Šta je novo?

Air Serbia

Гага":i02hfj23 je napisao(la):
Somi303":i02hfj23 je napisao(la):
Никад чуо за АвиоГенекс :oops:
Генексова ћерка фирма, основана пре 45 година. Погледај http://www.aviogenex.com , и имаш све о историјату. Једино не разумем зашто им је сајт само на енглеском !!!!!!!!

Имаш и на Викивелики :D :
http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%90%D0%B2 ... 0%BA%D1%81

Некад:


Сад:


Jok, sada je ovako... evo malo ulepšavanja pre let. :D

1383483_1428723220673690_470669051_n.jpg

slika je od B-737 sa Skyscrapercity-ja... :D

više ovde http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=391999&page=647
 
Delija":erijghr9 je napisao(la):
Преносим и коментаре ДГорана са ССЦ-а чије је директор слике пренео горе.Мислим да су занимљиви и прилично реални

Hvala, dGoran ovde dGoran tamo. :)

Za YU-APC ćemo videti, verovatno, za par dana. Ali to sada zavisi od Er Srbije. :)

P.S. Bez obzira što sam i ovde prisutan, slobodno prenosite, ja baš nisam redovan na forumu.
 
dGorane,

Jedno pitanjce: šta ti znači ovo da AS-ovi (bivši JAT-ovi) piloti lepo "čitaju vazduh", da lete virtuozno? Jesam frik za avijaciju, ali jedina razlika u tehnici letenja između JAT-ovih i recimo austro-nemačkih pilota koju sam iz sedišta uspeo da primetim jeste da stranci uglavnom počinju da zaleću avion još dok ulaze na pistu, a naši tek kada se izravnaju na startnoj poziciji. Jesam dva puta bio i u kokpitu (doduše, još na divnome 727), ali samo u JAT-u. Ovo me baš zanima.

Pozdrav.


EDIT: I, da, poslednjih godina su sletanja znatno mekša nego npr. osamdesetih, zato što su tada doktrinarno tvrdo sletali ako je pista vlažna. Sad to, poput stranih pilota, izbegavaju, zarad komfora, pa je jedan JAT-ov 737 pre neku godinu sleteo sa istanbulske piste.
 
Пантограф":37e3id3m je napisao(la):
dGorane,

Jedno pitanjce: šta ti znači ovo da AS-ovi (bivši JAT-ovi) piloti lepo "čitaju vazduh", da lete virtuozno? Jesam frik za avijaciju, ali jedina razlika u tehnici letenja između JAT-ovih i recimo austro-nemačkih pilota koju sam iz sedišta uspeo da primetim jeste da stranci uglavnom počinju da zaleću avion još dok ulaze na pistu, a naši tek kada se izravnaju na startnoj poziciji. Jesam dva puta bio i u kokpitu (doduše, još na divnome 727), ali samo u JAT-u. Ovo me baš zanima.

Pozdrav.

Od skorijih primera kojih mogu da se setim, recimo, poletanje u smeru Avale - "forsaž" od početka piste, vrlo rano odlepljivanje od piste i strmo penjanje. Fantastično, zašto? Preletanje Ade je uglavnom neprijatno (naročito u sletanju), strmim penjanjem Ada je jednostavno preskočena. Kao bonus za one koji vole letenje oseti se "sila" u punom svetlu.

Recimo, FCO-BEG, iz nekog razloga smo držani nisko kod preleta sa kopna na Jadransko more, jake vazdušne struje, međutim finim podešavanjima rada motora i flapsova skoro da smo samo skliznuli preko toga.

Sletanja, ubedljivo najmekša u Evropi. Skretanja, postepena, blaga bez naglih trzaja.

Taksiranje po pisti, uglavnom sa određenom dozom bezobrazluka :) precizno, brzo, agresivno. Meni se dopada, ali recimo ovo može nekome da smeta.

Inače da ne bude sve ružičasto, dva puta i to oba puta čarterom za Grčku, leteo sam sa pijanim pilotom, kretenom koji nit je znao da leti niti da se ponaša a vidno je bio pijan.

Kada su u pitanju strane kompanije, Lufthansa i Aeroflot su "najgori", kod njih se sve radi po uputstvu "sad skrećemo - ok okreći" , sad slećemo - bum, itd.

Naravno, ne treba generalizovati, govorim o opštim utiscima. Naravno da je svaki let priča za sebe i svaki pilot priča za sebe. Možda bi bilo najkorektnije zapamtiti imena pilota pa komentarisati njih, međutim baš toliki freak nisam. :)

Uzorak letova :) mi je prilično veliki tako da mogu da kažem da kompetentno komentarišem, naravno svakako sam subjektivan kada je u pitanju moj doživljaj letenja.
 
Драгоцена запажања :kk: Мада, мислим да је за оно изнад Јадрана заслужан аутоматски пилот?
Благи маневри - ту бих могао да се сложим; али ме је негде грицкао црв сумње да је то, можда, као и наизглед успорена процедура полетања коју сам већ описао, заправо последица извесног недостатка рутине. Мило ми је ако то није случај.
Слетања су сада веома мекана и удобна, али сам од старог капетана са ДЦ-9 и Б-737 Павла Карајовића - Буце на неком форуму прочитао да је то у неким случајевима (вода на писти) науштрб безбедности.
Пијани пилоти су проблем, вероватно свуда. Лично сам слушао легенде о капетану са ДЦ-10 који није могао да лети док не постигне одређену "радну температуру". Ко ће га знати.
Реално, када се све узме у обзир, ако нешто знамо да радимо у Србији, знамо да летимо 8)
 
Пантограф":1os3v1pr je napisao(la):
....мислим да је за оно изнад Јадрана заслужан аутоматски пилот?

S obzirom na obim korekcija koje su napravljene, ne verujem da je u pitanju bio auto pilot.
Čak mislim da se u jednom trenutku i osetilo da je pilot preuzeo kontrolu, avion se netipično zanjihao.
 
Doskolovanje za erbasove uveliko traje prica zena pilota kako rasprostro knjige ,po stolu ,kartu po zidu i sprema se prve testove a pa onda 2 njeseca za njemacku
 
Покушао сам, безуспешно, да сазнам нешто отерминалу један од Ер Србије

питање:

Које су Ваше идеје за Терминал 1? Чуо сам да планирате да се скроз преселите на тај терминал и потпуно га преуредите? Да ли постоји пројекат и рок за извођење?
Мени као архитекти и ентузијасти за летење и путовања би свака информација или слика баш много значила!
Хвала унапред!


Одговор Air Serbia


Poštovani drum1,
sve o svim našim aktivnositma bićete obavešteni i preko naše Facebook strane. Nastavite da nas pratite i dalje.
Srdačan pozdrav
 
dGoran":3omyyevb je napisao(la):
Пантограф":3omyyevb je napisao(la):
dGorane,

Jedno pitanjce: šta ti znači ovo da AS-ovi (bivši JAT-ovi) piloti lepo "čitaju vazduh", da lete virtuozno? Jesam frik za avijaciju, ali jedina razlika u tehnici letenja između JAT-ovih i recimo austro-nemačkih pilota koju sam iz sedišta uspeo da primetim jeste da stranci uglavnom počinju da zaleću avion još dok ulaze na pistu, a naši tek kada se izravnaju na startnoj poziciji. Jesam dva puta bio i u kokpitu (doduše, još na divnome 727), ali samo u JAT-u. Ovo me baš zanima.

Pozdrav.

Od skorijih primera kojih mogu da se setim, recimo, poletanje u smeru Avale - "forsaž" od početka piste, vrlo rano odlepljivanje od piste i strmo penjanje. Fantastično, zašto? Preletanje Ade je uglavnom neprijatno (naročito u sletanju), strmim penjanjem Ada je jednostavno preskočena. Kao bonus za one koji vole letenje oseti se "sila" u punom svetlu.

Recimo, FCO-BEG, iz nekog razloga smo držani nisko kod preleta sa kopna na Jadransko more, jake vazdušne struje, međutim finim podešavanjima rada motora i flapsova skoro da smo samo skliznuli preko toga.

Sletanja, ubedljivo najmekša u Evropi. Skretanja, postepena, blaga bez naglih trzaja.

Taksiranje po pisti, uglavnom sa određenom dozom bezobrazluka :) precizno, brzo, agresivno. Meni se dopada, ali recimo ovo može nekome da smeta.

Inače da ne bude sve ružičasto, dva puta i to oba puta čarterom za Grčku, leteo sam sa pijanim pilotom, kretenom koji nit je znao da leti niti da se ponaša a vidno je bio pijan.

Kada su u pitanju strane kompanije, Lufthansa i Aeroflot su "najgori", kod njih se sve radi po uputstvu "sad skrećemo - ok okreći" , sad slećemo - bum, itd.

Naravno, ne treba generalizovati, govorim o opštim utiscima. Naravno da je svaki let priča za sebe i svaki pilot priča za sebe. Možda bi bilo najkorektnije zapamtiti imena pilota pa komentarisati njih, međutim baš toliki freak nisam. :)

Uzorak letova :) mi je prilično veliki tako da mogu da kažem da kompetentno komentarišem, naravno svakako sam subjektivan kada je u pitanju moj doživljaj letenja.

Treba samo da osetite sletanja po severnoj americi i sve ce da Vam bude jasno. Ali, slazem se, ne treba generalizovati. Moje iskustvo, sa Austrijancima, osim jedanput, je super, nezna covek ni kad slece ni kad polece. Ali opet, nisam ni sam siguran bas zasto, ali na manjim avionima, B737 ili A320 uvek nekako brzo i "drcno", a sa vecim zaista smooth. Rekao bih da ovi manji stalno nesto zure i moraju na vreme da polete, pa i po pet puta dnevno. Valjda je tako, misam siguran.
 
Pogledajte sutrasnji raspored letenja A319 sa aerodroma.

Jedan A319 se iz AUH vraca oko 12. Medjutim pre toga su izmedju 7 i 8 planirani letovi za Pariz i Dizeldorf takodje sa A319.Let za Milano, koji je takodje u tom periodu, ce biti Etihadovim A319.
Izgleda da Air Srbija ima sad tri aktivna A319....sto je dobro!!
 
данас почиње ваздухопловни аермитинг у Дубаиу. идеална прилика да се виде неки нови авиони, и евентуално поручи неки нови :)
 
то је супер ствар. још су рекли да ће се увести међусобни код шерови (Дарвин на неким летовима Ер Србији, а и обатно). одједном ће линија Београд-Женева постати забавна :) прво Свис најавио, затим Изи, а сада долази Етихад преко Дарвина. мада ће ова задња сигурно бити свакодневна линија да би се везивали са другим летовима Ер Србије. било кул када би та иста компанија обављала и Београд-Ниш, да Ер Србија не троши своје авионе :) иначе, Дарвин ће морати да набави још авиона да би могао да изнесе сав обим саобраћаја, јер тешко да ће моћи да одржава све линије са само 10 комада

direktor":3i25irmh je napisao(la):

значи Етихад узима још 50 А350 (већ је поручио 12). можда и ми добијемо неки на лизинг :) мада, може и 330 или 777 ;)
 
beowl":2618371v je napisao(la):
Etihad uzima i 33% Darwin Airlines-a:

http://www.etihad.com/de-de/about-us/ne ... -regional/

... i otvaraju liniju GVA-BEG. Eto, dočekasmo da švajcarski prevoznik služi da "hrani" putnicima srpskog :pob:

Женева је већи аеродром (~14 милиона путника) од Београда, то би значи да BEG храни GVA? Тј GVA храни BEG за неке локалне летове којих нема из женеве. Сумњам да су то неке битне дестинације...
 
cimbur milan":33slvynr je napisao(la):
Pogledajte sutrasnji raspored letenja A319 sa aerodroma.

Jedan A319 se iz AUH vraca oko 12. Medjutim pre toga su izmedju 7 i 8 planirani letovi za Pariz i Dizeldorf takodje sa A319.Let za Milano, koji je takodje u tom periodu, ce biti Etihadovim A319.
Izgleda da Air Srbija ima sad tri aktivna A319....sto je dobro!!

Evo i potvrde iz medija:

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/420771 ... -za-Berlin
 
drum1":28c3p970 je napisao(la):
Женева је већи аеродром (~14 милиона путника) од Београда, то би значи да BEG храни GVA? Тј GVA храни BEG за неке локалне летове којих нема из женеве. Сумњам да су то неке битне дестинације...

Za aerodrom je bitno da putnik prodje kroz njega, pa sad da li dolazio ili odlazio... :D

Od novih linija koje će otvoriti Darwin najviše koristi će imati AirBerlin ali će i putnicima koji dolaze iz Ženeve biti na raspolaganju mreža Air Serbia-e jer će verovatno postojati codeshare. Za putnike iz Srbije, naročito dijasporu, biće dobro to što će moći da dohvate manje gradove koje opslužuje Darwin pa će manje koristiti Wizz i EasyJet. Mislim da će ova linija doneti dodatne putnike Air Serbia-i, a iz ugla aerodroma dobro je i za BEG i za GVA.
 
Ovo je sjajna vest! :)
U pocetku sam bio dosta skeptican u vezi posla sa Etihadom, ali sticem utisak da oni zaista planiraju ozbiljnu ekspanziju naseg zajednockog avio prevoznika.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
A sada lepo zavrnuti rukave i uraditi mnoooooogo kvalitetnog posla kako bi Air Serbia do 2018-te postala ono što mora da postane ako misli da drži load factor na svojim novim avionima iznad 75%. Vizija je tu, treba je sprovesti u delo.
 
beowl":13pjocl6 je napisao(la):
drum1":13pjocl6 je napisao(la):
Женева је већи аеродром (~14 милиона путника) од Београда, то би значи да BEG храни GVA? Тј GVA храни BEG за неке локалне летове којих нема из женеве. Сумњам да су то неке битне дестинације...

Za aerodrom je bitno da putnik prodje kroz njega, pa sad da li dolazio ili odlazio... :D

Od novih linija koje će otvoriti Darwin najviše koristi će imati AirBerlin ali će i putnicima koji dolaze iz Ženeve biti na raspolaganju mreža Air Serbia-e jer će verovatno postojati codeshare. Za putnike iz Srbije, naročito dijasporu, biće dobro to što će moći da dohvate manje gradove koje opslužuje Darwin pa će manje koristiti Wizz i EasyJet. Mislim da će ova linija doneti dodatne putnike Air Serbia-i, a iz ugla aerodroma dobro je i za BEG i za GVA.

Извини али ја те уопште не разумем. Дарвин и Ер Србија нису лоу кост, како би оне уопште могле да буду конкуренција Визу и Изиџету?

Наравно да се рачуна и одлазни и долазни на аеродрому. Кажем да је на ГВА 14 милиона, и путују на разне популарне дестинације...Тако да неће нико из ГВА ићи преко БЕГ на те дестинације, самим тим неће хранити БЕГ.
 
Vrh