To sto se smanjuje ne treba da brine, Jat je i sad preveliki, i mora da smanji na neku odrzivu meru ukoliko misli da prezivi konkurenciju koja ce doci ratifikacijom open skies sporazuma. To je bila kompanija koja je prakticno drzala monopol u SFRJ, ciji su gradjani mogli da putuju sirom sveta - i mnogi su i imali para da to sebi priuste, a i dolazilo je mnogo turista na jadransku obalu. Od tada trziste se smanjilo (smanjila se zemlja), narod osiromasio, turisti izostali (njih sad prevoze neki drugi prevoznici u nekim drugim zemljama), drzava (glavni JATov sponzor) propala, a da bi maknuo dalje od 500 km od Beograda treba ti viza. Jedino sto je Jatu u svemu tome dobro doslo je povecanje dijaspore usred egzodusa iz zemlje 90ih, sto je stvorilo neke nove redovne musterije.
Problem je u tome sto Jat nije odmah (tamo negde '95. ili bar 2000.) skresan na pravu meru, nego je to smanjivanje agonija koja traje godinama da ne bi doslo do prevelikih otpustanja, da bi politicari mogli kompaniju da muzu (u onim godinama kada je dobro poslovala, a bilo je od 2000. i takvih) i da muljaju, itd.
Sto se tice Tirane, ne vidim zasto bi je ukidali ako je bila profitabilna? I na koju foru je bila profitabilna? Ko to uopste leti na relaciji Tirana - Beograd, i zasto?