Šta je novo?

Air Serbia

A postoji mozda i opcija prosirivanja i adaptacija batajnickog vojnog aerodroma...to bi bila idealna lokacija za low cost letove. Ali zasto praviti dodatni trosak.
Mislim da bi uopste odvajanje od Aerodroma Nikola Tesla bilo pogresno...mislim da bi pravi posao bio kada bi uprava Aerodroma NT shvatila koliko bi im znacilo da snize cene taksi i ostalog. Aerodrom je dovoljno veliki da prihvati i takvu vrstu saobracaja, pogovotovo sto ovaj "regularni", sigurno ne iskoriscava maximum kapaciteta.
Budimpesta ima potpuno zasebni terminal za low cost letove, i to je zaista odlicno resenje...i verovatno, ne cudi zasto je onda postala centar za tu vrstu saobracaja u ovom delu Evrope.
 
ma nema potrebe praviti trošak i adaptirati batajnički aerodrom. što se tiče uprave NT njiva odgovara da što više kompanija leti za BG, prosta matematička logika više kompanija -> više putnika -> više para od aerodromskih taksi i od zakupa slotova
 
hehe da ali sad ti tu unesi i interes JAT-a.... pa da li njiima odgovara više kompaniaj ---> manje putnika ----> manje love ;)
 
Više kompanija će doći ne samo zbog otvorenog neba, nego i zbog belog šengena.... to znači da će više putnika imati i JAT, ali samo pod uslovom da bude ili bolji ili jeftiniji. Trećeg nema.
 
ali samo ako poboljša kvalitet usluga, tj. da bude normalan odnos cena-kvalitet, a ne cena 1000 a kvalitet -10
 
Prvi redovan let aviokompanije, postojao je veliki broj malih aviončića koji su leteli, npr. Liz Montgomeri sa mužom živela u Cavtatatu, i redovno aviončićem dolazila na BK univerzitet gde je bila nešto..
btw Divna vest.. :)
 
Inače, moram prijatno da pohvalim JAT, na letu iz Beograda za Pariz sam leteo sa ANJ, koji je imao udobna kožna sedišta u čitavoj ekonomskoj klasi. Navodno je to novi dizajn kabine, kao što kaže EX-YU aviation news, i prenosi sliku
dfd.jpg

http://exyuaviation.blogspot.com/
Međutim ja sam pitao stujardesu da li im je to nešto novo, a ona je odgovorila, ma ne, samo je bio na lizingu u Africi.. Ko bi ga znao.
I to je bilo pravo uživanje u odnosu na let Air France od Pariza do Tuluza, koji je bio leteca katastrofa na 5000 metara. Stari pretrpan A319, mislim, godište kao JAT-ovi B737, ali u mnooogooo lošijem stanju. Baš neprijatan let.
 
@JohnnyLee

je*******i ga. Ode Sanader, dodjose tvrdi hadezeovci, sta znaju siroti Hercegovci koji su se pozaposljavali na Cilipima kako ce nova garnitura da tumaci to sto su poceli da slecu avioni iz Beograda. Mozda je i dobro tako. Previse ljudi je ovde poverovalo bilbordima gde se umilno pozivaju braca Srbi da dodju na "nase more". Od Rijeke na gore mozda, ispod - ne.
 
Budimo realni, nova garnitura će da pukne posle mesec dana, Jadranku niko ne voli. Tračevi koje sam čuo na Markovom trgu govore da Republika Hrvatska uskoro bankorotira.. A HDZ će bez Sanadera da pukne, jer se okruživao nesposobnim ljudima da bi došao do izraza.. Bitće zabavno!! :)
I da, za kraj off-a, u Zagrebu se zaista te večeri osetila drugačija atmosfera, ili makar u društvu u kojem sam se ja kretao... Brod tone, a štakori beže, što bi rekao index.hr
 
Ово морате да прочитате :) нови директор Јата... :bash:

http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=101310

Građanima se isplati da autobusom odu do aerodroma u susednim zemljama, Budimpešte ili Temišvara, i odatle lete lou-kost kompanijama. Kakve ste instrukcije po tom pitanju dobili od Vlade i resornog ministarstva?
– Lou-kost kompanija je ona koja prodaje karte samo preko Interneta, veoma jeftino, ali zatim, kod ulaska u avion posebno naplaćuje svaki gram prtljaga, masno naplati svaki ketering, a bilo je i onih koji posebno naplaćuju korišćenje toaleta u avionu. Njihovi letovi su bez unapred utvrđenog reda letenja. U Srbiji je postojala najmanje jedna kompanija koja je pokušala da posluje kao lou-kost avio prevoznik, ali im taj poslovni podvig nije uspeo.
Za razliku od takvih kompanija, „Jat“ je ozbiljan, bezbedan i pouzdan avioprevoznik. Što se stava Vlade tiče – on je poznat. Vlada se zalaže za zdravu tržišnu utakmicu. Tržište, tržište i tržište.

...

Nakon posla zastupnika Agencije za privatizaciju u stečajnoj upravi Robnih kuća „Beograd“, u čemu je vaš profesionalni izazov da preuzmete jednu ovako nezahvalnu funkciju? Moglo bi se zaključiti da samo obavljate partijski zadatak.
– Profesionalni izazov je upravo u tom teškom stanju u kom se nalazi „Jat ervejz“. Uveren sam da to mogu da promenim i poboljšam našu poziciju. Ne mislim da direktor železare treba da bude kovač, ni direktor železnice kondukter. U javna preduzeća moramo da počnemo da uvodimo savremene menadžerske principe, način poslovanja i upravljanja kao što je u privatnim korporacijama, da shvatimo da smo i mi na tržištu, ali i da je to tržište čak dodatno komplikovano zbog strukture vlasništva. Da shvatimo da mi odgovaramo i ekonomski, i politički i, što je možda najznačajnije, društveno. Tačno je da u državnom preduzeću partije određuju upravljačku strukturu – one su dobile poverenje građana da vode državu, pa i njena preduzeća. Ali, interesi partija jesu da ta preduzeća budu što uspešnija, jer će račun položiti najkasnije za četiri godine. Moj i partijski, i profesionalni, i ljudski zadatak je da „Jat“ bude što uspešnija firma.
 
Ovaj poslednji deo je apsolutna glupost, ali na žalost za deo o low-cost je u pravu.

Npr, u Ryanairu će svaka karta biti +25 evra., samo sa dodacima za check-in, običnu jednu torbu, naravno, do 15 kg. A za bilo šta duže od 7 dana to je smešno.
http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=CHARGES
Any passenger exceeding their 15kg personal checked baggage allowance will be charged for the excess ...
"Ryanair toilet charge is no joke, insists O'Leary"
http://www.guardian.co.uk/business/2009/mar/05/ryanair-toilet-charge
Pre nekih mesec dana sam leteo do Tuluza, i pokušavao sam na bilo koji način da nađem što jeftiniju kartu. Nalazio sam gomile raznoraznih karata za 1-2 evra do 15 evra, međutim, pošto bih morao da presedam, ili posle idem na voz do Tuluza, sveukupno karte došle od 20-30 evra manje do 70 evra više od JAT-a+AirFrance, a putovanje bi trajalo 8 puta više, i to stravično mnogo vrmena provedeno u kombijima-kolima, do aerodroma.
Ne znam, ne volim low cost. Jedna od stvari koju su oni uveli je razdvajanje cene karte od cene "taksi", a u "takse" upada sve živo,gledao sam npr. Lufthansa od Beograda do Minhena, našao sam kartu za 20 evra + 170 evra taksi. A u takse ulazi sve živo, kao npr taksa za gorivo, itsl, gde aviokompanije prave profit.
 
Na skyscrapercity je postavljena anketa kako bi trebalo da glasi novo ime JAT-a

Jedan od predloga je AVION BRE :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Vrh & originalan predlog definitivno :)
 
@Ambassadaor:

О'Лири стално прави такве гафове као тај за клоњу. Он никако не може бити озбиљан јер му то, наравно, неће дозволити регулаторна тела за цивилни саобраћај, и он то врло добро зна. А зна и да не жели усрана, упишана и на друге начине умазана седишта. Значи то је само његов милионити гаф за привлачење бесплатног публицитета.

Не волим ни ја лоу-кост и никад нисам с њима летео, али види шта овај мамлаз прича... да лоу-кост немају ред летења... да се српска влада залаже за тржишну утакмицу... да је Јат за разлику од њих "озбиљан и поуздан" превозник и то у сред овог циркуса са Дубровником где су продавали карте за непостојеће летове... и све остало... ма дааај.... тај човек нема појма с појмом с цивилном авијацијом.

:bash:
 
To ne sporim da je id***.
Samo mi je muka kako se u Srbiji glorifikuje low-cost. Između ostalog, mnogi od low-costova traže pare od lokalnih vlasti ili aerodroma da bi leteli tamo. I svi misle kako cene ne padaju zbog low-costa i monopola jata, to za cecnu ne znači ništa - treba samo Zagreb da pogledaju, sa kojeg je mnogo skuplje leteti nego iz Beograda... A ima dosta low costa po celoj Hr.
 
Vrh