Besmislena je Mrkina prica o izgradnji autoputa Beograd - Juzni Jadran, jer ne uzima u obzir da su Srbija i Crna Gora danas dve nezavisne drzave. Potrebno je prvo izgraditi put do Cacka i Uzica, pa od Cacka do Pojata (Krusevac), a tek kasnije prikljucak na Matesevo i granicni prelaz sa Crnom Gorom, kada crnogorci doteraju autoput do granice.
Tako su npr. uradili Slovenci, prvo su povezali sve svoje kljucne gradove, a tek sada zavrsavaju prikljucke ka Hrvatskoj. Sa EU su se povezali jos na pocetku izgradnje, jer je EU dala pare...
Grcka je npr. bila svesna tog "problema" pa je u malo srecnija vremena formirala tzv. Hellenic plan koji je imao za cilj da ko-finansira izgradnju puteva ka Grckoj kroz Srbiju i BJRM, jer je njihov interes mozda i veci nego interes Srbije i BJRM da se ti putevi zavrse.
Naravno, Crna Gora nema kapacitet da sagradi autoput, jer niko na komercijalnoj bazi nece da se upusti u izgradnju auto-puta bez vozila, a drzava Crna Gora nema 2 milijarde eura. Mislim, Crna Gora deset godina gradi za 100 miliona USD put Zabljak - Risan koji je na pojedinim deonicama kozja staza, a ne moderna saobracajnica. Ibarska je za to Autobahn.
Srpska megalomanija koja dolazi iz glave Mrke o potrebi povezivanja sa lukom Bar je besmislica i na kraju ni njemu nece niko dati pare za takvu glupost. Dobro da nismo vise u komunizmu, jer bi se tada naslo par pametnjakovica u Beogradu da na patetiku, mimo ekonomske logike, progura pricu Koridora 11 i da to sve plate gradjani Srbije, a crnogorci ubiraju pare od povecanog broja turista.
Dakle, stvar je prosta - Srbija treba da poveze Cacak i Uzice sa Beogradom i Nisom, a kasnije kada Crna Gora dotera put do Mateseva, lako ce se taj postojeci srpski autoput povezati na Matesevo i dalje ka primorju.