Ove nedelje sam imao premijeru sa Air Jatom
, leteo sa Tutom Bugarinom YU-AOU. Nisam slučajno napisao Air JAT, objasniću kasnije.
Idemo redom, čini mi se da je na najvećem udaru, usled ekpanzije Er Srbije, u stvari Aerodrom Beograd. Na moje opšte iznenađenje, za veoma kratko vreme su uspeli da se značajno uozbilje kada je izgled zgrade u pitanju. "Blokade" u vidu nefunkcionalnog inventara po prolazima su nestale, sve je očišćeno, jednostavno aerodrom zaista drugačije izgleda. Veoma lepa promena.
Na žalost, promene kada je u pitanju osoblje nije pratilo promene zgrade, ne iznenađuje, trebaće vremena ali kurs je dobar.
Čekiranje na Er Srbija ček inu je prijatno, nije bilo gužve, lepo brendirano, organizovani redovi, osoblje prijatnog stava i izgleda
... Doduše da budem iskren nisam preterano leteo JAT-om tako da možda nisam najkompetentniji.
YU-AOU
Ne vredi trošiti bit-e, napakovan 733 kao za low cost, neudobna sedišta, skučen prostor, kretenski full size stočići (17" dijagonala) koji još mogu i da se izvuku, itd, itd. Treba ga vratiti gde je bio što pre...
Piloti
Na visini zadatka kao i uvek. Prosto je uživanje pratiti njihove postupke, "čitanje vazduha" oko aviona i pripremanje aviona.
Veoma sam znatiželjan da saznam da li će zadržati taj nivo virtuoznosti i sa A319, bila bi velika šteta da se to ispusti. Recimo, način pilotiranja je za mene zaštitni znak Er Srbije.
Ketering
1h 30' let, interesatna kesica, lepo spakovana.
U kesici nalazimo
- sendvič
- kolač
- flašica vode
- vlažna maramica
- čaša za kafu/čaj
- paketić (šećer, so, salveta...)
Senvič
Ko je jeo Dufry-jev 747, to je taj ukus.
Kolač
Dva šnita, ukusno sveže.
YU-AOU opslužuju četiri člana kabinskog osoblja, malo previše za moj ukus.
Malo je konfuzija... recimo, na tray-u su imali gomuli sokova, vino, voda, itd.
I sve je lepo funkcionisalo dok ja nisam poželo crveno vino a flaša nije otvorena. Skoro pa panika u avionu, gde je otvarač? nervoza, skoro trčanje ka početku aviona. A pritom nema potrebe za time, dešava se, polako, jedno po jedno. Ovde još uvek nije došlo do velike revolucije, u obe posade do sada je bila po jedna predstavnica Abu Dhabi škole i 3 člana stare garde.
Razlika u pristupu je toliko velika da je malo mučno gledati. Stara garda se zaista trudi, tu je namešteni osmeh, uredna odeća, međutim odaju utisak kao da su puškom naterani, neprirodno je.
Ukupan utisak
Usluga je recimo na nivou dooobre Lufthanse (nekadašnje, ovih meseci je ovo pojam za Lufthansu), međutim usluga nije na nivou Turkish-a.
Još uvek se oseća jak miks JAT / Er Srbija, ali treba biti iskren i priznati da je za dva meseca zaista napravljen korak od 1000 milja. Ono što je mnogo važnije je utisak da je zauzet dobar kurs.
LF na prvom letu je bio, po slobodnoj proceni, 55-65%, dok je drugi bio 75-85%. Najveće iznenađenje je da je po mojoj proceni jedno 50% tranzitnih putnika! Ljudi iz Larnake lete za Istanbul, iz Istanbula za Rim?! Izgleda da talasi zaista daju rezultate.
U isto vreme izgleda da upravo "connecting flights" prave problem sa zakašnjenjima od 10-15 minuta. Izgleda da timetable treba naštelovati, neki ljudi su danas trčali na let za Rim.
Nadam se da AB neće zabrljati sa prtljagom i da će sve biti prebačeno gde treba
to je izuzetno bitno jer izgleda da habić raste polako