Šta je novo?

Air Serbia

и други 319 сутра улази у редовну употребу, један иде вечерас за Абу Даби а други у 00:20 за Ларнаку
 
JohnnyLee":lbmndefp je napisao(la):
неће имати 20 већ 14 за редован и 4 за чартере (ако их буде). и неће бити смањења броја летова, већ је ред летења урађен тако да се покрију сви планирани летови без проблема. практично, сви авиони ће бити у ангажовани 24 сата, а не као раније да 5, 6 сати стоје паркирани на аеродрому у Београду

Хвала велико на тим информацијама. Да ли је то уобичајено за успешне авиокомпаније? Да ли то значи да ће се мање пара плаћати аеродрому за "лежерину"? Претпостављам да постоји прописан максимум број сати пре прописане паузе?

Тих 14 је 10 ЕРБАСА + 4 АТРа'? А та четири су стари БОИНЗИ? Тренутно има десет боинга, је л тако? Шта се дешава са остатком? Да ли ће да се прекомпонују делови и направе најздравији или..? Колико сам схватио, они ће остати у бојама ЈАТа?

Хвала унапред.
 
Jeste uobicajeno. Prosto rečeno avion zaradjuje pare dok leti, dok je na zemlji trosi. Cena karte x broj sati u vazduhu - zato se svi bore za prekookeanskemletove. Postoje propisani "razmaci" izmedju letova.
Četiri Boinga i ostali za delove ostaju za sada u planovima za cartere. Videcemo da li ce od toga biti nesto.....

koga ne mrzi da cita.....sve je definisano(i vrti se oko posade i troskova):

http://flightimelimits.com/en/ftl-requirements/
 
drum1":31vfx08v je napisao(la):
? А та четири су стари БОИНЗИ? Тренутно има десет боинга, је л тако?

10 Boinga ima na papiru. U stvarnoj dnevnoj rotaciji ih mozda ima 7, eventualno 8 (treba proveriti na sajtu aerodroma, lako se zakljuci prema letovima).

Zvanicno trenutno ima 12 Boinga, od kojih su 2 i zvanicno rashodovana i koriste se za delove, a dva su iznajmljena od bugarskog nacionalnog avioprevoznika (Bulgaria Air) i bice mu vracena uskoro. Dakle ostaje 8, a ocigledno je procena da samo polovina (tj. 4) mogu da doguraju do leta i da odrade jos jednu sezonu cartera.

Inace i sa tim bugarskim avionima je bio mini-skandal, dosli su skoro pa u neletnom stanju. Valjda su mesec dana (? ima na TangoSix blogu tacna informacija) sedeli u hangaru dok ih Jat Tehnika nije osposobila za koriscenje.
 
direktor":33yt23r6 je napisao(la):
Sto te boinge bar neke nedaju aviogeneksu

Ako ostaju samo 4 za letnje cartere, onda je u pitanju da ostali vise jednostavno ne mogu da lete, da su za otpad/rashodovanje za delove (kao sto je vec slucaj sa 2 komada), ili postoji procena da je njihovo osposobljavanje za dalje koriscenje toliko skupo da se jednostavno ne isplati. Sto se tice tih 4 koji ce ostati u upotrebi - Air Serbia ce se sledecih godinu dana boriti za profitabilnost, uspostavljanje mreze itd. Mnogi novi letovi nece biti profitabilni na pocetku (neki nece uopste pa ce se ukinuti verovatno), a s druge strane letnji carteri su "razradjen" i prilicno siguran biznis, te nije lose da ta 4 aviona ostanu u Air Serbia-i i posluze za popunjavanje kompanijskog budzeta preko leta.

Sto se Aviogenexa tice, to je firma sa 64 zaposlena (u 2012., a 2011. su imali 32 zaposlena, i to dupliranje mi je jako cudno) i 1 avionom, koja ima zadatak da taj jedan avion uposli (a tokom leta jednostavno leti cartere za Jat, to im je pola posla), i koja pored toga ima gubitak - oko 97 miliona dinara u 2012., 18 hiljada dinara u 2010., a 2011. je dobitak bio mizernih 360 hiljada dinara (3 i po hiljade evra profita za avioprevoznika, to je tzv. "pozitivna nula"). Dakle ne znam kako bi se Aviogenexu pomoglo tako sto bi im se na njihov prastari Boing 737-200 dodalo nekoliko takodje prastarih Boinga 737-300.
 
пошто је доста људи већ одговорило, ајде да мало сумирам

drum1":184uhbl3 je napisao(la):
Хвала велико на тим информацијама. Да ли је то уобичајено за успешне авиокомпаније? Да ли то значи да ће се мање пара плаћати аеродрому за "лежерину"? Претпостављам да постоји прописан максимум број сати пре прописане паузе?

Тих 14 је 10 ЕРБАСА + 4 АТРа'? А та четири су стари БОИНЗИ? Тренутно има десет боинга, је л тако? Шта се дешава са остатком? Да ли ће да се прекомпонују делови и направе најздравији или..? Колико сам схватио, они ће остати у бојама ЈАТа?

Хвала унапред.

најскупљи авион је онај који стоји више сати на аеродрому. лежерина, одржавање, има доста трошкова. иначе, авион нема прописан број сати колико може да лети у 24, већ посада, како и пише у линку који је поставио Кокили.

14 авиона је 10 Ербасева и 4 АТР-а (мада их тренутно има 5 - и сви излазе из употребе у наредних пар година). Боинзи... то имају само нагађања. по једној причи остају 4 за чартере (лака лова). званично их има 12: 9 ЈАТ-ових, један је већ 10 година у ЈАТ-у на лизинг (YU-AON) и 2 бугарска (која се враћају у наредном периоду, ако већ и нису враћени - YU-AOU и YU-AOV. занимљиво је да су ово најмлађи Боинзи у флоти). од ових 9, 2 су очерупана за резервне делове (YU-ANF и YU-ANH, ако нису и трећег очерупали). од осталих 7 (или 6) за 4 се претпоставља да ће или у чартере, а остали иду у даље изнајмљивање (ако до тада буду у летном стању)
 
qvfn.jpg

hwy3.jpg
 
Još da im neko kaže da se dobro došli piše odvojeno, pozitivan šok bi bio potpun.:)
Ipak je u pitanju nacionalna avio-kompanija, naša dika i ponos. :D
 
Kao da ja kucam tako im izgleda propagandni materijal pa i jelovnik
 
Minnheima":d9wyw37p je napisao(la):
Još da im neko kaže da se dobro došli piše odvojeno, pozitivan šok bi bio potpun.:)
Ipak je u pitanju nacionalna avio-kompanija, naša dika i ponos. :D

Колико ја знам "добродошли" се пише заједно или барем може и тако. "Добро нам дошли" је наравно одвојено.

Хвала свима на овим информацијама!! Добили сте плусеве од мене . . .
 
Kao pozdrav, isključivo se piše odvojeno, nema dubleta. Kao pridev (dobrodošla pomoć) - spojeno.

Što se twittera i hashtagova tiče, istina je da tako mora
http://socialmediatoday.com/jacqui-mackenzie/463261/hashtag-one-word-or-two
ali mislim da baš i ne mora u uvodniku prvog broja AIR SERBIA revije, zar ne? :)

No, da ne budemo daveži i da ne treniramo strogoću na Air Serbiji - to je u poslednje vreme veoma učestala pojava.
 
Kad kritikujem AirSerbia onda to nije uredu, sada ga branim, pa donekle ponovo nije u redu :) (salim se)

Stacete takav je twitter, i tako mora da se pise. Da li je gramaticki tacno to nije bitno, jer gotovo nista novo sto je na internetu nije gramaticki tacno, jer se moraju prvo postovati pravila odredjenog servisa, pa tek onda gramatika srpskog jezika.
 
Са фејса
airserbia.png

Лазар Костић
Највероватније нико није протумачио грб на репу авиона. Ми тумачимо грб на репу авиона као главе дво-главог орла и шара. Слепи смо пред очију па нам свако може увалити што год хоће.

Погледајте грб на репу авиона, сличан је грбу или печату у биометријским документима (личне карте, пасоши). Ту су три шестице: горње две и доња полу-шестица. Такође ствара главу ђавола - два ока и рогови на глави.

Што више склапамо договоре са ЕУ то нас више демонизују или боље речено сатанизују.

Не знам да ли се слажете са мном али истина ће кад-тад изаћи на видело.
Морао сам :lol:
Мада мало подсећа на ово :o
400px-Baphomet.svg.png
 
Roršahov test :)

ja sam sve vreme vio ubeđen da je dizajnerka kopirala ovo
5642600153_92b763658e_o.jpg

(ornamenti su na stubovima na ulazu u Patrijaršiju, i sl.)

beli-dvor-5.jpg

(dvor na Dedinju)

kad ono - uvališe nam satanske simbole :laugh:
 
Vrh