Šta je novo?

Air Serbia

ja ću u četvrtak da letim JAT-om (čarter do Grčke, šta da radim). inače, kada sam išao u Pariz, išao sam Er Fransom. dok se JAT korenito ne promeni, leteću samo tamo gde jedino oni lete, a na sva ostala mesta konkurencijom
 
Jatovi avioni jesu stari, stjuardese isto, nema ekrana na sedistima, ali ja ne pravim pitanje kada treba da letim nacionalnim prevoznikom. Ubedjen sam da Jat tehnika dobro servisira avione, a verujem i da su nasi piloti medju najboljima na svetu. Vise ni ketering u zvucnijim avio-kompanijama nije bog zna sta, pa nekako mislim da ovde ima razmazenih ljudi. Zaboravlja se olako da je citavu deceniju Jat mogao da leti samo do Podgorice i Tivta i da je pravi podvig sto je uopste opstao.

Jedini ozbiljan razlog za kritiku vidim u sprecavanju lou kost kompanija (sem par izuzetaka) da udju na nase trziste, ali i tu je problem pre svega u drzavi koja nikako da resi problem novih letilica (zbog misterioznog ugovora koji je sa Erbasom sklopio ubijeni direktor Zika Petrovic).
 
E pa to je bato!
Ja umesto da lepo ko covek idem Jatom do Beograda, putujem low costom do Temisvara za 20 evra!
Ej do Temisvara, koji ce ako ovako nastavi da pokupi sve beogradske putnike!!!
 
svaka čast JAT-u na to što je preživeo, ali oni (vlast) su imali 9 godina da restruktuiraju firmu, i da je privatizuju, nabave nove avione (lizing je dovoljan, ne mora odmah da se kupuje). sve su to mogli da postigu. a šta su uradili? ništa! realno, JAT-u je gore sada, nego u vreme kada je mogao da leti samo do Podgorice i Tivta
 
Đizus krajst. Ljudi, da li čujete sebe šta govorite. "Ja do Pariza samo Air France-om".. "Letim Lufhtansom"... Na svim redovnim evropskim linijama važe kod-šer ugovori. Tako da ako letiš do Pariza, i kupiš Air France kartu iako je skuplja, može ti se desiti da letiš identičnim letom kao da si kupio JAT-ovu kartu koja je jeftinija. A avion može biti i AF i JAT.
 
Cekaj, a sta to toliko fali JAT-ovim avionima??? Naravno da nisu kao Lufthansini, ali zato skoro isto izgledaju kao CSA avioni.

JAT kao kompanija, pored svog iskustva, mora da se menja, ali toliko los bas i nije i nema potrebe da se preteruje.

I jos da dodam: skoro sam gledao karte. JATova je kostala 200 evra, a Lufthansina 850 evra. E bas me interesuje koji bi se pametnjakovic za sat i po vremena leta odlucio da plati 850 evra.
 
Naravno da ti se prikae, ali ti okreni-obrni "letiš JAT-om", jer si njihovu kartu kupio. Ja sam u JAT-u do Pariza imao kožna sedišta, avion je bio do jaja, B733 JU-ANJ. Air France od Pariza do Tuluza je bio užas živi. Iz Minhena kada sam leteo za Beograd Lufthansom kasnili smo sat i po vremena, uz jedno blago "izvinite".

Mislim da mnogo ljudi neosnovano pljuje po JAT-u, naravno kompanija je u žešćem ***, ali se "malko" priča prenapumpava.

btw Ja bih Frankfurtskom aerodromu oduzeo upoterbnu dozvolu koliko loše izgleda i koliko je depresivan.
 
lufthansa je raskinula code share ugovor sa jatom, jer je njena nenajavljena inspekcija ustanovila da su sedista u letelici u kojoj su se zatekli pocepana... i to nije namestaljka vec je bilo tako. Ja licno jos nikada nisam video pocepano sediste u jatovom avionu, ali sam nedavno putovao croatijinim avionom cije je svako drugo sediste bilo polukostur. A kakve gadosti covek u air francu moze da vidi, ne treba ni pominjati. A zasto inspekcije nema u croatijinim avionima - zato sto se croatia arilines vec godinama slihta - kako i treba - lufthansi i nije odbila ponudu da se prikljuci star allianci pod naznakom da ime izgledne pregovore sa indijskim partnerom.

a stjuardese - jatove stjuardese mozda jesu stare, ali su sacuvale jednu classy stjuard-kulturu, koja se retko gde danas srece. kada vidim one jadnice u montenegro airlinesu ili croatiji kako se lome i kolokiko su balave i trapave, ponosan sam i na jatove babe.
 
Trebaju da otvore classy-stewaedess skolu u beogradu da se uci stari posao na fin nacin a ne na danasnji fuserski mcDonalds mentatitet. Isto kao sto ima dobrih krojaca, konobara itd koji fino izvode klasicni posao.
 
Pa ovako, ako cemo sto se tice tacnosti, ja sam jednom na Lufthansin let (London-Hamburg) cekao oko 36 (citaj TRIDESET I SEST) sati i na kraju sam uzeo voz do Brisela!! Kasnjenje JAT-om u proteklih 8 godina sam imao jednom ili dva puta i to duze od recimo sat vremena. Najduze sam cekao (ne racunajuci Lufthansin rekord) 7 sati, easyJet (od tada popularno nazvan easyshit).

Po meni je Lufthansa jedna od najboljih evropskih kompanija - tj. najbolja, a kasnjenja su uobicajena kod svih kompanija i kod svih letova. Tj. mozda mi se ukupno u zivotu na 3 leta desilo da stignem na ili pre vremena.

A kao sto rece Lucifer, gore avione i uzasniji servis od AirFrance nisam doziveo, a leteo sam i Ilyushinima i to onim sa velikim, okruglim prozorima kao u 20.000 milja pod morem!

Sve u svemu, letenje je subjektivno, ali, mali broj kompanija moze da se pohvali dobrim avionima, a i oni su samo na udarnim destinacijama, tako da je JAT jos i dobar.
 
@442doBGD

Prvo, da te zamolim da koristis dugme EDIT kada postavljas post za postom :) Urednije je ;)

A sto se tice mog putesestvija, pogledaj PM ;)
 
sto se tice kasnjenja, uzmimo ovako: avion na liniji frankfurt-beograd kasni - to je jedini nivo aptrakcije na kome nas mentalitet ne dolazi do izrazaja, a sada se prica razdvaja:

1. kasni lufthansin avion

zena na salteru na gejtu obavestava putnike da ce avion kasnity, ne daje informaciju ni zasto ni koliko (prvo ne zna, drugo precutkuje iz taktickih razloga).. nasim ljudima iz prekookeanske emigracije sinulo je da na gejtu postoji fin izbor novina na engleskom (sta je sat-dva cekanja kada putovanje traje 22 sata), nas poslovni covek se u sebi nada da avion nece kasniti 8 sati kao lufthansin avion kojim je pre 3 dana sleteo iz pariza ili 3 sata kao KLM avion sa kojim je nedavno putuvao iz amsterdama u london, gasterbajteri se smeskaju drago im je sto deca jos malo mogu da gledaju velike avione, jedna gasterbajterka zove zeta u srbiji i dere se kako eto let nesto kasni i kako jedva ceka da vidi familiju i da sati cekanja ne mogu biti nista spram meseci proklete samoce u kojima se posebno zazelela male snezane i starije mirjane, koja je vec sigurno prava devojka. posle pola sata pojedini putnici kojima se stvarno zuri prilaze salteru i pitaju koliko ce biti kasnjenje, sluzbenica kaze da ce im reci cim sazna zatim kupi papire i misteriozno nestaje, nakon sto je proverila da su vrata zabravljena sigurnosnim kodom.. i tako jedno sat ipo dok se ne pojavi potpuno druga sluzbenica i u boljem slucaju objavi boarding, a u gorem podeli sendvice i pice i nestane... svi zadovoljni stiskaju zute korice lufthansinih karata u rukama i pre ili kasnije ulaze u avion - veci deo trudeci se da kaze stjuardesi guten tag tako da toboze ona ne izvali da ju je pozdravio gasterbajter i kao da on treba da se ulize njoj, a ne ona njemu.

2. kasni jatov avion (isti putnici)

zena na salteru (valjda su je tako jatovi ljudi zamolili i naucili) oglasava da ce avion kasniti 35 minuta jer je propustio slot i mora da ceka red da sleti... svi putnici pocinju da cvokcu i da se hvataju za glavu... u pauzi izmedju cvoktanja nas poslovni covek, prekrstenih nogu i vrteci svoju izglancanu dva broja vecu cipelu, naglas se priseca kako mu je kolega jednom ispricao da je pre 2 a mozda i 3 godine cekao jatov avion 2-3 sata... gasterbajterka zove zeta da kaze kako joj je sve preselo i da ga kobojagi moli da se on vrati kuci a ona ce taksijem u nis... za to vreme njena keva koja je bila u poseti vice lele... nasim ljudima iz daleke prekookenske emigracije se slosilo (zar na 22 leta jos sat vremena kasnjenja), misle se eto, bas smo od toga otisli i malo se stide a malo i likuju sto deca koja putuju sa njima dozivljavaju sada te balkanske manire - tako ce lakse razumeti zasto baba i deda zive 17 000 kilometara daleko... tu vrevu u kojoj se svako bas tog dana hitno uputio u beograd sa narocitim razlogom koji je mogala samo srbija otelotvorena u vidu jatovog aviona koji lebdi pola sata iznad aerodroma da uproasti i u kojoj su se vec nasli ekperti za jatove finansije, prilike u medjinarodnom avionskom saobracaju i standarde dobre aerodromske usluge prekida poziv za ukrcavanje - svi unesreceni putnici zakljucuju da vise nikad nece putovati jatom. kraj.
 
Pan Am je bila najprogresivnija, najlepša i najbolja avio kompanija, ono što su oni uradili za naš prevoz je neverovatno. Ali, je*******iga, propali su zbog glupost.
Takođe, ja bih se usudio da kažem da je JAT bio Pan Am Evrope, ili nešto blizu. Prvi su startali B737-300, bili najveći operater između Evrope i Australije, a između ostalog:
First paintings auction over the Atlantic
The history of Yugoslav Airlines has recorded scores of flights whose importance, scope and public interest surpassed national boundaries. The auction of artworks onboard JAT aircraft at an altitude of 33.000 feet may be singled out in terms of originality and exclusivity.
Less than two months after the first modern DC10 joined the JAT fleet, on February 16, 1979 a unique and historic event in global civil aviation took place at 33.000 feet over the Atlantic Ocean. JAT announced the first auction of paintings ever to take place aboard an aircraft. The first flight to enjoy such an honour was JU500 from Belgrade to New York. Therefore, collectors and art enthusiasts were in a position to bid during the course of the flight and buy renowned artworks. A tag indicating that the painting had been purchased in the first “Gallery over the Atlantic” was placed at the back of each artwork. As a special token, each painting was inscribed with the altitude at which it was purchased.

The idea was met with remarkable public interest both in Yugoslavia and abroad. This was a good signal to the management that many of these auctions should be organised in the future. Thus, JAT organised a total of 11 auctions of paintings from 1979 to 1989. All of the auctions were held on flights to New York, except for the last one which took place on a flight to Los Angeles. The special significance of these auctions was that the net proceeds from the sale all went to charity organisations. Only the artworks by renowned, academic, local Yugoslav painters were entered in the auction. More than 300 paintings by over 150 artists were entered for the eleven auctions held once annually (with the exception of 1989 when two auctions were held). Some of the artists which entered their paintings for the auction were Milan Konjović, Peđa Milosavljevič, Vladimir Veličković, Olja Ivanjicki, Mersad Berber, Dušan Džamonja, Mića Popović, Ljuba Popović, Ivo Vojvodić, Nikola Rajzer, Jože Cijuha, Jože Tisnikar, Ivan Rabuzin, Vangel Naumovski and many others.

Passengers on these flights, who were mostly travelling as part of the JAT Air Lift package tours, included many domestic and international art lovers as well as numerous collectors and gallery owners from Italy, Austria, Germany, France, Great Britain and other countries.

All of the paintings found in the “Gallery over the Atlantic” had previously been displayed in galleries in Zagreb, Belgrade, Novi Sad, Ljubljana and Sarajevo. Upon arriving in New York and Los Angeles the paintings were put on display in galleries in both cities.
Izvor: EX-YU Aviation Blog
Link: http://exyuaviation.blogspot.com/2009/07/archive-files_18.html

Slažem se sa Luciferom.
Takođe, mislim da ovde niko nije lud da kaže da je JAT jedna odlična avio kompanija, lider u Evropi i svetu, bolja od Lufthanse. Samo, treba biti realan u kritici - isto je besmisleno porediti ga sa najlošijim kao i sa najboljim kompanijama sveta koji npr imaju A380. JAT ima veći procenat aviona koji stižu na vreme u odnosu na Adria A. i Croatia A. A to je nešto sa čime se kolko-tolko treba porediti. Takođe i Adria i Croatia imaju bolju, moderniju flotu i snažnu podršku Lufthanse.
Veliki problem JAT-u predstavlja leto, kad imaju veliki borj čartera i manjak aviona, a gužve na "letnjim" aerodromima su dosta velike, i na mnogima kao na primer na Tivtu avioni ne mogu da poleću-sleću kad padne mrak.

Ovo je izgled novih kabina, kojima sam se ja vozio:
dfd.jpg


btw Sorry Vesna Trivalić beats them all.. :p :)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=xxyItE3Sb68[/video]

I najbolja reklama za bilo kokju avio kompaniju ikada (čak je pobedila i sve savršene Pan Am reklame.
DSC00186.JPG
 
Vrh