peper.mint » Čet Feb 25, 2021 12:18 am[/url]":1bfuu4xa]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826234#p826234:1bfuu4xa je napisao(la):
Sekvoja » Sre Feb 24, 2021 11:21 pm[/url]":1bfuu4xa]Pozdrav nov sam na forumu pa da se ukljucim u diskusiju
"Zvuči razumno zameniti avion za mnogo manje para. Ali ne zvuči razumno uzeti samo jedan avion ako je tako dobra prilika. Kad je prilika da Er Srbija proširi flotu i doda još neku destinaciju osim Njujorka ako ne u ovoj situaciji? Bukvalno kad ako ne sad?"
Ovo je dobro pitanja u delu nabavke samog aviona ali kao sto je prle napisao postoje tu i odredjene prepreke.
Da nije bilo korone sredinom marta bi ASL imala dva A330 u svojoj floti jedan bi zamenio ARA drugi je bio planiran da obavlja linije za Toronto i Kinu, nazalost korona je sve planove bacila u vodu, planirano je prosle godine AS dodatno prosiri mrezu linija takodje ali kao sto svi znamo i to je palo u vodu zbog korone.
Uvodjenje linije za Toronto u trenutnoj situaciji nije isplativo jer niko zaista ne zna kako ce se cela situacija sa koronom i industrijom razvijati, neka ocekivanja da ce ove godine nakon Q2 krenuti blagi oporavka i koji ce u najboljem slucaju biti na 50% u donosu na 2019 godinu, kada to uzmemo u obzir Toronto bi bila linija koja bi akumulirala ogromne gubitke a trenutno je situacija inace nije sjajna. Takodje kao sto je Prle naglasio problem je i u posadama kojih nema dovoljno da bi se pokrila dva Longrange aviona, usled krize AS je prosla rigorozno smanjenje kadrova i troskova gde nisu postedjeni ni piloti.
Dobrodošao na temu! Hvala za tvoje viđenje stvari mada meni stvari deluju nešto drugačije.
Kao prvo, da nije bilo korone cena lizinga A330 bi bila veća pa je zapravo sadašnja situacija sa koronom BOLJA u tom pogledu nego što bi bila bez korone, čak je i izbor aviona veći.
Drugo, letovi za Njujork su se pokazali kao dobar posao za Er Srbiju tokom pandemije jer je sticajem okolnosti Er Srbija postala jedna od retkih avio kompanija sa direktnim letom za Njujork iz ovog dela Evrope. Ako je to bio dobar pokazatelj onda bi se i letovi za Toronto pokazali kao uspešni. Air Canada Rouge više nema avione kojim bi mogla da leti do ovog dela Evrope, Air Transat je u ekstremno teškoj situaciji, njihovo spajanje je sada malo verovatno, državna pomoć još nije stigla i zato bi Er Srbija neko duže vreme izvesno bila jedini prevoznik ne samo za putnike iz Srbije nego i Crne Gore, Albanije i većeg dela Balkana.
Što se posada tiče, Er Srbija je letela 6x nedeljno za JFK leti pa ima dovoljno za dve destinacije sa manjom frekvencijom za početak. Osim toga, za razliku od 2016 kad je A330 kao novi tip ulazio u flotu, Er Srbiji je sad lakše da napravi taj inkrementalni korak. Još uvek ima mnogo naše posade koja se prošle godine vratila iz UAE ili Katara i koji bi mogli da se zaposle ako je potrebno. Pilote treba (prvo vakcinisati) poslati u Italiju, Tursku itd na simulatore, hoću da kažem posade nisu nepremostiva prepreka ako ima volje. Ako je ovo prva ozbiljna prilika od 2016 da se poveća broj širokotrupnih aviona onda je suludo rezati troškove na tim posadama.
Bilo bi gubitaka u početnoj fazi ali će 100% sigurno biti daleko VIŠE gubitaka ako se linija pokrene tek kad pandemija prođe, kad se cene lizinga vrate na nivo pre pandemije i kad se nonstop konkurencija vrati u ZAG, BUD, OTP. Ako Er Kanada ipak krene jednog dana da leti za Beograd, pa Er Srbija tada neće imati apsolutno nikakve šanse da tek onda startuje tu liniju. Ako je ikada do sad bila prilika da Er Srbija krene za Toronto, to je ove godine.
Za Kinu je uvek neka politička pozadina, ali ako Kina hoće 100% da sarađuje onda ima šanse. Za to je ipak potrebno da splasne pandemija jer bi bilo puno turista a oni se neće vratiti u većem broju pre 2022.