Upravo to htedoh da napišem. Ako se ovako nastavi, linija može da se ugasi, jer džaba ako svaki put mora da se vraća ili prinudno sleće.
Znam da je pisano pravilo da kod svake dojave bombe nadležni organi moraju da odreaguju i zatvore predmet odnosno moguću metu (škola, most, avion, voz...) i provere svaki detalj i svaku mogućnost. Ali ovde bi, zbog sve veće učestalosti i očigledne serijske kampanje ometanja rada avio kompanije, mogla da se izvede pravna finta da se uspostavi detaljan i temeljan pregled svakog aviona pred poletanje za Rusiju. Tako da kad se plasira trolovanje o bombi dok je avion već u vazduhu, da ne mora da se vraća nazad ili prinudno sleće negde, jer je već utvrđeno da je sve bezbedno i provereno.
Kako bi te provere izgledale ne znam, jer ne razumem se u detalje. Ali kapiram da je dodeljivanje nekoliko dežurnih inspektora i specijalaca aerodromskom osoblju koje opslužuje avion dok je na zemlji, prvi korak. Tako da se uspostavi sistem gde svako svakoga nadzire u svakom trenutnku. Te da kad se pojavi dojava o bombi, i ako se postave pitanja zašto ne vraćate avion, nadležni izvade izveštaje, a po potrebi i snimke o sprovedenim bezbednosim procedurama i pokažu da je apsolutno zagarantovano da u avion nije uneto ništa mimo propisa, što od putnika, što od posade, što od osoblja, što u prtljagu.
Znam da je malo nategnuto ali... ovo i jeste jedan presedan od situacije. Ili to ili da MUP angažuje posebna sredtstva i napore da hvata svakog ko prijavi i debelo ih kazni, pa da to bude odvraćanje za buduće trolove. Ali lično sumnjam da je to izvodljivo.
Ali u svakom slučaju, ovo ovako ne može da se nastavi. Nije održivo. Neki presedan i neka pravno-tehnička improvizacija mora da se uradi. Pa makar i na zemlji, pred poletanje.
P.S.
Jel majmuni troluju i preostale aviokompanije koje lete ka Rusiji ili samo nas?