Пантограф":3omyyevb je napisao(la):
dGorane,
Jedno pitanjce: šta ti znači ovo da AS-ovi (bivši JAT-ovi) piloti lepo "čitaju vazduh", da lete virtuozno? Jesam frik za avijaciju, ali jedina razlika u tehnici letenja između JAT-ovih i recimo austro-nemačkih pilota koju sam iz sedišta uspeo da primetim jeste da stranci uglavnom počinju da zaleću avion još dok ulaze na pistu, a naši tek kada se izravnaju na startnoj poziciji. Jesam dva puta bio i u kokpitu (doduše, još na divnome 727), ali samo u JAT-u. Ovo me baš zanima.
Pozdrav.
Od skorijih primera kojih mogu da se setim, recimo, poletanje u smeru Avale - "forsaž" od početka piste, vrlo rano odlepljivanje od piste i strmo penjanje. Fantastično, zašto? Preletanje Ade je uglavnom neprijatno (naročito u sletanju), strmim penjanjem Ada je jednostavno preskočena. Kao bonus za one koji vole letenje oseti se "sila" u punom svetlu.
Recimo, FCO-BEG, iz nekog razloga smo držani nisko kod preleta sa kopna na Jadransko more, jake vazdušne struje, međutim finim podešavanjima rada motora i flapsova skoro da smo samo skliznuli preko toga.
Sletanja, ubedljivo najmekša u Evropi. Skretanja, postepena, blaga bez naglih trzaja.
Taksiranje po pisti, uglavnom sa određenom dozom bezobrazluka
precizno, brzo, agresivno. Meni se dopada, ali recimo ovo može nekome da smeta.
Inače da ne bude sve ružičasto, dva puta i to oba puta čarterom za Grčku, leteo sam sa pijanim pilotom, kretenom koji nit je znao da leti niti da se ponaša a vidno je bio pijan.
Kada su u pitanju strane kompanije, Lufthansa i Aeroflot su "najgori", kod njih se sve radi po uputstvu "sad skrećemo - ok okreći" , sad slećemo - bum, itd.
Naravno, ne treba generalizovati, govorim o opštim utiscima. Naravno da je svaki let priča za sebe i svaki pilot priča za sebe. Možda bi bilo najkorektnije zapamtiti imena pilota pa komentarisati njih, međutim baš toliki freak nisam.
Uzorak letova
mi je prilično veliki tako da mogu da kažem da kompetentno komentarišem, naravno svakako sam subjektivan kada je u pitanju moj doživljaj letenja.