Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 266 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    279
Firebird-011":j4uub9ms je napisao(la):
Таман сам хтео да се сложим са Вебом по питању беле боје (+ још неке), ал' нећу више о бојама, види шта се направи! :shock:

Него, да поставим питање као потпуни лаик, ал' и свакодневни корисник јавног превоза, пре свега друмског:
Пошто је експлоатација нископодних аутобуса проблематична због преоптерећења и неодговарајућих путева, рецимо да се за потребе Београда пројектује зглобни аутобус комбиноване висине пода: предњи део (пре зглоба) би био класични високоподан и у њему би било смештено моторно-трансмисионо одељење. Иза зглоба би то возило било нископодно, што ниже. Шта би у том случају било пробмелатично, осим великог степеника негде код зглоба (проблем проходности возила и ергономски, можда и безбедносни проблем) и вероватноће да се на клизавим подлогама приколица претвори у "псећи реп" који млати около...? Да ли би такав аутобус био добар за Бг?
Није могуће због мотора. Морао би да буде потпуно високоподан или да има ону буџевину од мотора напред. Необус има модел који је напред нископодан, а позади високоподан што је до некле и логичније.
techdrawing.jpg

По мом мишљењу, он је добар за приград :)
http://img814.imageshack.us/img814/6942/dscf1035h.jpg
 
Да, али он има само троја врата. Постоји (најмање?) један у Бг-у, возио сам се зимус. Памтим овај необичан распоред седишта позади, као да је некакав међуградски аутобус. Једва изађох код Ушћа. Капирам да би могао за до града, или можда нека BRT-варијанта...?

Дај мало разјасни ово:

Somi303":1izszrd3 je napisao(la):
Није могуће због мотора. Морао би да буде потпуно високоподан или да има ону буџевину од мотора напред.
 
marrecar":1ktadrrk je napisao(la):
Za beogradske puteve je najbolje da izmisle letece autobuse.
Онда боље да Икарбус почне да производи Ховеркрафт аутобусе. Уствари већ на неки начин је то помало и блиска стварност !


DTA first in the nation to operate proto-type hover-bus
Published: 4/1/2012 Expires: 4/1/2012
The Duluth Transit Authority has been selected by the Federal Transit Administration (FTA) to operate the nation’s first hover-bus on an experimental basis. After years of testing, the Universal Hovercraft Corporation of Rockford Illinois has developed the first public transit hover-bus.

Universal Hovercraft is known around the world for their innovative, high speed hovercraft designs and solutions. The proto-type hover-bus was engineered with performance, safety and reliability in mind. Four-stroke power, quiet operation and efficiency are the backbones of the proto-type design. The hover-bus proto-type has a capacity for 40 passengers. When boarding passengers the hover-bus is suspended just 6 inches above the street for easy boarding. The hover-bus turbo engine runs on a special blend of diesel fuel used in the commercial aircraft industry. The hover-bus is equipped with special safety features that include a parachute for quick emergency stops.

Universal Hovercraft was founded in 1967 by an aeronautical engineer determined to produce hovercraft that were simple to operate, performed well and achieve low operating costs. Universal Hovercraft continually invests in advancing these technologies to bring you the most innovative hovercraft in the world today.
The DTA has applied for a special FTA permit to replace its entire fleet of 65 buses by 2014. More erroneous information will become available on April Fool’s Day 2013.

© 2013 Duluth Transit Authority
2402 W Michigan Street Duluth, MN 55806
218-722-7283 (722-SAVE)
dta@duluthtransit.com

http://www.duluthtransit.com/feed/news/375
 
diesel fuel used in the commercial aircraft industry..Ajd doviđenja.. :kafa:
 
Ај да не идем превише у ОТ, користи(ће) се код лаких авиона, користио се у ДСР, у једној серији Јункерсових бомбардера, деведесетих је било речи да ће Су-34 имати моторе који ће користити дизел...заправо је доста сличан керозину:
http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_diesel_engine
 
Firebird-011":11piw4yy je napisao(la):
Somi303":11piw4yy je napisao(la):
Није могуће због мотора. Морао би да буде потпуно високоподан или да има ону буџевину од мотора напред.
Произвођачи мотора више не праве типове мотора који иду испод пода градског аутобуса. Зато сви аутобуси имају мотор у приколици и погон на задњој осовини. МАЗ је са моделом 205 пробао нешто ново. Погон на средњој осовини и нископодност, то изгледа овако.
MAZ-205-GSPBeograd-1.jpg

MAZ_205_-_engine_tower.jpg

Више слика на:
http://www.autobusi.net/forum/viewtopic.php?p=297757#p297757
Мислим да ће ГСП у будућности бити приморан да купује оваква возила за линију 26.
 
Somi303":3bvd9hjm je napisao(la):
[
Произвођачи мотора више не праве типове мотора који иду испод пода градског аутобуса. Зато сви аутобуси имају мотор у приколици и погон на задњој осовини. МАЗ је са моделом 205 пробао нешто ново. Погон на средњој осовини и нископодност....

Е ово је кључно за мене! Хвала на информацији :kk:

Што с' тиче 26-тице, било би супер када би постојао неки зглобни који би могао да се провуче онуда...
 
На 26 без проблема могу да раде зглобни Икарбуси ИК201/2/3. У неколико наврата је радио и ИК218Н, што значи да може да се провуче, али претпостављам да је натегнуто.
 
Ја сам рекао да у случају расходовања ИК201/2/3 треба да се узме овакав модел. По мом мишљењу не треба расходовати ни један, већ им подићи споменик :D
 
Знамо, али овај МАЗ је као створен за 26. Има 5-оро врата и пратећу осовину. Ма савршен.
 
Somi303":1dzvnzvn je napisao(la):
Знамо, али овај МАЗ је као створен за 26. Има 5-оро врата и пратећу осовину. Ма савршен.
Na osnovu čega je savršen, na osnovu tvog dugogodišnjeg iskustva praćenja sistema JGP?
Ne budi smešan, autobus od skoro 19m i sa 5 vrata ne može nikako biti dobar izbor, prva stvar, prostor za sedenje je skučen, nema prostora za noge, ovaj motor, bože me sačuvaj ideje, a toliki broj vrata u prednjem delu busu je bespotrebno kinđurenje, taj model je proban, daleko je on od onog potrebnog za Beograd ;)
 
Али зашто су петора врата лош избор? Компликованије одржавање и више делова о којима треба водити рачуна или нешто друго? Веруј ми да у шпицу често не само да пожелим више врата него бих волео да се цела страна аутобуса обори на тротоар :mrgreen:

marrecar":nk488477 je napisao(la):
Aha... Ja razumeo kao da pricate da tamo nema zglobni... :D
Somi303":nk488477 je napisao(la):
Ватрени одаје такав утисак :Р

Ватрени није видео ни једну зглобну 26-тицу за свих преко неколико пута колико се возио истом!
 
Na 26 je bilo čak i redovnih (zglobnih) autobusa ;) Npr. 1019 ;)
Zašto je nepraktičan? Eno ti kosmajski gbr 1, odnosno IK-103 4V, toliki broj vrata na jednom mestu samo oduzima komfor, oduzima prostor i totalno je beskorisno.
 
Да, сећам се тог буса с краја '90-тих, или тако некако. Мислим да је возио и на 37-ици. Волео сам га баш због тих додатних врата и тада стварно нисам имао утисак да она одузимају простор или комфор, али то јесу била друга времена, гужве су биле веће него сада.
 
Да, то је тај. Баш сам га готивио. До када је саобраћао?
 
sta je ovo braco mila :D kakvi su ovo mutanti koje li su ti mtacije preziveli :D ? ps ovaj roze je dobro odradjen od napred :)
 
Saobraća i dalje, to je IK-103 4V, 99 godište valjda. Inače rozi je sa sajma, a obe slike su od jednog istog vozila :D GBR 1 :) :D
Kosmajsko čedo :D
 
becks89":4k28jfek je napisao(la):
Somi303":4k28jfek je napisao(la):
Знамо, али овај МАЗ је као створен за 26. Има 5-оро врата и пратећу осовину. Ма савршен.
Na osnovu čega je savršen, na osnovu tvog dugogodišnjeg iskustva praćenja sistema JGP?
Ne budi smešan, autobus od skoro 19m i sa 5 vrata ne može nikako biti dobar izbor, prva stvar, prostor za sedenje je skučen, nema prostora za noge, ovaj motor, bože me sačuvaj ideje, a toliki broj vrata u prednjem delu busu je bespotrebno kinđurenje, taj model je proban, daleko je on od onog potrebnog za Beograd ;)
На основу чега ти демантујеш мој закључак? Аутобус је дугачак колико и М серија која нема пратећу осовину што га ставља одмах испред поменуте серије. Тиме је већ испунио критеријум за линију 26. Има 5-оро врата што је још већи плус и свако ко је се возио 26-ицом након отварања тржног центра ће се сложити са мном. Место за ноге нисам коментарисао, али ти јеси. Јеси ли се и возио њим? Шта фали мотору?
 
Slusaj, necu da se preterujem sa tobom shvatices jednog dana. Mnogo pricas napamet, malo znas. Nisi glup, cak suprotno, ali neke stvari se prosto ne mogu logicki povezati, ti imas u glavi jedno, a istina je negde sasvim drugde. Potrudicu se da ti sutra detaljnije predstavim svoje razloge.
 
sasa901":2p9xisik je napisao(la):
sta je ovo braco mila :D kakvi su ovo mutanti koje li su ti mtacije preziveli :D ? ps ovaj roze je dobro odradjen od napred :)

Kakve mutacije, to je taj autobus. To sa 4 vrata je italijanska fora, to je kod njih jako bilo popularno, sećam se kad sam bio dete Iveco autobusa. Skoro svi u gradu solo autobusi su imali 4 vrata i uvek se ulazilo na prva i poslednja, dok se srednja koristila za izlaz, tako da prednja polovina autobusa uvek izlazi na 2 a zadnja na 3. To je uglavom bila zamisao.

Ovakvi su skoro svi bili, bar ih ja tako pamtim, boja narandžasta, tako u većini gradova je bilo.
800px-Bucharest_Iveco_bus_3321.jpg
 
Vrh