Šta je novo?

Air Serbia

U poslednje dve nedelje kasnio mi je let sa AirSerbia iz Rima (u polasku sat vremena u povratku tri sata - poleteo posle ponoći) kao i iz Atine (sat vremena zakašnjenja u povratku). U polasku ka Atini leteo je Lumiwings pod kodom AirSerbia, pa verovatno zato nije bilo kašnjenja.
 
тренутно немају у плану улазак у алијансе

Za ovo je kriv nadležni urednik, a ne senilni ostrašćenko. On može da baljezga šta hoće, ali neko ovo treba da ne pusti.

то је Данас. ово је врхунац "новинарства" за њих

Za tezu, 'vodeći na Balkanu', kojom se čiča okoristio, ipak, kriva je PR služba Er Srbije. I to je, ono, baš sramno lupetanje, nije lapsus, nego je pre za otkaz (čak Surčin nije na Balkanu, al sultanov i Micotakisov aerodrom i njihove kompanije jesu).

реално, Турску и Грчку нико не рачуна као Балкан. Балкан се завршава са Македонијом и Бугарском
 
Da li AS daje enki vaucer za hranu, ako let kasni?
Jednom sam to dobio od JAT-a kad je let kasnio 3h.
 
Кад има разлога да очекујемо да ће време поласка бити касније од планираног времена поласка: за два или више сати (за летове до 1.500 км) за три или више сати (за летове између 1.500 км и 3.500 км) и за четири или више сати (за летове преко 3.500 км) имаћете право на следеће бесплатне предности:

  • бесплатне оброке и освежења у складу са временом чекања.
  • два бесплатна телефонска позива, телекса или поруке путем факса или мејла.
Кад је разумно очекивано време поласка најмање дан након времена поласка које је претходно најављено, понудићемо вам:

  • бесплатан хотелски смештај у случајевима кад је неопходан боравак током једне или више ноћи или кад је потребан додатан боравак у односу на намеравани.
  • бесплатан превоз од/до аеродрома до/од места смештаја (хотела или нечег другог).
Уколико вам је лет одложен најмање пет сати након планираног времена, за све летове (до 1.500 км, између 1.500 км и 3.500 км, преко 3.500 км), имате право на надокнаду у року од седам дана, пуне цене карте по цени по којој је купљена, за део или делове путовања који нису реализовани, и за део или делове који су већ реализовани уколико лет више не служи сврси у погледу вашег првобитног путног плана, заједно са, кад је то релевантно, повратним летом до прве тачке поласка, у најкраћем могућем року.

Права путника
 
тренутно немају у плану улазак у алијансе



то је Данас. ово је врхунац "новинарства" за њих



реално, Турску и Грчку нико не рачуна као Балкан. Балкан се завршава са Македонијом и Бугарском
Pametna odluka za alijansu. Tamo bi samo feedali bogate, dok bi malo dobijali za to. Jiri Marek sve vise i vise pokazuje da zna da vodi aviokompaniju.

To sto neko licno ne smatra Tursku i Grcku u Balkan je stvar licnog izbora. Grcka je zvanicno na Balkanu i mora se smatrati balkanskom drzavom, dok je Turska samo malim delom. Mogu da razumem da neko smatra da Turska nije na Balkanu i to je sasvim razumno, ali Grcka itekako jeste.
 
иначе, мислим да знам са ким преговарају у Америци. мислим да је то Америкен Ерлајнз, јер су они једина велика компанија која има хабове у Чикагу и на ЈФК-у
 
иначе, мислим да знам са ким преговарају у Америци. мислим да је то Америкен Ерлајнз, јер су они једина велика компанија која има хабове у Чикагу и на ЈФК-у
To bi bilo odlicno. AA je daleko bolji izbor od JetBlue-a. Ujedno su i najveca kompanija na svetu, a i pruzaju odlicne konekcije za Juznu Ameriku.
 
Benefit tranzita za Južnu Ameriku preko JFK i ORD imaće samo putnici koji poseduju vizu za USA. Za ostale je potrebna tranzitna viza i teško da bi neko želo da putuje u te zemlje preko USA. Naprotiv, to je za izbegavanje u svakom smislu😀
 
To bi bilo odlicno. AA je daleko bolji izbor od JetBlue-a. Ujedno su i najveca kompanija na svetu, a i pruzaju odlicne konekcije za Juznu Ameriku.

Јужна Америка иде претежно преко Француске и Холандије, из разлога које је @jmarko79 навео
 
Da, prevideo sam cinjenicu da su potrebne c1 tranzitne vize. Ali idalje ce pruzati mnogo bolje konekcije unutar SAD nego sto imamo sada. Sada imaju interline i sa JetBlue i sa AA, ali codeshare je mnogo bolja stvar. Nadam se da ce AA staviti svoje kodove i na letove u regionu, pa ce i to doprineti broju putnika.
 
U suštini, država bi morala da poradi malo sa Amerima da nam se uvede vizna liberalizacija. Znam za kvote odbijanja i sve, ali to je rešivo, treba samo da prekopiraju Hrvate.
 
Licno smatram da US turisticka viza nije neka prepreka jer se vrlo lako dobija, ne kosta puno, a vazi 10 godina. Sa druge strane, britanska viza vazi 6 meseci i kosta slicno kao i US viza na 10 godina. Postoje i vize za duzi period, ali osnovni je 6 meseci.

Naravno da bi ukidanje viza povecalo broj putnika znacajno, ali ne mislim da ce se to skoro dogoditi.
 
Uslov za ukidanje US viza državljanima neke zemlje je da stepen odbijenica bude manji od 3%. Ako se ne varam, u najboljim godinama, Srbija je bila na 12-15%, a trenutno je na oko 30%, tako da da, daleko smo od toga.
Hrvati su to rešili na vrlo lukav način: zajedno sa američkom ambasadom u Zagrebu su formirali posebnu agenciju, koja bi skenirala svaku aplikaciju i govorila ljudima da li da očekuju da će dobiti vizu. Rezultat znamo.
 
иначе, мислим да знам са ким преговарају у Америци. мислим да је то Америкен Ерлајнз, јер су они једина велика компанија која има хабове у Чикагу и на ЈФК-у
Pregovaraju ali ne znam koliko je Ameriken zainteresovan. Mislim da je JetBlue mnogo realniji iako od njih nemaju vajde u Čikagu.
 
JFK hub: American, Delta
JFK focus city: JetBlue

ORD hub: American, United
ORD focus city: Spirit

Dakle, American je zaista najlogicniji.
Pregovaraju ali ne znam koliko je Ameriken zainteresovan. Mislim da je JetBlue mnogo realniji iako od njih nemaju vajde u Čikagu.
American nema sta da izgubi, moze samo da dobije od tog dila. Dobice kojeg putnika na svojim letovima. American ima brdo codeshare ugovora sa kompanijama za koje sam prilicno siguran da niste ni znali da postoje. Ne vidim sto ne bi imali i sa Air Serbiom.
 
Америкен Игл је бренд под којим регионалне компаније лете за Америкен (неке су у њиховом власништву, неке нису). али да, оне покривају доста линија из Чикага, али ка мање битним градовима. оно што ја мислим је да ће код-шерови бити ка Лос Анђелесу, Денверу, Даласу, Лас Вегасу, Сан Франциску, Фениксу, Вашингтону, Бостону, Сијетлу и Хјустону. можда има још неки интересантан град, али мислим да је то то
 
Zašto ne i Majami? To je isto AA hub i drugi je po broju indirektnih putnika iz Amerike za Beograd posle LAX, ako se računa da je linija za Čikago već gotova stvar.
 
Poslednja izmena:
Otkazali su jutarnji let za CDG, kao i let za LYS. W6 je otkazao let za BVA. Ostaje jos vecernji let za CDG, njega mozda odrade, ali A320 je zauzet.
 
JFK hub: American, Delta
JFK focus city: JetBlue

ORD hub: American, United
ORD focus city: Spirit

Dakle, American je zaista najlogicniji.

American nema sta da izgubi, moze samo da dobije od tog dila. Dobice kojeg putnika na svojim letovima. American ima brdo codeshare ugovora sa kompanijama za koje sam prilicno siguran da niste ni znali da postoje. Ne vidim sto ne bi imali i sa Air Serbiom.

Treba napomenuti da AA i B6 imaju dosta blisku saradnju i codeshare na mnogim linijama, kao i da je Jet Blue kupio Spirit tako da ima fokus na JFK i ORD.
 
Da li AS daje enki vaucer za hranu, ako let kasni?
Jednom sam to dobio od JAT-a kad je let kasnio 3h.

Konkretno iz Tivta za Beograd let u 8:40 h je bio otkazan nije se ništa znalo, na kraju smo poleteli oko 13h, i izneli su 7days i flašicu vode da uzmemo. Organizacija 0. (Ne samo zbog kašnjenja, koje može biti opravdano, već opšti haos, davanje kontradiktornih informacija itd...) još neke zamerke: ako pogrešiš datum u smislu slučajno obeležiš 10. novembar umesto 10. oktobar i odmah želiš da izmeniš rezervaciju maltene moraš da platiš kao skroz novu kartu da kupuješ (iako na sajtu piše da se takva greška naplaćuje 50 EUR...) Kad otkazuješ kartu od oko 21.000 RSD vraćaju samo takse od oko 5.000 RSD... U poslovnici jako neljubazni...
 
Vrh