Šta je novo?

Air Serbia

Kartograf":f8lwmyt3 je napisao(la):
Da li neko zna, sa osvrtom na ovu narudzbinu 10 x A320N, sta jos Air Serbia planira da koristi od aviona u tom periodu 2018-2020? Da li ce ostaviti po koji 319, ili ce se ici na turbo-prop (atr 72 ili neki bombardier)?

Da dopunim odgovor na ovaj post :) , Etihad će po svemu sudeći poručiti 16 ATR-72. Verovatni korisnici će biti Darwin i Air Serbia.
 
neshaoct":1ac81y29 je napisao(la):
drum1":1ac81y29 je napisao(la):
...Но оно што је за мене ту најкритичније је да ли ће ови авиони бити власништво Ер Србије
Pisano je ranije oko vlasništva nad avionima koji stižu posle ovih koji se sada uvode (a koji su iznajmljeni). Nema potrebe pisati 100 puta isto. :wink:

drum1":1ac81y29 je napisao(la):
...тј. када почиње уплата 510 милиона из нашег буџета и одакле нам?
Odgovor na ovo pitanje je sada već stvar čiste logike. Nemoguće da je nemaš, ali je vrlo moguće da zlonamerno mutiš vodu...

Nemoguće je da ne znaš da kada kupuješ npr. auto od 20.000 evra, ne plaćaš ga u kešu, odjednom, nego ga uzimaš na kredit ili neki drugi vid plaćanja kroz mesečne (ili neki drugi vremenski period) anuitete.
Nemoguće je da ne znaš da kada npr. kupuješ stan od 60.000 evra, isto tako ga uzimaš na kredit.
Nemoguće je da onda nekim čudom zaključiš da kada uzimaš avion od 100 miliona dolara po komadu treba da ga platiš odjednom...sve pare na gomilu. :? Prosto mi nije moguće da ti tvoja logika u nekom trenutku ne kaže...čeeeeeeeekaj bre, i mnogo jeftinije stvari se ne plaćaju odjednom, a kamoli avioni...

Isto tako, nemoguće je da si zaboravio da do vremena pristizanja tih aviona Air Serbia već treba da bude profitabilna kompanija. Nema plaćanja iz budžeta, sama će sebi platiti te avione.
Šta ima više opet da se daje iz budžeta kad je osnovna stvar i bila da se ta kompanije skine sa budžeta...

Prosto mi je nemoguće da si sve to o čemu se piše na forumu već zaboravio...i zato rekoh gore da onda nema šta drugo da bude nego zlonamernost.

Немогуће, немогуће, немогуће, немогуће..... много ствари је немогуће.... :roll:

Наравно да је реч о кредиту, свашта. Чуј злонамерно, нити сам такав да то радим, нит немам паметнија посла, него тиме да се бавим. Питам који кредит, вероватно емиратски и по којим условима. Не, неочекујем да се то сада зна већ указујем колико је то све важно за та улагања. То су огромне паре, сваки промил камате је важан (1промил=пола милиона евра).

Па ваљда је логично да власник улаже у фирму, ипак су то огромне инвестиције (то је мање од пола минималне линије метроа) а треба да плати једно предузеће?? Уосталом, ко ће да буде гарант ако не држава и етихад? Сама фирма нема толико имовине да стави под хипотеку. Чини ми се да си промашио иако ми се много свиђа та идеја да се сами финансирају. Мислим да ће куповина авиона, барем првих свакако ићи из буџета. Уосталом, буџет ће се пунити Ер Србијом дивидендама, тако да је логично да буџет и уложи.

Када кажем власништво, не доводим у питање да ли је лизинг, већ на кога су "укњижени" авиони, ко је власник, "Етихад" група или "Ер Србија"? Поготово ако Етихад тако распоређује авионе (што је за њих сјајно). Не заборавите да је Ер Србија само пола њихова, зашто би дали авион за џабе? Мени лично то није логично. Ипак убирају пола профита, не видим зашто би давали вишак улагања?

Понављам још једном да сам лаик, прочитао сам вики чланак о развоју Туркиша, од почетка 90их је држава непрестално и експоненцијално улагала у ту фирму из године у годину, да би је после делимично приватизовала а касније и дала на докапизализацију.

LUCAS
Не знам, учинило ми се тако из твог поста, ништа конкретно али такав сам утисак стекао. Уколико сам омануо, извињавам се.
 
drum1":12xoul6a je napisao(la):
Када кажем власништво, не доводим у питање да ли је лизинг, већ на кога су "укњижени" авиони, ко је власник, "Етихад" група или "Ер Србија"? Поготово ако Етихад тако распоређује авионе (што је за њих сјајно). Не заборавите да је Ер Србија само пола њихова, зашто би дали авион за џабе? Мени лично то није логично. Ипак убирају пола профита, не видим зашто би давали вишак улагања?

Treba imati u vidu da je čitava priča o ulaganjima i nabavkama za Air Serbia trenutno u domenu suvog nagađanja i špekulisanja. Ugovor o preuzimanju 49% vlasništva nije objavljen, a iz onoga što je navedeno u saopštenjima za javnost ne možemo da vidimo koliko novca će tačno uložiti (i u šta će ga uložiti) Etihad a koliko Srbija. Isto tako nemamo bilo kakve precizne informacije o porudžbini novih aviona osim onoga što je navedeno u saopštenju za javnost - poručeno je deset aviona čija je komercijalna vrednost milijardu dolara. A taj podatak je potpuno irelevantan jer svako ko iole prati industriju zna da će Etihad dobiti dobar popust u odnosu na komercijalnu cenu. Sve u svemu, nemamo zvanične informacije o tome koja je cena dogovorena, da li je uključen Jatov depozit od pre 15 godina, da li je u pitanju deo velike Etihadove porudžbine ili nezavisna/dodatna porudžbina, hoće li avioni biti registrovani u Srbiji ili UAE... možemo samo da nagađamo. Lično mislim da je umesto nagađanja bolje da naprosto posmatramo šta se dešava i nadamo se dobroj usluzi i novim linijama, dok neko najzad ne izađe u javnost sa konkretnim podacima.
 
Nisu ljepili da se nebrukamo posto nemamo vise zivih legendi
 
A ovo "nikola32" bi trebalo da bude vickasto?

Kusturica je brend sam po sebi, prepoznatljiv u svetu i odluka je dobra.
Moze nama personalno neka osoba da odgovara ili ne odgovara, da je volimo ili ne, ali bilo bi lepo da zadrzimo sto vecu dozu objektivnosti i tako i formiramo svoje misljenje i komentare.
Konkretno, ja licno nisam pristalica davanja imena zivih licnosti, ali vlasnik ima ekskluzivno pravo da odluci kakvo ce ime da da i ja to postujem. Njihova odluka je da floti daju imena po poznatim (i zivim) drzavljanima ove zemlje i smatram da je dosadasnji izbor korektan.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Nije vickasto, gresis. Evo donecu ja na krstenje sarmice, pecenje i dooobru sljivu. Povescu i naseg popa Lazu. Ima srecnu ruku. Avion lepo krstimo, da se sa srecom, po svetu kotrlja. Ovaj, leti. I kad malo gucnemo rakije, da se fino u'vatimo u kolo sa stjuardesama, pilotima i ovima iz kontrole leta. Pa opletemo moravac oko aviona
 
и док ви овде опет лапрдате о небитним стварима, пре четири дана је стигао и трећи
 
Evo jedne slike u prolazu, da malo zašareni ovu stranu od silne polemike...

imag6290.jpg
 
JohnnyLee":2ti0gbjw je napisao(la):
и док ви овде опет лапрдате о небитним стварима, пре четири дана је стигао и трећи
Svaka cast, samo neka stizu
A sto se laprdanja tice uzasno me nervira taj nas mentalitet da se sprdamo sa svim i svacim...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Пар података, вероватно ће вас занимати:

У 2012. години је ЈАТ летео на 33 дестинације у 22 земље Европе и Медитерана. Превезли су 1,36 милиона путника и 1.739 тона терета.

Испуњеност путничке кабине је у 2011. години био 68,6%, а у 2012. 72,6%. Према овоме, изгледа да постоји добра основа за онај помињани план о 75% испуњености кабине за ЕрСрбију. Наравно, највише ће зависити од тога како ће се показати нове дестинације.

31.12.2012. било је 1.218 запослених а крајем септембра 2013. године - 1.124. Од тога, 162 су пилоти.
 
laki72":10jq3h0r je napisao(la):
JohnnyLee":10jq3h0r je napisao(la):
и док ви овде опет лапрдате о небитним стварима, пре четири дана је стигао и трећи
Svaka cast, samo neka stizu
A sto se laprdanja tice uzasno me nervira taj nas mentalitet da se sprdamo sa svim i svacim...

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2

Sprdam se sa glupostima i primitivizmom. Npr sa vasim odg. bi se trebalo sprdati.

Air Serbia je brend sam po sebi. Nov je i pozitivan imidz treba da se gradi povoljnim cenama, dobrom uslugom i pouzdanoscu. AS nije lokalna kompanija. Sta je sa potencijalnim korisnicima van Srbije, a i u Srbiji, koji ne vole EK ili NDj? Da li ce, pri istim cenama i uslovima, izabrati drugu kompaniju? Jer AS vezuju za ljude koji im nisu pozitivni. Npr u Bosni, za letove iz Sarajeva. Ovo je uradio neko neuk i bez stila.
 
Der der odmorite, ni ja ne bih da budim Igora :)
 
nikola32":1o4ign4k je napisao(la):
Sta je sa potencijalnim korisnicima van Srbije, a i u Srbiji, koji ne vole EK ili NDj? Da li ce, pri istim cenama i uslovima, izabrati drugu kompaniju? Jer AS vezuju za ljude koji im nisu pozitivni. Npr u Bosni, za letove iz Sarajeva.

Kome se iz bilo kog razloga ne svidja Air Serbia, bogu hvala, ima prilično lep izbor drugih legacy i lowcost prevoznika, pa bujrum. Svaki putnik ima pravo na svoj izbor, a svaki prevoznik na svoj poslovni model i marketinšku strategiju. Ako Air Serbia postane profitabilna kompanija, onda neće imati šta da im se prigovara za brend. Na stranu to što je brend za 90% putnika tek četvrti ili peti faktor u izboru prevoznika (posle cene, vremena letova, usluge, keteringa i dodatnih pogodnosti).
 
у праву си. али ја на његове постове више не обраћам пажњу. EX-YU aviation је пун таквих као он, тако да човек временом огугла
 
nikola32":ybw5s0sb je napisao(la):
Sprdam se sa glupostima i primitivizmom. Npr sa vasim odg. bi se trebalo sprdati.

Air Serbia je brend sam po sebi. Nov je i pozitivan imidz treba da se gradi povoljnim cenama, dobrom uslugom i pouzdanoscu. AS nije lokalna kompanija. Sta je sa potencijalnim korisnicima van Srbije, a i u Srbiji, koji ne vole EK ili NDj? Da li ce, pri istim cenama i uslovima, izabrati drugu kompaniju? Jer AS vezuju za ljude koji im nisu pozitivni. Npr u Bosni, za letove iz Sarajeva. Ovo je uradio neko neuk i bez stila.

Evo samo odmah da ponovim (vec sam ovde pisao na tu temu) da mislim da je imenovanje aviona po zivim ljudima glupo, kic, neukusno i da nije u nasoj tradiciji.

E sad dalje...ne mislim da je ovo uradio neko neuk i bez stila (koliko smo imali prilike da nacujemo, ideja je dosla iz Etihada, ne iz Srbije), samo neko bez osecaja za srpsku tradiciju kada je to u pitanju. No, ako to apstrahujemo jer je to vec uradjeno pa uradjeno, ne slazem se uopste da je izbor imena (Djokovic i Kusturica) los. Prvo, ova kampanja nije namenjena domacoj publici, jer je za domacu publiku dovoljno da postoje novi avioni i triput bolja usluga pa da svi budu impresionirani. Ovo je namenjeno za stranu publiku, a u to ukljucujem i dijasporu (bez koje bi Jat odavno propao). Djokovic i Kusturica imaju daleko pozitivniji imidz van Srbije (tu opet, ukljucujem i dijasporu, tj. narocito dijasporu) nego u Srbiji. Djokovic, jer van Srbije niko ne zna o semama njegovog oca i ujaka po Beogradu i Kragujevcu, vrlo malo paznje se pridaje ispadima i izjavama njegove familije, a i sam Djokovic nije toliko u fokusu kao u domacim medijima i ne pise se u inostranstvu o njemu ni priblizno u ,,tabloidnom'' smislu koliko kao u zemlji. Fokus je pretezno na njegovim sportskim rezultatima i to je to. I pozitivan imidz koji ima generalno u inostranstvu, pozitivniji je x2 unutar dijaspore. Kusturica je slican slucaj, s tim sto on verovatno ima i bolji imidz van dijaspore nego unutar nje. U inostranstvu niko ne obraca paznju na njegove politicke stavove i izjave, drvengrad, kamengrad, peripetije oko istih, "gde ste misevi" itd. Poznat je po svojim filmovima koji se relativno dobro kotiraju i to je to.

Jeste, Kusturica je nepopularan, mozda i omrazen, medju Muslimanima u Bosni - ali pa sta, ne mozes svima ugoditi. To je jedna linija (Sarajevo), gde opet, sumnjam da ce neko zaobici Er Srbiju ako je do sada vec leteo Jatom i ako AS ponudi bolji termin i/ili jeftiniju kartu i/ili bolju uslugu. Ima sigurno onih koji su zaobilazili srpske avioprevoznike i Beograd zbog nacionalistickih stavova/ratnih iskustava ali ti su zaobilazili Jat i bez Kusturice.
 
Није толико важно али хајде, има смисла именовати по живим људима, у питаљу је производ или услуга, више услуга јер је авион изнајмљен данас се зове овако сутра онако. Именовање улица и тргова би требало да је коначно и ту одлучује фактор заслуге, то што идеологије те заслуге тумаче на разне начине је друга ствар, али нико ко именује неку улицу или трг не рачуна са тим да ће назив бити промењен. Ја бих ово више повезао да заштитним лицима него именовањем улица, тј. ближа ми је аналогија са Драганом Николићем и Гранд кафом, односно маркетиншки трик који користи популарност одређене особе да би промовисало одговарајући производ.
 
Vrh