Šta je novo?

Air Serbia

Evo, ja letim u subotou i nisam tražio.. :D
btw Živo me zanima da li su ljudi koji su želelli da ostane JAT slali pismai tražili od njih da ne menjaju... :rolleyes:
 
Vračar":3btft4k6 je napisao(la):
Vrlo sam upoznat sa letovima Jat-a za Dubai i Abu Dabi. I još sam ti i link ostavio gde sami Emiraćani vide u toj liniji šansu. Nije sporno da će liniju koristiti većinom putnici iz Beograda ka daljim destinacijama. Ali će je koristiti i putnici u suprotnom smeru zbog kod-šera Jat i Etihada, u to nema sumnje. I zbog toga ima ekonomskog interesa.
Linija iz Abu Dabija postoji prevashodno zbog nasih ljudi iz Australije i NZ (tako je bilo ranije i sa linijom iz Dubaja), tj. to je presedanje za nase ljude kada dolaze iz Azije i Australije za Beograd. Ekonomski interes emiratskih kompanija je taj da nasi ljudi iz AU/NZ onda lete njima (a inace mozda ne bi) a Jatov taj sto onda preuzima putnike iz Australije/NZ umesto da oni lete na neki drugi evropski grad pa onda za BG (i onda ni to verovatno ne Jatom). Bar su tako meni objasnjavali ljudi iz Jata.
 
UGOVOR Predstavnici aviokompanije Erbas sastali su se sa Milutinom Mrkonjićem, ministrom za infrastrukturu, i dogovorili aktiviranje ugovora iz 1998. Tim ugovorom je Srbija dogovorila kupovinu osam aviona vrednih čak 580 miliona dolara.
(Izvor: 24 sata, ovo je cela vest...)
 
Koliko shvatam to bi bilo odradjeno i ranije da nije bilo jakog "boingovskog" lobija u Jatu, narocito Jat Tehnici (BGD je ako se dobro secam bio regionalni centar za servisiranje Douglas aviona, a McDonnel-Douglas je kasnije apsorbovan u Boeing) a i ranih 2000tih bila je moda uvlacenja amerima u zadnjicu (US Steel, itd.) a sada je moda isti odnos prema Sarkoziju (bar trenutno, vidicemo dal ce potrajati). Nadam se da nam stizu Airbusovi...
 
Nadam se da će promeniti ugovor, koji je poguban, ap nek uzimaju šta im se najviše isplati.. JAT neće posedovati ni jedan avion dok ih sve ne otplate, mnogo su skuplje plaćeni nego što realno koštaju, pitanje je da li JAT-u treba taj tip aviona (mislim da je bio A318).. Trebaju im manji, regionalni aviončići..
 
A318 je najmanji moguci Airbus...to je otprilike zamena za dotrajale B737 koje Jat ima. I siguran sam da Jat najvecu lovu uzima na srednjim linijama (Cirih, Pariz, London, Frankfurt...) a ne na regionalnim tipa Skoplje...za regionalne letove ce navodno uzimati nove ATRove sto je skroz OK. Ali avion u klasi A318 je svakako potreban.
 
Slažem se da je potreban, ali su im mnogo više potrebni mali avioni tipa ATR, CRJ itsl. - do 100 putnika. Ako ništa drugo, a ono zbog najjednostavnije stvari - sa mnogo manjim brojem putnika su isplativi, ne znam koji je tačno, sad ću da lupim ali npr ako ima 15 putnika svi troškovi leta su pokriveni, a ovo iznad je samo profit.. Dok kod npr B737 mora mnogo više ljudi da se napuni..
 
Jatu treba zamena za 737 a to je modernizovani 737-700(koji se spominj)ili A319 serija.A318 apsolutno nije potreban JATu,jer spada u klasu aviona E170/CRJ serije,a znatno je tezi od njih i ne predstavlja zamenu za 737-300.Sto se tice odrzavanja i obuke 737 je tu u prednosti jer,jel te JAT ih vozi vec decenijama.E sada sta ce biti u pregovorima sa Airbusom to je vec misterija i za sam JAT.

Drugi avion koji JATu treba ko leba je avion do 100 sedista i verovatno mnogo mnogo vazniji nego zamena 737..Penzionisanjem DC-9 nastala im je rupa u kapacitetu izmedju ATR od 70 mesta i 737 sa oko 130 mesta.737 je morao da popunjava linije koje nisu za njega profitabilne a ATR je mali i spor.Prosecna popunjenost kabine JATa je kako oni kazu nekih 65 posto.E tu upada Embraer E serija i Bombardier CRJ serija.Zavisno od verzije kod E serije,isplatljivost leta se krece negde oko 51-55 posto popunjenosti kabine.
 
On po broju sedista jeste i moze da bude,ali po ekonomicnosti nikako.Jednostavno od veceg aviona su pokusali da naprave mali i dobili tezak avion za svoju klasu.Zato A318ca ima 100 a Embraer pandan 400+ i jos se narucuje.

Veca tezina znaci veca potrosnja goriva,a posto se takse za avione racunaju prema tezini aviona,sto bi neko kome ne treba dolet bacao vise para za takse.Boingov pandan je 737-600 koji nije nista bolje prosao od A318
 
Avionom do Evrope za 29 evra

Austrijska lou-kost aviokompanija "Niki", čiji je vlasnik bivši vozač Formule 1 Niki Lauda, planira da uvede linije iz Srbije za evropske gradove ako za to dobije odobrenje Vlade Srbije, piše u današnjem izdanju list "24 sata".

"Podneli smo zahtev za obavljanje letova sa beogradskog aerodroma i sada sve zavisi od vaše vlade. Još nismo odredili destinacije na kojima ćemo leteti, a najjeftinija karta, sa taksama, biće 29 evra", rekli su iz "Nikija" za "24 sata" i dodaju:

"Unapred se radujemo saradnji sa aerodromom u Beogradu, sa kojima su pregovori uspešno završeni. Takođe nas raduje i ukidanje viza za građane Srbije, to će sigurno povećati broj putnika. U opciji su letovi iz Beograda ka Beču, Minhenu, Hamburgu, Stokholmu, Palma de Majorki, Milanu, Palermu i drugim većim evropskim gradovima. To neće biti čarter letovi, već svakodnevne redovne linije, a najjeftinija karta koštala bi 29 evra, uključujući aerodromske takse".

Dakle, ako Vlada Srbije odobri ovaj zahtev, moći ćemo kao i ostali Evropljani da odemo na vikend u Rim iako ga nismo planirali nekoliko meseci unapred, navodi "24 sata"
link: http://vesti.krstarica.com/?rubrika...d9be6542b78e1e41c&dan=17&mesec=06&godina=2009

Ako dobije....:rolleyes:

ja sam skoro leteo od Beca do Pariza za 35 eura, bas sa Niki-jem.....a Bg su ogradili zicama i napravili nesto ravno zabranjenoj zoni, barem za mene....toliko sam leteo ali jos nijednom za moj grad , verovali ili ne....jer mi se ne daju i nemam na stotine eura :notok:
trebali bi ljudi sa motkama pa u vladu ili upravu jata ili pojma nemam gde...sve redom, makar sledece godine ako se ukinu vize...jer kako ide, nece ljudima trebati viza ali ce biti i dalje u zatvoru zbog tih cena!
 
Najjeftinije sto moze da se leti za BGD je recimo nekih 15k dinara (povratna karta) ako se kupi dovoljno rano, ili se potrefi neko snizenje, naravno zavisi i od destinacije. Do sada Niki i sl. nisu mogli da lete zato sto nije bio ratifikovan sporazum o otvorenom nebu. Sada su to valjda (?) odradili i vise nisu potrebne posebne dozvole - samo prijavis let i to je to (naravno ako aerodrom hoce da te prihvati). Inace siguran sam da u tih 29 evra ne ulaze aerodromske takse.
 
hazard":1modzcrf je napisao(la):
Najjeftinije sto moze da se leti za BGD je recimo nekih 15k dinara (povratna karta) ako se kupi dovoljno rano, ili se potrefi neko snizenje, naravno zavisi i od destinacije. Do sada Niki i sl. nisu mogli da lete zato sto nije bio ratifikovan sporazum o otvorenom nebu. Sada su to valjda (?) odradili i vise nisu potrebne posebne dozvole - samo prijavis let i to je to (naravno ako aerodrom hoce da te prihvati). Inace siguran sam da u tih 29 evra ne ulaze aerodromske takse.
u 29 eura je sve ;) naravno, to je najjeftinije...ali ono, i da ne ulaze takse opet je dzaba...jeftinije nego voz, auto i sl.
kad pomenu Bg, ja sam se raspitivao pre nekih godinu dana za let za Bec... i postoji opcija da se kupi karta za 12 000 ali ako se nekih mesec-dva unapred rezervise, tak da sam odustao....bas prakticno :|
 
Mozda postavljam glupo pitanje, ali ajde...
Koliko bi bilo realno da se u Vojvodini izgradi aerodrom (ili adaptira neki postojeci) koji bi, izmedju ostalog, sluzio kao glavni za LCCe, barem za sire podrucje BGa i Vojvodinu?
Sve nesto razmisljam, a cuvsi ove iz KGa kako kukaju, kako bi bilo lepo da se dignu autonomasi i dreknu "sto samo Beograd, sad malo mi" i izgrade ga svojim parama i limitiraju koliko god je moguce uticaj JATa, Direkcije,...
Uglavnom se Batajnica pominjala u tom kontekstu, a da je blizu BGu. Ostali aerodromi su ipak malo dalje (Nis, Ponikve/Ladjevci, pa i Osijek) i oni su dobri za razvoj turizma i za opsluzivanje tih regiona, ali smatram da ce se u bliskoj buducnosti (vize, open sky,...) javiti potreba za niskotarifnim prevoznicima i aerodromom koji ce pokrivati ovaj deo zemlje, a ne znam koliko je to moguce na NT (troskovi, opstrukcije,...)

*Ponavljam da se ne razumem previse u materiju, pa ne zamerite ukoliko sam lupio nesto :D
 
bilo danas u 24 sata neki članak o jeftinim letovima za oko 30 evra (uključene su takse u cenu) koje hoće da omogući neka kompanija Niki, samo čeka odgovor vlade: da li će prihvatiti ili ne.

ako smo baš toliko hardkor monopolisti, od ovoga neće biti ništa.
 
Ja sam juce kupio povratnu kartu iz Beca za Beograd... € 216,- sa taksama i svime ostalim. Iskreno, zacudio sam se da sam nasao tako "jeftino" sa Austrian Airlines-om, inace je mnogo skuplje nego JAT koji je za isti let trazio skoro € 300,-. Znam samo da JAT ponekad nudi povratne karte iz Beca za € 170,- ali samo nekoliko sedista po avionu. To su im kao jeftinija sedista. Ne znam zasto jer su ista kao i sva ostala u avionu. Cak sam za te pare leteo prvom klasom JAT-om, mada je prva klasa u ATR-72 (mislim da je taj avion) smesna...
 
Ma Jat tu zesce mulja s cenama...npr. imaju onu foru "Let Vise" - posle 5 povratnih karata u jednoj godini 6. je besplatna (tj. plate se samo takse, a ne i karta). I sad, ja sam stekao pravo na to, dao im 5 karata, oni to poslali u Beograd (bio sam u predstavnistvu u inostranstvu), onda je dosla potvrda iz Beograda da ja imam pravo na tu kartu i onda je trebalo samo da rezervisem let i platim takse.

Kad ono - cvrc milojka, let koji sam ja hteo ne moze. Nema mesta kazu. Dobro, uzmem ja drugi let gde kao ima mesta, i mislim se sta cu za ovaj prvi, aj da pogledam, mozda je ostala samo biznis klasa - kad ne! Karata i za taj prvi let (za koji su mi rekli da nema mesta) ima i u ekonomskoj klasi, ali nema vise tih "najjeftinijih sedista"! I to je jedino sto vam nude besplatno kao 6. kartu...mislim...prodaju muda za bubrege
 
Shifty":1bb08mdq je napisao(la):
Mozda postavljam glupo pitanje, ali ajde...
Koliko bi bilo realno da se u Vojvodini izgradi aerodrom (ili adaptira neki postojeci) koji bi, izmedju ostalog, sluzio kao glavni za LCCe, barem za sire podrucje BGa i Vojvodinu?
Sve nesto razmisljam, a cuvsi ove iz KGa kako kukaju, kako bi bilo lepo da se dignu autonomasi i dreknu "sto samo Beograd, sad malo mi" i izgrade ga svojim parama i limitiraju koliko god je moguce uticaj JATa, Direkcije,...
Uglavnom se Batajnica pominjala u tom kontekstu, a da je blizu BGu. Ostali aerodromi su ipak malo dalje (Nis, Ponikve/Ladjevci, pa i Osijek) i oni su dobri za razvoj turizma i za opsluzivanje tih regiona, ali smatram da ce se u bliskoj buducnosti (vize, open sky,...) javiti potreba za niskotarifnim prevoznicima i aerodromom koji ce pokrivati ovaj deo zemlje, a ne znam koliko je to moguce na NT (troskovi, opstrukcije,...)

*Ponavljam da se ne razumem previse u materiju, pa ne zamerite ukoliko sam lupio nesto :D
imaš Čenej u Novom Sadu ali se ne isplati ga proširivati zbog blizine Tesle. najrealnijeće da se proširuju aerodromi u Somboru i Zrenjaninu. a treba dodati i da je Vršački aerodrom dobio status međunarodnog, a da bi primio veće avione (A320 porodica i B737) treba povećati pistu za nekih 500-800 metara
 
Vrh