Šta je novo?

Air Serbia

Nista posebno, najobicniji test flight gde su se testirali razni sistemi. Zbog cega je bas juce bio, to niko ne zna. Mozda ide uskoro novom korisniku, a mozda je i samo da bi se utvrdilo da li je sve u redu. Kako god, obavio je test flight od 2:47 u zoni blizu Abu Dhabija. Leteo je na razlicitim visinama, FL103, FL310, FL350, FL410, FL200, FL132 i FL72, sto samo ukazuje da su testirali razne sisteme. To se obicno radi pre nego sto se avion vrati vlasniku ili pre nego sto treba da dobije novog korisnika, a ponekad i nakon vecih popravki. Vrlo je moguce da je imao neki check, pa je zato obavljen test let. Sta god da je razlog, nema veze sa JU.

Vodi se jos uvek na YU-ARA jer ga Etihad nije preregistrovao na sebe. Kada kompanija prestane da koristi avion i vrati ga lizing kuci, lizing kuca odmah preregistruje avion na sebe, ali ako je bio iznajmljen od neke kompanije, one ga cesto ne vrate na sebe, pa ostane registrovan na sledeceg korisnika. Kako Etihad vise ne koristi A330, ovaj je ostao YU-ARA i ostace tako dok ga neka kompanija ne preuzme ili dok ne odleti na aircraft graveyard. Samo se formalno vodi na Air Serbiu posto mora imati neku registraciju, ali nema vise nikakve veze sa njom, niti ce vise imati. Zbog toga leti pod JU callsign-om.
 
Nista posebno, najobicniji test flight gde su se testirali razni sistemi. Zbog cega je bas juce bio, to niko ne zna. Mozda ide uskoro novom korisniku, a mozda je i samo da bi se utvrdilo da li je sve u redu. Kako god, obavio je test flight od 2:47 u zoni blizu Abu Dhabija. Leteo je na razlicitim visinama, FL103, FL310, FL350, FL410, FL200, FL132 i FL72, sto samo ukazuje da su testirali razne sisteme. To se obicno radi pre nego sto se avion vrati vlasniku ili pre nego sto treba da dobije novog korisnika, a ponekad i nakon vecih popravki. Vrlo je moguce da je imao neki check, pa je zato obavljen test let. Sta god da je razlog, nema veze sa JU.

Vodi se jos uvek na YU-ARA jer ga Etihad nije preregistrovao na sebe. Kada kompanija prestane da koristi avion i vrati ga lizing kuci, lizing kuca odmah preregistruje avion na sebe, ali ako je bio iznajmljen od neke kompanije, one ga cesto ne vrate na sebe, pa ostane registrovan na sledeceg korisnika. Kako Etihad vise ne koristi A330, ovaj je ostao YU-ARA i ostace tako dok ga neka kompanija ne preuzme ili dok ne odleti na aircraft graveyard. Samo se formalno vodi na Air Serbiu posto mora imati neku registraciju, ali nema vise nikakve veze sa njom, niti ce vise imati. Zbog toga leti pod JU callsign-om.
Hvala Luka.
Pomislih da neće slučajno nazad kod nas kao drugi širokotrupac. Ali sad sve jasno.
👍👍👍
 
Hvala Luka.
Pomislih da neće slučajno nazad kod nas kao drugi širokotrupac. Ali sad sve jasno.
👍👍👍
Nece, ZS-SXW (N634AC) je drugi A332 za nas. ARA nece nazad u JU nikada jer prvenstveno ima GE motore, dok ARB i ARC imaju RR. Nema logike da imaju razlicite motore na tako maloj floti.
 
Evo prilike za Air Serbia-ju: Linate aerodrom u Milanu se otvara za direktne letove iz zemalja van Evropske unije, koji se nalaze u okviru od 1500 km udaljenosti. udaljenosti. Nema puno takvih destinacija: Beograd, London, Tunis, Alžir, Kišinjev, isl.

Aerodrom Linate - 1500 km.jpg


Nadam se da će Air Serbia naći neki slot, i pored ograničenja koja postoje (a između ostalih zabrana transfernih letova ka ne-EU destinacijama). https://airlinegeeks.com/2022/09/04/a-new-perimeter-rule-for-milan-s-linate-airport/
 
Zapravo je Linate bolji aerodrom za JU od Malpense. Na njemu mogu da ostvare konekcije na ITA za domace linije, plus bi mogli iz Nisa da lete za Linate. Linijom INI-LIN bi vrlo lako dobili bitku sa Ryanom jer Ryan leti za mnogo dalji Bergamo.
 
Movu li da napune avion iz Beograda? Ne bi imali pravo na transfere. Niš?

Mislim da treba za sve to manji mlaznjak.
 
Movu li da napune avion iz Beograda? Ne bi imali pravo na transfere. Niš?

Mislim da treba za sve to manji mlaznjak.
Da sad vidim da pise da ne bi smeli da prodaju karte za transfere preko Beograda. Onda nema smisla leteti za Linate iz Beograda.

Zasto ne bi pokusali da lete INI-LIN? Iz Nisa su svakako P2P putnici. Ryan leti za Bergamo sa 189 putnika, dok bi JU letela sa 144. Ako imaju konkurentnu cenu mogu da pokusaju da pariraju Ryanu na toj liniji. Licno bih pre odabrao da sletim na Linate koji je maltene u centru Milana, nego na Bergamo koji je 60km od grada.
 
Ne vidim da mogu da konkurišu Rajanu cenama.

Za transfere za Grčku i Kipar, Linate ima smisla, ali da li je to dovoljno?
 
Air Serbia bi mogla da transferiše putnike u Beogradu (ako početno ili krajnje odredište ulazi u ovih 1500 km), ali ne bi mogla da koristi Linate aerodrom kao transferni aerodrom.

Npr. Air Serbia bi mogla da proda let Bukurešt - Beograd - Linate (i u drugom smeru), ali ne bi smela da proda let Njujork/Moskva, isl - Beograd - Linate, jer se oba grada nalaze van ovih 1500 km.

Takođe, Air Serbia ne bi mogla da prodaje let Beograd - Linate - Rim, jer Linate aerodrom je predviđen za p2p putnike. Drugi aerodromi (Malpensa, ili Rim) se mogu koristiti za transferne putnike.

Niš nema nikakvog smisla kao aerodrom. Ovde je reč o premijum aerodromu, sa ograničenim slotovima, koji se koristi za destinacije sa višim maržama. Air Serbia bi morala da dobije, tj. kupi slot, koji jelte košta, i koji se na liniji za Niš verovatno nikada ne bi isplatio.

Ceo tekst odluke Evropske komisije, na engleskom: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:32022D1415&from=IT, odnosno na hrvatskom: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/HR/TXT/HTML/?uri=CELEX:32022D1415&from=IT
 
Zapravo je Linate bolji aerodrom za JU od Malpense. Na njemu mogu da ostvare konekcije na ITA za domace linije, plus bi mogli iz Nisa da lete za Linate. Linijom INI-LIN bi vrlo lako dobili bitku sa Ryanom jer Ryan leti za mnogo dalji Bergamo.

летови унутар Италије су увек рађени преко Рима, никада преко Милана
 
hahahaha al su okrajcovali turke, mosha
Ovo je generalno urađeno najviše zbog Velike Britanije, koja više nije članica Evropske unije, tj. kako bi se omogućilo ITA airways-u da nastavi da leti za London, kao i britanskim kompanijama.

1500 km je regulativa Evropske unije koja definiše dužinu letova, tj. šta se smatra kratkim a šta dugim letovima (u zavisnoti od toga se propisuju i naknade koje aviokompanije moraju da plate putnicima kada su letovi otkazani, ili kada kasne).
 
Ај мало да се поделим искуствима са ЕрСрбијом...

До сада сам само једном летео из Солуна до Београда и више нисам имао прилике. Прескочио сам период Етихада, и пробао "продукт" Јири Марека.
Утисак ми је мешан, не могу још да дам неку реалну оцену, а да не буде производ емоције и неке трезвене оцене.

ЕрСрбија је јединствена компанија која лети на релацији Русија Београд, и тренутно једна од две европске компаније која уопште лети тамо. Цене карата су адекватно томе за мој укус превисоке. Не теши чињеница што је сада свуда авиосабраћај јако поскупео, елементарни недостатак конкуренције (аерофлот) и вештачка обраничења (до скора само 6 летова недељно, а пре ковида било је 5 дневно).

Пошто не ради платни промет са Русијом, плаћање карата је у МОскви могуће само на једном месту у згради где је преставништво ЕрСрбије. Карте ипак продаје нека агенција а не сама ЕрСрбија. Потребно је отићи тамо, сачекати реди и купити карте, агенција продаје за многе авио компаније, не само за ЕрСрбију.

Решио сам да путујем из Санкт Петербурга јер је за нас двоје карта била јефтинија чак 1000 евра, па се исплатило да у сопственој режији организујем пут Москва-Питер и обратно.
Правих директних летова на релацији Москва-Београд нема сваки дан, већ се лети аерофлотом Москва-Питер, па трансфер за Београд. Чак и када се лети директно, због ситуације у Украјини маршрута је измењена па се лети прво на Питер па даље за Београд тако да је лет осетно дужи него раније.

Нешто мало о утисцима са лета:
Лет је каснио неких 35-40 минута јер у време кад је требало да крене укрцавање, на флајтрадару сам видео да је тек почео да се спушта на Пулково. Та инфомрација није била нигде објављена, мада имам утисак да је укупно кашњење мерено из Београда мање од 20 минута. Обзиром да је летња сезона (летео сам 30ог августа), и да има кнап авиона, мислим да је то ок. Прилично сам се изненадио кад см чуо "Добар дан" и "добродошли" на спрском, јер то заиста нисам чуо од 2006те године кад сам последњи пут летео Јатом, Солун не рачунам, јер је било јако касно, слабо се сећам лета. Није ми се допала конфигурација претанких "сардина" седишта, као ни њихова удобност, јер за лет 2:50ч та седишта су на граници да моја пета тачка почиње силно да даје кичми сигнал да је време да се напусти авион. Ентеријер је стар, измучен, прслук за спасавање се клати као керећа јајца. И то не само код мене, већ на многим седиштима...
Моја највећа бол је свакако "послужење" у авиону. Вода и 2 ноблице! Да, неколико пута смо расправљали, и ја сам и тада говорио да је то срамотно мало, за дуг пут, а тим пре за такву цену. Јер осим поменуте воде и ноблица, све остало се плаћа. Кафа је рецимо 2 евра. Ма мајку му, за карту у једном смеру од 500+ евра, да ли није било могуће узети и тих 2 евра или се одрећи те зараде него се циганчити и имати утисак као да те вози Рајан. Примера ради, Аерофлот на три пута краћем лету који кошта 6 пута мање даје то исто и још: влажне марамице, кафу, воду колико си жедан, чај, лимун, сок три врсте...
Стевке су уредне, оперативно раде посао. Објаве капетана на енглеском су замуљане. Информације су штуре, контатк са путницима је редак, реклама Србије или догађаја у Србији не постоји.
Повратак је био на време, КД смо пролазили два пута, једном онај општи, други пут непосредно пред укрцавање у авион. Претпостављам да је то због оних силних лажних дојава. Мене су још у време чекирања у Београду извукли из реда и прегледали кофер. И не само мене, доста често су тако проваравали.

- Поздрављам одлуку да повећају број градова у Русији до којих ће летети.
- Мареку поручујем да мало поради на менију, јер ово је срамота, а и проблем је. Ја сам у Београду вечерао у 20ч, целу ноћ нисам спавао, и клопао тек у Питеру 12-30 следећег дана. Мислим, нисам умро, али би било пријатније да се у авиону послужи нешто мало више...
- Вучићу поручујем да поради на повећању броја летова за Москву, Руси имају јако мало алетрнативе за летење, штета је не искорсити овај период.
- Мареку, Вучићу и туристичком савезу и надлежном министарству препоручујем да мало искористе ЕрСрбију за промоцију дешавања у Србији, часопис Елевејт је заиста сиромашан и нема оного што свака водећа копманија државе ради: промовише своју домицилну земљу.
 
Hvala na ovako detaljnom opisu, Prle :)

O sedistima I posluzenju mozemo da raspravljamo, ali cinjenica je da ista sedista koriste gotovo sve kompanije u Evropi. To su Recaro sedista i koriste ih svi legacy prevoznici (video sam ih u LH grupi, AF, KLM, ...).
Sto se tice posluzenja, identicno posluzenje je u svim kompanijama u Evropi. Dakle, voda 0,25 ili 0,33 i neka grickalica ili cokoladica. Nema vise besplatne kafe, koka kole, sokova, sendvica, itd... Znam da toga ima u Aeroflotu, Turkishu i ostalima, ali te dve kompanije se ne mogu porediti sa klasicnim kompanijama iz Evrope (citaj LH, AF, KLM, BA, ...). Meni je isti kao i u drugim kompanijama, i one takodje imaju skroman izbor. Nazalost, to je realnost postala danas.

Nije sada situacija da govorimo koliko kosta let za SVO/LED jer su okolnosti izmenjene, nema konkurencije, pa su i cene drasticno povecane.

Dva prolaska kroz KD i proveravanje kofera je dobra stvar. Pokazuje da nista ne prepustaju slucaju i da rade sve sto mogu kako bi sprecili budale i botove da ometaju letove. Bravo za to!

Let za Kazanj nigde nisu objavili, cak ni portali nisu to preneli, osim "analiticara". Sa druge strane, u novom izdanju Elevate-a se vidi da je Kazanj u mrezi linija. Cak nema Kazanja ni u delu 'destinacije' na sajtu. Ne znam da li je reklamiran let u Rusiji, mozda jeste kako bi privukao njihove putnike.

Sto se tice reklamiranja Srbije, mora vise, mnogo vise.
 
Да, слеажем се за клопу, многи ми говре који су чино путовали да је тако или слично.

Нисам написао још, последњи сегмент пута од Питера до Москве јуче сам решио да авионом пређем, испоставило се да ако купујеш карту сам за себе (без трансфера) да је много јефтинија, свега 50 евра отприлике. Е сад, најважније ми је било поређење јер сам летео у истом А319
1. Седишта у аерофлоту меканија у удобнија. Прва класа је класична са по две удобне фотеље
2. Стевке су јаче (остало им од бившег директора Виталија Савјељева, он је много волео добре цупи)
3. Количина информација (од обичних на којој висини летимо, где летимо, ко нас поздравља до корисних инвомрација за путнике у трансферу и слично)
4. Генрално понуда свега и свачега (није само каталог, већ и ако се нешто свиди уколико нема на авиону могу да доставе)
5. Ајд и клопа тј послужење то сам већ писао горе
6. Бесплатне новине на улазу авион свима


И да, за ЕрСрбију похвала, мада не верујем да је њихов изум: пуне прво задњи део авиона, па тек онда предњи.
 
Prle jasno je da imaš najbolje namere ali direktno poređenje Er Srbije sa Aeroflotom nije realno. Nije realno jer ne postoji nonstop let Moskva Beograd sa Aeroflotom u ovom trenutku. Ni Turkiš ni bilo koja druga firma ne nude direktan let i male su šanse da će se uskoro uspostaviti.

Kad ponovo krene direktan let onda svakako treba porediti cene i uslugu Er Srbije sa direktnom konkurencijom na toj ruti.
 
Gospodin Miša Brkić se posle dužeg vremena odlučio da napiše članak protiv Er Srbije. Taman kad smo pomislili da nema smešnije od purgerovih kvazi analiza eto jake konkurencije!

Baš me zanima da li je gosn Brkić prisutan na ovom Forumu, možda će biti jasno po tome ko se javi da brani ovaj njegov članak.

Elem, Brkić je napisao članak za Danas trigerovan rekordnim brojem putnika Er Srbije u julu i avgustu. Kao kontra argument (osim jednog lapsusa Er Srbije) on navodi analize koja se uopšte ne bavi prometom avio kompanija već država i aerodroma pa brka babe i žabe. Što je najgore ta analiza ne pominje ni Er Srbiju ni Beograd, pa ne znam šta je Brkić uopšte hteo da postigne osim da izazove naš smeh i sprdnju sa njegovim tekstovima. Nasmejte se i vi:


Tekst u Danasu:
https://www.danas.rs/dijalog/licni-stavovi/er-srbija-skriveni-lider-ili-trzisni-autsajder/

Analize na koje se Brkić oslanja:
https://www.etoa.org/wp-content/uploads/2022/09/ForwardKeys-presentation-13.09.22.pdf
https://forwardkeys.com/2022-summer-travel-trends/
 
опа, јавио се дежурни стручњак за све. тек да се не заборави да је жив. а то да брка бабе и жабе, то није ништа ново, јер човек приказује и анализира податке онако како само њему одговарају (и онима који од њега наручују текст)
 
Ovo samo pokazuje koliko doticni autor ne vidi dalje od svog nosa. Nema niceg spornog i netacnog u saopstenju Air Serbie, samo autor ne ume da cita sa razumevanjem. Eh ko je sve danas “novinar”…
 
Za ovo je kriv nadležni urednik, a ne senilni ostrašćenko. On može da baljezga šta hoće, ali neko ovo treba da ne pusti.

Za tezu, 'vodeći na Balkanu', kojom se čiča okoristio, ipak, kriva je PR služba Er Srbije. I to je, ono, baš sramno lupetanje, nije lapsus, nego je pre za otkaz (čak Surčin nije na Balkanu, al sultanov i Micotakisov aerodrom i njihove kompanije jesu).
 
Bas tako, taj izraz nije trebalo da upotrebe. Svako iole razuman shvata da Aegean i Turkish ne mogu imati manje putnika od Air Serbie, ali su lepo mogli da kazu najvise putnika na prostoru exYu i to bi bilo sasvim u redu i tacno.
 
Vrh