Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Pa sela baš i nisu neki primer. Tamo skoro svaki drugi ne priča sa komšijom. Mada se po gradovima komšije generalno i ne znaju.

Kako dobiti pažnju učenika? Tako što ćeš prilagoditi svoju nastavu, a ne da profesor od 60 godina generički čita stare beleške i očekuje da će da drugi slušati. Nastava danas mora biti inteaktivna.

Zna manje je relativan pojam. U čemu zna manje? Da li ćeš napraviti bure slušajući filozofa ili pintora? Da li ćeš sabrati brojeve slušajući matematičara ili pesnika? Da li ćeš napisati pesmu slušajući pesnike ili majstore. Eto Ja ne znam da se izražavam lepo, sprski i istorija mi bili omraženi časovi (šta mene briga šta je pisac hteo da kaže), a žena mi zanimljivo profesor Srpskog pa ratujemo stalno. O vrednovanju ne vredi trošiti reči, čovek se dokazuje svojim delima, a ne kako ko misli o njemu.
 
Pa sela baš i nisu neki primer. Tamo skoro svaki drugi ne priča sa komšijom. Mada se po gradovima komšije generalno i ne znaju.

Kako dobiti pažnju učenika? Tako što ćeš prilagoditi svoju nastavu, a ne da profesor od 60 godina generički čita stare beleške i očekuje da će da drugi slušati. Nastava danas mora biti inteaktivna.

Zna manje je relativan pojam. U čemu zna manje? Da li ćeš napraviti bure slušajući filozofa ili pintora? Da li ćeš sabrati brojeve slušajući matematičara ili pesnika? Da li ćeš napisati pesmu slušajući pesnike ili majstore. Eto Ja ne znam da se izražavam lepo, sprski i istorija mi bili omraženi časovi (šta mene briga šta je pisac hteo da kaže), a žena mi zanimljivo profesor Srpskog pa ratujemo stalno. O vrednovanju ne vredi trošiti reči, čovek se dokazuje svojim delima, a ne kako ko misli o njemu.
План и програм наставе не одређује наставник, већ држава и систем путем министарства. Не знам како ће наставник да анимира некога ко има 16 година да без поговора слуша о тригонометрији или неког од 18 година да слушао о средњевековним филозофима. Ученици имају превише предмета и превише времена проводе у школи за (не)знање које добијају.

А шта ако ме прављење бурета, сабирање бројева или писање песама не занима? Као што си и сам рекао, не занима те шта је писац хтео да каже. Тако и друге не занима синтеза протеина, "Рат и мир" или нешто треће.

Ја тврдим да свако дете нешто занима, али да му се од малена сугерише да су његова занимања погрешна. Сваки ученик који је био немиран у школи, имао је неко занимање. То је био углавном фудбал или неки спорт. Друге људе је можда занимала музика, цртање или нешто слично. Није постојао "немиран" ђак који је био апсолутно незаинтересован за неку активност или неки рад. То што неко не може да се максимално посвети лимесима, интегралима или ћелијској деоби, не значи да је одустао од свега.
 
План и програм наставе не одређује наставник, већ држава и систем путем министарства. Не знам како ће наставник да анимира некога ко има 16 година да без поговора слуша о тригонометрији или неког од 18 година да слушао о средњевековним филозофима. Ученици имају превише предмета и превише времена проводе у школи за (не)знање које добијају.
Tako je ali je na nastavniku kako će taj program da "iznese". Mi smo imali lude profesore fizike i hemije. U to vreme sam mislio da su blesavi ali sada vidim da su bili ispred svog vremena. I ko zna i ko ne zna je rado išao na njihove časove jer komuniciraju sa učenicima, često prave neke sulude eksperimente i teraju djake da komentarišu. A kad neko odvali, nema veze što je odvalio, ide smejanje naravno ali i objašnjavanje profesora zašto nije tako pa pokazuje šta bi bilo u praksi. E onda, kada smo dobili novog (starog) profesora fizike koji je samo čitao i bezlično pričao, niko više nije hteo da sluša, a učenika na njegovim časovima sve manje, više ih nije bilo briga i za neopravdane.

А шта ако ме прављење бурета, сабирање бројева или писање песама не занима? Као што си и сам рекао, не занима те шта је писац хтео да каже. Тако и друге не занима синтеза протеина, "Рат и мир" или нешто треће.
Pa ništa. Samo komentarišem ono "manje zna od mene i ne želim da ga poštujem". Možda manje zna u sintezi proteina ali ti manje znaš od njega o "Ratu i miru" pa nepoštovanje može biti obostrano.

Ја тврдим да свако дете нешто занима, али да му се од малена сугерише да су његова занимања погрешна. Сваки ученик који је био немиран у школи, имао је неко занимање. То је био углавном фудбал или неки спорт. Друге људе је можда занимала музика, цртање или нешто слично. Није постојао "немиран" ђак који је био апсолутно незаинтересован за неку активност или неки рад. То што неко не може да се максимално посвети лимесима, интегралима или ћелијској деоби, не значи да је одустао од свега.
Slažem se. Naše školstvo nije prilagodjeno zanimanju pojedinaca već svi moraju da znaju sve. Zato se naše državne škole i cene. Ali zato i dolazi do zasićenja učenja i nezainteresovanosti većine za obrazovni program. Vreme je drugačije, pa ako su ljudi gluplji treba zaglupeti i pojednostaviti program. Oni koji nisu idu na neglup program i više obrazovanje, time će se manje resorsa trošiti na one koje ne žele da uče, a više na one koje žele. Nešto kako je Pantrograf opisao Američki sistem. Na žalost, takvo vreme došlo.
 

Radikali su sada udarili i na privatnu imovinu.​

Proverite da li se vasi stanovi vode i dalje na vas.
Uknjizenje u katastar vise nije nikakva sigurnost niti dokaz vlasnistva.
U Srbiji je pocela poslednja faza sveopste otimacine imovine.

Удружење Ауто сервиса Србије: Организована група фалсификовала купопродајни уговор из 1957. и уписала се у катастар као власник парцеле аутосервиса „Мацура“ на Тошином бунару

 
Нишка политичарка, истакнута чланица и нада СПС-а Ана Гроздановић на друштвеној мрежи Инстаграм покренула је иницијативу да се сваки негативан коментар о лику и делу председника Србије Александра Вучића кажњава затвором. Иницијатива је слична севернокорејским прописима, а стручњаци је оцењују противуставним политичким додворавањем.
 
Na kraju, samo da nabacim jednu ideju. Rekoh ja kakvo je stanje bilo u vreme mog školovanja u Pančevu, a čujem od vas za stanje u Beogradu... Ovde većina kao da se školovala u favelama Rija, a ne u prestonici srpstva.. Pa samo da pitam- ako je već tako bilo, čemu omalovažavanje od nekih ovde prema ljudima iz manjih gradova, gledanje sa visoka na one iz unutrašnjosti, kad ispade da su manja mesta pravi rajevi na zemlji u odnosu na prestonicu, što se tiče zdravog školovanja i odrastanje?

Posle ovakvih ispovesti, ispada da Beograđane treba žaliti.

Pa verovatno i jeste bolje u manjiim mestima što se tiče nižeg školovanja. Svakako je mirnije, ako ništa, poznaju se više ljudi, ne možeš baš svašta da radiš sem ako nisi baš neki probisvet. Kvalitet isto može biti odličan, u te gimnazije u manjim mestima gravitiraju najbolja deca iz okoline, a verujem i da se profesori možda i više trude. Imam baš dobrog drugara iz PA koji se preselio u nekom trenutku na NBG, tvog kolegu, par godina starijeg od tebe. Pričao mi o gimnaziji, maturantskim plesovima i sl. Nisam stekao utisak da je to niže školovanje tu bio hendikep, naprotiv. Jedino se žalio na Azotaru tada. Ne deluje mi kao hendikep ni ostalo, tu je blizu BG i svi sadržaji.
 
По мањим местима обично и јесте подела таква да мангупарија иде у средње стручне, махом техничке, а бољи ђаци у гимназије. У Бг постоје пожељније и мање пожељне гимназије, неке носе и придев каубојске. Доста мог Бг друштва је мењало гимназије из таквих разлога. Деца из унутрашњости ипак имају амбицију доласка у Бг, док је Бг деци неретко довољно што су ту па често занемаре школовање.
Опет, Бг као урбана џунгла има и најизраженије уличарење међу клинцима, као и већи утицај хулиганизма. Од малена клинци се категоришу по клубовима за које навијају, по крајевима, школама и сл.
 

Radikali su sada udarili i na privatnu imovinu.​

Proverite da li se vasi stanovi vode i dalje na vas.
Uknjizenje u katastar vise nije nikakva sigurnost niti dokaz vlasnistva.
U Srbiji je pocela poslednja faza sveopste otimacine imovine.

Удружење Ауто сервиса Србије: Организована група фалсификовала купопродајни уговор из 1957. и уписала се у катастар као власник парцеле аутосервиса „Мацура“ на Тошином бунару

Ovo je nivo Savamale, samo što je vlasnik uz to što mu je parcela ukradena dobio bonus hapšenje.
Ovi rade bukvalno šta hoće i nastaviće do govnjivih motki, a to će biti kad se Srblji slože odnosno kad na K nokat naraste.
Rekoh pre više meseci da u mafijaškoj državi đavo dođe po svakog, i ko je ćutao i ko nije.
Samo neka ide redom.
 
Ovo se nece zaustaviti nikada zbog dominantnog mentaliteta u Srbiji.
Kada radikalska banda napadne nekog coveka, komsije se zlurado cere i uzivaju.
Raduju se sto je neko ostao bez imovine, a oni nisu.

Zato ocekujem da ce se stvoriti nesto kao feudalna ili mafijaska kasta koja ce da vlada Srbijom.
Za njih zakone nece znaciti nista. Imace podrsku EU, kao sto je i sada imaju.
Ako treba, pljackace za racun EU, kao sto i sada pljackaju ili im obezbedjuju da ovde kopaju litijum.
Moci ce da nasrcu na telo ili imovinu nize kaste, a to ce da budu svi ostali.

Sve politicke partije koje nisu bojkotovale izbore su ukljucene u radikalsku mafiju.
Jasno se vidi da je vecina duboko zadovoljna ovom situacijom, dok je elita spremna da sluzi Hulju i okuptore.
 

Radikali su sada udarili i na privatnu imovinu.​

Proverite da li se vasi stanovi vode i dalje na vas.
Uknjizenje u katastar vise nije nikakva sigurnost niti dokaz vlasnistva.
U Srbiji je pocela poslednja faza sveopste otimacine imovine.

Удружење Ауто сервиса Србије: Организована група фалсификовала купопродајни уговор из 1957. и уписала се у катастар као власник парцеле аутосервиса „Мацура“ на Тошином бунару

To se radilo i u vreme Ds, mojoj porodici su pokusali da oduzmu pravo na deo nacionalizovane imovine jer se prodala fabrika pa se novi vlasnici uknjizili na novu imovinu samo na osnovu prava koriscenja nastalom nacionalizacijom nase stare imovine, naravno bez pravnog osnova i ponistili smo preko suda, no proces i dalje traje. Kao i denacionalizacija.
 
Nisu to radikali, to su deca komunjara, isto kao i žuti. Udovica pokojnog premijera živi u vili koja ima svog vlasnika!

Čak i gde su rešeni procesi, restitucija obesmišljava zdrav razum! Prvo te ograniče na 15%, drugo su odluke donešene pre par godina kad su cene bile bar duplo manje i treće isplaćuju te u obveznicama na 10 godina, a imamo inflaciju koju imamo. Moja neka računica je da neće vratiti ni 2% realne imovine, a to hoće da legalizuju! Pa tih 2% je manje od najpasivnijeg, najmanje rizičnog prinosa! Dakle, bar duplo veći profit bi imao godišnje samo na rentu ili kamatu npr, a oni ti to vraćaju kao isplatu vrednosti! Banda raspala!
 
Ovo je drugaciej od svega do sada.
Ovde je katastar uknjizio imoviu na druga lica.
 
Pa ništa. Samo komentarišem ono "manje zna od mene i ne želim da ga poštujem". Možda manje zna u sintezi proteina ali ti manje znaš od njega o "Ratu i miru" pa nepoštovanje može biti obostrano.

Нисмо се добро разумели.

Ја поштујем и оног који мање зна, али исто тако види где му је место. Ја рецимо не знам ништа о маси ствари, али о томе уопште и не расправљам, али када неко ко не зна ништа, крене да расправља, ето о том "Рату и миру" или о синтези протеина, како онда да га ја поштујем? Најгоре је када ти такве људе поставе да ти управљају или да доносе одлуке који се лично тебе тичу.

Данас се ти ауторитети много злоупотребљавају. Потпис и титула се продају и служе за оправдавање најразличитијих превара. Као конкретан пример ћу навести разне "студије" које се овде јавно представљају, а служе ради давања подршке многим пројектима, за које вам није потребна ни основна школа, да бисте схватили да су штетни. Е управо зато, ја немам више поштовања према ауторитетима, већ сваког мерим засебно и гледам са неком дозом неповерења. Та титула професора, доктора, магистра или наставника, предавача и учитеља не значи ништа, ако људи виде да се ради о неком ко не зна или ко прави штету.
 
Eh, kada bi ljudi pričali samo o onome šta znaju, pogotovo na internetu, gde bi nam kraj bio... :)

Da se osvrnem još malo na sistem i prosvetu. Danas razgovarao sa kolegom iz Trstenika, kaže da pored onog klipa koji je postavljam sada ima drugo dešavanje koje je probudilo bunt Trsteničanima. Problematično dete (poznato svima još od ranije, ali kažu i otac ne mari mnogo za njega niti ima neko vaspitanje) sa još jednim saučesnikom je zatvorilo treće dete u wc. Saučesnik mu nije dao da pobegne i čuvao je stražu. Problematično dete je prebilo treće dete. Deca su svi 5ti razred. Roditelji nisu reagovali, škola kaže pokrenuće disciplinski postupak ali ništa se ne dešava. Nakon nekog vremena opet napadnu to treće dete. Njegova majka popizdi, dodje u školu i prebije problematičnog i saučesnika. Otac problematičnog se ne oglašava, dete ne dolazi u školu ali je otac saučesnika podigao krivičnu prijavu protiv majke prebijenog deteta (inače samohrana majka). I sada će ta majka krivično odgovarati, verovatno zatvorom, zbog nasilja nad maloletnom osobom.
 
Ne bi odgovarala da sam ja kojim slučajem sudija - primeniš institut krajnje nužde, bojala se za život deteta i nikom ništa, pojeo vuk magarca. I smirio bi se mali debil, a Veliki Gospodin Debil od tate bi lečio povređenu sujetu.
 
,, .... i nikom ništa, pojeo vuk magarca.... ,,

Samo u Utopiji pravda i pravo idu istim pravcem i istim smerom
Što je veci Truleks veca je njihova razlika, kako u pravcima tako i suprutnim smerovima .
Na pr:
Ero i kadija :)
 
Eh, kada bi ljudi pričali samo o onome šta znaju, pogotovo na internetu, gde bi nam kraj bio... :)

Da se osvrnem još malo na sistem i prosvetu. Danas razgovarao sa kolegom iz Trstenika, kaže da pored onog klipa koji je postavljam sada ima drugo dešavanje koje je probudilo bunt Trsteničanima. Problematično dete (poznato svima još od ranije, ali kažu i otac ne mari mnogo za njega niti ima neko vaspitanje) sa još jednim saučesnikom je zatvorilo treće dete u wc. Saučesnik mu nije dao da pobegne i čuvao je stražu. Problematično dete je prebilo treće dete. Deca su svi 5ti razred. Roditelji nisu reagovali, škola kaže pokrenuće disciplinski postupak ali ništa se ne dešava. Nakon nekog vremena opet napadnu to treće dete. Njegova majka popizdi, dodje u školu i prebije problematičnog i saučesnika. Otac problematičnog se ne oglašava, dete ne dolazi u školu ali je otac saučesnika podigao krivičnu prijavu protiv majke prebijenog deteta (inače samohrana majka). I sada će ta majka krivično odgovarati, verovatno zatvorom, zbog nasilja nad maloletnom osobom.
Да. Школа је позната по томе што никада не кажњава праве насилнике, већ увек гледа да или заташка или да окриви и жртву за насиље. Никада ми није било јасно како неко ко не изазива и ко је нападнут без разлога мора да одговара за насиље. Пре свега свако има право да се брани.

Зато и говорим да је школа једно јако лоше место, где се постоје тешки проблеми. Родитељ пошаље дете у школу у нади да ће тамо да учи, да ће се дружити и да ће бити сигурно, а оно се враћа кући са траумама и комплексима.
 
Pa kad nemamo sistem koji efektivno sprečava nasilje. Par poseta policije i razgovora socijalne služe sa roditeljima verujem da bi pomoglo ali je škola dužna da započne postupak, a država da ima institucije koji će efektivno rešiti problem. Ali teško da imamo išta od toga.

Ne slažem se da je škola jako loše mesto. Meni je bilo ok, a usput sam hvala bogu i naučio nešto. Ne može svako da se školuje kod kuće. I mislim da upravo to razmišljanje "škola je zla", "šta će nekome škola", "u školi se ne uči" dovodi do povećanja nezainteresovanosti dece za školu i učenje prvenstveno, a i nezainteresovanost roditelja da vaspitaju i podstaknu svoju decu. Moj post nije bio kritika škole već nebuloznost roditelja dokle su spremni da idu iako nisu u pravu. Umesto da kazne svoju decu oni ratuju protiv drugih roditelja ili nastavnika. Ako nisu za školu ili ne želiš da ti dete ide u školu izvoli brate uči dete kod kuće niko ti ne brani.
 
Sistem koji ne poznaje kaznu za zlocinjeenj inagradu za cinjenje dobrog osudjen je na propast.
Srbija je takav sistem.
Upravo to je ideal naseg naroda. Takvo stanje u kojem mogu recimo da kradu, a da nema kazne i u kome ne moraju da se trude.
To je stanje koje potencira "snalazenje" sposobnost da se zaobidju moral, zkaoni, dustvena pravila i empatija.
To je vrhunski ideal naseg naroda.
To je neki hajducki ideal.
 
Pa kad nemamo sistem koji efektivno sprečava nasilje. Par poseta policije i razgovora socijalne služe sa roditeljima verujem da bi pomoglo ali je škola dužna da započne postupak, a država da ima institucije koji će efektivno rešiti problem. Ali teško da imamo išta od toga.

Ne slažem se da je škola jako loše mesto. Meni je bilo ok, a usput sam hvala bogu i naučio nešto. Ne može svako da se školuje kod kuće. I mislim da upravo to razmišljanje "škola je zla", "šta će nekome škola", "u školi se ne uči" dovodi do povećanja nezainteresovanosti dece za školu i učenje prvenstveno, a i nezainteresovanost roditelja da vaspitaju i podstaknu svoju decu. Moj post nije bio kritika škole već nebuloznost roditelja dokle su spremni da idu iako nisu u pravu. Umesto da kazne svoju decu oni ratuju protiv drugih roditelja ili nastavnika. Ako nisu za školu ili ne želiš da ti dete ide u školu izvoli brate uči dete kod kuće niko ti ne brani.
Не можеш да учиш дете код куће. Основно образовање је обавезно, а у неким државама је и средње. Мораш да пошаљеш дете у школу.

Што се самог учења тиче, већина ништа не научи у школи већ учи код куће са родитељима. Ако родитељи нису способни, онда плаћају приватне професоре. На часовима не долази до усвајања знања или нових вештина и све се претвара у чист губитак времена. Поред тога, треба поновити да су деца преоптерећена и да имају превише градива и предмета, те да и због тога не могу да науче све како треба. Наставници и професори дају намерно такве домаће да деца једноставно не могу сама да их реше и ураде код куће, а у школама немају услове.

Поновићу још једном да не постоји незаинтересован ученик. То што њега не занима интеграл, лимес, органска хемија или Готфрид Вилхем Лајбниц, не значи да га не занима нешто друго. То је што је неко био лош ученик, не значи да ће бити лош човек или неуспешан радник.
 
Sistem koji ne poznaje kaznu za zlocinjeenj inagradu za cinjenje dobrog osudjen je na propast.
Srbija je takav sistem.
Upravo to je ideal naseg naroda. Takvo stanje u kojem mogu recimo da kradu, a da nema kazne i u kome ne moraju da se trude.
To je stanje koje potencira "snalazenje" sposobnost da se zaobidju moral, zkaoni, dustvena pravila i empatija.
To je vrhunski ideal naseg naroda.
To je neki hajducki ideal.
Знаш шта је ту проблем? Што та правила важе за неког, а за неког не постоје. Не може свако да чини насиље, а да не буде кажњен. Не може свако да направи неки преступ и да се извуче. Неки не могу да се извуку за пролазак кроз црвено, док други могу да раде шта им је воља. Тако је и у школама. Правила важе са неке, а за неке не. Један може да примењује силу, а други не сме да се брани. Један може да не долази на наставу, док други мора послушно да седи и ћути.

Целог живота сам посматрао људе који нису ништа учили и који нису поштовали правила те установе. Нико од њих није пропао ни материјално, ни здравствено. Човека уче у школи од самог почетка да ако нема добре оцене неће моћи да се запосли и да ће бити сиромашан. Пракса показује нешто друго и нема везе са оним што говоре учитељи, наставници, професори и васпитачи.

Сналажење није омогућено и дозвољено свима. Оно је резервисано за одређени круг људи. Други морају да следе правила која су им наметнута.
 
Pa ne može ni sve da ga ne zanima. Možda i ne zna da ga zanima organska hemija dok ne počne da uči. Ne mogu svi da uče šta ih zanima, onda bi sva deca bili astronauti ili fudbaleri. Osnovno obrazovanje ne znam kako je obavezno, niko te ne primorava da šalješ dete u školu, ko zna koliko ih ima bez osnovne. Malo kontradiktorno kažeš da ne možeš da učiš dete kod kuće i da dete uči kod kuće. Šta je od ta dva? Deluje kao da si besan na neku školu :) Nije škola kriva što su danas roditelji poblesavili, nije škola kriva što su danas zakoni iskrivljeni, nije škola kriva što nema adekvatnih institucija... Eto Ja mislim da ne postoji nezainteresovan učenik, već nesposobnost roditelja da deci probude zainteresovanost. A roditelji često svoje neuspehe opravdavaju sa "šta nam rade". Uglavnom se u školama i pripremaju za dalji život pored učenja, a to je da ne cvetaju svuda ruže i da budu pripremljeni. Osim naravno ako ih zanima život u izolaciji.

Slažem se da mnogi prolaze dobro u životu i bez učenja i škole, kao i svuda po svetu, ali ako nisi iz te branše onda je svakako poželjno znati što više, makar se doškolavao i radio u drugoj zemlji. I meni su mnogi pričali "šta će mu škola", sećam se komšinice koja kaže mojoj majci za mog brata "ma šta će mu diploma, da sa njom obri.e d.pe". Ceo moj komšiluk je bio u fazonu da smo štreberi i da učimo badava, bilo je i zadirkivanja i svega ali smo se uglavnom svi družili. Eto, deca porasla, komšiluk skoro svi propaliteti, u najboljem slučaju rade za minimalac, a mi koji smo badava išli u školu napravismo neko ime u našem poslu, svako u svom naravno. Toliko je škola nebitna da je mom bratu, koji je završio sa desetkom, odmah ponudjen posao posle fakulteta i to na visokoj poziciji. Ali dobro, svako može da misli da treba ili ne treba.
 
Основно образовање је обавезно. Тако стоји у прописима.

Када сам рекао да не можеш да га учиш код куће, хтео сам да кажем да не можеш да организујеш наставу код куће, већ мораш да га шаљеш у установу, ради основног образовања. Свакако, због лоше наставе, никаквог кадра и преоптерећености деце, дете мора да учи код куће са својим родитељима или приватним професором.

Не морају родитељи да буде заинтересованост, јер се деца сама интересују, само што њихова интересовања не одговарају њиховим родитељима и систему уопште. Њихове жеље нису оно што је систем или родитељ замислио као исправно и потребно. Не занима децу само да буду фудбалери или астронаути. Нека желе и да буду кошаркаши, доктори, певачи, возачи формуле 1, сликари или неки мајстори. Није само фудбал.

Данас многи профили са средњом школом боље зарађују од оних са факултетом. Један електричар, зарађује више од истих тих професора по средњим и основним школама. Један возач шлепера има више пара од неког социолога, историчара уметности или математичара. Овог првог "није занимало ништа", а ови други су послушно седели у клупи и улагали све своје у књигу.

Ја не знам никога ко је са средњом школом потпуно пропао или остао на улици. Ако је здрав и нормалан, сваки ће се некако снаћи и радиће за новац, поготову данас јер се средњи кадар тражи више од овог са дипломама. Пропали су само они који су оболели.
 
Pa to je problem, što ti misliš da svako ko ima samo srednju školu ne sme da ima onoliko koliko i oni sa fakultetom, zašto bi oni završili na ulici? Jer ti sa školama misle da su vredniji i zaslužniji od nekog vozača šlepera koji dva meseca ne vidi porodicu i vozi 18 sati dnevno. Ili od majstora koji ceo dan radi napolju i na +45 i na -10, a oni sede u klimatizovanim kancelarijama. Ili od električara koji svakoga dana rizikuje svoj život. Pravo pitanje je, ako im toliko smetaju, zašto se oni ne bave tim istim poslom? Neka batale da budu intelektualci iz fotelje sa 3 meseca raspusta i neka budu majstori ili vozači, šta im već smeta. Eto, meni je istoričar potpuno bezvredno zanimanje, zašto bi on imao više od mene? Kao što rekoh, u mom bivšem komšiluku 90% jedva srednja škola završena i svako od njih ima neki nisko plaćen posao, pa čak i oni koji su majstori, a neki su propali skroz. Ljudi ne shvataju da je teže biti majstor ali pravi dobar majstor nego neki istoričar ili šta već. Ako je neko majstor i dobro zaradjuje znači da je dobar u svom poslu i tražen, imaš i majstora koji jedva skrpe za troškove. Kao što imaš i profesora i intelektualaca koji pojma nemaju, a misle da su popili svu pamet ovoga sveta.

Основно образовање је обавезно. Тако стоји у прописима. Када сам рекао да не можеш да га учиш код куће, хтео сам да кажем да не можеш да организујеш наставу код куће, већ мораш да га шаљеш у установу, ради основног образовања.

Možda je u propisima ali te niko ne bije po ušima. Evo Ja te podržavam da ne šalješ svoje dete u školu. A mislim i da niko neće imati ništa protiv. Neka bude slikar.

Не морају родитељи да буде заинтересованост, јер се деца сама интересују, само што њихова интересовања не одговарају њиховим родитељима и систему уопште.
Pa onda nek sva deca budu baka prase i tik tokeri pa da zatvorimo škole jer nam ne trebaju jer i sama deca znaju šta hoće, posebno u današnje vreme. A roditelji, koja je njihova svrha uopšte? Pa nemaju oni decu za njih nego za društvo, nek ih drugi vaspitava i uči. Šta će nam druga zanimanja sem fudbala, formule 1, pevača i slikara. Neka budu južni vetar i nek prodaju drogu.
Не занима децу само да буду фудбалери или астронаути. Нека желе и да буду кошаркаши, доктори, певачи, возачи формуле 1, сликари или неки мајстори.
Koje dete želi da bude majstor? Za života nisam ijedno dete čuo da je rekao da mu je životna želja da bude majstor ili pak pevač :D O doktorima i da ne pričam. Reci mi kako će neko dete znati da želi da bude doktor ako nikada nije učio biologiju i ostalo i probudio želju da bude doktor? Tako što će razbijati glave i visiti ispred urgentnog? Ja čak mislim da su većina doktora doktori jer su ih roditelji naterali.
 
Vrh