Šta je novo?

Air Serbia

Nije niko leteo Beograd Tirana u smislu da neko hoće da ide u Beograd, ali je bila bitna tranzitna luka, ja se sećam da oba puta i kada sam išao za Tiranu, a naročito kad sam se vraćao avion je poprilinčno solidno bio popunjen, i iz aviona je ka graničnom prelazu krenulo nas troje... Svi ostali su imali connecting flights...
 
Rasciana je OK, ali ja i dalje mislim da je "Jat Aeroput" najbolji predlog. Molim lepo, i jedno i drugo je nase, vrlo nase. Sto, ko je drugi pravio Aeroput? Sto da ih poklanjamo drugima? I jedno i drugo ime imaju jak emocionalni naboj medj' Srbljima.

Serbia Airlines je grozno. Hajde da vidimo, Croatia Airlines, B&H Airlines, Kosova Airlines, Serbia Airlines. Pronadjite uljeza! (Hint: jedno od imena se odnosi na drzavu stariju od 20 godina.) Ne moze ni da se napise na srpskom jeziku, a o cirilici da ne pricam. Nikakvu harizmu nema. A da ne pricam o bacanju brenda starog 60 godina, cista ludost. Tuzno je da se Srbija koja je imala pilote koji su leteli na svim kontinentima i branili nebo 1941 i 1999 trti da se takmici sa ovima sto su igrom istorije nedavno ostvarili svoje tisucljetne snove.
 
^^^ Taman. I jos ima logike JAT od "jato", pa tu moze dosta dizajnerskih fazona da se uradi... i da se vrati jaje, itd itd...
 
Ja glasam za samo Aeroput. :) Ne vidim šta će mu ovaj "Jat" prefiks ispred...

Ponavljam da ne mislim da je tako strašno bitno da menjaju ime, ali kad već to rade neka iskoriste priliku i eliminišu nepotrebnu referencu na Jugoslaviju. Nemam negativna mišljenja o bivšoj državi ali nje više nema i treba da se naviknemo na to.
 
Meni je totalno svejedno kako se zove, ali ako će tu one of a time priliku da prokockaju i ne iskoriste je za neku kampanju i reorganizaciju mogu da je okače mačku o rep.
 
Pa o tome ja vec sanjam godinama . SAT Serbian Air Transport !!!! Dok to ne bude nema sanse da udem u JAT !!! Stari avioni , grozan personal , jako losa usluga i da ne nabrajam vise !!! Sve kompanije dolaze u obzir ali nikada JAT
 
A kad postane SAT, najednom će se avioni podmladiti, personal razgrozniti, usluga jako poboljšati i sve promeniti? Ha.. Ha..
 
JohnnyLee":79av674c je napisao(la):
bolje je SAT Serbian Airlines (Srpski AeroTransport)

kao JAT nelada (JAT Yugoslav Airlines)
Iako je logično, mislim da nije i bolje rešenje jer bi JAT Serbian Airlines predstavljao kompromis između želje jugonostalgičara i srboindependista. Ujedno bi se zadržale pozicije stare kompanije i mnogobrojni slotovi dobijeni na konto bratstva, jedinstva i nesvrstanosti.
 
Vračar":1wudn80w je napisao(la):
srboindependista. Ujedno bi se zadržale pozicije stare kompanije i mnogobrojni slotovi dobijeni na konto bratstva, jedinstva i nesvrstanosti.
?

A gde to pa Jat leti danas na osnovu bratsva, jedinstva i nesvrstanosti? Jat ima ugovore za slotove...slotovi se placaju...kako se zove firma je manje bitno.
 
U kluzu pretstavljen novi dizaj loga jata mozete otici pogledati uslikati i postaviti ovdje prikazana su tri prva mjesta .Pricao sam sa likom iz jata i on kaze ovako da od toga nece nista iskoristit vec kad dodju 4 nova aviona dogodine i promjeni se ime kompanie da ce tek tada biti ofarbani u nove boje i oznake .Meni se najvise dopalo restilizovano jaje .Pitao sam ga u vezi imena njegovo misljenje je da ce j presi u veliko S i kraj priuce tj SAT ili skysrb ili neka varijacija tome slicna.Mozda ponude par mogucih imena i da gradjani glasaju na njihovom sajtu .Meni se svidja SAT :cool:
 
hazard":1nz6cwyn je napisao(la):
Vračar":1nz6cwyn je napisao(la):
srboindependista. Ujedno bi se zadržale pozicije stare kompanije i mnogobrojni slotovi dobijeni na konto bratstva, jedinstva i nesvrstanosti.
?

A gde to pa Jat leti danas na osnovu bratsva, jedinstva i nesvrstanosti? Jat ima ugovore za slotove...slotovi se placaju...kako se zove firma je manje bitno.
Aman, Teheran, ...
 
Čisto sumnjam da je nesvrstanim zemljama to da li će se avioprevoznik zvati JAT ili SAT ikakav faktor u odlučivanju...
 
^^
Evo umesto mog odgovora citat posta sa drugog foruma gde je sve sumirano i rečeno:

Luka;37318704":213vy4xx je napisao(la):
Ma to sa menjanjem imena je potpuna glupost i farsa. Kada se menja ime, vise te niko ne zna, i mnogi misle da je to neka nova kompanija. Takodje kada menjas ime, moras da promenis sve svoje registracije u svim zemljama, gde poslujes, a takodje i u svim medjunarodnim organizacijama avio kompanija (IATA, AEA ...). To sve jako kosta, a ono sto je najvaznije i moze da ima najvece posledice, to su Medjudrzavni sporazumi o vazdusmom saobracaju. Mnoge zemlje tretiraju da Srbija nastavlja pravni kontinuitet bivse velike Jugostavije, sa kojom su neki i pre 20-30 godina zakljucili ove ugovore. Tada, posto je Jugoslavija bila dosta cenjena zemlja u svetu, Jat je dobijao u nekim sporazumima veoma velika prava. Sada kada bi se ti sporazumi menjali, postavilo bi se i pitanje drzave i Jat bi se tretirao i kao nova drzava i kao nova kompanija, i ne bi sigurno dobili onakva prava koja su dobili ranijih godina. To su sve stvari koje su bile poznate i pre desetak godina, kada je pritisak javnosti bio mnogo veci za promenu imena, nego sada.
 
Vračar":3puhdckb je napisao(la):
hazard":3puhdckb je napisao(la):
Vračar":3puhdckb je napisao(la):
srboindependista. Ujedno bi se zadržale pozicije stare kompanije i mnogobrojni slotovi dobijeni na konto bratstva, jedinstva i nesvrstanosti.
?

A gde to pa Jat leti danas na osnovu bratsva, jedinstva i nesvrstanosti? Jat ima ugovore za slotove...slotovi se placaju...kako se zove firma je manje bitno.
Aman, Teheran, ...
JAT ne leti ni za Aman ni za Teheran ;)..... Iz Amana sam ja išao turkishem pre 3 meseca.... na Bl istoku ide samo za Tel Aviv i Abu Dabi.
 
Tako sam i ja mislio, i tako pise u Jatovom casopisu uostalom :D a te 2 relacije veze nemaju sa nesvrstanoscu.
 
Ma dajte ljudi, tolike kompanije su promenile ime, pa su svi zaključeni ugovori nastavili da važe.
Evo samo iz softverskog sveta Borland, Inprise pa ponovo Borland, DEC koji se utopio u Compaq koji se utopio u HP i tako dalje.
Da li to znači da napr. copyright-ovi prestaju da važe - naravno da ne.

U proteklih 60tak godina imali smo DFJ, FNRJ, SFRJ, SRJ, SCG i evo sada Srbiju.
ako su svi ti međudržavni avio-sporazumi preživeli takav jedan karusel, preživeće i preimenovanje jednog Jata.
A ako će neko i pomisliti da se time pravi nova kompanija, vala posle iskustva sa Jatom u poslednjih 20 godina,
to uopšte ne bi bilo loše, čak naprotiv.

Inače, ako stvarno kupuju 4 nova aviona, i ako se podmlađuje osoblje (za ovo drugo imam i neke direktne informacije, znam nekoga ko polazi u letačku školu za stjuarde), onda imaju punu podršku od mene za novi početak. Ako ne može Aeroput, dobro je i Serbian Airlines. :)
 
Jat kupuje "Erbas" avione i daje u najam svoj poslovni prostor u Bulevaru umetnosti

Ugovor o nabavci “Erbasovih” aviona iz 1998. godine mogao bi da bude aktiviran, saznaju “Novosti”. Menadžment “Jat ervejza” očekuje poziv iz Pariza, a u planu je zamena aviona ATR 72-200 najnovijim i najmodernijim ATR 72-500.
Srbija je sa “Erbasom” ugovorila nabavku aviona u vrednosti od 580 miliona dolara.
Proizvođaču iz Tuluza još pre deset godina uplaćen je depozit od 23,5 miliona dolara, a nijedan avion nije isporučen.
http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=146879
 
praguc":2wlpmcit je napisao(la):
JAT ne leti ni za Aman ni za Teheran ;)..... Iz Amana sam ja išao turkishem pre 3 meseca.... na Bl istoku ide samo za Tel Aviv i Abu Dabi.
A šta misliš gde pravi međusletanje na putu do tog Abu Dabija (i pre toga do Dubaija) ? Nije sve to tako površno kako na prvi pogled izgleda ...

hazard":2wlpmcit je napisao(la):
Tako sam i ja mislio, i tako pise u Jatovom casopisu uostalom a te 2 relacije veze nemaju sa nesvrstanoscu.
Te dve relacije imaju veoma veze sa nesvrstanošću. ;)
 
Pa čekaj malo, zašto onda kada sam ja zvao JAT negde oko 20og februara ove godine da pitam da li postoje letovi za Bliski Istok, žena mi je rekla samo za Tel Aviv, a kad sam je ja pitao što onda stoji Bejrut (pošto mi je bilo svejedno da li ću se vraćati iz Bejruta ili Amana) na sajtu, ona mi reče, ne znam zašto, JAT za Bejrut ne leti od 2004te... Samo Tel Aviv...

Ispravljam se, evo sad sam video da JAT na putu za Abu Dabi ima 1 tehničko međusletanje... Dakle tehničko samo, linija ne postoji.
 
praguc":1usiha66 je napisao(la):
... evo sad sam video da JAT na putu za Abu Dabi ima 1 tehničko međusletanje... Dakle tehničko samo, linija ne postoji.
Upravo tako, a to ne znači da je međusletanje besplatno. Za Dubai se išlo preko Teherana, a ranije preko Amana. Za Abu Dabi se ide preko Teherana takođe, čini mi se.
 
Vračar":1dd5zhry je napisao(la):
praguc":1dd5zhry je napisao(la):
... evo sad sam video da JAT na putu za Abu Dabi ima 1 tehničko međusletanje... Dakle tehničko samo, linija ne postoji.
Upravo tako, a to ne znači da je međusletanje besplatno. Za Dubai se išlo preko Teherana, a ranije preko Amana. Za Abu Dabi se ide preko Teherana takođe, čini mi se.
Okej, okej, ja sam samo tebe skontao kako tvrdiš da postoje linije za Teheran ili Aman... Pogrešno smo se razumeli ;)
 
ACR":37z4xbk1 je napisao(la):
Jat kupuje "Erbas" avione i daje u najam svoj poslovni prostor u Bulevaru umetnosti

Ugovor o nabavci “Erbasovih” aviona iz 1998. godine mogao bi da bude aktiviran, saznaju “Novosti”. Menadžment “Jat ervejza” očekuje poziv iz Pariza, a u planu je zamena aviona ATR 72-200 najnovijim i najmodernijim ATR 72-500.
Srbija je sa “Erbasom” ugovorila nabavku aviona u vrednosti od 580 miliona dolara.
Proizvođaču iz Tuluza još pre deset godina uplaćen je depozit od 23,5 miliona dolara, a nijedan avion nije isporučen.
http://www.novosti.rs/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=146879
reaktiviraju ugovor sa Erbasom? a toliko se trudili da ga anuliraju, ili promene.
ok, dobri su A319 avioni (72,5 miliona $ po komadu), kapaciteta 124 mesta, samo što bi bilo realnije da ide kombinacija 4 A318 (60 miliona po komadu) i 4 A319 (72,5 miliona) (4x100 i 4x124 mesta). em će imati sasvim dovoljan kapacitet, em će uštedeti nekih 30 do 50 miliona dolara, taman za još nekoliko ATR-ova, ili kao depozit za neke nove avione u budućnosti
 
Ma, taj ugovor koji je Milošević potpisao sa Airbusom je jeziv, oni im zabranjuju da kupuju druge avione, avioni nisu JAT-ovi dok ne otplate sve avione (a ne avion po avion) itd. itd. Mislim, ATR jeste u Tuluzu, ali nije baš to Airbus valjda.. Raspitam se sad kad odem tamo.. :D
 
Vrh