Šta je novo?

Air Serbia

Nemaju rođeni Purgeri-Zagorci slovo ć, kao što nemaju ni Slovenci, i uče ga u školi kao potpuno veštačko - zapravo, uče od 7. godine strani jezik, za koji bi neko mogao steći utisak da je, zapravo, srpski...

Ako je to bila rasprava o broju putnika za Njujork iz ZG i iz Podgorice, razvalio si ga, čestitam.

A odavde, predviđam da će biti još iznenađenja kada je u pitanju long haul. Za čartere nije baś odgovarajuća ova konfiguracija sa pravom biznis klasom, ali mogao bi se jednom nabaviti i jedan drukčiji A330, koji bi mogao da bude zauzet i leti i zimi.
Da, o broju putnika ZAG-NY I TGD-NY je bila rasprava. Ne vredi se raspravljati sa tim covekom.

Licno sto se long-haula tice mislim da ce pored JFK, ORD I TSN u nekoj skorijoj buducnosti biti YYZ, jos jedna kineska linija (verovatno CAN eko kinezima ostave PEK i PVG) i mozda LAX. Sve ostalo nema putnika.

Stoji da nije bas odgovarajuce imati biznis klasu za chartere, ali mogu agencije da nude tarifu sa biznis klasom. Ipak su to duzi letovi i destinacije na koje idu platezno sposobniji, pa ne sumnjam da ce biti zainteresovanih za biznis klasu. U krajnjem slucaju, mogu da lete samo ekonomsku. Opet ce manji gubitak biti nego da avion sedi na zemlji.
 
Адис Абеба, Хараре, Наироби, Каиро, Лагос, Алжир, Казабланка или Рабат и Јоханесбург. Дестинације које би АС требала да има у Африци. Може нешто ту да се рачуна и на трансферне путнике.
Niti ima putnika za ove linije, niti imaju avion za to. Kairo ce leteti, to znamo vec. Harare i Johanesburg moraju sa A330, a njega je nemoguce popuniti iz Beograda za takve destinacije. Ove ostale mogu sa A319, ali opet nema tu putnika. Nazalost, nista osim Kaira u Africi ne moze da radi za JU. Jedan ogroman Turkish nema direktne letove za Johanesburg, pa kako onda JU da ih ima? I za Lagos i slicne destinacije cesto salju B38M jer jednostavno nema putnika za A332, iako je za B38M to na samom limitu doleta. Mali je broj destinacija u Africi gde Turkish leti vise od 1-2 nedeljna leta. Vecina su sa malim frekvencijama ili trijangl rute.
 
Сад сам мало прелистао, класичан политички хрват који не може да сакрије нетрпељивост, огорченост, злонамерност према било чему што има везе са Србијом, заслужују да им се главни аеродром у држави зове Туђман.
 
Uvek mi je bilo čudno zašto JAT pre devedesetih nije više leteo po Africi.. Nesvrstani i te priče, mnogo veća saradnja sa tim državama u to doba, naši radnici koji su gradili po Africi, njihovi studenti ovde itd.

Ako tada nije bilo 'leba od takvih destinacija, kako tek danas da bude?
 
Maldivi i Sejseli imaju putnike i tu bi JU trebalo da leti cartere sa A332. Pogotovo zimi kada ionako imaju manje saobracaja na long-haul, a tada je sezona na Maldivima i Sejselima. JU komotno moze jedan charter nedeljno da leti za Maldive i jedan za Sejsele. Ili kako se vec dogovore sa agencijama oko aranzmana. Za redovnu liniju nema putnika, ali charteri bi morali da idu preko JU, a ne preko Qatar-a.

не заборави Танзанију, која је постала јако популарна у протекле 2 године
 
Слажем се. Те афричке линије то је више нека моја, да кажемо жеља, која није релна наспрам могућности. Али чисто да кажем како бих ја 😁
Да је АС велика компанија као некадашњи ЈАТ и са том репутацијом којом је имао у свету, да рачуна на трансферне путнике, те би линије можда требало да има, а могуће да их обавља са А321neo LR, али опет кажем, то су нека маштања 😄
 
Иначе, Ер Србија ће изнајмити свој други авион ербас А332 од Aircastle Limited. Авион је летео за South Afrcan Airways. У почетку ће заменити АRB на летоваима за Њујорк док је на сервису, а касније летети не само за Кину и Чикаго него и за важније европске дестинације. Предостављам Москва , Цирих, Париз...
Taчан датум доласка авиона није познат још увек. SAA jе недавно вратио и ZS-SХХ и ZS-SXV. Oба су стара по 11 година.
 
Možda da blisko sarađuju sa nekom turističkom agencijom, da bi to već mogli, tj. da bi razvili biznis, jer je potražnja za putovanjima iz Beograda velika. Kao što su onomad imali svoju agenciju, 'Jat Air Lift' (dobro ime, a i gotovo sve u vezi sa sa Jatom iz osamdesetih je bilo dobro).
 
Кина је дозволила улазак у земљу преко Пекинга. Да ли треба да се надамо промени линије, директно до Пекинга, уместо Тјенцина?

 
Možda da blisko sarađuju sa nekom turističkom agencijom, da bi to već mogli, tj. da bi razvili biznis, jer je potražnja za putovanjima iz Beograda velika. Kao što su onomad imali svoju agenciju, 'Jat Air Lift' (dobro ime, a i gotovo sve u vezi sa sa Jatom iz osamdesetih je bilo dobro).
Cini mi se da je bila neka prica pre par godina da su ponudili agencijama a332 za chartere, ali su valjda bili preskupi i agencije nisu htele. Imajuci u vidu tadasnju Air Serbiu i to da je Etihad vodio kompaniju, mislim da bi morali opet da ponude agencijama jer danasnja JU je mnogo drugacija od one od pre 4 godine.
 
Кина је дозволила улазак у земљу преко Пекинга. Да ли треба да се надамо промени линије, директно до Пекинга, уместо Тјенцина?

Hainan je juce leteo preko Daliana. Oni ce gotovo izvesno promeniti i leteti PEK-BEG-PEK. Za JU ne znam, jer ne znamo sa sigurnoscu zasto je TCN izabran.
 
Да тако је било, и дефинитивно би то могли да ураде, подигли би ангажованост авиона у време мршавих зимских месеци
 
Iskreno mozda ne pratim dovoljno redovno pa ne vidim sta on stvarno misli ali u ovom clanku ima samo reci hvale za Air Serbiu
https://zamaaero.com/19/07/2022/analize/kolumna-alena-scurica-air-serbia-nabavlja-drugi-a330/

Takodje kaze da AS apsolutno ima mesta za treci widebody
U tom clanku da, ali takvih je zaista jako malo. Generalno u clancima ima praksu da uporedjuje Beograd i Zagreb, ali iskljucivo ako je Zagreb bolji. Ali u komentarima redovno pokazuje svoje pravo lice. Brise komentare koji mu se ne svidjaju, koji ispravljaju njegovu nepismenost, govori ljudima da pricaju neistine, a onda sam napise to isto sutradan u clanku sa naslovom EKSKLUZIVNO-BREAKING…..
Uvek nalazi opravdanje kada mu se pomene da je Beograd bolji od Zagreba, ma koliko to bilo suludo. Retko kad ce reci: “Da, jeste.”, gotovo uvek ide kajgot.
 
Oстарило се мој Воксе са може само као оне деде из мапет шоуа
 
Ovo je novo, nigde na našim portalima nisam video ovu prilično važnu vest: CEO Er Srbije kaže da je u pregovorima za codeshare partnere za letove ka Njujorku i Čikagu i da će zvanična objava biti uskoro, najkasnije do kraja godine:

Regarding flights to New York and Chicago, Marek said a codeshare partner would be important. “We are in the final stage of negotiations and an announcement could be made maybe in the very near future, before the end of the year,” Marek said. With the addition of Chicago, Air Serbia is enlarging its scale in the U.S. and interest from other carriers to codeshare could rise even further, he added

izvor: https://samchui.com/2022/07/29/ceo-talks-air-serbia-ceo-jiri-marek-on-long-haul-expansion/

To znači da će Er Srbija najzad imati kodšer sa prevoznikom iz Amerike i da će biti daleko lakše kupiti jednu kartu iz većeg broja destinacija za Beograd.
 
To im je veliki nedostakak, mada vec imaju dosta konekcija preko JetBlue-a i American-a. Ali davno je jos trebalo da naprave codeshare.
 
Vrh