Šta je novo?

Autobusi

Od kog proizvđača autobusa bi grad trebao da kupi 100 novih zglobnih vozila na gas.

  • Solaris

    Glasovi: 266 95,3%
  • BMC

    Glasovi: 13 4,7%

  • Ukupno glasača
    279
Задњи део 3003 је директно под сунчевом светлошћу, док је страна 3004 под углом и логично је да боја делује тамније. У ГСП и Граду Београду јесу дилетанти, али ми је просто невероватно да ни тако једноставну ствар као што је боја нису у стању да реше.
 
U Gradu Beogradu i GSP-u jesu diletanti koji ne znaju ni šta je RAL ton karta, jer da znaju, ne bi svaki rad na limariji GSP-ovih vozila imao drugačiju nijansu žute/plave/zelene/crvene.....

....ali Solaris nije diletant. Nijednom proizvođaču se ne isplati da svaki bus farba drugom nijansom. Boje se uzimaju na veliko. Jedino što je moguće, to je da je Solaris imao narudžbinu za još neki grad sa žutim autobusima pa je pitao GSP da li mogu da farbaju u tu žutu dok je ne potroše a diletanti pristali....
 
Можда је задња страна другачије (сигурносне?) жуте боје од остатка аутобуса? Звучи сулудо, али ова фотка стварно делује мало необично. Како год, ускоро ћемо сазнати.
 
laki72":2h5ia415 je napisao(la):
@Somi303
Uz sve ograde oko kvaliteta, poslovnosti i ostalih faktora vezanih za Ikarbus, narucilac (grad i GSP) je taj koji bi trebao da definise boju koju zeli.
Kad kazem da definise ne mislim na ``svetlo zuta u kombinaciji sa tamno plavom``, vec:
zuta XYZ123, a donji deo 80cm od donje ivice , plava ABCD0987
Da su tako porucili, tako bi i dobili, veruj mi.
Ја не причам о варирању нијасни на серијама аутобуса, већ о овоме. ГСП је послао возило на уградњу издува за хлађење, а добио шарени аутобус.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=i42TV1GHk7o[/youtube]
У будуће, без брзог паметовања већ мало прочитајте тему. И схватите да боје изгледају светлије када су на сунцу, и све зависи од угла под којим је слика направљена.
Firebird-011":2h5ia415 je napisao(la):
Можда је задња страна другачије (сигурносне?) жуте боје од остатка аутобуса? Звучи сулудо, али ова фотка стварно делује мало необично. Како год, ускоро ћемо сазнати.
Погледај задњи део аутобуса са леве стране #3003, иста је боја као на #3004
1011299_10201567119204802_60720447_n.jpg

А по маретовој и лакијевој логици, овај аутобус скроз лево до фотографа је црне боје..
 
Malo detaljine pogledah fotku i cini mi se da je u pitanju montaza i boja koja nema veze sa realnoscu suvise ujednacena suvise naravno svetla u odnosu na svetlo okolno.
 
Konačno neko pametan, muka mi je više od vas koji nagađaju. Aman bre ljudi, u ugovoru je propisano tačno kojom bojom se radi, ko god da je fotografisao i obrađivao fotke na prvi pogled će jasno primetiti da je ovde pojačan kontrast, i da su boje jače na fokusiranom objektu, ako sam nešto naučio nakon što mi je 6000 slika prošlo kroz "ruke" za ove 2 godine, onda je to da prepoznam gde je šta i kako dorađeno....
P.S. Šomi pošto vidim da si veliki strućnjak zamolio bih te da mi daš svoj izvor informacija, da vidim ko te toliko laže... ;)
 
Ovo me podseca na analizu fotki sa meseca :)
 
Somi303":t4iq7x5x je napisao(la):
У будуће, без брзог паметовања већ мало прочитајте тему. И схватите да боје изгл
Погледај задњи део аутобуса са леве стране #3003, иста је боја као на #3004
1011299_10201567119204802_60720447_n.jpg

А по маретовој и лакијевој логици, овај аутобус скроз лево до фотографа је црне боје..
Nije to moja logika, a ni lakijeva, vec tvoja.
Drugo, ako je do fotoaparata, obrade i fokusa, kao sto kazete, zasto je onda zadnji mali deo autobusa skroz levo isto ovakve "limun-zute" boje? Ja nikako ne zelim da sumnjam u Solaris, oni na kraju nemaju mnogo veze sa tim jer GSP tacno odredjuje koja boja se uzima.
Slicno mi izgleda sa zuto-plavim Conectima, gde ima toliko gbr-a sa istom ovakvom razlikom u nijansi.
 
Ni Ikarbus nije saren nego su limovi oko poklopca zaprljani a poklopac je sveze ofarban i cist. Isto vazi i za Solaris, svi su iste boje samo je na slici ispalo drugacije presijavanje ili je aparata fokusirani deo malo dodatno "posvetleo".
 
becks89":2g5rjjqb je napisao(la):
Šomi pošto vidim da si veliki strućnjak zamolio bih te da mi daš svoj izvor informacija, da vidim ko te toliko laže... ;)
На које тачно информације мислиш?
marrecar":2g5rjjqb je napisao(la):
Somi303":2g5rjjqb je napisao(la):
У будуће, без брзог паметовања већ мало прочитајте тему. И схватите да боје изгл
Погледај задњи део аутобуса са леве стране #3003, иста је боја као на #3004
1011299_10201567119204802_60720447_n.jpg

А по маретовој и лакијевој логици, овај аутобус скроз лево до фотографа је црне боје..
Nije to moja logika, a ni lakijeva, vec tvoja.
Drugo, ako je do fotoaparata, obrade i fokusa, kao sto kazete, zasto je onda zadnji mali deo autobusa skroz levo isto ovakve "limun-zute" boje?
Ватрени ме је стварно натерао да посумњам у себе кад је написао да постоји могућност да је задњи део светлији. Тако да док не видим званично саопштење и даље стојим иза тога да боја не варира већ је угао,сунце,сензор... у питању.
Slicno mi izgleda sa zuto-plavim Conectima, gde ima toliko gbr-a sa istom ovakvom razlikom u nijansi.
Поредити нијансу на потпуно новом и возилу старом 7 година које је хиљаду пута било брендирано је глупо.
 
Somi303":3fs4pz0w je napisao(la):
Поредити нијансу на потпуно новом и возилу старом 7 година које је хиљаду пута било брендирано је глупо.
Ne, ne, nisi me razumeo. ;) Vidis, na ovom je slicna boja, limun-zuta, dok na drugom je "prijatnija" zuta boja.
conectobg1uk6.jpg

Izvor: Autobus.net; Milanche
IMAG0324.jpg

Autor: Aleksandar Misic

I ako je GSP prefarbao boju, ocigledno nisu znali da uzmu istu nijansu, ili im je to bila i namera. Zbog toga zelim da razjasnim da li je stvarno u pitanju njihova namera da i na Solarisima bude razlicitih nijansi ili je to do same fotografije. A na ove dve sigurno nije do fotografije, jer sam se redovno vozio na #171 vec par godina unazad i znam da je boja znatno drugacija od nekih drugih Conecta. ;)
 
Prvo ne možeš porediti te dve fotografije iz 2 razloga (ima ih i više, ali ova 2 su veoma važna)!
Prvi razlog je što ne možeš porediti fotografije napravljene u zatvorenom prostoru (sa drugačijim osvetljenjem /neprirodnim/) na prvoj je korišćen blic, na drugoj nije. Druga stvar. fotografija napravljena telefonom i fotoaparatom ne može nikako biti ista, što ti je valjda i jasno.
Dalje, većina autobusa u Kosmaju se peru samo kada kiša pada, dakle na njemu posle nekog vremena ne možeš raspoznati tablice, gbr. i sl, a kamoli pravu nijansu boje.
 
Veruj mi becks, #171 i jos par njih ima razlicitu nijansu zute koja vuce na narandzastu, dok drugi imaju bas zutu, slicnu onoj gore. Sto posto sam siguran u to, nemoguce je da ne mogu da razlikujem nijanse, jer upravo zbog toga obozavam #171 jer nije isti kao ostali, ima mnogo prijatniju boju za oci. Mozda sam i ja uzeo pogresnu sliku gore jer sam tu jedinu nasao na brzinu sa takvom bojom, ali opet kazem, ako vec par godina unazad skoro svaki dan gledam ovaj autobus, sa sigurnoscu tvrdim da nema istu nijansu kao ostali.
 
Neki bi ovde mogli da budu manje osstrasceni.
Lepo bi bilo da se zadrzi nivo pristojne komunikacije medju clanovima foruma.
Hvala.

Imam pitanje za kompetentne:
Zar su se novi Ikarbusi na MAN sasijama poceli pregrevati, posto vidim ovaj snimak sa dodatnim (nabudzenim) otvorima za hladjenje?
 
Мерцедеси конекто се разликују, то могу да потврдим.

Прва серија је била фарбана у стару колор шему: црвено-белу а већ следећа је била жуто-плава. И то лимун жута.
Када је касније ГСП префарбавао пар комада из прве серије по добром старом обичају то је урађено са другачијом нијансом жуте. Овај А-171 мислим да једини у целој флоти ГСП-а има ту жуту која вуче на наранџасту.....
 
laki72":30umb8rm je napisao(la):
Neki bi ovde mogli da budu manje osstrasceni.
Lepo bi bilo da se zadrzi nivo pristojne komunikacije medju clanovima foruma.
Hvala.

Imam pitanje za kompetentne:
Zar su se novi Ikarbusi na MAN sasijama poceli pregrevati, posto vidim ovaj snimak sa dodatnim (nabudzenim) otvorima za hladjenje?
Pregrevati? Kako misliš, misliš na radnu temperaturu ili na temperaturu u salonu?
Radnu temperaturu su dizali više nego što bi trebalo tokom prvih testova u saobraćaju, odnosno na linijama, stoga su budžili ovo, ali to je bilo nešto beznačajno lupam 85, 86 stepeni, ali opet to je preko normalne radne temperature ;)
A za putnički salon ne moram ni da pišem, greje kao peć!
 
Problem u 100 nijansi zute je samo interni problem GSP-a. Ikarbus farba sva vozila istom zutom bojom, znaci ista je na 10 remontovanih IK201 kao i na IK218M, Centralni remont opet farba autobuse drugom bojom, a pogoni za svoje interne bravarse radionice dobijaju povremeno jednu povremeno drugu nijansu zute.
Conecto sa gornje slike u hali, je radjen u nekoj trecoj radionici posle teskog sudara koji je imao, mislim da je radjen u Mercedesovom servisu u Beogradu, pa je iste boje kao i poslednja serija Conecta koji sada imaju nakacene klime..
 
Оба возила са горњих слика су из прве серије (друга серија има измештен хладњак) која је дошла у црвено белој шеми, а касније префарбана у жуто плаву. Конекто који на слици нема гаражни број је у правој нијанси јер је као што неко рече сређиван ван ГСП-а. #171 је префарбан у ГСП-у и јасно је зашто има другу (пријатнију) нијансу.
 
Kako mrzim ovu žutu boju, ja nemam reči da to opišem! Najodvratnija boja ikada! Ne znam dokle će više da je furaju, nije za gledanje. Ono što je najore što se su i privatnici počeli da farbaju autobuse u žuto. Pa ja ne znam koji im je đavo!
 
Kako se niko ne seti da bi logicno, i veoma lepo, bilo da Beogradski busevi budu u, jelte, beloj boji. Primer: presto-vi ikari, koji su prelepi u beloj boji.. ali ne, oni moraju da farbaju buseve u neke stranacke ili kojegod boje :bash:
 
Po istrazivanjima vozila zute boje su imala najmanje udesa od svih vozila (nije ga radio Djiki, vec svetsko istrazivanje). Secam se da sam gledao emisiju o tome i dejstvu boja na uocavanje vozila.
 
Таман сам хтео да се сложим са Вебом по питању беле боје (+ још неке), ал' нећу више о бојама, види шта се направи! :shock:

Него, да поставим питање као потпуни лаик, ал' и свакодневни корисник јавног превоза, пре свега друмског:
Пошто је експлоатација нископодних аутобуса проблематична због преоптерећења и неодговарајућих путева, рецимо да се за потребе Београда пројектује зглобни аутобус комбиноване висине пода: предњи део (пре зглоба) би био класични високоподан и у њему би било смештено моторно-трансмисионо одељење. Иза зглоба би то возило било нископодно, што ниже. Шта би у том случају било пробмелатично, осим великог степеника негде код зглоба (проблем проходности возила и ергономски, можда и безбедносни проблем) и вероватноће да се на клизавим подлогама приколица претвори у "псећи реп" који млати около...? Да ли би такав аутобус био добар за Бг?
 
Vrh