Naravno, zavisi od usmerenja i aspiracija posle. Ali bilo da neko sa istog smera (recimo, Drumski, koji god odsek) želi da radi kao veštak ili u špediciji, postavlja se pitanje ima li poente da neko, nakon što nauči i primenjuje formulu za diferencijalne jednačine, da je potom i matematički dokazuje. Ne govorim dakle o formuli za izračunavanje traga kočenja (nešto što je praktično i što sam i sam koristio kad smo vežbali reviziju veštačenja stvarnog udesa). Nego govorim evo recimo o
Beta i Gama funkciji. Koje su neizostavni element svakog studenta SF, jer svi su oduvek imali obavezne M1 i M2, a od nedavno svi imaju i M3.
Gde će neko u realnom životu i realnoj karijeri - a da nije vezana za matematiku odnosno PMF - primenjivati ovo, i imati potrebu da istu dokazuje i izvodi... ja stvarno ne znam. A predmeti su im puni toga. Svaki usmeni se vrti oko ovako nekih dokazivanja. Kao da to nije dovoljno zlo samo po sebi, na tih 5 obaveznih mat. predmeta, i ostali imaju svoje usmene sa dokazivanjima. Studiraš da radiš u špediciji a dokazuješ Prelazne procese iz Elektrotehnike. Studiraš da radiš regulisanje saobraćajnica a dokazuješ Koriolisov efekat. Jer eto kao, ajde evo vam svima sve isto, od viška glava na boli. Ma da...
Naravno, to je samo primer s jednog faksa i premda znam situacije sa još nekih, ne znam ih tako provereno. Ali iako stoji to da studenti - generalno - dolaze sa sve mlitavijim znanjem (ja sam svestan da se sa svakom generacijom sve malo sroza, i da je moja bila gora naspram 5 godina pre moje)... definitivno se uočava ta neka bolesna opsesija da se pokriju sve moguće i nemoguće nauke u 4 godine i 44/46 predmeta. I od tih 46, svaki profesor bi za svoju katedru bar 15...
Lično mislim da je koren problema s našim faksevima u tome što na faksu koji se bavi naučnom disciplinom A imaš katedre koje potiču i predaju discipline B, C, D... i onda svaka hoće da bude faca nad facama i svaka misli da je jedina bitna. I u tom nadmetanju ko će da bude jača faca i Ajnštajn, sve se prelomi na studentu. Koji,
kod nekih predmeta, u 99% slučajeva, uči stvari koje nikad nigde neće primenjivati i počeće čak da ih briše iz memorije onog dana kad uzme diplomu i raskrsti sa svim tim.