Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Не погађаш суштину...

Врло радо бих путовао аутобусом или трамвајем, али не могу увек и кад ја то желим и не може тамо где ја морам.

Димитрија Туцовића је уништена улица, као и многе друге у Београду, где нико није водио рачуна чиме ће људи да путују, већ се гледало само да се што више сазида.
 
Problem sa parkiranjem na trotoaru nastaje onog momenta kada se pojavi osoba sa invaliditetom..
Ona ne može lako da manevriše (pogotovo ako je u kolicima), pre svega zbog ivičnjaka koji predstavlja prvu prepreku, a onda je tu i saobraćaj, čak i ako ima pratnju to je nezahvalan posao...
Osoba sa oslabljenim vidom ili u potpunosti bez vida je tek u teškom položaju, još ako nema psa ili pratnju sa sobom stavlja sebe u opasnost pokušavajući da nadje alternativu, njima je iovako otežano kretanje kroz Beograd..
Sve u svemu postoji valjani razlog zašto je to parkiranje na trotoaru zabranjeno...;)
 
Слажем се.

Када смо већ код особа са инвалидитетом, како она да уђу у возила јавног превоза која не могу да отворе и затворе врата од путника?

Иста прича...
 
Не погађаш суштину...

Врло радо бих путовао аутобусом или трамвајем, али не могу увек и кад ја то желим и не може тамо где ја морам.

Димитрија Туцовића је уништена улица, као и многе друге у Београду, где нико није водио рачуна чиме ће људи да путују, већ се гледало само да се што више сазида.​
Ovde nije reč o situacijama gde se mora kolima , nego o tome da je previše situacija gde ljudi idu kolima, a mogu gradskim prevozom ili im je to gde idu na 5 - 10 min pešaka, paq čak i kraće. I onda takvi naprave haos parkiranjem na kolovozu ili zauzmu čitav trotoar, pa onda pešaci ili moraju na kolovoz da ga zaobiđu, ili da ga preskaču.​
 
То је већ друго. Пет минута пешице јер прекратко за ауто и то осуђујем... Мада има ситуација где мораш да упалиш ауто јер носиш нешто тешко или гломазно...
 
Иди код они који су донели одлуку и узели паре да ту улицу претворе у клисуру и питај их шта да радиш и куда да идеш.
Kakvo izvrtanje, da ne kažem spinovanje: idi, druže, kod onih koji su doneli odluku i uzeli pare da tu ulicu pretvore u klisuru i pitaj ih šta da radiš i gde da parkiraš. Trotoari su za pešake a ti kršiš zakon.
Гледај, ја сам за то да се хапсе људи који паркирају на раскрсници, али као је неко ауто на тротоар, то може да прође, јер боље ту него на сред пута.
Bolje na sred puta, tu ne smetaš pešacima.
Ali avaj, tu ne smeš jer će ti možda neko odneti auto.
 
Kakvo izvrtanje, da ne kažem spinovanje: idi, druže, kod onih koji su doneli odluku i uzeli pare da tu ulicu pretvore u klisuru i pitaj ih šta da radiš i gde da parkiraš. Trotoari su za pešake a ti kršiš zakon.
Наравно. То је прави узрок. Аутомобили су последица. Дође неко, направи ресторан/кафану на зеленој површини. Ето их кола на тротоару. Направи зграду без паркинга, без ичега. Ти мислиш да неће доћи и стати ниједан ауто? Да ниједан станар у целој згради неће хтети да има кола?

Наравно да иде код њих. Они су проузроковали све то. Изградњом објеката долази до стварања саобраћајних гужви. Све остало је само логичан след. Ви мислите да ће људи да купе тротинете и бицикле? Неће. Немају ни њих где да возе јер Београд, осим оно мало уз реку и на НБГ и Земуну, нема бициклистичке стазе. Шта ће да раде када крене киша и ветар или снег? Је л може тротинетом да вози у ургентни?

Ево управо сада док ово куцам, тамо се зида. Руше се приземне грађевине и подижу се зграде. Све док буде тако било, биће и кола на тротоарима.
Bolje na sred puta, tu ne smetaš pešacima.
Ali avaj, tu ne smeš jer će ti možda neko odneti auto.
Зависи где. Негде паук и не долази.
 
Када смо већ код особа са инвалидитетом, како она да уђу у возила јавног превоза која не могу да отворе и затворе врата од путника?
Nikako, u prevodu, isto onako kako se provlače pored parkiranih automobila na trotoarima...
I u većim/ozbiljnijim gradovima osobe sa invaliditetom se teško snalaze u javnom prevozu, tako da je to ozbiljna problematika za koju je potrebno vremena da bi se rešila..
 
Evo još jednog primera bahatosti i lenjosti. Parkiram u Ikei na mestu za roditelje sa decom. Vadim kolica i tip vidi slobodno mesto pored mene koje je isto za roditelje kreće da se parkira i odustaje. Vraća se nazad ali ipak odlučuje da se parkira. Parking ikee je bio poprilično prazan. Naravno vozi se sam u autu.
Veoma verovatno je tako, a ipak, možda je samo preparkirao auto da pokupi ženu i dete koji dolaze sa punim kolicima sa kase.

Ovo kažem zato što sam i ja jednom slično to uradio na parkingu Rodića
 
Ja bih napomenuo da po zakonu na trotaru ne sme da se parkira niti sme da se vozi. Trotoar je iskljucivo namenjen pesacima.

Ziveo sam u mirnom porodicnom kraju koji se sad dosta izgradio. Kurta i murta je pokupovala stanove i svi parkiraju na trotoar dok garaze zvrlje prazne. Licno bih zabranio prodaju stanova bez garaznog mesta!!

Drugo, privatizovao bih parking servis, tj dozvolio privatnim firmama da odnose automobile i naplacuju proviziju po odnetom autu.

Takodje morao bi i gradski prevoz da se dosta unapredi, a za pocetak bi uveo dosta zutih traka rezervisanih za autobuse, saobracajce da motre kriticna mesta dok se sve ne pokrije kamerama.

Takodje vidim da rusi imaju aplikaciju kojom prijavljuju saobracajne prekrsaje (stopham je koristi dosta), bilo bi zgodno da i u Srbiji tako nesto postoji.
 
Drugo, privatizovao bih parking servis, tj dozvolio privatnim firmama da odnose automobile i naplacuju proviziju po odnetom autu.
Problem sa ovim je što bi u teoriji taj privatnik mogao da uđe u skorobilo koji nezonirani NBG blok i odnese na stotine vozila. Dovoljno legalnih mesta bukvalno nema.
 
Ja bih napomenuo da po zakonu na trotaru ne sme da se parkira niti sme da se vozi. Trotoar je iskljucivo namenjen pesacima.

Ziveo sam u mirnom porodicnom kraju koji se sad dosta izgradio. Kurta i murta je pokupovala stanove i svi parkiraju na trotoar dok garaze zvrlje prazne. Licno bih zabranio prodaju stanova bez garaznog mesta!!

Drugo, privatizovao bih parking servis, tj dozvolio privatnim firmama da odnose automobile i naplacuju proviziju po odnetom autu.

Takodje morao bi i gradski prevoz da se dosta unapredi, a za pocetak bi uveo dosta zutih traka rezervisanih za autobuse, saobracajce da motre kriticna mesta dok se sve ne pokrije kamerama.

Takodje vidim da rusi imaju aplikaciju kojom prijavljuju saobracajne prekrsaje (stopham je koristi dosta), bilo bi zgodno da i u Srbiji tako nesto postoji.
А па да... Приватизација јавне и државне имовине. Ја бих пре тога вратио народу гараже, паркинг простор и све оно што је народ својим парама купио и изградио, па онда нека виде шта ће да раде.

Што се апликације за пријаву прекршаја тиче, то је сан сваког цинкароша. Замисли да постоји и апликација за кривична дела или неки политички деликт?

Људи уместо да се боре за слободу и више простора, они се боре за што већу контролу и цинкарење. Ужас.
 
Ко возио икад кроз Београд, зна да та ситуација "постоји слободно место 20 метара даље" није тачна.

Та ситуација ће да дође пре или касније, да ћеш морати да седнеш у ауто и да кренеш тамо где мораш.
Возим по Београду свакодневно, заправо прешао сам најмање 200К километара само по Београду, и често сам виђао бахато паркиране који су буквално пар десетина метара даље имали више регуларних места. Тачно је да постоје делови града где у одређеним деловима дана ни на километар не можеш наћи назнаку слободног места али то не мења чињеницу да бахати паркирају по недозвољеним местима чак и тамо где има места, јер им је баш ту ближе, лакше и може им се. Једноставно вирус бахатости кад уђе у некога не пушта га током свих 24 сада дневно.

И да, скоро свакодневно улазим у ситуацију да у колима идем у разне делове града где је паркирати ауто подвиг, али још никад у такву ситуацију да сам прилоком паркирања блокорао пешачки пролаз (не дај Боже поред дома здравља као са поменутог примера), да блокирам други ауто или генерално неки вид саобраћаја. Дешавало ми се да паркирам неприсно на неко краће време али не и да при том прекришим принципе које сам навео. А најчешње ми се путешествије у загушване делове граде завршава дуготрајним кружењем или чекањем на улаз у јавну гаражу.
 
и често сам виђао бахато паркиране који су буквално пар десетина метара даље имали више регуларних места
npr ovako nesto:

 
Возим по Београду свакодневно, заправо прешао сам најмање 200К километара само по Београду, и често сам виђао бахато паркиране који су буквално пар десетина метара даље имали више регуларних места. Тачно је да постоје делови града где у одређеним деловима дана ни на километар не можеш наћи назнаку слободног места али то не мења чињеницу да бахати паркирају по недозвољеним местима чак и тамо где има места, јер им је баш ту ближе, лакше и може им се. Једноставно вирус бахатости кад уђе у некога не пушта га током свих 24 сада дневно.
Бахати су углавном ови у скупљим колима.
И да, скоро свакодневно улазим у ситуацију да у колима идем у разне делове града где је паркирати ауто подвиг, али још никад у такву ситуацију да сам прилоком паркирања блокорао пешачки пролаз (не дај Боже поред дома здравља као са поменутог примера), да блокирам други ауто или генерално неки вид саобраћаја. Дешавало ми се да паркирам неприсно на неко краће време али не и да при том прекришим принципе које сам навео. А најчешње ми се путешествије у загушване делове граде завршава дуготрајним кружењем или чекањем на улаз у јавну гаражу.
Дакле и ти паркираш непрописно... Сви то ураде, пре или касније.
 
CC2030FF-CC38-47A2-A597-A0B76281E746.jpeg
8EB39781-0140-4860-A06B-C327BD8C63E6.jpeg
 
Pošto u većini slučajeva ne postoji biciklistička staza, moraće da voze trotoarima gde neće sigurno poštovati to ograničenje..
Napravite biciklističke staze pa onda uvodite zakone!
Ja takodje imam loš stav prema e-trotinetima, ali ovo nije rešenje, jer će sada pešaci ispaštati, a i u čemu je poenta tog trotineta ako ćeš se kretati isto kao i pešak?
 
Проблем није у аутобусу. Проблем је у хотелу. Направиш хотел, немаш паркинг, нема drive-in, немаш ништа. Шта је резултат? Аутобус на тротоару.
Ima parking, ulazi se iz Kneza Danila. To što je ovaj bus overkill za centar grada je drugi problem.
 
I kako će dokazati da se neko kretao brže od X km/h na trotoaru?

Šta će raditi, uzimati snimke sa javnih kamera, plaćati veštake i tako dokazati?

Što se mene tiče, ja bih ovako uradio. Policajac (saobraćajac) na osnovu slobodnog uverenja proceni da se neko kretao brže od Xkm/h na trotoaru. Ako se trotinetaš buni, njegovo je da plaća veštaka, a na državi je da mu obezbedi snimke gde se vidi kako čini "prekršaj". Ako je trotinetaš u pravu - država sve plaća, a ako nije, onda on.
 
Скоро сам чуо од једног таксисте како је његов колега одбио да вози двоје пензионера, јер би вожња износила 500 динара. Е зато, баш зато, оно двоје које си пљувао, треба да имају кола. Свако од њих. Баш зато, што их је одбио неко ко треба да их вози. Људи су му нудили паре - неће!!!
Држава када треба да да плате достојне човека и услове рада: Ви сте још млади, живот је тек пред вама, има времена, упишите мастер, волонтирајте,... у Немачкој нема хране у самопослузи.

Држава када треба да се иде у рат, да се плаћа превоз и да се плати Инфостан: колико година имаш, коњу? Ја сам у твојим годинама: *списак лажи*.
Проблем није у аутобусу. Проблем је у хотелу. Направиш хотел, немаш паркинг, нема drive-in, немаш ништа. Шта је резултат? Аутобус на тротоару.
Zvali su ga ''Kapetan Izgovor''
88f1cea02129db2ff8f9dd970e043a74.jpg
 
Vrh