Šta je novo?

Air Serbia

To znači da će Er Srbija najzad imati kodšer sa prevoznikom iz Amerike i da će biti daleko lakše kupiti jednu kartu iz većeg broja destinacija za Beograd.
Проблем са код-шер аранжманом за САД је у томе што на првом аеродрому на којем улазите у САД морате да прођете имиграциону проверу (царина и погранична полиција), са све пртљагом. Тиме се губи основна предност код-шера, где летите до крајњег одредишта преко нпр. пет успутних станица са пет различитих компанија, али кофере не видите до краја.

Зато се путницима из Европе генерално више исплати да се тумбају по Европи до оног аеродрома са којег постоји лет до њиховог одредишта у САД. Нпр. лакше је ићи Београд-Лондон-Орландо него Београд-Чикаго-Орландо јер у првој опцији предате кофере у Бг и узмете их у Орланду, а у другој морате да их узмете и у Чикагу, прођете имиграцију, предате поново, па их онда узимате у Орланду.

Ја мислим да је код-шер са неком америчком компанијом свакако добар за Ер Србију, представља је као озбиљног партнера и допуњује основну понуду, али не мислим да је кључан елемент економске одрживости летова преко баре.
 
Poslednja izmena:
Они немају трансферне путниие и зоне? Код њих нема раздвајања потока путника?
 
SAD nema transferne putnike, ali ovde je pitanje carine i prtljaga, odnosno da moras da prodjes carinu sa prtljagom na prvom aerodromu jer ovo dalje je domaci let. SAD nisu specificine u tome, rade to i druge drzave (ja iskusio u Japanu). Ne znam kako je kod nas, da letis ORD-BEG-INI, da li bi morao sa koferima da prodjes carinu u Beogradu ili ne.

Ono sto je malo vise specificno za SAD je da nema medjunarodni transfer, odnosno ako letis BEG-JFK-MEX moras da prodjes carinu i imigraciju u SAD. Ako se dobro secam to je moglo samo u ANC do kraja 80tih, kada se za Aziju letelo tuda, a doleti tadasnjih aviona nisu bili dovoljni da lete direktno.
 
Зато се путницима из Европе генерално више исплати да се тумбају по Европи до оног аеродрома са којег постоји лет до њиховог одредишта у САД. Нпр. лакше је ићи Београд-Лондон-Орландо него Београд-Чикаго-Орландо јер у првој опцији предате кофере у Бг и узмете их у Орланду, а у другој морате да их узмете и у Чикагу, прођете имиграцију, предате поново, па их онда узимате у Орланду.
To radi samo za aerodrome u Americi koji imaju direktan let do Evrope. Veliki broj gradova i aerodroma nemaju direktan let do Evrope, čak ni sezonski, ali većina ima letove do Čikaga ili Njujorka gde se možeš prebaciti na Er Srbiju do Beograda. Recimo Honolulu, Memfis, San Antonio, Kanzas itd su bez letova za Evropu a imaju brojne letove za ORD ili JFK.

Osim toga ima aerodroma koji imaju samo jedan let do Evrope, recimo Nju Orleans samo par puta nedeljno do Londona. Da li ćeš moći da se uklopiš na let Er Srbije u oba pravca i koliko ćeš platiti za kartu kad nema konkurencije?
 
Poslednja izmena:
Ovo je živa istina, jeste smešno ali sam toliko puta video sve ovo i još gore na našim letovima:

 
Проблем са код-шер аранжманом за САД је у томе што на првом аеродрому на којем улазите у САД морате да прођете имиграциону проверу (царина и погранична полиција), са све пртљагом. Тиме се губи основна предност код-шера, где летите до крајњег одредишта преко нпр. пет успутних станица са пет различитих компанија, али кофере не видите до краја.

Зато се путницима из Европе генерално више исплати да се тумбају по Европи до оног аеродрома са којег постоји лет до њиховог одредишта у САД. Нпр. лакше је ићи Београд-Лондон-Орландо него Београд-Чикаго-Орландо јер у првој опцији предате кофере у Бг и узмете их у Орланду, а у другој морате да их узмете и у Чикагу, прођете имиграцију, предате поново, па их онда узимате у Орланду.

Ја мислим да је код-шер са неком америчком компанијом свакако добар за Ер Србију, представља је као озбиљног партнера и допуњује основну понуду, али не мислим да је кључан елемент економске одрживости летова преко баре.
Ovo sam radio više puta i nikad nije bio problem, dok prođeš graničnu kontrolu koferi već uveliko čekaju, i obično je odmah pored i drop-off za transfer, jako retko proveravaju šta imaš u koferima, bukvalno se sve obavi za 3 minuta.
 
Havana

Nakon 32 godine ponovo se pokreće linija do Čikaga. Kakva će biti dalja ulaganja u 2023. godini i nadalje?


- Naši prekookeanski projekti planirani su i počeli su mnogo pre pandemije. Od pokretanja letova do Njujorka 2016. godine, posle šest godina saobraćaja i oko 400 hiljada prevezenih putnika, ta linija je sazrela i postala profitabilna. Zbog toga, ne samo da smo odlučili da pojačamo letove do Njujorka tokom zimske sezone i tako smanjimo izraženu sezonalnost, već smo odlučili i da idemo u dalju ekspanziju našeg dugolinijskog saobraćaja. Odlučili smo da krenemo sa balansiranim pristupom ka istoku i ka zapadu. Međutim, širenje ka istoku je trenutno još uvek ograničenih mogućnosti usled pandemije. U tom kontekstu, ka Kini će biti otvorena jedna linija – do Tjenđina, uz mogućnost da se kasnije uspostave posebni letovi ka Pekingu i Šangaju, čim ograničenja na tržištu budu ukinuta. Kada je reč o zapadu, naš saobraćaj ka SAD od aprila sledeće godine dodatno ćemo pojačati uspostavljanjem direktnih letova do Čikaga. Pored toga, radićemo na daljem produbljivanju i jačanju naše regionalne mreže, da bismo obezbedili dobru povezanost sa našim prekookeanskim saobraćajem. Takođe, nastavićemo sa širenjem mreže destinacija ka pretežno turističkim destinacijama, što se ove godine pokazalo kao pun pogodak. Trenutno planiramo desetak novih destinacija u 2023. godini. Ujedno počinjemo da razmatramo i dugolinijske letove do pojedinih egzotičnih destinacija. U tom smislu gledamo i ka istoku i ka zapadu, a jedna od takvih destinacija koja nam se čini sve izvesnija za predstojeću zimsku sezonu je Havana.
Izvor: https://www.blic.rs/biznis/strategi...li-sezonu-razmisljamo-i-o-letovima-do/595eyww
 
Коначно! Има тамо у карбиском басену још занимљивих дестинација где би могли да упосле авионе током ниске сезоне!
 
Pre će biti da EU pritiska Srbiju iz drugih razloga. Ako je po ovom izvoru od sve ilegalne imigracije u Evropi samo 8% otpada na obe Amerike, što znači da kad odbiješ sve ostale zemlje oba kontinenta, Kuba skoro sigurno predstavlja manje od 1% ilegalne imigracije u Evropi. Uostalom i vrapci znaju da je daleko najviše imigracije iz Kube u Ameriku:

Unauthorized immigrants in Europe are from all over the globe. About 30% came from countries in the Asia-Pacific region in 2017, while another 23% were citizens of the handful of European countries that are not part of the EU or EFTA. About one-in-five (21%) were from the Middle East-North Africa region. Another 17% were from countries in sub-Saharan Africa, and 8% came from countries in the Americas.
izvor: https://www.pewresearch.org/fact-tank/2019/11/14/5-facts-about-unauthorized-immigration-in-europe/

Izbor Er Srbije da ide za Havanu možda znači da bi radije da izbegnu borbu protiv Turkiša, Katara i Emirata prema Maldivima, Sejšelima ili Tajlandu. Ima konkurencije i prema Havani ali nije tako surova. Ili je varijanta da idu za Havanu zato što je ponuda jako jeftina, Kuba je sada u vrlo teškoj krizi i treba im svaki strani turista. Razloge verovatno znaju turističke agencije.
 
Naravno, imaju potencial i za prevoz Ruskih turista do Havane. Mada bi tek tu bili u direktnom takmicenju sa Turkishom. Leteo sam tamo aprila meseca sa AF iz Londona preko Pariza vrlo povoljno (oko 400 EUR povratna karta) i bilo je pravo more Srba u Havani - 90% ih je naravno stiglo preko Istanbula
 
Kako stoji stvar sa odrzavanjem AS aviona. Prosle godine je bilo nekih problema pa je odrzavanje prebaceno negde drugde.
Da li je to reseno?
 
Izvršni direktor Er Srbije o viziji pakovanja 9 sedišta u red ekonomske klase A330:

Moja vizija za avione Er Srbije u kontekstu kabinskog proizvoda je da se ne menja rastojanje između sedišta u pogledu mesta za noge već da se poveća broj sedišta u horizontalnoj liniji. Uz pomoć Erbasa videćemo da li je moguće ubaciti dodatna sedišta u A330, jednom kada ih unificiramo na oba aviona, kako u ekonomiju tako i u biznis klasi.

izvor: https://tangosix.rs/2022/08/08/eksk...o-da-nasi-atr-ovi-dobiju-biznis-klasu-i-lete/
 
У тексту се спомиње и да ће размотрити идеју увођења бизнис класе у АТР флоту.

Како ће ових 9 седишта утицати на максималну дозвољену масу А330, или ће да смање простор за карго?
Мени се ово заиста не свиђа јер путници губе доста на комфору и квалитету путовања, задњих година економска класа постаје хорор за прекоокеанска путовања. Зашто онда нису наручили А330-300 уместо А330-200 ако им треба више места???
 
Poslednja izmena:
Biznis klasa u ATR-u im je potrebna. Uvek bi bilo putnika i donelo bi dobru zaradu. Poslednja tri reda prodavati kao biznis klasu - to je 6 sedista za biznis, dva u jednom redu. Poslednja da bi bila najbliza izlazu.

Deveto sediste u A332? Just gonna say no.
 
Air Transat ima recimo 9 abreast u A332. Svakako, to bi bila jedna odluka vrlo nalik LCC od Air Serbie
 
Poslednja izmena:
A320 YU-APH, ostao na El Pratu (BCN), izgleda da je neki tezi kvar.
 
Vrh