Šta je novo?

Air Serbia

@peper.mint

Наравно, човек се разуме у бизнис.

Као што зна да Сава центар не може да се исплати сам од себе, али може да се исплати Делти ако у два хотела уз Сава центар порасте просечна цена ноћења за 20%, уме исту логику да примени и на националну авиокомпанију и на националну економију у целини.
 
Pantograf, baš tako, odlično poređenje sa Strava Centrom. Mišković dobro zna da kao što je Air Serbia katalizator na ukupnom nivou ekonomije u državi, tako će renovirani Sava Centar biti neisplativ posle kupovine od 17m+80m ulaganja, ali će doprineti da budući Interconti, postojeći Crown Plaza i ceo "Miškov Vilajet" od Hajata do auto puta bude pozitivan za Deltu.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6feRSiQ29Jc[/youtube]
 
Er Srbija je navodno penzionisala Boeing 737:

"Kako je danas za Tango Six potvrdila srpska nacionalna avio-kompanija tip aviona Boing 737 zvanično je zauvek prizemljen. Er Srbija je prošle nedelje povukla iz upotrebe putnički avion koji je kroz JAT, Jat ervejz i Aviolet saobraćao 36 godina."

https://tangosix.rs/2021/17/02/eksk...737-iz-upotrebe-kraj-karijere-duge-36-godina/

Prvi JAT 737 YU-AND će biti prebačen u Muzej vazduhoplovstva. Ne vidim kako to mogu da urade bez sečenja ili novog puta iza Muzeja, ali videćemo. Samo da ga ne stave u onaj avio park koji se na renderu vidi sa druge strane produžetka C hodnika.
 
Tezina praznog 733 je 33 tone. Verovatno ce prodati odredjene delove enterijera i kokpita, tako da ce ga to dodatno olaksati. U krajnjem slucaju, skinu se motori i krila, i avion se utovari na kamion.
 
Težina nije problem, samo gabariti. Koliko čitam demontaža krila je preskupa tako da će ostati tu gde i jeste.
 
За музејски експонат не верујем да је толико скупа. За авион који треба да лети сигуран сам да јесте.
 
JAT revija 1985. dolazak prvog B737 YU-AND.jpg

Jatova revija/Ex Yu Aviation

Zbogom, Debeljko!
 
Moj najdublji naklon avionu, kojim sam leteo 2009, 2010. i 2015.
Obeležio je jednu epohu, ali da, vreme je za penziju.
Nadam se da će AS uzimati nove letelice, ako ništa, u lizing.
 
Ја га први пут узјахах убрзо по приспећу, а тамо негде 1989. преседео сам у кокпиту до Париза. Био је овербукинг, стјуардесе ме сместиле да полетим на поклопљеној шољи у тоалету, али се капетан, симпатични Далматинац Иван Шајн сажалио, и довео ме не помоћно седиште са леве стране. Тамо ме копилот хранио смокијем. Пилотски посао учинио ми се ванредно досадним:)

Једна од лепших успомена.

Иначе, треба рећи и да је 737 ове генерације негде до 1997. и отклањања конструктивног недостатка због којег су се догодиле две катастрофе у САД, био дефакто мртвачки сандук (имали смо среће).
 
U poslednjih par dana pojavljuju se ničim potvrđene glasine o odlasku sadašnjeg širokotrupnog aviona Er Srbije A330 YU-ARA. Navodno, taj avion se vraća vlasniku od koga je uzet na lizing a drugi avion koji je leteo za Aeroflot se sada uzima pod povoljnijim uslovima.

Ako je verovati pričama, novi avion je samo godinu dana mlađi od postojećeg, ima motore Rols Rojs i dolazi negde sredinom marta. Navodno ne dolaze DVA aviona već samo jedan, da zameni postojeći. Ne znam da li je istina, ako lažu mene lažem i ja vas.
 
Zvuči razumno zameniti avion za mnogo manje para. Ali ne zvuči razumno uzeti samo jedan avion ako je tako dobra prilika. Kad je prilika da Er Srbija proširi flotu i doda još neku destinaciju osim Njujorka ako ne u ovoj situaciji? Bukvalno kad ako ne sad?
 
Имају ли обучен кадар за два авиона? А и где би летели, ваљда е то прво уговори?
 
Pozdrav nov sam na forumu pa da se ukljucim u diskusiju :)

"Zvuči razumno zameniti avion za mnogo manje para. Ali ne zvuči razumno uzeti samo jedan avion ako je tako dobra prilika. Kad je prilika da Er Srbija proširi flotu i doda još neku destinaciju osim Njujorka ako ne u ovoj situaciji? Bukvalno kad ako ne sad?"

Ovo je dobro pitanja u delu nabavke samog aviona ali kao sto je prle napisao postoje tu i odredjene prepreke.

Da nije bilo korone sredinom marta bi ASL imala dva A330 u svojoj floti jedan bi zamenio ARA drugi je bio planiran da obavlja linije za Toronto i Kinu, nazalost korona je sve planove bacila u vodu, planirano je prosle godine AS dodatno prosiri mrezu linija takodje ali kao sto svi znamo i to je palo u vodu zbog korone.

Uvodjenje linije za Toronto u trenutnoj situaciji nije isplativo jer niko zaista ne zna kako ce se cela situacija sa koronom i industrijom razvijati, neka ocekivanja da ce ove godine nakon Q2 krenuti blagi oporavka i koji ce u najboljem slucaju biti na 50% u donosu na 2019 godinu, kada to uzmemo u obzir Toronto bi bila linija koja bi akumulirala ogromne gubitke a trenutno je situacija inace nije sjajna. Takodje kao sto je Prle naglasio problem je i u posadama kojih nema dovoljno da bi se pokrila dva Longrange aviona, usled krize AS je prosla rigorozno smanjenje kadrova i troskova gde nisu postedjeni ni piloti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826234#p826234:3evlmdjr je napisao(la):
Sekvoja » Sre Feb 24, 2021 11:21 pm[/url]":3evlmdjr]Pozdrav nov sam na forumu pa da se ukljucim u diskusiju :)

"Zvuči razumno zameniti avion za mnogo manje para. Ali ne zvuči razumno uzeti samo jedan avion ako je tako dobra prilika. Kad je prilika da Er Srbija proširi flotu i doda još neku destinaciju osim Njujorka ako ne u ovoj situaciji? Bukvalno kad ako ne sad?"

Ovo je dobro pitanja u delu nabavke samog aviona ali kao sto je prle napisao postoje tu i odredjene prepreke.

Da nije bilo korone sredinom marta bi ASL imala dva A330 u svojoj floti jedan bi zamenio ARA drugi je bio planiran da obavlja linije za Toronto i Kinu, nazalost korona je sve planove bacila u vodu, planirano je prosle godine AS dodatno prosiri mrezu linija takodje ali kao sto svi znamo i to je palo u vodu zbog korone.

Uvodjenje linije za Toronto u trenutnoj situaciji nije isplativo jer niko zaista ne zna kako ce se cela situacija sa koronom i industrijom razvijati, neka ocekivanja da ce ove godine nakon Q2 krenuti blagi oporavka i koji ce u najboljem slucaju biti na 50% u donosu na 2019 godinu, kada to uzmemo u obzir Toronto bi bila linija koja bi akumulirala ogromne gubitke a trenutno je situacija inace nije sjajna. Takodje kao sto je Prle naglasio problem je i u posadama kojih nema dovoljno da bi se pokrila dva Longrange aviona, usled krize AS je prosla rigorozno smanjenje kadrova i troskova gde nisu postedjeni ni piloti.
Dobrodošao na temu! Hvala za tvoje viđenje stvari mada meni stvari deluju nešto drugačije.

Kao prvo, da nije bilo korone cena lizinga A330 bi bila veća pa je zapravo sadašnja situacija sa koronom BOLJA u tom pogledu nego što bi bila bez korone, čak je i izbor aviona veći.

Drugo, letovi za Njujork su se pokazali kao dobar posao za Er Srbiju tokom pandemije jer je sticajem okolnosti Er Srbija postala jedna od retkih avio kompanija sa direktnim letom za Njujork iz ovog dela Evrope. Ako je to bio dobar pokazatelj onda bi se i letovi za Toronto pokazali kao uspešni. Air Canada Rouge više nema avione kojim bi mogla da leti do ovog dela Evrope, Air Transat je u ekstremno teškoj situaciji, njihovo spajanje je sada malo verovatno, državna pomoć još nije stigla i zato bi Er Srbija neko duže vreme izvesno bila jedini prevoznik ne samo za putnike iz Srbije nego i Crne Gore, Albanije i većeg dela Balkana.

Što se posada tiče, Er Srbija je letela 6x nedeljno za JFK leti pa ima dovoljno za dve destinacije sa manjom frekvencijom za početak. Osim toga, za razliku od 2016 kad je A330 kao novi tip ulazio u flotu, Er Srbiji je sad lakše da napravi taj inkrementalni korak. Još uvek ima mnogo naše posade koja se prošle godine vratila iz UAE ili Katara i koji bi mogli da se zaposle ako je potrebno. Pilote treba (prvo vakcinisati) poslati u Italiju, Tursku itd na simulatore, hoću da kažem posade nisu nepremostiva prepreka ako ima volje. Ako je ovo prva ozbiljna prilika od 2016 da se poveća broj širokotrupnih aviona onda je suludo rezati troškove na tim posadama.

Bilo bi gubitaka u početnoj fazi ali će 100% sigurno biti daleko VIŠE gubitaka ako se linija pokrene tek kad pandemija prođe, kad se cene lizinga vrate na nivo pre pandemije i kad se nonstop konkurencija vrati u ZAG, BUD, OTP. Ako Er Kanada ipak krene jednog dana da leti za Beograd, pa Er Srbija tada neće imati apsolutno nikakve šanse da tek onda startuje tu liniju. Ako je ikada do sad bila prilika da Er Srbija krene za Toronto, to je ove godine.

Za Kinu je uvek neka politička pozadina, ali ako Kina hoće 100% da sarađuje onda ima šanse. Za to je ipak potrebno da splasne pandemija jer bi bilo puno turista a oni se neće vratiti u većem broju pre 2022.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826249#p826249:1bfuu4xa je napisao(la):
peper.mint » Čet Feb 25, 2021 12:18 am[/url]":1bfuu4xa]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826234#p826234:1bfuu4xa je napisao(la):
Sekvoja » Sre Feb 24, 2021 11:21 pm[/url]":1bfuu4xa]Pozdrav nov sam na forumu pa da se ukljucim u diskusiju :)

"Zvuči razumno zameniti avion za mnogo manje para. Ali ne zvuči razumno uzeti samo jedan avion ako je tako dobra prilika. Kad je prilika da Er Srbija proširi flotu i doda još neku destinaciju osim Njujorka ako ne u ovoj situaciji? Bukvalno kad ako ne sad?"

Ovo je dobro pitanja u delu nabavke samog aviona ali kao sto je prle napisao postoje tu i odredjene prepreke.

Da nije bilo korone sredinom marta bi ASL imala dva A330 u svojoj floti jedan bi zamenio ARA drugi je bio planiran da obavlja linije za Toronto i Kinu, nazalost korona je sve planove bacila u vodu, planirano je prosle godine AS dodatno prosiri mrezu linija takodje ali kao sto svi znamo i to je palo u vodu zbog korone.

Uvodjenje linije za Toronto u trenutnoj situaciji nije isplativo jer niko zaista ne zna kako ce se cela situacija sa koronom i industrijom razvijati, neka ocekivanja da ce ove godine nakon Q2 krenuti blagi oporavka i koji ce u najboljem slucaju biti na 50% u donosu na 2019 godinu, kada to uzmemo u obzir Toronto bi bila linija koja bi akumulirala ogromne gubitke a trenutno je situacija inace nije sjajna. Takodje kao sto je Prle naglasio problem je i u posadama kojih nema dovoljno da bi se pokrila dva Longrange aviona, usled krize AS je prosla rigorozno smanjenje kadrova i troskova gde nisu postedjeni ni piloti.
Dobrodošao na temu! Hvala za tvoje viđenje stvari mada meni stvari deluju nešto drugačije.

Kao prvo, da nije bilo korone cena lizinga A330 bi bila veća pa je zapravo sadašnja situacija sa koronom BOLJA u tom pogledu nego što bi bila bez korone, čak je i izbor aviona veći.

Drugo, letovi za Njujork su se pokazali kao dobar posao za Er Srbiju tokom pandemije jer je sticajem okolnosti Er Srbija postala jedna od retkih avio kompanija sa direktnim letom za Njujork iz ovog dela Evrope. Ako je to bio dobar pokazatelj onda bi se i letovi za Toronto pokazali kao uspešni. Air Canada Rouge više nema avione kojim bi mogla da leti do ovog dela Evrope, Air Transat je u ekstremno teškoj situaciji, njihovo spajanje je sada malo verovatno, državna pomoć još nije stigla i zato bi Er Srbija neko duže vreme izvesno bila jedini prevoznik ne samo za putnike iz Srbije nego i Crne Gore, Albanije i većeg dela Balkana.

Što se posada tiče, Er Srbija je letela 6x nedeljno za JFK leti pa ima dovoljno za dve destinacije sa manjom frekvencijom za početak. Osim toga, za razliku od 2016 kad je A330 kao novi tip ulazio u flotu, Er Srbiji je sad lakše da napravi taj inkrementalni korak. Još uvek ima mnogo naše posade koja se prošle godine vratila iz UAE ili Katara i koji bi mogli da se zaposle ako je potrebno. Pilote treba (prvo vakcinisati) poslati u Italiju, Tursku itd na simulatore, hoću da kažem posade nisu nepremostiva prepreka ako ima volje. Ako je ovo prva ozbiljna prilika od 2016 da se poveća broj širokotrupnih aviona onda je suludo rezati troškove na tim posadama.

Bilo bi gubitaka u početnoj fazi ali će 100% sigurno biti daleko VIŠE gubitaka ako se linija pokrene tek kad pandemija prođe, kad se cene lizinga vrate na nivo pre pandemije i kad se nonstop konkurencija vrati u ZAG, BUD, OTP. Ako Er Kanada ipak krene jednog dana da leti za Beograd, pa Er Srbija tada neće imati apsolutno nikakve šanse da tek onda startuje tu liniju. Ako je ikada do sad bila prilika da Er Srbija krene za Toronto, to je ove godine.

Za Kinu je uvek neka politička pozadina, ali ako Kina hoće 100% da sarađuje onda ima šanse. Za to je ipak potrebno da splasne pandemija jer bi bilo puno turista a oni se neće vratiti u većem broju pre 2022.

Hvala na dobrodoslici!

Slazem se sa tvojim vidjenjem stvari u pogledu manje cene lizinga napomenuo bih samo da je vracanje A330 od strane SU planirana bez obzira na koronu kao i Etiahdovo vracanje njihovih sirokotrupaca i drugih kompanija, cena lizniga bi bila takodje znacajno manja(ne u ovoj meri ali dosta manja) nego sto je bio slucaj sa ARA.

E sad sto se drugih pokazatelja tice JFK je sada uspesan ali je to linija koja je vec razradjena ali su i okolnosti isle na ruku, Toronto bi krenuo i AS je racunala dosta na mrezu novih linija koje su bile u planu ali se odustalo zbog korone, naravno sama korona je smanjila potraznju za letove inace i Kanada je mnogo rigoroznija od USA sto se tice restrikcija i svega ostalog. Sto se tice posada slazem se da je to najmanji porblem u celoj racunici i u Martu prosle godine AS je krenula u podmaldjivanje kadra ali je zbog Korone taj kadar je otpusten ( 30+ mladih pilota je uveliko bilo u procesu skolovanja na tipovima) do sada bi AS imala dodatnih 10-12 posada za A330 sto je neki svetski normativ za LH avion ali nazalost korona....

Suma sumarum prateci forum u poslednjih par stranica trebalo bi da je jasno da bilo koja investicija trenutno u AS jednako je stavljanje na stub srama, nije da nije bilo i ranije ali nazalost tako je kako je dosta nasih sugradjana ne zeli nacionalnu avio kompaniju vec bi radije da se daju subvencije LCC prevoznicima stranih drzava....

Da se ja pitam i dosta ljudi koji se bavi avio industrijom i slicno razmisljaju kao i ti linija bi bila pokrenuta, ali nazalost drzava ne sme i nema novca za investiciju u razvoj AS, a sama AS je na pozitivnoj nuli bila van korone a sada je kao i svi ostali prevoznici na drzavnoj sisi...
 
Čemu onda novo kukanje Vučića da je uvođenje linije za Kanadu najvažnija bilateralna tema i najviši prioritet? Ne znam da li je koristio baš te reči sa novim ambasadorom Kanade pre neki dan, ali je to sigurno bila suština. Ispada da se on lavovski bori za uvođenje te linije ali eto Er Srbija ga sabotira, stalno nalazi razloge da se to ne desi. Zar nije bizarno?

A ove što bi radije da svoje poreze daju Wizzu, njih slobodno pošalji meni na prevaspitavanje. U ovim krugovima sam poznat po tome :bubanj:
 
Да, преваапитани су до првог писања Данас и Мише Бркића, а после опет, болнице вртићи, канализација и слично...

Ово чудом са кором ће се ускоро завршити, претпостављам до јуна јула, и после тога је правити планове касно. Канада тренутно има страшно ригорозан режим и мало ко има жељу да путује тамо, а оданде се плаше да лете био где. Међутим кад се ситуација стабилизује верујем да ће се опоравак дешавати брзо, за тај период треба бити спреман.

Власт би требала да у овај посао увуче тајкуне, они су ионако стекли свој новац узурпирајући општу имовину.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826208#p826208:1rbx823u je napisao(la):
Прле » Sre Feb 24, 2021 11:15 pm[/url]":1rbx823u]Имају ли обучен кадар за два авиона?

To nije problem. Oni vec imaju posade koje lete oba tipa aviona (A320 familija i A330), a ako im treba jos, ukrstena obuka sa A320 na A330 ne traje vise od nedelju dana. Dodatno, trziste pilota je trenutno takvo da mogu za 5 minuta da nadju posade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=824711#p824711:1ypzgxy8 je napisao(la):
Пантограф » Pet Feb 19, 2021 12:54 pm[/url]":1ypzgxy8]
Иначе, треба рећи и да је 737 ове генерације негде до 1997. и отклањања конструктивног недостатка због којег су се догодиле две катастрофе у САД, био дефакто мртвачки сандук (имали смо среће).

Pa nije bas bio mrtvacki sanduk, ali je stvar bila jednako ozbiljna kao sa MAX avionima, samo sto je to bilo drugo vreme. Da se danas desi takav problem kompletna flota bi bila prizemljena. Ipak, postupak za izlazak iz tog problema je bio relativno prost jer je u pitanju bio primarni otkaz nasuprot MAXu gde je u pitanju sekundarni otkaz sto znatno komplikuje proceduru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=826261#p826261:2prnmzvt je napisao(la):
peper.mint » Čet Feb 25, 2021 1:24 am[/url]":2prnmzvt]Čemu onda novo kukanje Vučića da je uvođenje linije za Kanadu najvažnija bilateralna tema i najviši prioritet? Ne znam da li je koristio baš te reči sa novim ambasadorom Kanade pre neki dan, ali je to sigurno bila suština. Ispada da se on lavovski bori za uvođenje te linije ali eto Er Srbija ga sabotira, stalno nalazi razloge da se to ne desi. Zar nije bizarno?

A ove što bi radije da svoje poreze daju Wizzu, njih slobodno pošalji meni na prevaspitavanje. U ovim krugovima sam poznat po tome :bubanj:

Sta da ti kazem, da on zaista nesto hoce to bi se desilo bez obzira na sve... Mozda je to kuknjava u stilu dajte i vi Kanadjani neke pare :-D

Ово чудом са кором ће се ускоро завршити, претпостављам до јуна јула, и после тога је правити планове касно. Канада тренутно има страшно ригорозан режим и мало ко има жељу да путује тамо, а оданде се плаше да лете био где. Међутим кад се ситуација стабилизује верујем да ће се опоравак дешавати брзо, за тај период треба бити спреман.

Власт би требала да у овај посао увуче тајкуне, они су ионако стекли свој новац узурпирајући општу имовину.

Pa prognoze su lose i ja mislim da kad krene da ce krenuti lavina jer su ljudi zeljni putovanje itd ali ostaje da se vidi...
AS je radila prognozu da ce ovu letnju sezonu biti na 50% saobracaja iz 2019...Ja se nadam da ce biti bolje od predvidjenog ali kao sto vidite ovo ludilo se ne smiruje a imamo tu i ovo prepucavanje da li ce priznati istocne vakcine ili samo zapadne, novi sojevi...

To nije problem. Oni vec imaju posade koje lete oba tipa aviona (A320 familija i A330), a ako im treba jos, ukrstena obuka sa A320 na A330 ne traje vise od nedelju dana. Dodatno, trziste pilota je trenutno takvo da mogu za 5 minuta da nadju posade.

Nije to bas tako jednostavno samo zavrse obuku i imamo pilote...AS nema dovoljno posada za jos jedan 330 sad su trenutno knap sa brojem posada po avionu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=827023#p827023:3uiiektx je napisao(la):
Sekvoja » Sub Feb 27, 2021 9:18 am[/url]":3uiiektx]
[quote:3uiiektx je napisao(la):
To nije problem. Oni vec imaju posade koje lete oba tipa aviona (A320 familija i A330), a ako im treba jos, ukrstena obuka sa A320 na A330 ne traje vise od nedelju dana. Dodatno, trziste pilota je trenutno takvo da mogu za 5 minuta da nadju posade.

Nije to bas tako jednostavno samo zavrse obuku i imamo pilote...AS nema dovoljno posada za jos jedan 330 sad su trenutno knap sa brojem posada po avionu...

Zapravo, tako je jednostavno - zavrse obuku i imaju pilote. AS nema dovoljno posada za jos jedan 330 jer nema jos jedan 330.
 
Имамо дијалог капетана авиона и менаџера :)
 
Vrh