Šta je novo?

Air Serbia

Zaključak je koji ?
650 miliona za firmu kojom rukovodi strana kompanija, firma koja u vlasništvu ima 3 matora Boinga koja u skorije vreme idu pod presu i tri mala ATR a iz početka devedesetih ? Drugo skupi lizing starih neekonomičnih aviona sa skupim kreditima može da generiše toliko gubitaka.
 
Ja sam odahnuo kad je Purger izbačen sa srpskih avio portala (mada je i dalje prepoznatljiv kao anonimni komentator). Ja na one njihove sajtove nikad ne idem. Purger se na brojnim primerima pokazao kao teški nacionalista koji bez izuzetka navija u korist Kroacije a na štetu Srbije (kako avio kompanije tako i zemlje u celini). Uz to je kao navodni analitičar mnogo puta pisao neistine i besmislice za koje nikad nije hteo da prihvati odgovornost i izvini se što bi profesionalni analitičar učinio.

Nažalost poverovao sam preporukama i pomislio da je za promenu napisao drugačiji tekst i otišao da ga pročitam ali sam zapravo navučen na istu nacionalističku propagandu kao i ranije. Stanovnik jedne od najsiromašnijih EU zemalja čija avio kompanija nema nikakvu strategiju niti bilo kakve dugoročne šanse za preživljavanje pokušava da izvrne tu istinu naglavačke i ubedi naivne Srbe koji ga i dalje čitaju da je nacionalna avio kompanija koja je preživela 93 godine nepotrebna za Srbiju. Meni je iskreno žao naših čitalaca koji zaslepljeni šarenim tabelama i grafikama nasedaju na takvu propagandu.
 
Purger jeste nacionalista, ali je ovoga puta zaista napisao dobar tekst. ne zanimaju me njegovi nacionalisticki komentari i poredjenja sa Kroacijom, vec podaci i brojke koje je naveo, kao i poredjenje sa Jatom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817800#p817800:sx7leqdf je napisao(la):
Žika » Sre Jan 27, 2021 8:40 pm[/url]":sx7leqdf]Zaključak je koji ?
650 miliona za firmu kojom rukovodi strana kompanija, firma koja u vlasništvu ima 3 matora Boinga koja u skorije vreme idu pod presu i tri mala ATR a iz početka devedesetih ? Drugo skupi lizing starih neekonomičnih aviona sa skupim kreditima može da generiše toliko gubitaka.
zakljucak je da nas je Etihad debelo opljackao, ali nije da smo imali nekog izbora 2013. podatak koliko je smanjen trosak za lizing aviona od kako je Etihadov menadzment napustio kompaniju sam od sebe pokazuje koliko nam je etihad naplatio svoju uslugu.
 
Nepotreban luksuz i veliko bacanje para.
Kad su mogli da pozatvaraju daleko veće firme, da otpuste daleko više radnika i da ne trepnu trebali su i ovaj bunar da zatrpaju. Firma očigledno nema nikakvu perspektivu osim da bude zgodno tlo za pljačku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817864#p817864:2tpf047s je napisao(la):
Žika » Sre Jan 27, 2021 10:00 pm[/url]":2tpf047s]Nepotreban luksuz i veliko bacanje para.
Kad su mogli da pozatvaraju daleko veće firme, da otpuste daleko više radnika i da ne trepnu trebali su i ovaj bunar da zatrpaju. Firma očigledno nema nikakvu perspektivu osim da bude zgodno tlo za pljačku.
Pogrešan zaključak. Pogledaj prethodnih desetak stranica ove teme ako te zanima zašto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817853#p817853:1ob3ifd8 je napisao(la):
lukakaludjerovic » Sre Jan 27, 2021 9:37 pm[/url]":1ob3ifd8]Purger jeste nacionalista, ali je ovoga puta zaista napisao dobar tekst. ne zanimaju me njegovi nacionalisticki komentari i poredjenja sa Kroacijom, vec podaci i brojke koje je naveo, kao i poredjenje sa Jatom.
Jat je bio u Jugoslaviji koja je bila mnogo veća. Jat je radio u komunističkom sistemu. Međunarodno avio tržište je bilo regulisano na potpuno drugačiji način i mnoge avio kompanije su bile državne. Nisu postojali lowcosteri. Teško je direktno poređenje sa Er Srbijom. Pred kraj Jata niko nije hteo ni za džabe da ga preuzme. Etihad je napravio pare na Er Srbiji ali je nesumnjivo obnovio imidž kompanije, flotu i mrežu destinacija.

Nisam siguran kako misliš dobar tekst kad Purger u njemu kaže "Air Serbia nije komercijalni projekt. On je politički projekt." kad je jasno da je to samo rebrendirana nacionalna avio kompanija koja je postojala od ranije. Brend Air Serbia nije izmislio Vučić niti će to ime izgubiti kad ode Vučić. Purger koristi našu odbojnost prema Vučiću da bi (po njemu) bili odbojni i prema Er Srbiji. Posle 93 godine Er Srbija će nadživeti Vučića kao što je nadživela Tita, Miloševića i sve posle njih. Opozicija neće da ugasi Er Srbiju. Ko onda još veruje u Purgerovu propagandu da je JU politički projekat?

Purger kaže da se "bajkovit projekt Etihada u samo 5 godina pretvorio u fijasko". Tipično purgerovsko omalovažavanje (Er) Srbije. Onda za kraj kaže "Novca, kojeg Srbija nema. Ili bi ga bar mogla uporabiti na nešto što joj je daleko potrebnije. A toga i te kako ima." Upravo ono što stalno govorim, on stalno hoće da ubedi naivne Srbe da je bolje da pare idu za bilo šta drugo osim Er Srbiju, ali kad siromašna Hrvatska pumpa pare u Kroaciju umesto da ulaže u škole i bolnice, e to je potpuno opravdano?!?! Kako je ovo dobar tekst? Po meni ovo je nacionalistička propaganda umotana u šarene brojeve.
 
>Nisam siguran kako misliš dobar tekst kad Purger u njemu kaže "Air Serbia nije komercijalni projekt.

Pa to je tacno rekao. Kompanija koja 7 godina nema nijednu godinu da moze da prezivi bez subvencije svakako nije komercijalni projekat.
 
Hahah kompanija koja nijednu fiskalnu godinu nije završila profitabilno bez državne subvencije se ne zove komercijalni projekat, nego hobi. U ovom slučaju ne-efikasni i pomalo koruptivni hobi, ali zdravo preduzeće sigurno nije...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817882#p817882:iur2m46n je napisao(la):
MC_ » Sre Jan 27, 2021 11:06 pm[/url]":iur2m46n]>Nisam siguran kako misliš dobar tekst kad Purger u njemu kaže "Air Serbia nije komercijalni projekt.

Pa to je tacno rekao. Kompanija koja 7 godina nema nijednu godinu da moze da prezivi bez subvencije svakako nije komercijalni projekat.
Purger je u tekstu u suštini naveo da ni Kroacija ne bi preživela bez brojnih subvencija tokom godina. To ne znači da su sve nacionalne avio kompanije isključivo politički projekti. Ni biblioteke ne donose direktan profit ali je njihov širi doprinos od velike važnosti za obrazovanje i kulturu nacije i države, kao što se ukupan ekonomski doprinos nacionalnih avio kompanija ne može isključivo meriti kroz profit avio kompanije. Nacionalne avio kompanije su komercijalni projekat na nivou državnih ekonomija. Sve smo ovo pričali ranije.
 
rekao sam da je tekst dobar u kontekstu cinjenica i podataka, kao sto su kolicina novca, krediti, broj aviona, linija, putnika i ostalo. vec sam rekao da purgera smatram za velikog nacionalistu i da me ne zanimaju njegovi komentari na toj osnovi. mene zanimaju jedino cinjenice.
 
Kad se već toliko brine za turiste i turističku privredu 650 miliona bi bilo dobro ulaganje u autoputeve i putnu infrastrukturu ka turističkim mestima. Prosek noćenja svih turista računajući i domaće je oko 2.5 (oko 50% 50% je odnos u 2019)
Ovako su samo profitirali Etihad i zaposleni članovi partije na štetu svih.
 
Etihad je 2013. bio jedini voljan da preuzme onakav JAT tako da nismo imali izbora. Vec je ovde pisano da je vise pokusaja privatizacije propalo zbog nezainteresovanosti.
 
Generalno od početka se radi o pogrešnoj orjentaciji, NE pracenju savremenih rastucih trendova i zanemarivanju ekonomske dobrobiti na ime lečenja narodnih i licnih kompleksa.... mi imamo...
i sta sad imamo . Isto sto i pre. Mrtvaka.

Velike avio comp. muku muce sa redovnim linijama a louw costeri beleže porast. Cargo je neumoljivo jasan po prihodima.
I šta nije jasno ?
Samo treba raditi ono što opstaje i što ima vajde a za to treba prelomiti .

Dizali mrtvaca koj sa skidanja aparata za oživljavanje nije oživeo .Iznenadjenje ?
Ma ajde... više dosta zamajavanja

Corona doba, dobra prilika za jasnu novu orjentaciju, čisto našu , makar bilo samo i sa ATRovima.
 
Немојте да озбиљно узимате у обзир шта пише националист из Загорја, јер кад неко у тексту о авијацији истртља све ово:

JAT iz zlatnih godina nije mario za profit. Niz linija je imao tek jednu frekvenciju tjedno samo zato da bi JAT mogao imati što više destinacija i time biti “ponos Jugoslavije”. Jednako tako i velik broj linija nije imao profit kao prioritet, poglavito domaće linije. Primjerice, kad je otvorena Klisa uspostavljena je linija Beograd-Osijek-Zagreb, a leg Beograd-Osijek je imao samo 15 minuta. Najčešće na tom legu nije bilo više od 5 putnika.

Jednako tako, više kao dokaz nacionalnog ponosa nego radi isplativosti, JAT je imao razgranatu mrežu interkontinentalnih destinacija. Pa je tako u zlatnim godinama letio za Chicago, New York, Los Angeles, Detroit, Cleveland, Toronto, Montreal, Singapore, Bangkok, Kuala Lumpur, Calcuttu, Karachi, Sydney, Melbourne i Peking. Prvi let za Australiju JAT je otvorio daleke 1975. (Beograd-Karachi-Singapore-Sydney) dok je iz Beograda preko Zagreba za New York krenuo 1976.

Upravo je zaštićeni položaj stvorio od JAT-a mastodonta koji je imao lošu uslugu, prvenstveno osoblja koje je bilo nepristojno i nimalo uslužno. Adria iz tog vremena je imala bitno kvalitetniju uslugu. Sustav nije imao ni naznake valova, frekvencije su bile stihijske, pa je na nekim linijama od 6 tjednih letova u jednom danu bilo njih 3, a u dobrom dijelu tjedna nije bilo letova. Konekcije su u načelu bile nesustavne, te se na iste čekalo satima. JAT je imao dva huba (Beograd i Zagreb), no ni oni nisu bili sustavno organizirani, već su konekcije preko oba bile potpuna stihija, ako su se desile bile su stvar slučaja, a ne sustava.

No, najgora je bila činjenica da je JAT vrlo često kasnio, pa čak i otkazivao letove. Upravo stoga je u svijetu kratica “JAT” tumačena kao “Joke About Time”. Stoga je dobar dio putnika, uključujući i moju malenkost, u to vrijeme radije koristio Adriu, na linijama koje su konkurirale JAT-u, obzirom da je kompanija bila neusporedivo pouzdanija, točnija i osoblje je bilo vrlo uslužno, ljubazno i profesionalno, a Adria je najčešće imala i niže cijene.

Realnosti u komunistički ustrojenoj državi, koja je JAT doživljavala kao promotivno-propagandni alat i kvazi-dokaz uspješnosti jugoslavenskog socijalističkog društva, svakako su daleko od stvarne komercijalne tvrtke. Bilo je bitno na što više destinacija, kako na zapadu, tako i na istoku, pronijeti jugoslavensku zastavu, a bilo kakva poslovna logika, profit ili komercijalni principi ne samo da nisu bili prioritet, nego nisu bili čak ni važni.

онда не треба водити рачуна о његовом мишљењу.

Једноставно, човек не зна основне ствари - да је ЈАТ радио сасвим на комерцијалним основама, као и да упркос имену није био југословенска већ српска компанија, јер југословенских компанија није ни било у заједничкој држави. Даље, пише да је Адрија имала ниже цене, а то је било немогуће, јер је цене на међународним летовима регулисала ИАТА, а на домаћим - СИВ. Иначе је човек у то време летео отприлике... двапут, а када су први пут кренули породично авионом, пола Загреба је за то знало, а мајка је уређивала фризуру посебно за ту прилику и хвалила се недјељама сусједама да ће летјет (стварно је то писао у једном тексту геније). Надаље, показивано му је раније и кроз старе редове летења да су конекције преко Београда и Загреба биле и те како "суставне" а не "потпуна стихија", али не вреди. кад човек има агенду која је јача од њега (једном се излануо за оца и дједа), она је јача и од памети.

О безобразлуку, тј. о чврстом ставу да Љубљана и Подгорица морају имати домаћег превозника, а да Београд, дабоме као мањи и безначајнији град, не мора, тек не треба да се расправља, већ да се то, једноставно, занемари.
 
Ma on je nebitan, bitno je to da se finansira sa ogromnim parama firma koju je preuzela strana kompanija. Preuzela i uvalila ko zna koliko kredita a pri tome ništa od novih aviona već nepovoljni lizing starih aparata.
Nepotrebno.
 
Не знамо да ли је непотребно, док се више њих од већег знања не би сложило да јесте. Мени посао са Етихадом делује као пропаст, али, тај аранжман више не важи - и не видим да компанија сада ради лоше, напротив.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817887#p817887:2tt8me9p je napisao(la):
peper.mint » Sre Jan 27, 2021 11:17 pm[/url]":2tt8me9p]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=817882#p817882:2tt8me9p je napisao(la):
MC_ » Sre Jan 27, 2021 11:06 pm[/url]":2tt8me9p]>Nisam siguran kako misliš dobar tekst kad Purger u njemu kaže "Air Serbia nije komercijalni projekt.

Pa to je tacno rekao. Kompanija koja 7 godina nema nijednu godinu da moze da prezivi bez subvencije svakako nije komercijalni projekat.
Purger je u tekstu u suštini naveo da ni Kroacija ne bi preživela bez brojnih subvencija tokom godina. To ne znači da su sve nacionalne avio kompanije isključivo politički projekti. Ni biblioteke ne donose direktan profit ali je njihov širi doprinos od velike važnosti za obrazovanje i kulturu nacije i države, kao što se ukupan ekonomski doprinos nacionalnih avio kompanija ne može isključivo meriti kroz profit avio kompanije. Nacionalne avio kompanije su komercijalni projekat na nivou državnih ekonomija. Sve smo ovo pričali ranije.

U pravu si. Ali onda treba odvojiti stavku u Budzetu za AS i reci to je tako, to placamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=818011#p818011:2si3m1l2 je napisao(la):
Žika » Čet Jan 28, 2021 12:07 pm[/url]":2si3m1l2]Ma on je nebitan, bitno je to da se finansira sa ogromnim parama firma koju je preuzela strana kompanija. Preuzela i uvalila ko zna koliko kredita a pri tome ništa od novih aviona već nepovoljni lizing starih aparata.
Nepotrebno.
Etihad nikad nije imao više od 49% pa nikad nije ni mogao da preuzme Er Srbiju. Sad ima samo 18% i velike su šanse da potpuno ode.

Nepovoljni lizing starih aparata više ne odgovara istini. Nepovoljni lizing je bio 2013 kad je za kratko vreme trebalo naći celu flotu Erbasa na tržištu koje nije bilo preplavljeno kao sada, pa je Etihad slao za Beograd par svojih A6 registrovanih aviona (sa posadom koja je bila u Metropolu). To je odavno prošlo i već neko vreme Er Srbija obnavlja flotu mlađim avionima pod daleko boljim uslovima.

Kad je nabavljan A330 za Njujork bio je star samo nekih 8 godina. Prošle godine Er Srbija je zamenila stariji Erbas sa dva novija YU-APL i APM, oba oko 10 godina stara. Znalci kažu pod odličnim finansijskim uslovima. Deset godina star avion nije isto što i 10 godina star auto. Deset godina je još uvek prilično mlad avion a cene su manje nego za nov avion.
 
Slažem se sa Pantografom 100%. Inače ako neko želi da prati purgerov sajt i tekstove ima potpunu slobodu, gugl će mu pokazati put. Vidim da ima nekog saradnika u Beogradu i to je sasvim okej. Ali prenošenje njegovih linkova i tekstova koji uvek navode na zaključak kontra Srbije uvek će biti žestoko kritikovani kao što zaslužuje.
 
Ја редовно читам његове текстове (и док је писао за Т6 и сада када ради за себе). Ако ништа друго, количина података које избаци је стварно за похвалу. Пратим и exyuaviation али су њихови текстови углавном краћи и са мање података у односу на недељне анализе Пургера. Са друге стране свестан сам и примећујем тај прикривени став према (Аир) Сербиа-и и неконзистентност у текстовима о нпр Адриа-и , МА и АирСербиа-и.

Пар пута сам писао коментаре о његовим најавама како је пропаст МА катастрофална за Црну Гору, јер мислим да уопште није у праву јер ће туристички најбитнија тржишта за ЦГ остати одлично повезана, али је он гурао своју причу и помињао Мостар :shock: Ohrid (koji nema nacionalnog prevoznika) i Ljubljanu. Takodje je dozvoljavao komentare tipa da država Srbija stoji iza propasti MA zbog nove Vlade CG, a nije uputio nijednu kritiku dosadašnjem rukovodstvu MA od kojih je tih dana dobijao informacije redovno. Onda kaže, diletantski su postupili jer su odbili ponudu onog biznismena iz Švedske za jedan dan (čovek blage veze nema sa avio industrijom), a ranije je kritikovao Sloveniju što je Adriu prepustila malopoznatoj kompaniji 4K koja nije imala previše uspeha i iskustva u tom poslu.

Tako da, ko ga prati duže može da primeti neke nekonzistentnosti u njegovim stavovima, koje on uvek opravdava na neki način. Ja ga i dalje čitam zbog količine podataka koje iznosi i jer je korisno videti kako stojimo u odnosu na region u pogledu avio saobraćaja.

Što se AS tiče, koliko razumem od tih 650 miliona, preko 200 su bili dugovi JAT-a, pa mislim da i nije fer to ubrajati u trošak AS i novog rukovodstva. Deluje mi da je dobro ako Etihad izadje, ali isto mislim da AS trebaju druga partnerstva jer sama teško da može da opstane. Lično mislim da su koristi od nacionalne kompanije (čak i gubitaša) puno veće od gubitaka i ne mislim da bi nam bilo bolje da su nam glavni prevoznici Ryan, Wizz, Lufthansa i slični. Inače je neko u komentarima na članak i pisao o tome i ja se slažem, da nije bilo AS ne bismo ni dobili toliko novca za koncesiju aerodroma.
 
apsolutno se slazem. jedino pohvalno kod purgera je kolicina podataka.

tih 200 miliona jesu gubici jata i to ne treba pripisivati AS. da je moglo jeftinije od 400 miliona - moglo je, ali nije bilo izvodljivo.

neki ce reci da je bolje bilo poslati jat u bankrot i napraviti novu kompaniju. nije, jer je jat imao jako vredne slotove koje je preneo na AS. primera radi, jedan jutarnji slot na LHR, kakve AS ima, vredi u proseku oko 25 miliona evra.
 
Koga zanimaju brojevi neka otvori tabelu i zabeleži brojeve koji su mu bitni. Onda više neće imati potrebe da čita Purgerove jednostrane interpretacije tih brojeva.

Vidim da je jadni Purger napravio vest od toga kako je aerodrom Nikola Tesla pre neki dan imao manje letova nego Zagreb, sve u nadi da će ZAG jednog dana dostići BEG. Ja sam umesto toga pogledao u moju tabelu gde sam video da je prošle godine BEG imao više nego dvostruki broj putnika od ZAG (kao i trend rasta u poslednjih desetak godina) tako da mi ne treba njegova žalosna interpretacija i njegovo lečenje kompleksa manje vrednosti.
 
Šta jedan od najbogatijih ljudi u Srbiji misli o Er Srbiji? Da li Air Serbia ili bilo koja nacionalna avio kompanija iz bivše Jugoslavije može da bude profitabilna? Da li je u redu kad državna firma uzme stranog profesionalnog menadžera i plati ga 10-20 miliona godišnje? Šta se Miroslavu Miškoviću dopada od generalnog koncepta Er Srbije?

Deo intervjua o Er Srbiji je negde od 44:15 do 48:30:

https://youtu.be/SFxsaZyI3LM?t=2655

Meni je najbolje kad se uzbudi i krene da gestikulira oko 47:46 i objašnjava da ne može ni jedna avio kompanija sa ovih prostora da bude pozitivna: Nemoj da diskutujemo o tome! A mi se ovde mesecima ubismo od diskutovanja oko toga. Tu se slažem sa Gazda Miškom.
 
Vrh