanković kazao: 'Zar mi (komunisti) vas antropologe nismo sve pobili?'

Biće da mi baš ne znamo sve to da organizujemo, a možda nam ti fakulteti nisu baš ni najbolji (do pre neku godinu, naš vodeći egiptolog je bio notoran po tome da nikad nije bio u Egiptu). Možda smo i pogrešne obrazovali, ko zna.
 
ArheoSrbija stranica na fb je odlicna i tu se vidi koliko se nalazista otkopava i koliko ih tek ima.
 
To koliko vredi neki posao, je relativna stvar u danasnjem sistemu...Kako se ko za sebe izbori. Sto bi rekao jedan moj poznanik majstor kada ga musterije pitaju (a jaci je sa cenama od vecine majstora) za cenu neke intervencije i komentar: ,,To je skupo, rade majstori to za manje!". On kaze: ,,Meni se ne isplati da radim za jeftinije ovako kako radim, kome se isplati, neka radi za manje i ne ulazim u to kako radi, a na tebi je izbor koga ces od nas dvojice da odaberes". Za nesto sto cu ja da uradim za 20 evra danas, jer mi se isplati, kolega nece da uzme alat u ruke, prosto, ne isplati mu se da radi za toliko, ja imam svoju racunicu i isplati mi se".

Drugo, svi mi misle da znaju svoj posao. Ima raznih doktora, pa sto da ne bude i majstora. I nije pravilo da je skup majstor i dobar majstor. To je lov u mutnom.

Trece, slazem se da je sistem kazne i nagrade, mozda ne naispravniji, ali je odrziviji, nego vecina drugih. Ja sam prvi za to da se nikome pare od plate ne skidaju. To je krajnja mera, kada vise nema gde. A ima takvih ljudi, tacnije vecina je takva. Pricas, pricas, molis, objasnjavas, ali nekad ni to ne vredi. I jedno je greska iz nehata(koja smatram da ne treba da bude kaznjena) i greska iz nemara(za koju mislim da treba da bude najpre opomena, dve, pa onda finansijska kazna).

Četvrto, zakon nije isti za svakoga ni u zemljama koje su mnogo razvijenije, nego nasa...I to ne moze da se iskoreni. Moze da se svede na minimum, kao u tim zemljama. A kod nas je to mnogo ukorenjeno.

Peto, skole, nasilje....ne mislim ni da je ispravan sistem od pre 30-40 godina, kada sam otprilike ja posao u skolu...Tada cuska u vrticu od strane vaspitacice, povlacenje za uvo, nazivanje pogrdnim imenima nije smatrano za uvrede deteta. I kao tako mali, prema toj vaspitacici smo imali postovanje, kao i kasnije prema uciteljici, nastavnicima, profesorima...Od vrtica do viseg obrazovanja. Cak i da te je recimo, uciteljica nabedila da si uradio nesto sto nisi, kuci nisi smeo da kazes: ,,uciteljica laze". A sada ucitelj, nastavnik povisi glas na tebe, cak i ako si kriv, sto se videlo mnogo puta, odmah se proglasava za nasilnika, zoves tatu da ide u skolu da ga bije i tako dalje...
Naravno, to sto je tada bilo je jedna krajnost da profesor ili nastavnik moze verbalno ili cak fizicki da rusi uceniku dostojanstvo i da to tako prolazi, kada su se ti ucitelji smatrali idealima. A bilo je bu**** tada, kao sto ih ima i sada, ceka smo redovno svedoci. Ali ljudi, ovo je 21. vek, sve se snima, cak i ucionica i sve moze da se vidi i dokaze. Kada je ugrozeno, bicu na strani svog deteta i zivotom cu ga braniti, kao i svi vi. Ali da mi u skoli svi ukazuju na problem u njegovom ponasanju uz mnogo dokaza...Naravno da ne bi okretao glavu. To dete je moje ogledalo. Na kraju svaki roditelj zna svoje dete, bar koji hoce da zna i koji se niime bavi. I zna na sta ce ono da uradi u 80% slucajeva, a sta nece. Ne treba da bude ni ova krajnost sada, a ni ona od pre 30-40 godina. Prosao prosvetnog radnika je vrlo tezak i naporan, zahtevan...Zato na tim mestima treba da budu pre sve psihicki stabilni ljudi, a nisu svi takvi koji sada jesu prosvetari. Nasilnici i emotivno nestabilne osobe da se sankcionisu. Da ucenici budu zasticeni u skolama. Isto tako ucenici nasilnici treba da se sankcionisu i da se od njih zastite i profesori, a i njihovi vrnjaci koji trpe njihovo nasilje. U skolama i oko skola, sve da bude pokriveno video nadzorom i da ima sluzba koja to prati. Vazi za sve obrazovne ustanove, ne samo za skole.

Izvinite na duzem postu i vremenu koje sam vam oduzeo dok ste citali.
 
Vezano za ove momke koji su izmakli stolicu nastavnici i to snimali, zna li neko šta tačno znači sankcija "isključenje"...

Je l' oni sad nemaju pravo da nastave srednjoškolsko obrazovanje ili su iz konkretne škole isključeni, verovatno sa posledicom da padaju razred ali mogu naredne školske godine da ga ponove negde drugde i tako nastave školovanje?
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh