Šta je novo?

Air Serbia

Zasto bi "A320neo" odveo JU u bankrot? Zar je tolika razliaka u ceni?
 
Razlika je oko $100.000 mesecno. U tom trenutku je Air Serbia bila u jako losoj poziciji, Etihad ju je "pljackao" svojim uslugama i ostalo. Sada ih ne bi A320neo odveo u bankrot jer imaju veci obim saobracaja, vecu zaradu, tih aviona ima jako puno na trzistu pa su jeftiniji i ostalo.
 
A изнајмљивање ембраера 190/195? Која је цена њиховог изнајмљивања. Могу да послуже док се не стекну услови за изнајмљивање А221
 
A изнајмљивање ембраера 190/195? Која је цена њиховог изнајмљивања. Могу да послуже док се не стекну услови за изнајмљивање А221
monthly lease rates for mid-life E190/E195 E1s (10 to 12 years) have hovered between $120,000 and $140,000 in recent months
 
Ja sam za A220-100. Njegov kapacitet (125 sedista) je tacno na sredini izmedju ATR76 (72 sedista) i A320 (180 sedista). Takodje, obuka za pilote je laksa jer su A320 i A220 jako slicni. Problem za A220 je sto je skup i nema ga na trzistu, ali pitanje je kakvo ce biti stanje za 5 godina. Za sada A220 nije rentabilna opcija, ali mozda bude za 5 godina.

и ја сам за 221, али морамо бити реални. то сада није могућа опција, и неће бити још барем 5 година. оно што треба је Е90. али проблем са Е90 је што би то био трећи тип авиона за који треба посебна посада и одржавање. а то није рентабилно на тако мали број авиона

Лука, како "није рентабилна опција"? Што би неко куповао нове авионе, ако је то нерентабилно?

за компанију величние Ер Србије куповина нових авиона сада није најбоља опција. не може се поредити време СФРЈ када се давало и шаком и капом за ЈАТ и када су се правиле разне транге-франге комбинације. требаће проћи још неколико година пре него што Ер Србија крене у куповину нових авиона
 
Сад се даје шаком и капом за Ер Србију, ЈАТ-у се није давало. Јесу се правили пакети и аранжмани са привредом за авионе.

Разумем да им сад то није на дневном реду, али када сва конкуренција обнови флоте - биће, јер ће постати неконкурентни.
 
JAT je bio državni mastodont i mogao je da postoji samo u uređenju kakva je bila SFRJ.
 
даје се, али више нема тих танге-франге комбинација као некада. и то не само са домаћом привредом, него ни извозно/увозних компензација, када су ППТ, Утва и други радили за МекДонел Даглас и Боинг, па су могли да се купују ганц нови авиони. друго, обнова флоте иде постепено. ово како сада раде је сасвим добро, ево АТР-ови ће до краја године бити комплет замењени новим моделима. 319/320 се мењају млађим авионима када им истекне лизинг, и то је ок. данас многи дижу џеву како компанија нема авионе у власништву. то данас више није никакав проблем, већина компанија има авионе у лизингу, небитно да ли је финансијски или оперативни
 
Lizing je meni kod "Er Srbije" najmanje problematičan aspekt priče. Daleko veća dževa bi bila da su, ne daj bože, uzeli neki nepovoljni kredit i kupili metal.
 
Sta je mana lizinga aviona, a sta prednost?
Mana je da avion nije u vlasnistvu kompanije, a prednost je da se tako manje opterecuju finansije same kompanije jer ne mora da iskesira 100 miliona $ za avion, vec placa ugovorenu cenu svakog meseca. Potpuno isti princip kao kada kupujes auto na lizing, bilo finansijski ili operativni.
 
I A220 i E90 bi bili potpuno novi tip aviona. Prvi se zove Airbus ali to je samo nalepnica preko Bombardier.
Tako je, ali sam citao neke izvestaje koji tvrde da je preobuka sa A320 na A220 jako kratka buduci da su jako slicni. Idalje je potrebna preobuka i piloti ne mogu leteti na oba aviona. Opet, to bi znacilo 4 tipa u floti od nekih 25 aviona (bice ih valjda barem 25 do tada).
 
Kompanije koriste i lizing i kredite, a kojoj meri zavisi od finansijskog leveridža. Tj najsplativije da se kombinuju različiti izvori finansiranja. Konkretno kod lizinga kompletna rata je rashod perioda, dok kod kredita to nije slučaj. Sa druge strane fizičkim licima nije bitan poreski tretman, pa im je kredit bolja opcija.
Takođe cene aviona su daleko manje od onih iz listinga
 
JAT je bio državni mastodont i mogao je da postoji samo u uređenju kakva je bila SFRJ.
Откуд ти то? ЈАТ је био једна од ретких европских авиокомпанија са конкуренцијом чак и на домаћем тржишту... Држава му је само правила губитке, одређујући неекономске цене у унутрашњем саобраћају (које је стога ЈАТ избегавао колико је могао). Од већине западноевропских компанија, био је знатно спремнији за дерегулацију (1992.), продајући (нелегално у то време), карте испод званичног ценовника ИАТА (са све таквим скупим картама, Ер Франс је, рецимо, правио губитак).
 
Ono što hoću da kažem: Za veličinu države iz koje je dolazio, JAT je bio preglomazan, mreža mu je bila stihijska, a unutrašnja organizacija megalomanska.
Pak (a ima i "pak"), meni apsolutno nije jasno zašto "Er Srbija" ne položi prava na deo imovine JAT-a. Da, govorim o hotelima.
 
И тад су били већи од Аустријанаца, као и од Туркиша.

@Траволта
Нити су били прегломазни - имали су тридесетак авиона, да су опстали досад би имали 100 - нити је мрежа била стихијска: преко једног од два хаба (Београд и Загреб) могло се у цео свет. Нпр. Београд је тада био преседачки аеродром за путнике из Истанбула, што сад звучи доста чудно...

Хотели су у неком тренутку издвојени, да не чине терет као нон-кор бизнис. Као уосталом и ЈАТ техника.
 
Poslednja izmena:
"Austrian" je kompanija po meri. Opslužuje Austriju i dijasporu koja živi u Austriji.
 
Откуд ти то? ЈАТ је био једна од ретких европских авиокомпанија са конкуренцијом чак и на домаћем тржишту... Држава му је само правила губитке, одређујући неекономске цене у унутрашњем саобраћају (које је стога ЈАТ избегавао колико је могао). Од већине западноевропских компанија, био је знатно спремнији за дерегулацију (1992.), продајући (нелегално у то време), карте испод званичног ценовника ИАТА (са све таквим скупим картама, Ер Франс је, рецимо, правио губитак).

Da. JAT je imao konkurenciju Adrije, secam se toga. Bio je tu i Avio Genex koji je leteo za istocni blok uglavnom.
U SFRJ bilo je iznenadjujuce mnogo konkurencije medju firmama.
 
Mana je da avion nije u vlasnistvu kompanije, a prednost je da se tako manje opterecuju finansije same kompanije jer ne mora da iskesira 100 miliona $ za avion, vec placa ugovorenu cenu svakog meseca. Potpuno isti princip kao kada kupujes auto na lizing, bilo finansijski ili operativni.

Kako izgleda amortizacija jednog aviona. KOliko procenata vrednosti on gubi godisnje?
 
Zna li neko o čemu se ovde radi?
Ovo je objavljeno na jednoj fb grupi. Screen od juče sa fligthradar.
A330-202 se još vodi YU-ARA?
FB_IMG_1662657888487.jpg
 
Vrh