Šta je novo?

Air Serbia

FNv9rKWX0A0eAhd.jpg



Link
 
Вођа је најавио смањење Москве услед притисака. иначе, финска железничка компанија ВР има распродате све поласке између Хелсинкија и Санкт Петербурга (саобраћају два пута дневно), тако да су тражили да им РЖД одобри и трећи полазак. чудо њих не тролују Украјинци?
 
Mora se igrati pažljivo i mudro. Situacija je takva da ne treba biti alav, lako mogu i da nampotpuno zabrane letove. Na primer, Poljska da zatvori vazduđni prostor za prelete Air Serbiji. Kako su zadrti ne znam zašto to već nisu uradili. Mislim da nam gledaju kroz prste, dozvoljavaju ovaj nivo letova, ali ne treba preterivati, ni smo ni Finska ni Turska ni Katar ni UAE, mi smo Srbija, na neki način parija u svetskoj politici. Samo čekam da nas klepe po ušima
 
неће нас клепити, зато што свима одговара да имају некога преко кога могу да обављају послове једни са другима. а најлакше им је преко нас, јер смо најближи
 
Nece Poljska zatvoriti vazdusni prostor za Air Serbiu. To bi bile direktne sankcije Srbiji i to se nece dogoditi.

Nesto nisam uveren u pricu o smanjenju letova dok to zvanicno kompanija ne objavi. Vodja moze da prica svasta, ali dok kompanija ne objavi ne verujem u tu pricu.

Bas tako @JohnnyLee , uvek ce se ostaviti neki koridor.
 
Не знам каква треба да буде процедуре, али овако сваки пут може да буде нека дојава и онда стално да враћају авион на аеродром
 
Upravo to htedoh da napišem. Ako se ovako nastavi, linija može da se ugasi, jer džaba ako svaki put mora da se vraća ili prinudno sleće.

Znam da je pisano pravilo da kod svake dojave bombe nadležni organi moraju da odreaguju i zatvore predmet odnosno moguću metu (škola, most, avion, voz...) i provere svaki detalj i svaku mogućnost. Ali ovde bi, zbog sve veće učestalosti i očigledne serijske kampanje ometanja rada avio kompanije, mogla da se izvede pravna finta da se uspostavi detaljan i temeljan pregled svakog aviona pred poletanje za Rusiju. Tako da kad se plasira trolovanje o bombi dok je avion već u vazduhu, da ne mora da se vraća nazad ili prinudno sleće negde, jer je već utvrđeno da je sve bezbedno i provereno.

Kako bi te provere izgledale ne znam, jer ne razumem se u detalje. Ali kapiram da je dodeljivanje nekoliko dežurnih inspektora i specijalaca aerodromskom osoblju koje opslužuje avion dok je na zemlji, prvi korak. Tako da se uspostavi sistem gde svako svakoga nadzire u svakom trenutnku. Te da kad se pojavi dojava o bombi, i ako se postave pitanja zašto ne vraćate avion, nadležni izvade izveštaje, a po potrebi i snimke o sprovedenim bezbednosim procedurama i pokažu da je apsolutno zagarantovano da u avion nije uneto ništa mimo propisa, što od putnika, što od posade, što od osoblja, što u prtljagu.

Znam da je malo nategnuto ali... ovo i jeste jedan presedan od situacije. Ili to ili da MUP angažuje posebna sredtstva i napore da hvata svakog ko prijavi i debelo ih kazni, pa da to bude odvraćanje za buduće trolove. Ali lično sumnjam da je to izvodljivo.

Ali u svakom slučaju, ovo ovako ne može da se nastavi. Nije održivo. Neki presedan i neka pravno-tehnička improvizacija mora da se uradi. Pa makar i na zemlji, pred poletanje.


P.S.
Jel majmuni troluju i preostale aviokompanije koje lete ka Rusiji ili samo nas?
 
За друге компаније нисам чуо, можда има дојава, али нисам наишао на ту вест, а што се тиче наше компаније и наше државе генерално важи она народна
над мртвим вуком и зец шиљи ону ствар.
 
У теорији, ово и нашој страни може да послужи као изговор за укидање летова.
 
У теорији, ово и нашој страни може да послужи као изговор за укидање летова.
У теорији ове дојаве и враћање авиона службе Вучићеве Србије намерно раде да би имали изговор за укидање летова.
 
Moze valjda KD pregled da se radi i pre svakog leta, preventivno pa da se dojave ovog tipa, ocigledno lazne samo ignorisu.
 
Izjednači lažnu dojavu sa terorističkim aktom i eto..barem si ove domaće provokatore rešio. Strance samo proslediš interpolu i ogradiš se zbog eventualnih posledica.
 
U politici i pravu sve može da se sredi, samo je pitanje volje i vremena (što mnogo govori o dotičnim naukama i profesijama jelte :LOL: konkretne su ko proliv :LOL: )

Ne sumnjam da kad bi naše vlasti htele, da bi našle pravni i tehnički okvir da se uvede pregled aviona pred svaki let za RF ili neka druga mera.
Samo se postavlja pitanje da li bi onda ICAO ili neko drugi našao drugi pravni i tehnički okvir da sve to dovede u pitanje.
Baš zato što u pravu i politici sve može odnosno ne može, zavisi samo ko više podmaže i ko je veštiji u manipulaciji rečima.
 
Ove anonimne dojave nisu bezazlene. Novosti kažu da su iz Ukrajine. Možda neko (EU, Amerika?) gura Ministarstvo Ukrajine da po tviteru truju Er Srbiju? Šta ako je to onda znak nekima da prave ove anonimne dojave?

Zamisli da Zelenski objavi veliku zahvalnost Srbiji na stavu o Ukrajini, pa ove prijave bi sigurno prestale. Možda mu to ne daju ovi što ga savetuju?
 
Ево кад људи кажу да је ово идеална прилика за Ер Србију да профитира, деси се овако нешто, а може и опет да се деси. Ми такорећи ризикујемо да нарушимо распоред летења и да дође до кашњења на осталим линијама а не заборавите ускоро долази летња сезона и уводи се девет нових линија.
Између осталог шаљемо наше авионе, и то највећи међу њима, у необрано грожђе јер у случају било каквог мањег квара на руској територији можемо остати без неких резервних делова или осигурања за авионе.

Линија за Бејрут је такође била веома успешна због трансферних путника, али једноставно десио се тренутак када је постојало више негативних него позитивних аргумената да се линија одржи и нема ту много филозофије. Мени је наравно драго што Ер Србија иначе веома брзо реагује на промене на тржишту и прилагођава се новим околностима, али ово ако се настави може постати безбедоносна претња. Тешко да ће ови летови функционисати на дуже стазе. Џабе и профит и све када морате да стрепите од сутра да ли ће некоме опет пасти оваква сулуда идеја на памет.

Не треба занемаривати сајбер нападе, појавили су се дословно и сајбер фронтови и међусобни хакерски напади у овом рату. Код нас рецимо имају податке са сајта аеродрома, имају јавно доступан радар 24 сата који показује и тачне координате авиона. Свима, па чак и нама, су доступне такве информације на дохват руке и веома је лако послати претњу. То је такође јако битна разлика у односу на деведесте пошто видим неки се буне како неко може да зарађује на нашим санкцијама а ми сада не можемо, живимо у потпуно другој временској и технолошкој димензији.
 
Poslednja izmena:
Istina, evo sad je stigla i zvanična potvrda.
Kako mediji prenose, dojava o navodnoj eksplozivnoj napravi u avionu "Er Srbije" na letu za Moskvu stigla mejlom sa elektronske adrese u Ukrajini.

Tako da ovo moje ''da MUP angažuje posebna sredtstva i napore da hvata svakog ko prijavi i debelo ih kazni, pa da to bude odvraćanje za buduće trolove'' otpada. Jedina alternativa koju vidim su detaljni pregledi svake letelice za RF pred poletanje sa dovoljno svedoka i izveštaja, tako da kad avion jednom krene ka destinaciji, da ne mora više da brine i vraća se naknadno zbog više nego očigledne lažne dojave.

Inače, ovo što rade Ukrajinci je krajnje funjarski i revanšističko ponašanje. Ometaju naše aviokompanije kao da smo mi uzrok sukoba njih i Rusa. Hrvatima šalju dron da padne posred Zagreba. Mađare takođe provociraju preletanjem njihove teritorije. A pored nezvaničnih poteza i izjava, bilo je tu i dosta osuda od samog Ukrajinskog vrha. Na temi o vojsci sam kačio link ka izjavama Ukrajinskih zvaničnika kada je HR rekla da se ni na koji način neće mešati. Očigledno pojedine usijane glave u Ukrajini su počele da primenjuju onaj bolestan Bušovski mentalitet ''ili si uz nas, ili si protiv nas''. Mi smo im izgleda, protivnici. Nekima od njih. I zato je dozvoljeno i moralno ometati ovo nešto malo avijacije što imamo. Jako lepo od njih.
 
Mislim da nije moguce da se ignorise pretnja bombom. Ta situacija je jasno definisana propisima koji, izmedju ostalog, nalazu da se mora sleteti sto pre.

Tehnicki je moguce pre svakog leta za Rusiju vrsiti KD pregled aviona, ali bi to zahtevalo da avion izmedju letova sedi na zemlji po nekoliko sati, sto nije isplativo.
 
Ceo Zapad je sad u tom fazonu, ili si sa nama, ili protiv nas. Kad je jedna neutralna Švajcarska uvela sankcije Rusima onda znaš koliko je sati. Još prvog dana rata sam ovde napisao da me je strah da NATO ne obori neki naš avion na letu za Moskvu, šta je za njih još jedna "kolateralna šteta".. posle bi rekli- bila bomba u avionu, eto, dojavljivali su.
To je zlo, bolje obustaviti letove dok se ovo malo ne smiri.
 
Ja sam mislio da je možda moguće napraviti pravno-tehnički sistem gde bi avion koji leti ka i iz Rusije (u Beograd) bio pod stalnim nadzorom naših i Ruskih snaga bezbednosti. Tako da dok je na stajanci, i u Moskvi i ovde, je stalno pod budnim nadzorom kako aerodromskog osoblja tako i snaga reda. Te da jednom kad se utvrdi da bombe u avionu nema, ne preostaje više prostora i prilika da se postavi druga, jer je avion stalno ili u vazduhu, ili pod nadzorom Ruske policije, ili pod nadzorom Srpske. Znači non stop je ili nedostupan ili pod nadzorom snaga reda. Koje bi, naravno, dodatno proveravale sve što se izvršava tokom boravka na aerodromu. Ukrcavanje putnika, utovar prtljaga i osoblje koje opslužuje avion, i na zemlji i u letu.

Naravno da to košta vremena, para i resursa ali tu se sad postavlja pitanje i računica da li se to isplati više nego da se letovi potpuno ukidaju. Jer neminovno će doći do toga ako se ovako nastavi i svaki let ''izminira'' novom dojavom. Ovo stanje nije održivo. Da je neka zapadnjačka ili pro-zapadnjačka zemlja na našem mestu, međunarodna zajednica bi do sad uveliko ponudila razne kompromise i rešenja, što pravna što tehnička, i omogućila da se izvrši ovakav presedan. Ali pošto smo mi u pitanju, bole ih briga. A ne bi me čudilo da sve i da se sprovede ovo što sam predložio, da brže nam bolje upute neke protestne note pune propovedi o propisima i protokolima, i zahtevima da obustavimo sve i trpimo dok nam pojedine licemerne Ukrajinske trolčine srozavaju i miniraju aviokompaniju.


Valjalo bi pogledati da li se neka druga aviokompanija u zadnjih 20 godina našla u sličnoj situaciji, gde neko putem email dojave ''minira'' svaki ili svaki drugi njen let. Pa videti onda šta je tu urađeno, tj. da li je išta moglo da se uradi i kako.
 
Poslednja izmena:
Sve je ovo jedan užas. Na stranu i rat i avijacija, ali bojim se da će budućnost Srbije biti veoma teška bude li Rusija zadugo izolovana i prokazana, a sve ide u tom pravcu.
Nisam nikakav rusofil, ali relativno jaka Rusija mora da postoji kao balans Zapadu kako bismo i mi mogli lakše da dišemo. Inače, mislim da je ono što smo preživeli devedesetih kamilica u odnosu na ono što može da nas snađe u ovakvom prokletom susedstvu i sa Zapadnim zlom koje bi vladalo svetom.
 
Slažem se za balans, svetu uvek treba balans odnosno više snaga i centara moći koji će se međusobno nadzirati i takmičiti. Bilo da govorimo o unutrašnjoj političkoj sceni neke zemlje, ili o svetskoj političkoj sceni, uvek - ili skoro uvek - je dobro da postoji distribucija moći i više rivala u međusobnom balansu i nadmetanju. Najgore je kad se sva moć skupi u jednu celinu. Odnosno kad narod ili država mora da bira da se povinuje i/ili sarađuje samo i samo sa jednim.
 
Poslednja izmena:

I ako bi trebali da osudimo napad na Ukrajinu, ne treba klečati pred ovakvim nebulozama. Izgleda da su svi zaboravili da valjda i obični Ruski gradjani (mnogi od njih koji su takodje protiv agresije u Ukraijini) imaju pravo na slobodu kretanja? Nije nemoralno pružati uslugu poput civilnog aero-transporta za vreme sankcija? Kako će civilni letovi Air-Srbije da daju vetar u ledja ruskim vojnim snagama u Ukrajini? Ovde se radi o sankcijama koji će pogoditi nedužne gradjane Rusije, i stvoriće priliku da ruska elita bliska putinu sve više profitira (kao što je Miloševića boleo da ne kažem šta za sankcije dok je običan narod očajavao). Ako je osuda Air-Srbije zbog toga što ne želi da uskrati najobičnija ljudska prava narodu koji će itekako da pati zbog odluke koje nije sam doneo onda je to osuda protiv koje bi trebali da se svi borimo - ionako je Air-Srbije preduzeće svih nas, uzevši u obzir kolko je subvencionišu poreski obveznici Srbije ;)...Valjda ima i mala Srbija pravo da profitira od situacije koje nija ona zakuvala. Takodje vidim da mnogi portali p*zde što smo prodavali oružije i municiju Mijanmaru posle prevrata. Da, baš smo grozni Srbi, ratni profiteri što skupljamo mrvice u odnosu na kajmak koji Lockheed-Martin kupi kad posluje sa Saudijskom Arabijom ili Boga pitaj gde sve nije završilo oružije/municija raznih zapadnih zemalja. Glavu gore, i naš metak ima pravo da se proda, i naš avion ima pravo da leti.
 
Ja sam možda naivan, ali ne mislim da će svetska politika previše da propati ovo sa Rusijom, zbog Kine. Mislim da svakim danom kojim se uloga Rusije na svetskoj sceni prividno smanjuje zbog ovog rata, uloga Kine samo raste - i kao medijatora, i kao partnera, i kao težišta moći (nisam ni rusofil ni kinofil ni zapadofil, ali ako neko zaista može da profitira u ovoj priči, to su Kinezi).
A svakako se slažem sa ovim što je prethodno napisano - nepravedno nas ciljaju i osuđuju, a nismo ni jedini, niti najgori, niti radimo nešto vredno osude.
 
Vrh