Šta je novo?

Razne gradske vesti, Topic II

Tunel za vozače i plato za pešake u nastavku Knez Mihailove
301366-knez2.jpg


U nastavku Knez Mihilove ulice iduće godine trebalo bi da počne izgradnja tunela za saobraćaj i platoa za pešake, kako bi ta pešačka zona bila direktno povezana sa Kalemegdanskim parkom, bez semafora u Pariskoj ulici, najavljeno je iz Uprave grada.
Ideja je da se napravi tunel kroz koji bi prolazili automobili, dok bi tramvaji ostali na površini, a druga mogućnost je da se da se i automobilski i tramvajski saobraćaj spuste u tunel - rekao je gradski arhitekta Dejan Vasović.

301335-knez.jpg

Rekonstrukcija je u sklopu plana detaljne regulacije dela Kosančićevog venca za uređenje "Beton hale" i uređivanja i povezivanja priobalja sa Kalemegdanskim parkom, navedeno je na sajtu Uprave Beograda.
Urbanistički zavod trenutno radi saobraćajne analize koje će biti uvršćene u izmene plana, a koji bi trebalo da bude završen do kraja 2012. godine.

Kroz saobraćajne analize istaknuta je ideja da se iznad tunela napravi pešačka zona sa fontanom s prirodnim tokom vode, šetalište, zelena površina, mesto za odmor, pa čak i vidikovac, naveo je Vasović.

On je dodao da je to samo jedno od mogućih rešenja, ali da će konačno biti doneto nakon konkursa.

Postoji mogućnost i da deo od Uzun Mirkove ulice do Knez Mihailove takođe bude pešačka zona, ali to u prvoj fazi nije predvidjeno, kazao je Vasović.

http://www.24sata.rs/vesti/beograd/...-pesake-u-nastavku-knez-mihailove/30602.phtml
 
Zanimljiva ideja, nadam se da nisu samo izbori, ali mi na to itekako miriše (smrdi).
 
Pa taj tunel je odavno isplaniran nema nista od toga samo sto su sine rekonstruisali PR tekst :mad:
 
Било како било, ово је јако опасно зезање. Врло лако могу добити нови теразијски тунел, тј. репризу деградације центра града.
 
ja tipujem pe da ce naci mosti nekog mamuta pa ce zbog nedostatka sredstava sve zatrpati :grand:
 
@Stf

Ne razumem poredjenje, ovo je sasvim korektno resenje saobracajno i urbanisticki, naravno pitanje je da li nam je to sada prioritet u odnosu na finansijsku situaciju.
 
Otvoreni kop bi uklonio postojece gotove nove instalacije (pamtimo tadašnje radove)
Ako cemo da krtičarimo ispod Kneza
pre je potrebno odraditi onaj čuveni započeti tunel iz Karađorđeve. . . .
tj. na 10 drugih još potrebnijih mesta

možda je bolje otvoriti temu auto tuneli Bgda
 
Malo veća rezolucija sa sajta Grada Beograda

1492753_idejni_predlog__v.jpg


Tekst je u spojleru:

Недеља, 26. фебруар 2012.

Тунел за возаче и плато за пешаке у наставку Кнез Михаилове

Вишедеценијска жеља Београђана да се шеталиште дуж Кнез Михаилове улице повеже с Калемегданским парком, односно с Београдском тврђавом, без чекања да се на семафору укључи „зелено светло” проласка преко пешачког прелаза у Париској улици, следеће године могла би да почне да се остварује. Тунел за саобраћај, плато за пешаке и наравно усклађеност са амбијенталном целином Кнез Михаилове улице – овако укратко изгледа будуће идејно решење уређења потеза дуж Париске и Улице Тадеуша Кошћушка, у делу од Узун Миркове до Грачаничке.

– Једна од идеја јесте да се практично направи тунел, у који би се спустио аутомобилски саобраћај, док би трамвајски саобраћај остао по површини, а друга је да се и један и други саобраћај спусте у тунел. У склопу измене плана детаљне регулације дела Косанчићевог венца за уређење „Бетон хале” и уређивања и повезивања приобаља са Калемегданским парком, разматрана је савремена могућност да се реализује и ова идеја. Саобраћајне анализе, које тренутно ради Урбанистички завод, биће уврштене у измене плана, који би требало до краја године да буде завршен. То је надаље основ за техничку докуменатацију и касније за добијање грађевинске дозволе и извођење радова –каже за Беоинфо главни градски архитекта Дејан Васовић.

Кроз саобраћајне анализе, наглашава Васовић, истакнута је идеја да се изнад тунела направи пешачка зона са фонтаном с природним током воде, шеталиште, зелена површина, место за одмор, па чак и видиковац. Урађени су и 3Д модели и ово је једно од могућих решења шта би могло да се изгради на крају Кнез Михаилове, али ће дефинитивно уређење платоа и фонтана бити предмет конкурса.

– Пешачки плато биће заправо увод у Калемегдански парк с погледом на центар града и Нови Београд. Простираће се у дужини од око две стотине метара, колико је дуг и тунел изнад којег би се налазио и који се завршава код Споменика Риге од Фере. Постоји могућност и да део од Узун Миркове до Кнез Михаилове улице такође буде пешачки, али у овој фази није предвиђено да Узун Миркова буде затворена за аутомобилски саобраћај. Касније ако се стекну услови за то, и ова зона могла би да постане пешачка – каже Васовић.

План детаљне регулације дела Косанчићевог венца мења се, на првом месту, због спиралног повезивања „Бетон хале” са Калемегданом. Новина у овом решењу јесте могућност да се „Бетон хала” продужи и да се тамо где почиње историјски бедем направи летња позорница на понтону. Оба решења – и спирално повезивање „Бетон хале” с Калемегданом и тунел и плато за повезивање Кнез Михаилове с Калемегданом – вероватно ће се радити истовремено јер захтевају скраћење или преусмеравање трамвајског и аутомобилског саобраћаја.

Ova ideja je stara nekoliko decenija, tako da i nije neka naročita novost - još jedna u nizu stvari koje je trebalo davno uraditi. Meni su zanimljve dve stvari:

- Bezbroj najava gradskih projekata za 2013. godinu (Slavija, Autokomanda, Vojvode Stepe, Beton hala, sad i ovaj tunel). I sve to posle ovako skromne 2012. (gde osim nastavka radova na mostovima i nemamo neke veće investicije). Tako da je sumnja da u ovome ima dosta predizborne propagande ("vidite, vidite šta ćemo sve uraditi kad pobedimo") potpuno opravdana.

- Epidemija novih fontana u Beogradu - po mogućstvu što raskošnijih i što većih. Volim ja fontane, ali ovo mi polako već liči na nekakav fetiš.
 
Igor":34xbdz4h je napisao(la):
@Stf

Ne razumem poredjenje, ovo je sasvim korektno resenje saobracajno i urbanisticki, naravno pitanje je da li nam je to sada prioritet u odnosu na finansijsku situaciju.

Нисам рекао ништа негативно, ни позитивно. Ракао сам да је опасно.

Можемо само замислити, на основу фотографија колико је била хумана и пожељна за живот Бранкова као и сам Зелени венац. И колико је цео крај деградиран од изградње тунела по свим параметрима (сем саобраћајног донекле).

Лепо ће бити на платоу, али се бојим излаза из тунела и на шта ће то да личи.
 
Meni ovo uopšte ne izgleda loše. :cool: Da se ja pitam, ja bi tunel proterao ovuda. :laugh:
 
a postoji jedno jednostavnije rešenje od tunela. jednostavno zatvoriti ulicu i proterati saobraćaj oko kalemegdana.
 
direktor":1nby4afe je napisao(la):
Pa taj tunel je odavno isplaniran nema nista od toga samo sto su sine rekonstruisali PR tekst :mad:

Mi obozavamo u Beogradu da rekonstruisemo sine i odmah posle da ih raskopavamo! :blah: :notok:
 
Tek sad sam video u tekstu ,,. . . . . због спиралног повезивања „Бетон хале” са Калемегданом. . . . ,,
prava vest glasi pravice spiralu :shok:

kako smo vec navikli od odustajanja sa raznih projekata
odustajanje od tunela bice sasvim normalno uz neko prigodno opravdanje i ,,ugradiše nam spiralu,, na ladno :bash:
 
boca-ica":2hi32w1v je napisao(la):
Tek sad sam video u tekstu ,,. . . . . због спиралног повезивања „Бетон хале” са Калемегданом. . . . ,,
prava vest glasi pravice spiralu :shok:

kako smo vec navikli od odustajanja sa raznih projekata
odustajanje od tunela bice sasvim normalno uz neko prigodno opravdanje i ,,ugradiše nam spiralu,, na ladno :bash:

Ovi nadlezni za planiranje u gradu mnogo vole te spirale ocigledno, samo znaju za to:

-spiralni koncept saobracaja sa preplicavanjem SMT, UMP i obilaznice
-spiralno resenje za beton halu
-fontana sa spiralom za knez mihailovu

Znaci strasno!
 
@boca-ica & spatiotecte

Kada čovek kaže:

План детаљне регулације дела Косанчићевог венца мења се, на првом месту, због спиралног повезивања „Бетон хале” са Калемегданом.

On misli sledeće:

Plan detaljne regulacije dela Kosančićevog venca menja se, na prvom mestu, zbog povezivanja "Beton hale" sa Kalemegdanom po projektu japanskog arhitekte Sou Fudžimota koji je prošle godine pobedio na konkursu za tu lokaciju. (sa srpskog na srpski preveo H.J.)

Dakle, PDR se menja (navodno) zbog Fudžimotoovog projekta, a kad su već tu, u plan će biti uneta i izgradnja ovog tunela, ali i određene izmene na delu između Pariske i Karađorđeve (sećate se onih tekstova što smo prenosili sa Pištaljke o tome kako se sa starih kuća u tom delu skida zaštita kako bi neki Rusi tu mogli da grade hotel).

Za kvalitet diskusija na Beobuildu je od velike važnosti da se tekstovi precizno čitaju i precizno citiraju. Nadležni istina dosta lažu, ali ne treba da unosimo dodatnu konfuziju neveštim interpretacijama vesti.
 
ovaj tunel ne potpada pod plan beton hale to jest PDR,cisto da se zna.Potpada saobracajno u sirem luku ako se gleda ali direktno ne.

Da podsetim da je budzetom opredeljeno za beton halu 15 miliona eura za sledecu godinu a ovaj projekat se nigde ne pominje stoga cu ovo staviti u folder-predizborne price.

Bas me zanima kako bi resili problem sa arheoloskim nalazistem?

Koliko vidim na jednom od rendera kao da je uradjen ulaz za podzemnu stanicu tramvaja.
 
Ова идеја је начета негде почетком осамдесетих година, имао сам и текст и цртеж о томе из некадашње Експрес Политике, али на жалост немам га више. И тада се водила полемика, да ли овај тунел треба или не. Највећи противници тунелу су тада били археолози јер се ту налази доста археолошког блага, које би се изградњом овог тунела уништило. Предпостављам да ће и сад бити против ове идеје.
Лично ми се ова идеја, и тада почетком осамдесетих година и сад, свиђа, али "пресудиће" историја, избори, а и паре.
 
Vučko, od tebe sam makar očekivao da čitaš vesti pre nego što ih komentarišeš.

У склопу измене плана детаљне регулације дела Косанчићевог венца за уређење „Бетон хале” и уређивања и повезивања приобаља са Калемегданским парком, разматрана је савремена могућност да се реализује и ова идеја. Саобраћајне анализе, које тренутно ради Урбанистички завод, биће уврштене у измене плана, који би требало до краја године да буде завршен. То је надаље основ за техничку докуменатацију и касније за добијање грађевинске дозволе и извођење радова –каже за Беоинфо главни градски архитекта Дејан Васовић.

Najmanji problem je da, kada se već rade izmene Plana detaljne regulacije za ovaj deo grada, ubaci i ovaj deo sa tunelom - papir trpi sve. Naravno, to ne menja činjenicu da ovo verovatno jeste predizborna priča - jer to što je nešto u Planu detaljne regulacije ne znači da će se to i graditi.

Inače, sve dnevne novine su prenele ovu vest, svuda je samo preneto ono što im je Beoinfo poslao - to jest, niko nije nešto širio ovu temu. Jedino je "Press" napravio mali bekgraund o Fudžimotovom projektu, kao i da će se Beton hala i tunel u Pariskoj graditi istovremeno kako (mada se ne pozivaju ni na jedan izvor za takvu tvrdnju) Ali pitanje je da li ćemo mi uopšte videti išta i od te Beton hale, a kamoli ovog tunela.

Edit: Još rendera sa sajta grada:

1492698_idejni_predlog_izgleda_buduceg_platoa_Kalemegdan_02_v.jpg

1492706_idejni_predlog_izgleda_buduceg_platoa_Kalemegdan_03_v.jpg
 
Homere,jasno je da ce ubaciti u plan ali ne mogu menjati podrucje plana.Recimo radimo za Beton halu a kazemo da ce Kula Nebojsa dobiti blizanca.Ali to se opet ne tice ovog plana.

Glavno je da se mora raditi poseban PDR za tu lokaciju a to je procedura koja traje bar godinu dana ako ne i vise.

Mislim da se mora menjati PDR koji je za rajicevu jer se secam jovinovog projekta za rajicevu sa ovom denivelacijom ali bez detalja sta bi bilo na povrsini.Ocigledno je da sada imamo neki trend sa fontanama sto licno ne smatram losim,ali ocekujem makar onu na Slaviji da realizuju.
 
Vidiš da oni ionako sve to zovu Kosančićev venac :D

Sudeći prema ovoj slici...

kv1xt5.jpg


... taj deo gde je tunel zaista ne potpada pod područje plana za Kosančićev venac. Ali ne potpada ni Beton hala, a baja priča o njoj. Ja sam se samo pozvao na Vasovićeve reči i nemam pojma kako i da li oni mogu da šire to područje. Verujem da imaju neku birokratsku alatku kojom bi to progurali. Ali slažem se sa tobom da je ovo predizborna priča jer je jednostavno lista projekata koji se najavljuju za 2013. sve veća iz dana u dan, a tek smo u februaru 2012. Tekuća godina kao da ne postoji u kalendaru za radove.

Uglavnom, cela poenta je bila razjašnjenje tog termina "spirala" da se ne odnosi na ovu vezu Knez Mihailove i Kalemegdanskog parka, već na vezu parka i Beton hale (tj. Fudžimotov projekat). To je makar iz teksta očigledno.
 
Vidi slicicu,pocetak tunela potpada pod plan.Nacrtace pocetak tunela i reci da ce graditi 2013 tunel,kao recimo onaj na UMP-u.Nadam se gresim.

Podrucje ne mogu nikako siriti,vec moraju i taj drugi plan menjati jer kada se radi plan definisu se granice i kaze izmedju te i te ulice i.t.d.

Jeste,razjasnjeno je.Takodje mi je zanimljivo da je izgleda rts ugasio svoj youtube nalog pa nema onog klipa beton hale vise :(

A projekat ove fontane me podseca na tasmajdan(pogotovu po stepenicima na nizbrdici),samo sa vecom fontanom,otprilike onom koja se planira na Slaviji.
 
Evo, pronasao sam originalan projekat. Mislim da je iz 90tih posto se vidi na crtezu zgrada Zeptera.
Inace jako lep crtez uradjen slobodnorucnom tehnikom. :kk:

1144964874.jpg
 
Znači - gradićemo i ispod ostataka kastruma? :D

Meni je samo fascinantno koliko ovakvih i sličnih ideja počne da se objavljuje uoči svakih izbora.
Kako to da stalno pronalaze potrebu za ovakvim projektima, a da niko ne vidi na šta liči npr. krezuba Karađorđeva?
 
Јер Карађорђевој нема помоћи. Имовинско-правни односи су вероватно међу најкомпликованијим. Зар мислите да не би Карађорђева већ кренула да се полако гради од стране приватних инвеститора да је тамо све тако лако?
Јер, после изградње Фуџимотовог пројекта, ревитализације БХ, изградње Хотела Рајићева, Кинеског моста и овог платоа, добија се најексклузивнији и најпосећенији кварт БГ-а.
 
Vrh