Šta je novo?

Air Serbia

Ови авиони звуче сјајно, мени као потпуном лаику!! Што каже беовл, још само да успеју да направе толико бизниса да имају довољно путника до тада....

Међутим, мени нису јасне неке ствари, које су заправо све исповезане:

Зашто тек 2018? (било је приче да ће нови авиони стићи 2015-16)
Да ли је то зато што нису сигурни колико ће Ер Србија бити исплатива? (те године им истиче уговор о управљању Ер Србијом)
Да ли ће у том случају те авионе преузети Итихад? Ко ће бити власник ових авиона? Итихад који ће да изнајмљује Ер Србији или Ер Србија? Ако ће власник да буде Ер Србија, то значи да ми грађани треба да уплатимо 510 милиона долара (51%).

Међутим, (и даље тајни) уговор са Итихадом је предвиђао инвестицију од по 100 милиона евра? И даље (мени) није јасно када како и за шта ће се средства уплатити и користити?

Да ли ово значи да ћемо ми да уплатимо 100 милиона евра, А итихад ће остатак, али ће заузврат да добије акције компаније (докапитализација), па ће Србија престати да буде већински власник? Или ћемо те паре ми наћи, негде и где? Претпостављам да ће нас условити њиховим кредитом?

Не желим да правим никакву теорију завере, само се распитујем о ономе што не знам, ко не зна одговор, молим да ми не одговара са "доста критике, срби само критикују, незахвалници, какав је ово народ итд"
 
И трећа порука од мене, невезана од претходне две...

Видим овде
"До јуна 2014. године "Ер Србија" ће опслуживати 39 дестинација у 30 земаља и понудити 73.000 седишта на више од 670 летова недељно."

То значи да ће у просеку летети 95 летова дневно. А то је дакле око 47 летова са БЕГ са 14ак авиона. Дакле сваки авион има 3,5 летова дневно са БГ. Дакле на ~6 сати (из БГ, дакле тамо-вамо). То значи да ће бити скоро непрестано у ваздуху, да ли ја то добро тумачим?

То такође значи да ће са 73000 места недељно (са 75% попуњености) Ер Србија годишње имати 52 х 73.000 х 0.75 = 2.847.000 путника. Колико сам схватио, то је око две трећине садашњег протока на БЕГ? То значи да ће БЕГ по овим оптимистичним проценама следеће године да има барем 4 милиона?? Или сам ја негде промашио тему...?

Хвала велико на свим овим појашњењима, заиста сам лаик на ову тему :)

ПС: Да ли Ер Србија лети само од и до БЕГ или има права да лети и између два аеродрома ван Србије?
 
Извините на овако дугим постовима..... То су три невезана поста...тако да кога мрзи, може да прочита само један :) Уздравље!
 
а ух, ала си се расписао :) пробаћу ја да ти одговорим. ако зафали негде, извини :)

1. заправо, уговор са Етихадом званично ступа на снагу 01.01.2014. када Етихад де јуре постане власник 49% компаније (за сада је де факто власник). Хоган је сам рекао да су они овде на дуге стазе, што и ова поруџбина то потврђује, тј. неће отићи после 5 година, већ ће наставити и после тога. то што уговор тада истиче, нема везе, продужиће се он у току овог петогодишњег периода.
2. авион, како год да окренеш, не може да стигне пре 2018. зашто? Ербас за њега има 2.500 поруџбина, а производња креће тек 2015. године. сама чињеница да авион стиже три године од почетка серијске производње је успех сам по себи (наравно, захваљујући Етихаду, великој њиховој муштерији), јер реално Ер Србија тај авион не би добила пре 2021 или чак 2022.
3. планирано је да сви авиони имају минимум 4 ротације, изузев авиона за Абу Даби, он ће моћи да извуче највише три, јер је он негде око 12 сати на путу тамо и назад. вероватно ће неки обављати и по 5 ротација, све зависи од дестинације до дестинације.
4. добро си израчунао. врло вероватно ће БЕГ у 2014. имати близу 4 милиона

drum1":syent9zp je napisao(la):
ПС: Да ли Ер Србија лети само од и до БЕГ или има права да лети и између два аеродрома ван Србије?

отворено небо то у теорији дозвољава, али у пракси од тога нема ништа. ниједна национална компанија то не ради, већ то раде само нискотарифне (Виз, Изи и Норвегиан су ти примери код нас) и регоналне компаније (узми Дарвина, с обзиром да се доста спомиње у задње време), због самог концепта њиховог пословања. тако да чисто сумњам да ће Ер Србија то да ради
 
Иначе,изгледа да се на маргинама овог аеормитинга у дубаиу чуло да се не стаје на овоме.Гледа се и нешто даље у будућност па се наводно двоуме између Б787 (дримлајнера) и А350 када су у питању широкотрупни авиони. То у преводу вероватно значи да се двоуме између Б787-9 и А350-800 који је најкраћа верзија А350. То би по мени био следећи логичан и најбољи корак након набавке А320НЕО,наравно све под условом да пословање компаније буде успешно.

Ово је непроверена информација али човек који ју је изнео је и до сада "погађао будућност" тако да... :vops:
 
drum1":1fr1dtmq je napisao(la):
Извини али ја те уопште не разумем. Дарвин и Ер Србија нису лоу кост, како би оне уопште могле да буду конкуренција Визу и Изиџету?

Наравно да се рачуна и одлазни и долазни на аеродрому. Кажем да је на ГВА 14 милиона, и путују на разне популарне дестинације...Тако да неће нико из ГВА ићи преко БЕГ на те дестинације, самим тим неће хранити БЕГ.

Da probam da pojasnim...

14 miliona putnika je super ali samo po sebi ne znači puno ako nema direktnih linija ili dobrih transfernih konekcija. Linija GVA-BEG je, na primer, odlična vest za putnike koji žele da iz Ženeve stignu u Skopje, Podgoricu i Sarajevo (i naravno Beograd). Direktnih linija iz Ženeve za SKP/TGD/SJJ nema, u najboljem slučaju jedno presedanje i sumanuto skupe karte. Skopje, Podgorica i Sarajevo su najprofitabilnije Ex-SFRJ destinacije za Air Serbia-u, tako da će nakon što uđu u codeshare sa Darwinom moći da ponude dobru konekciju ovih gradova sa Ženevom. Karta će sigurno biti jeftinija od kombinacije Swiss + Air Serbia, a vrlo moguće i od kombinacije EasyJet + Air Serbia. Realno je očekivati i transferne putnike iz još nekih gradova koje će od proleća pokrivati Air Serbia (pre svega Sofija, Varna, Solun, Larnaka i Bejrut), koji takođe nemaju direktne linije za Ženevu. Dakle, Darwin će još kako imati čime da hrani Air Serbia-u i prilično sam siguran da je taj "feeding" glavni razlog otvaranja ove linije.

Na drugoj strani imaš i mrežu koju pokriva Darwin, a koja će sledeće godine obuhvatiti pola Francuske (Bordeaux, Marseille, Nantes, Toulouse) i pride Veronu. To otvara dodatne opcije dijaspori pre svega u Francuskoj jer i legacy i low cost prevoznici trenutno lete samo za Pariz.
 
drum1":14ci2j11 je napisao(la):
Зашто тек 2018? (било је приче да ће нови авиони стићи 2015-16)
Да ли је то зато што нису сигурни колико ће Ер Србија бити исплатива?

U Srbiji ništa nije sigurno :| ali u ovom slučaju mislim da je u pitanju redosled prioriteta - a prioritet nije da Air Serbia bude među prvim korisnicima kojima će Airbus isporučiti A320neo. Ovaj avion prima 150 putnika u varijanti sa dve klase, što je povećanje od 17% u odnosu na A319 koji se trenutno koriste. Air Serbia, ako misli da na novim avionima drži load factor iznad 75%, mora dobro da se iscima na domaćem i regionalnom tržištu, uspostavi stabilan brend i privuče stalne putnike. Za to je potrebno vreme, po mom mišljenju najmanje tri godine. Teoretski, čak i kada bi A320neo mogao da uđe u službu 2015-te (a ne može iz razloga koje je naveo JohnnyLee), na mnogim linijama bi leteo poluprazan. Puno posla treba da se odradi kako treba u narednih nekoliko godina, ako želimo da vidimo te nove Airbuseve pristojno popunjene kada krenu da pristižu.

Inače, čak i na specijalizovanim sajtovima vlada potpuna konfuzija oko konačnog broja linija koje će Air Serbia uvesti u 2014. godini. Niko više ne zna da li je 11, 12 ili više od toga jer mediji stalno objavljuju nekonzistentne informacije pa onda iz te nekonzistentnosti krenu nagađanja i vlažni snovi o Mančesteru, St. Petersburgu, Geteborgu, Madridu...
 
Џони-ли је то лепо објаснио. Ради се о томе да ни теоретски те авионе не бисмо могли да добијемо пре 2018. године а да се нисму уфурали са Етихадом,таман и да смо неким чудом имали паре за такве авионе не бисмо их добили ни пре 2020. године.Не могу са сигурношћу да тврдим али мислим да смо се чак и угурали преко реда за ове авиончиће.
 
beowl":35opvy6m je napisao(la):
Inače, čak i na specijalizovanim sajtovima vlada potpuna konfuzija oko konačnog broja linija koje će Air Serbia uvesti u 2014. godini. Niko više ne zna da li je 11, 12 ili više od toga jer mediji stalno objavljuju nekonzistentne informacije pa onda iz te nekonzistentnosti krenu nagađanja i vlažni snovi o Mančesteru, St. Petersburgu, Geteborgu, Madridu...

Нема ту никаквих влажних снова, те дестинације су сасвим могуће. Манчестер је велики аеродром у УК, а колико је тамо транзитних путника ка Азији, где је Етихад јак? Како се зове стадион Манчестер ситија? Петроград се могао пунити и са Јатовом мрежом линија, а за Мадрид се летело одавно и увек је било путника.
 
Etihad tranzitne putnike iz UK za Aziju sigurno neće dovlačiti preko Beograda već direktnim linijama za AUH (LHR i MAN plus 13 partnerskih destinacija, to je već razrađeno tržište, otud i vlasništvo u MCFC i ime stadiona). Budimo ipak realni, Air Serbia svakako može da u nekom trenutku puca na 50 destinacija ali ne može to sve da se otvori i organizuje u par meseci. Koliko do juče su gledali u pasulj da li će sledeće nedelje imati jedan avion u letnom stanju.

Meni tu jedino zvuči realno Madrid kada je u pitanju 2014-ta.
 
Мадрид, Тирана и Одеса, а може да се углави и Барса. за Петроград не знам, мали је О&Д, а трансфер путнике не може да купи Ер Србија зато што имају негде око 10, 15 полазака за Москву, одакле имају широк избор дестинација. код шер са Аерофлотом на лету Москва-Петроград је сасвим довољан. Манчестер не, баш зато што Етихад већ лети тамо директно, тако да нема шта ту Ер Србија да се гура, већ би на острву могли Бирмингем и Глазгов, али за то ипак треба да се укнину визе за УК
 
beowl":13lhimw7 je napisao(la):
drum1":13lhimw7 je napisao(la):
Зашто тек 2018? (било је приче да ће нови авиони стићи 2015-16)
Да ли је то зато што нису сигурни колико ће Ер Србија бити исплатива?

U Srbiji ništa nije sigurno :| ali u ovom slučaju mislim da je u pitanju redosled prioriteta - a prioritet nije da Air Serbia bude među prvim korisnicima kojima će Airbus isporučiti A320neo. Ovaj avion prima 150 putnika u varijanti sa dve klase, što je povećanje od 17% u odnosu na A319 koji se trenutno koriste. Air Serbia, ako misli da na novim avionima drži load factor iznad 75%, mora dobro da se iscima na domaćem i regionalnom tržištu, uspostavi stabilan brend i privuče stalne putnike. Za to je potrebno vreme, po mom mišljenju najmanje tri godine. Teoretski, čak i kada bi A320neo mogao da uđe u službu 2015-te (a ne može iz razloga koje je naveo JohnnyLee), na mnogim linijama bi leteo poluprazan. Puno posla treba da se odradi kako treba u narednih nekoliko godina, ako želimo da vidimo te nove Airbuseve pristojno popunjene kada krenu da pristižu.


Inače, čak i na specijalizovanim sajtovima vlada potpuna konfuzija oko konačnog broja linija koje će Air Serbia uvesti u 2014. godini. Niko više ne zna da li je 11, 12 ili više od toga jer mediji stalno objavljuju nekonzistentne informacije pa onda iz te nekonzistentnosti krenu nagađanja i vlažni snovi o Mančesteru, St. Petersburgu, Geteborgu, Madridu...

S duznim postovanjem, ali to da ce Air Serbia da bude medju prvim korisnicima A320neo, je jedna obicna sala. Sala koja ni u kakvom slucaju nije moguca, no, nije ni vazno. Interesantne su mi brojke. 14 miliona putnika i 100 miliona Eura. Obe cifre su, samo proizvoljno izbacene (rekao bih cisto kao politicki manevar nekih nepismenih kvazi-politicara). Koja je brojka veca glupost? Pa recimo, ova druga od 100 miliona EURA. Zasto? Za taj novac ce te dobiti jedan avion i malo goriva da doleti do Beograda. itd, itd, lista razloga je dugacka.

E sad sta se krije iza toga, to cemo jos da vidimo. Da prvo polete punim krilima, pa da se nadjemo na kraju iduce godine i prokomentarisemo. Poucen licnim iskustvom sa Arapima i njihovom odnosu prema biznisu i prema tudjem novcu (a pogotovo kad se osecaju superiorniji od drugih), ja bih sacekao sa pohvalama.

No, za sada je najbitnije, da su one kante od B737 koje smo imali parkirane, a da cemo moci koristiti, NOVIJE avione za nase potrebe, pa bilo ko to bio.
 
Па шта је спорно? Биће прва компанија у региону са тим авионима а тако је било и речено на конференцији за штампу.

Шта ти је глупо код цене авиона? А320 кошта чак и више од 100 милиона. А не знам ни на шта си мислио под овом бројком од 14 милиона?
 
Meni sporno ama bas nista nije! Samo sam naveo moja zapazanja. Ako tebi nista nije sporno onda je to uredu. Nemoras odmah da se brecas! Mozda znam neke stvari (u aviotransportu recimo), malo vise od tebe, a inace me bas zabole za konferencije za stampu i sta je ko rekao. Jer takvih konferencija imamo svaki dan. Evo i Velja imao konferenciju za stampu danas, pa rece da milijarde stizu itd.

Uzivaj
 
Нисам се брецао него ми није јасно о чему ти пишеш?
 
Pa recimo nigde nisam spomenuo da je glupa cena aviona, nego 100 miliona nekog ulaganja. Dakle radi se o ulaganju, a ne o ceni jednog aviona koja je 74 mil Eura. Cene aviona su mi poznate, verujm mi. Drugo, kakvo je to ulaganje od 100 miliona za jednu "novu" avio kompaniju? Sto se 14 miliona putnika tice, to je brojka, koju je beowl spomenuo, a ja se, eto, nadovezao. Uopste sve morske brojke koje se spominju u vezi Air Srbia su, bar za sada nerealne i sve dok se ne finalizuju svih ugovori, kao i flota koja nije u potpunom sastavu.

Cinjenica da Etihad ima edge, sto se tice "protekcije" kod Airbus-a, a i Boeing-a, ali ipak nemoj zaboraviti da je ILFC launch customer za 320, a Qatar (sto mu dodje sestrinska kompanija) za 319. E, a ja sam postavio pitanje, zasto bi bas Air Serbia bila medju prvima. I nista vise osim ako Etihad ne povuce svoje konce. Tu sam malo neverni Toma. Licno sam zainteresovan za vece, prekookeanske ptice, da ne moram da presedam, ali otom potom.

I kao sto rekoh, drago mi je da je Air Serbia krenula sa radom, ali neke stvari su ostale nejasne sa JAT-om, dugovima, kadrom itd.

Tako da nema ljutis, samo sam rekao moje misljenje.
 
Tako fino pojasnis za nas sa kartama za ekonomsku klasu
 
пре него што прочитам досадашњу дискусију ... http://beta.rs/?tip=article&kategorija= ... 689&id&ime

ипак је Етихад а не Итихад, јер Итихад мора са Ал Итихад, а то ће значити да и на енглеској Википедији погрешно то тумачено (??).

"The name derives from the Arabic word for "union" (الإتّحاد al-ittiḥād)."

LUCAS
Е то бре... И мени као апсолутном лаику се чини да многе ствари нису баш јасне дефинисане итд.
Са друге стране сјајно је што учествујеш у овој дискусији јер имаш знање, али чему та надменост?
14 милиона је путника на женеви, о томе се причало.

Хвала ЏониЛи и осталима на вредним информацијама. . . :kk:
Hvala beowl на појашњењу, нисам те уопште разумео први пут :) :kk:
:gobb:

Но оно што је за мене ту најкритичније је да ли ће ови авиони бити власништво Ер Србије, тј када почиње уплата 510 милиона из нашег буџета и одакле нам?

За колико се то може исплатити? Претпостављам да се не чека да се исплати ако се планирају "агресивна" улагања, међутим, ето занима ме? Хвала!!
 
Da li neko zna, sa osvrtom na ovu narudzbinu 10 x A320N, sta jos Air Serbia planira da koristi od aviona u tom periodu 2018-2020? Da li ce ostaviti po koji 319, ili ce se ici na turbo-prop (atr 72 ili neki bombardier)?
 
LUCAS":2pbguf0r je napisao(la):
Sto se 14 miliona putnika tice, to je brojka, koju je beowl spomenuo, a ja se, eto, nadovezao.

Ahm, nisam ja. Drum1 je izneo podatak o 14M pax u Ženevi.

Inače, kada sam rekao da nije prioritet da JU bude medju prvim korisnicima A320neo, nisam uopšte pomišljao da insinuiram da je tako nešto moguće. Drum1 je pitao zašto ne 2105-16 pa sam samo hteo da naglasim da je 2018-20 sasvim OK vremenski okvir.
 
Kartograf":11sryluq je napisao(la):
Da li neko zna, sa osvrtom na ovu narudzbinu 10 x A320N, sta jos Air Serbia planira da koristi od aviona u tom periodu 2018-2020? Da li ce ostaviti po koji 319, ili ce se ici na turbo-prop (atr 72 ili neki bombardier)?

Šuška se o nekim... Hm... Pticama selicama if you know what i mean... Ali što bi rekli fudbaleri i političari, nije moje da pričam o tome.

James Hogan je u intervjuu koji je nedavno dao posebno naglasio sposobnost Etihada da pomera avione unutar grupe. To znači da ako bude zafalilo aviona za nove linije, nešto će uvek biti spremno da uskoči. Ako se bude dobro radilo, Air Serbia će 2018-tu sigurno dočekati sa većom flotom i većim potrebama nego što je 10 aviona. Ali da ne otvaramo šampanjac pre vremena.
 
Pa za ocekivat je da setkaju avione tamo gdje su im potrebiniji pa veolija je donedano setkala buseve iz poljske za bg
 
drum1":3vdu2g3u je napisao(la):
...Но оно што је за мене ту најкритичније је да ли ће ови авиони бити власништво Ер Србије
Pisano je ranije oko vlasništva nad avionima koji stižu posle ovih koji se sada uvode (a koji su iznajmljeni). Nema potrebe pisati 100 puta isto. :wink:

drum1":3vdu2g3u je napisao(la):
...тј. када почиње уплата 510 милиона из нашег буџета и одакле нам?
Odgovor na ovo pitanje je sada već stvar čiste logike. Nemoguće da je nemaš, ali je vrlo moguće da zlonamerno mutiš vodu...

Nemoguće je da ne znaš da kada kupuješ npr. auto od 20.000 evra, ne plaćaš ga u kešu, odjednom, nego ga uzimaš na kredit ili neki drugi vid plaćanja kroz mesečne (ili neki drugi vremenski period) anuitete.
Nemoguće je da ne znaš da kada npr. kupuješ stan od 60.000 evra, isto tako ga uzimaš na kredit.
Nemoguće je da onda nekim čudom zaključiš da kada uzimaš avion od 100 miliona dolara po komadu treba da ga platiš odjednom...sve pare na gomilu. :? Prosto mi nije moguće da ti tvoja logika u nekom trenutku ne kaže...čeeeeeeeekaj bre, i mnogo jeftinije stvari se ne plaćaju odjednom, a kamoli avioni...

Isto tako, nemoguće je da si zaboravio da do vremena pristizanja tih aviona Air Serbia već treba da bude profitabilna kompanija. Nema plaćanja iz budžeta, sama će sebi platiti te avione.
Šta ima više opet da se daje iz budžeta kad je osnovna stvar i bila da se ta kompanije skine sa budžeta...

Prosto mi je nemoguće da si sve to o čemu se piše na forumu već zaboravio...i zato rekoh gore da onda nema šta drugo da bude nego zlonamernost.
 
drum1":29oy93cd je napisao(la):
пре него што прочитам досадашњу дискусију ... http://beta.rs/?tip=article&kategorija= ... 689&id&ime

ипак је Етихад а не Итихад, јер Итихад мора са Ал Итихад, а то ће значити да и на енглеској Википедији погрешно то тумачено (??).

"The name derives from the Arabic word for "union" (الإتّحاد al-ittiḥād)."

LUCAS
Е то бре... И мени као апсолутном лаику се чини да многе ствари нису баш јасне дефинисане итд.
Са друге стране сјајно је што учествујеш у овој дискусији јер имаш знање, али чему та надменост?
14 милиона је путника на женеви, о томе се причало.

Хвала ЏониЛи и осталима на вредним информацијама. . . :kk:
Hvala beowl на појашњењу, нисам те уопште разумео први пут :) :kk:
:gobb:

Но оно што је за мене ту најкритичније је да ли ће ови авиони бити власништво Ер Србије, тј када почиње уплата 510 милиона из нашег буџета и одакле нам?

За колико се то може исплатити? Претпостављам да се не чека да се исплати ако се планирају "агресивна" улагања, међутим, ето занима ме? Хвала!!

Sto bre nadmen prijatelju? Ako je da me zabole za konferenciju za stampu,a valjda je to, ostajem pri tome. Iskustvo me naucilo da sve sto leti se ne jede. Ali nema veze, jbs ego, to me najmanje tangira, a i zamara me. Nikog ovde ne zelim da uvredim a vidim da se dosta njih razume od gradjevine preko poljoprivrede do mlekarstva i sumarstva, pa sve do aviosaobracaja te ne daju na sebe, ali na druge odmah skacu. Po principu, "...imam ortaka on radi tu i tu i on mi rekao pa prema tome ja znam..." Zato sam, stalno on-line i kibicujem, ali bez "ukljucivanja" u diskusije.

Nego neko rece 2018 okvir za isporuku i da je to uredu. Pa ako se uzme da je poslednja cifra na 2392 narucenih, a da je prva isporuka 2015-2016, a ako bude sve uredu (verovatno hoce osim smanjenog A319 gde ima dosta da se radi), nisam siguran da je 2018 pravo vreme za isporuku Air Serbii, ali nikad se ne zna. Taj broj je ogroman, ako se uzme u obzir da je maximalna isporuka oko 40-tak mesecno, bar za sada, pa ti racunaj. No, prvo da vidimo sve te potpisane ugovore i da vidimo ko je za nas narucio i ko ce da naruci, mi oni, zajedno, sta bi sa depozitom itd, sve se suska, a nista konkretno.

I na kraju, da ne gusim, 14 miliona sa Geneve ili bez, za sada je suvise rano pricati. Moje misljenje. Mozda nisam u pravu, a licno bih voleo da bude i 114 miliona putnika, meni je sve jedno
 
Vrh