Šta je novo?

Air Serbia

Nista strasno, desava se. Oticice veceras drugi avion po putnike i dovesti ih u Beograd. YU-APH ce se vratiti prazan za BEG cim poprave kvar sto ce verovatno biti kasno nocas ili sutra.

EDIT: YU-APD je otisao za BCN po putnike. Stize veceras oko 12:30 najverovatnije.
 
Teska blamaza Air Serbia. Gore od ovg ne moze biti. Putnici od 7 ujutro u redu cekaju. Vrata se jos nisu zatvorila.
8CE58805-9CFE-45EC-A999-C29B08C9A5E6.jpeg
 
Ovo je neka greska. Taj let je poleteo u 22:46 umesto u 21:55. Dakle, kasnio je 51 minut. U odlasku je kasnio 42 minuta. Leteo je SX-MAM B734. Greska je na tom monitoru, nije uopste postojao let jutros.
 
Ja se izvinjavam, pomesao sam. Ne znam zasto sam mislio da je monitor sa PMI, a ne BCN. Identican je na PMI, pa sam mahinalno napisao kao da je za PMI. Sorry :)
 
Zar je moguce tek tako ubacivati nova sedista? Pa taj direktor je na nivou kocijasa.
Izvršni direktor Er Srbije o viziji pakovanja 9 sedišta u red ekonomske klase A330:

Moja vizija za avione Er Srbije u kontekstu kabinskog proizvoda je da se ne menja rastojanje između sedišta u pogledu mesta za noge već da se poveća broj sedišta u horizontalnoj liniji. Uz pomoć Erbasa videćemo da li je moguće ubaciti dodatna sedišta u A330, jednom kada ih unificiramo na oba aviona, kako u ekonomiju tako i u biznis klasi.

izvor: https://tangosix.rs/2022/08/08/eksk...o-da-nasi-atr-ovi-dobiju-biznis-klasu-i-lete/
 
Sto ne bi bilo moguce? Vec postoje A332 sa 9-abreast konfiguracijom. Druga stvar je sto to znaci manji komfor za putnike.

Nisam za ovu opciju, ali je sasvim moguca. Doduse, nijedan legacy nema tu konfiguraciju.
 
Smatram da u svakom slucaju to ne rade tek tako jer im se moze. Mozda ocekuju da ce im letovi u buducnosti (pre svega prema Kini? Ili cak i long haul charteri?) biti puni pa zele da postignu sto veci volume po letu. Ili su mozda procenili da bi mogli da dobiju dosta vise putnika ako bi karte bile nesto jeftinije pa nameravaju da smanje prosecnu cenu ali i time dobiju nad-proporcionalno veci LF? Ko ce znati, meni se licno ne svidja ali mogu da zamislim validan rezon zasto bi se njima isplatilo
 
Nisam za ovu opciju, ali je sasvim moguca. Doduse, nijedan legacy nema tu konfiguraciju.

то је била О'Лиријева фантазија, али га је ЕАСА одувала. а убрзо за њом и ФАА, тако да је та идеја убрзо и пропала. сваки авион има максималан број путника које може да прими на основу броја излаза, тако да је претрпавање немогуће
 
O Liri je hteo da vezuje ljude za blago nagnute tapacirane daske. Odustajo je vrlo brzo kad su mu objasnili da bi sto tu ustedi izgubio kroz neostvaren ancillary prihod.
 
У неком градско-приградском ваздушном превозу будућности то ће вероватно и бити примењено, ако не дозволе и класично стајање. Кад сам стајао из Дубровника у 737 и до Тивта у 727, моћи ћу и у дрону до Гроцке:)
 
Gomila korporativnih mera i praksi za kojekakve ''uštede'' i ''kresanje troškova'' nemaju veze s mozgom, a često ni nekih velikih rezultata. Ili se ostvare želejni rezultati ali se zato ponište kada počnu da pljušte tužbe, sporovi, kazne, afere... Ali se ipak primenjuju jer korporacijama ne upravljaju razum i vlasnici, nego kojekakvi algoritmi i gramzivi pacijenti. Slično je i sa marketingom, 80 do 90% kampanja su pucanje u prazno. Ali se ipak štancuju da bi svaki sektor firme ili korporacije opravdao svoje postojanje.

Takođe, to je jedan začarani krug i zatvoreni ciklus. Pajser i pacijent koji teraju ljude da u svojoj aerokompaniji sede što zbijeniji ili pak da stoje, da bi se namastili, će sutradan biti žrtve neke druge, tuđe korporativne uštede. Npr tako što će Ford odlučiti da ponovo stavi rezervoar na takvo mesto da pri jačem udaru u automobil otpozadi dolazi do eksplozije, zato što korporativna uprava Forda takođe želi da se još malo omasti. Ili će pak kupiti svom detetu igračku koje sadrži neku otrovnu supstsancu zato što je isto tako proizvođač igračaka hteo da zezne druge i uštedi. Znači Pera zavrne Žiku, Žika zavrne Lazu, a onda opet Laza zavrne Peru. I svi ubeđeni da su bog zna kako pametni i da su oni jedini koji su se oparili i da će se jedini izvući. I tako u krug i u krug, svake godine sve gore i gore.

Ali ne vredi, korporativni mentalitet... to je... to je jedno skroz drugo stanje uma. Maltene psihoza, potpuna odsečenost od realnosti i razuma.
 
Poslednja izmena:
Јесте у принципу, корпорације су глупе, али овде ти скрећем пажњу да је нпр. Рајанер типичан антихерој међу корпорацијама - њих остали не воле. Рајанер управо - није глуп (уз то, поређење са злоделима америчких произвођача аутомобила не држи воду, јер се њима досад није срушио ниједан авион, штавише, лоукост компаније су статистички значајно безбедније од легаси компанија). Такође, Рајанеров принцип третирања авиона као "аутобуса с крилима" је нешто с чиме се ја у основи слажем: чему мистификације лажног гламура и остале... поприлично корпоративне форе, е да би карта коштала двапут више, да би се путовало "са стилом" до Тивта или до Диселдорфа? Ја баш могу без 45 минута (корпоративног) "стила", ако ће да ме кошта 100 евра мање. Места за стајање? Па то има и у опери, није срамота. Ако идем до Подгорице сам, можда бих узео то, са децом не бих. Стоје људи од Лабудовог брда до центра сваки дан.
 
Zato što nemaju meru.

Zato što bi stajanje prvo bilo samo za letove do 40 minuta. Onda bi se dodalo da budu za letove do 50. Pa do 60. Pa tako sve dok se ne dogura do 3 sata stajanja.

Takođe, jel moguće da niko ne razmišlja o tome da nije lako stajati ni 30 minuta? Pogotovu ako stojiš u mestu svo vreme bez pomeranja. Pre nego što mi neko kaže ''ali putnik uvek može da prošeta po avionu'' da postavim dva kontrapitanja:
Prvo, kako da prošeta po avionu, kada da prošeta, ako 10 minuta traje zabrana napuštanja sedišta tokom poletanja, 10 minuta zabrana napuštanja tokom sletanja, i ostaje 10 minuta između?
I drugo, još bitnije - GDE u avionu koji je novim rasporedom 80% natrpan, da putnik šeta? To je kao kada bi neko u autobusu kome je kapacitet 100 putnika a popunjen je sa 80 ljudi, neko pokušao da ''prošeta'' po salonu. Da, moguće je. Ali ne šetanje nego probijanje kroz masu.


Drugo, ti misliš da bi u slučaju da se odobre ti letovi i avioni sa stajanjem, korporativni otpadi ostavili sve tri odnosno četiri opcije u opticaju? I stajanje, i ekonomsku klasu, i biznis klasu i prvu klasu? Pa ne bi. J'e se njima da ti ostavljaju tolike opcije. Nego bi se nakon svega par meseci svi letovi na svetu sveli na dve opcije: Stojiš u klošarskoj klasi, ili sediš ko kralj u prvoj klasi. I nema ništa treće. Jer zabole njih da čine ustupke i diversifikuju ako će ovčice mic po mic da prihvate i ovo stajanje i pakovanje ko sardine.


E zato korporativnim otpadima uvek treba pružati otpor. Jer čim se prestane, oni neće stati na kompromisnoj tački, nego će nastaviti da forsiraju svoje psihotične i psihopatske ideje sve dok ne isteraju do tačke gde si ti na apsolutnom gubitku a oni na apsolutnom dobitku.
 
Podseti me MC ovim gornjim postom...

Još jedan razlog zašto nema nikakvog smisla pretvarati avione u vazdušne autobuse jeste i to što ne znam gde bi avion iste veličine, a sa dvostruko većim brojem ljudi, smestio sav prtljag koji oni nose. Avioni su već sada pretrpani prtljagom jer žene nose po 3 kofera na odmor od 7 dana. A tek kada bi isti avion imao dvostruko više napakovanih ljudi, ja ne znam gde bi svi oni smeštali sve te koferčine i torbetine.

Tako da sjajno je to što korporativni otpadi žele sve večito da ''optimizuju'' i ''krešu'' troškove a ''pakuju'' klijente kao sardine, ali ne mogu protiv zakone fizike j'bga. Kad je trup aviona isti, i kapacitet prtljažnog prostora isti, a ljudi duplo više, ta zapremina i masa dodatnih kofera od dodatnih putnika negde moraju da odu, ne mogu da nestanu.
 
Ne radi se samo o zapremni prtljaga vec i o tezini aviona koja ne sme biti prekoracena.
 
I to, svakako.

Jbg, možda mogu protiv zakona država, al ne mogu protiv zakona fizike.
 
На кратком лету авион носи много мање горива и тежина није проблем. ЈАТ је рутински умео да "спакује" по 150 људи у ДЦ 9, мада се помињу "херојска" дела од чак 180-190 душа...
 
Exit limit za a332 je 406 putnika. Ovde se radi o prosirenju za 30 sedista. Air Transat leti sa A332 sa 345 sedista.

@MC_ moraju da se drze MTOW. Ako povecaju broj putnika, morace da smanje cargo ako prelazi dozvoljenu tezinu. To je prosto.
 
I oni na Indijskom poluostrvu pakuju po više hiljada ljudi u voz, pa to ne znači da je to razumno i normalno. Zato im svakog dana i ginu ko muve.

To što nešto postoji ili je postojalo negde u svetu, ne znači da treba da postoji ili da se treba ugledati na to. Postoje i ljudi koprofili, pa to ne znači da i mi ostali treba da se ugledamo na njih.

Međutim, kako korporativni otpadi/oktopodi uspostavljaju sve veću dominaciju nad državama i zakonima, a kako narodi postaju sve njanjaviji i pasivniji, verovatno je pitanje trenutka kada će i sardinsko pakovanje u stojećem položaju postati novi standard.


Meni je drago što sam imao sreću da se naputujem za svoje godine do sad pa i mogu da se apstiniram do daljnjeg, ili da ubuduće idem na kvalitet (skuplja sedišta) nego na kvantitet. Jer mi se od 2020. ionako ogadilo putovanje u ovakvim uslovima, sa Kovid šizofrenijom, bolesnim cenama, novim vizama za EU (da, znam da su odložene za 2023.), elitističkim vizama za posetu SAD, štrajkovima i zastojima na aerodromima itd...
 
Budućnost je železnica. Tamo gde ne možeš proterati voz a potražnja je velika najekonomičnije je koristiti što veći avion sa što gušćim sedištima.

A380 all-thin-exonomy može da preveze 854 pax.
 

Prilozi

  • 800px-Airbus_A380_cross_section.svg.png
    800px-Airbus_A380_cross_section.svg.png
    153,1 KB · Pregleda: 75
Pa i razmišljam sve više u tom pravcu, da putujem železnicom tamo gde mogu. Samo naravno što je na ovim prostorima to i dalje tri dana jahanja. Ali da, verujem da ću u budućnosti, kao i mnogi sad širom Evrope, se više interesovati za železnicu ako do mog odredišta ima krštena i dostojna ponuda.


A super im je ovaj naziv all-thin-economy. 😁 Može da se tumači na dva načina. Prva je premisa da su svi ljudi u 2022. mršavi. A drugo tumačenje bi bilo ''sedišta za one sa thin-ekonomijom'', odnosno za one sa tankim novčanikom. 😁


Ah, korporatokrate... Kad si dovoljno moćan i bogat, možeš čak i da se podsmevaš ljudima šaljivim nazivima i opet ti niko ništa neće moći. 😁
 
Vrh