Šta je novo?

Air Serbia

Неозбиљно али пре свега веома скупо, што једноставнија шема са што више беле боје је најекономичнија за бојење авиона. А мени није јасно што не можемо да имамо барем једног широкотрупца у нормалној шеми а другог нека оставе за своје егзибиције. Ер Србија има заиста леп лого и првенствено тако ће свима привући пажњу, зашто се квари нешто ако је већ лепо?
 
Nisam rekao da treba da preboje ceo trup u šareniš, već ako hoće da stave lik Tesle na primer, treba da ga stave na trup, ne na rep. I dalje bi 95% aviona bilo belo, a poenta je da mislim da logo Er Srbije mora da se vidi na repu
 
Glasine kažu da će od sledećeg proleća Er Srbija ponovo leteti do Bliskog Istoka, bilo Aman, Tel Aviv, Bejrut ili kombinacija ta tri grada.

Poreg toga ranije potvrđen je Čikago, Tijanđin (ili Tjencin, kako smo se ono dogovorili da ga zovemo?) i Kairo.

To znači da će u redovnom interkontinentalnom saobraćaju od proleća iduće godine Er Srbija biti na četiri kontinenta: Evropa, Severna Amerika, Azija i Afrika.

Mapa, recimo ako bude Tel Aviv od ova tri:

JUmap2023.gif
 
Bice gotovo izvesno i Tel Aviv i Amman. Bejrut tesko. To bi dalo 5 novih linija. Ako imaju malo pameti uvesce Lisabon takodje. Nadam se i povratku Malte i Nice. Mozda jos neka regionalna ruta, npr. Kisinjev ili Iasi.
 
Tako je Luka, biće još priča se, ali po regionu i Evropi. Mnogo posla za crtanje mape :) pa sam napravio samo interkontinentalne. Kad zvanično objave da li je tu i Aman onda ću dopuniti mapu.
 
Фали Јужна америка и Аустралија па да се "покрије" цео свет :) Али добро, постојећи континенти су далеко само не попуњени.

А Африка бар још 5 дестинација бар још две у зеленој (Тунис, Триполи) и три у црној (Адис Абеба, Јоханесбург и Луанда) + чартер за Сејшеле
 
Charter za Sejsele je moguc. Da je situacija u Libiji normalna mozda bi i Tripoli imao smisla. Bez uvrede, ali ovo ostalo je u rangu linija koje bi Zagreb trebalo da ima po proceni jedinog zrakoplovnog analiticara u regiji.
 
Нема увреде Лука, ја додуше не знам којом се логиком води Пургер, код мене су дестинације повезане са некаквом пословном активношћу коју смо имали, и коју, колико ми се чини, наша држава покушава да обнови.

Адис Абеба је можда ипак ту вишак. Једина логика која ми је била, је да је Адис Абеба велики хаб за црни континент
 
Poslednja izmena:
Verovatno nije prava tema, ali...
Danas čitav aviosaobraćaj zaobilazi područije od autoputa X do Đerdapa i severno ka Zrenjaninu?!
Možda vojska ima neko gađanje?
 
Zn
Нема увреде Лука, ја додуше не знам којом се логиком води Пургер, код мене су дестинације повезане са некаквом пословном активношћу коју смо имали, и коју, колико ми се чини, наша држава покушава да обнови.

Адис Абеба је можда ипак ту вишак. Једина логика која ми је била, је да је Адис Абеба велики хаб за црни континент
Purger se vodi da Zagreb mora imati letove ka svim kontinentima, da je najelitniji, najkonektovaniji aerodrom u regiji, u sustini mini-Atlanta, dok je Beograd prosek, kao i sve srpsko. U skladu sa tim je izneo da Beograd treba da ima longhaul letove za Toronto, pored ove tri linije. To i vrapci na grani znaju. Dok se za Zagreb raspisao i naveo linije ka svim kontinentima.

Slazem se da ima poslovne aktivnosti, ali vecina tih drzava nije u dobrom stanju, pa su letovi bas nerealni. Prvenstveno mislim na Libiju. Ni Tunis nije realan. Sve manje turista iz Srbije ide tamo na more. Tu mogu carteri preko leta i to je to. Isto vazi i za cartere za Sejsele. Johanesburg bi bio long-haul i tu bas nema putnika iz Beograda. Etiopija i Addis Abeba je cista ekzotika. Licno bih voleo da imamo letove tamo i da otputujem u taj deo sveta, ali za nju letove ima jako malo zemalja iz Evrope.
 
Tunis ima čartere odavno i to pokriva tržište. Mislim da lete i Air Serbia i Nouvelair na relaciji Monastir Beograd.

Ove ostale potencijalne destinacije treba realno gledati kroz broj putnika, konkurenciju i druge faktore a ne samo snove kao sumanuti Purger. Recimo Maldivi i Sejšeli imaju svoje putnike iz Beograda ali su konkurencija drugih avio kompanija i njihove cene velika prepreka direktnom letu.

Zato vidim da iz Beograda trenutno leti Antonov 12, ovaj put druga frima iz Ukrajine, i to za Maroko. Umesto da imamo turističke čartere za Maroko ide kargo:

izvor flightradar24.com:
an12.JPG
 
Pa Etiopijan je najjača kompanija u Africi, nije baš neka egzotika u svetu zrakoplovstva.
Slazem se, ali generalno nemaju neko prisustvo u Evropi. Lete samo za najvece aerodrome tipa FRA, LHR, CDG, IST, itd... Ukupno manje od 10 aerodroma u Evropi ima redovne letove ka Addis Abebi. Licno bih jako voleo da vidim Ethiopian u Beogradu, ali znamo svi da je to nerealno. Za pocetak bi agencije trebalo da pokrenu neke charter ture za Etiopiju.
 
Tunis ima čartere odavno i to pokriva tržište. Mislim da lete i Air Serbia i Nouvelair na relaciji Monastir Beograd.

Ove ostale potencijalne destinacije treba realno gledati kroz broj putnika, konkurenciju i druge faktore a ne samo snove kao sumanuti Purger. Recimo Maldivi i Sejšeli imaju svoje putnike iz Beograda ali su konkurencija drugih avio kompanija i njihove cene velika prepreka direktnom letu.

Zato vidim da iz Beograda trenutno leti Antonov 12, ovaj put druga frima iz Ukrajine, i to za Maroko. Umesto da imamo turističke čartere za Maroko ide kargo:

izvor flightradar24.com:
Pogledajte prilog 142098
Tunisu generalno opada popularnost jer je kvalitet letovalista drasticno opao. Za te pare ljudi idu na mnogo bolje destinacije. Idalje ima potraznje, ali nije kao pre 5-10 godina.

Maldivi i Sejseli imaju putnike i tu bi JU trebalo da leti cartere sa A332. Pogotovo zimi kada ionako imaju manje saobracaja na long-haul, a tada je sezona na Maldivima i Sejselima. JU komotno moze jedan charter nedeljno da leti za Maldive i jedan za Sejsele. Ili kako se vec dogovore sa agencijama oko aranzmana. Za redovnu liniju nema putnika, ali charteri bi morali da idu preko JU, a ne preko Qatar-a.

Neki dan smo imali raspravu Purger i ja, covek je nedokazan. Pise genericke komentare o NATO i slicnim kojestarijama (da ne kazem kajgotarijama), dok meni govori da brojke nisu tacne. Covek ne napise nijednu brojku, vec svoje sumanute zelje, ali brojke koje ja navedem nisu tacne. Zato sto ne idu u prilog njegovoj "analitiki". Da ne kazem da ne zna razliku izmedju č i ć, kao i izmedju jer i jel. Brise komentare koji mu ne odgovaraju, koji mu ispravljaju gramatiku i sl. Sve u svemu, uzas.

Licno sam misljenja da An12 treba zabraniti u Evropi. EU je zabranili letove mnogo drugih sigurnijih aviona i kompanija, dok AN12, koji ima ko zna kakvo odrzavanje u sadasnjim okolnostima, leti jos uvek. Leti samo zato sto Evropskoj Uniji tako odgovara.
 
Nemaju rođeni Purgeri-Zagorci slovo ć, kao što nemaju ni Slovenci, i uče ga u školi kao potpuno veštačko - zapravo, uče od 7. godine strani jezik, za koji bi neko mogao steći utisak da je, zapravo, srpski...

Ako je to bila rasprava o broju putnika za Njujork iz ZG i iz Podgorice, razvalio si ga, čestitam.

A odavde, predviđam da će biti još iznenađenja kada je u pitanju long haul. Za čartere nije baś odgovarajuća ova konfiguracija sa pravom biznis klasom, ali mogao bi se jednom nabaviti i jedan drukčiji A330, koji bi mogao da bude zauzet i leti i zimi.
 
Ovo za zabranu Antonov 12 mislim da se nece desiti, ovaj Cavok stalno leti po Americi, Kanadi, Evropi i gde imaju posla. Mislim da je EASA skinula onaj nesrecni Meridian sa Third Country Operators TCO liste tako da nije toliko tip aviona koliko je problem sa operatorom. Uostalom C130 je jos stariji od An 12 po dizajnu i datumu prvog leta a ne nazire mu se penzija, sve dok ga odrzavaju i unapredjuju. Uostalom sto se tice onog pada Meridian An 12 u Grckoj postoji indikacija da udes blage nema veze sa teretom koji je prevozen nego je kvar i nekontrolisana vatra na motoru, pa je lako moglo da se desi samo par dana ranije da padne u Parizu ili na druga mesta gde je u danima pre nesrece sve leteo. Ali to je sve druga tema.
 
Адис Абеба, Хараре, Наироби, Каиро, Лагос, Алжир, Казабланка или Рабат и Јоханесбург. Дестинације које би АС требала да има у Африци. Може нешто ту да се рачуна и на трансферне путнике.
 
Адис Абеба, Хараре, Наироби, Каиро, Лагос, Алжир, Казабланка или Рабат и Јоханесбург. Дестинације које би АС требала да има у Африци. Може нешто ту да се рачуна и на трансферне путнике.
Мада можда сам претерао са Хараре, можда је Луанда бољи избор.
 
Tunisu generalno opada popularnost jer je kvalitet letovalista drasticno opao. Za te pare ljudi idu na mnogo bolje destinacije. Idalje ima potraznje, ali nije kao pre 5-10 godina.

Maldivi i Sejseli imaju putnike i tu bi JU trebalo da leti cartere sa A332. Pogotovo zimi kada ionako imaju manje saobracaja na long-haul, a tada je sezona na Maldivima i Sejselima. JU komotno moze jedan charter nedeljno da leti za Maldive i jedan za Sejsele. Ili kako se vec dogovore sa agencijama oko aranzmana. Za redovnu liniju nema putnika, ali charteri bi morali da idu preko JU, a ne preko Qatar-a.

Neki dan smo imali raspravu Purger i ja, covek je nedokazan. Pise genericke komentare o NATO i slicnim kojestarijama (da ne kazem kajgotarijama), dok meni govori da brojke nisu tacne. Covek ne napise nijednu brojku, vec svoje sumanute zelje, ali brojke koje ja navedem nisu tacne. Zato sto ne idu u prilog njegovoj "analitiki". Da ne kazem da ne zna razliku izmedju č i ć, kao i izmedju jer i jel. Brise komentare koji mu ne odgovaraju, koji mu ispravljaju gramatiku i sl. Sve u svemu, uzas.

Licno sam misljenja da An12 treba zabraniti u Evropi. EU je zabranili letove mnogo drugih sigurnijih aviona i kompanija, dok AN12, koji ima ko zna kakvo odrzavanje u sadasnjim okolnostima, leti jos uvek. Leti samo zato sto Evropskoj Uniji tako odgovara.
Где може да се прочита шта пише тај пургер?
 
Vrh