Šta je novo?

Air Serbia

Ma low-cost i nije jeftin, na kraju ti ispadne isto kao i normalni jer nemogu oni da nemaju troskove koje i drugi imaju, ne mislite valjda ozbiljno da moze da se leti za 50 evra bilo gde...naj jace je kod ryan-air da ako ticket ne mozes da izstampas kod kuce i moras da uzmes na salteru, to te kosta 70 ili cak 170 evra, uz to dolaze jos 15 evra po svakom kg koje si iznad 15kg itd... na kraju ti ako nemas srece ispadne dosta skuplje od normalnog leta obicne avio-kompanije. I ako sve uradis kako treba mozes jedva da ustedis malo nesta a to je to, neces leteti za 20 evra nigde to znaj.
 
kao i kod svih feministickih tema i tema politicke korektnosti, nas covek-sveznadar kritikuje nesvestan da kod njega uopste ne postoje one prilike koje izazivaju kritiku u drugim zemljama. do pre 10-ak godina karta na relaciji frankfurt-london, rim- nant ili beograd-bec placala se po 600 DM, i vise... takve cene su bile nabudzene i posledica bezocnog monopolskog poslovanja, kao i potpuno drugacijeg potrosackog profila... a ipak jat je uvek imao neke jevtinije "gastarbajterske" tarife, upravo onakve koji danas pod pritiskom low cost kompanija svi imaju. Cena koju danas Jat ili Lufthansa traze za kartu sa kojom ne mozes da ispusis, a mozes da poneses razumnu kolicinu prtaljaga bez dodatnog placanja, npr. 120 evra do Rima ili 70 evra za liniju fra-pariz, ili 320 evra za fra-nyc-fra sasvim je realna.

a jat je jadna kompanija koja nema ni politiku vizuelnog identiteta, a kamoli nesto vise... sve ono sto je ustaljeno kao moderan pristup trzistu, poslovanju, rashodima i prihodima, rentiranju... potpuno je zaobislu tu komapniju.

btw. u poslednjem broju jatove revije objaljvene su vizualizacvije novog znaka, odnosno Jaje II... ne znam da li ce to zvanicno biti znak ili sta.
 
Уууууу, ново јаје... Није лоше, упечатљиво је, много боље од глупаве три тачке... Ево целог текста...

"ЈАТ Ревија"":9x3ggxk1 je napisao(la):
Сусрет креативе и бизниса

Пратећи своју пословну оријентацију да јача позицију и у региону и у светским размерама, Јат се определио да у сарадњи са Belgrade Design Week-ом на Фестивалу креативне индустрије Speed2 покрене конкурс за нове идеје за идентитет Јата на Belgrade Design Week-у 2009 "Blu Sky Brief".

Текст: Ружица Ћирић-Бралић

Од самог оснивања Belgrade Design Week-а 2006. године, Јат ервејз подржава долазак светски признатих креативаца из области брендинга, архитектуре, дизајна и медија у Србију и сусрете глобалних стандарда са регионалним креативним тимовима и бизнисом.

Покретањем конкурса Blu Sky Brief, са задатком да се представи визија националног превозника, Јат је у улози партнера подржао мото конференције Speed2, да је креативна индустрија доминантна у економском и културном животу XXI века и покретач развоја и промена у целокупној економији Србије и региона ка свету.

Конкурс је био слободан у избору теме и намењен креативцима из разних области као и самосталним уметницима у свим дисциплинама: пропаганди, брендингу, маркетингу, дизајну, архитектури, ентеријеру простора... Сви они, својом стручношћу и инспирацијом, могли су да изаберу шта ће бити област њиховог рада, а инспирисани визијом, мисијом и традицијом националне авиокомпаније, осмислили су решења за све оно што подржава развој нових услуга и очување заштићене националне робне марке. На конкурс се пријавило сто троје учесника, од тога 11 аутора из региона Балкана и Европе. Радове су предала 24 креативна студија и 79 самосталних уметника и креативних тимова.

Саша Видаковић, дизајнер светског угледа водио је две креативне радионице. У првој радионици с темом "Креирање brand landscape-а авиопревозника" преко примера на пројектима Бритиш ервејза, Бритиш мидланда и Галф ера, указао је на путоказ и стратегију како се праве и одржавају брендови у авиосаобраћају.

Циљ "освежења бренда" јесте да се утврде вредности које вас разликују од конкуренције и да се комуникацијом приближите потрошачу. Визуелни идентитет је само једна од важних карактеристика бренда која треба да допринесе позитивном искуству путовања до изабране дестинације.

Презентацију идејних решења новог идентитета Јатовог бренда има-ли су изабрани финалисти Blu Sky Brief-а у другој креативној радионици, а жири (Саша Видаковић и Гала Радовић, Јат ервејз) наградили су три најбоља рада бесплатним авиокартама на редовним линијама Јата.

Победници Конкурса:

Агенција Brand dizajn (Хрватска): Вјекослав Мравунац, архитектонски техничар и веб-дизајнер, Томислав Виншек, графички и веб дизајнер.
jr_07_2009_3_04_b.jpg

*Ентузијазам и доследност детаљу при апликацији бренд идентитета кроз широки дијапазон додирних тачака с брендом.



Ауторски тим:

Јована Длачић, костимограф савременог одевања, Братислав Миленковић, илустратор, Милош Сибиновић, графички дизајнер.

*Изврстан примерак герила маркетинга – једноставно, интелигентно и ефикасно.
jr_07_2009_3_05_b.jpg



Александар Саша Шкорић, графички дизајнер

*Реклама: Динамично и упадљиво визуелно решење које пружа могућност анимације и рекламне кампање.
jr_07_2009_3_06_b_no1.jpg



* Образложење жирија

На пратећој изложби у Дизајн парку, месту намењеном за спајање бизниса и креативе у Србији и региону, представљени су радови свих финалиста и свечано додељене награде најбољима.

Чланови жирија за избор финалиста

* Миа Давид-Зарић, дипломирана архитектица и магистар Универзитета уметности, Група за сценски дизајн. Главни и одговорни уредник магазина Кварт који се бави архитектуром, дизајном и културом.
* Небојша Бабић, члан УЛУПУДС-а, председник секције ликовних уметника фотографије. Оснивач Orange студија и мултимедијалног уметничког пројекта O3ONE.
* Слободан Јовановић Цоба, дипломирао на уметничкој академији у Фиренци (Accademia Delle Belle Arti). Креативни директор агенције за дизајн и брендинг "Coba & Associates".
* Гала Радовић, директор Јат Медиjа центра.

Саша Видаковић, модератор креативне радионице

Успешни европски дизајнер, живи и ради у Лондону где води дизајнерски студио SVIDesign. Потписује дизајнерска решења за Harrods, Volvo, Marazzi, Alfa Romeo, Citroen, Azimut јахте, модне брендове Maxx, Sandra Bugarin и Ossie Clark...

Четврти Belgrade Design Week отворен је његовом изложбом плаката "Око моје главе".
 
ovaj logo JAT-a ako odaberu super bi bilo, taman mi nekako deluje kao modernizovani Sfrj JAT logo... i font na ovom Jat airways mi deluje retro...

Odlično, gosn Vjekoslave ;) :kk: :kk: :kk:
 
samo ovo "a" bez srednje crte u reci "jat", a do njega airways, sa crtom. malo je zbunjujuce
 
Mene pomalo smara izbacivanje plave boje iz logoa drzavnih firmi i organizacija nakon sto smo postali nezavisna drzava (tj. Srbija).

Logo je OK ali je Jatova tradicija da ima i plavu boju negde - ne bi bilo dobro da se prefarbaju samo u crveno-belu varijantu. Jat je menjao logo par puta ali su ostajali pri plavo-belo-crvenoj varijanti...ovako bi mi suvise licili na Austrian Airways nekako...
 
i sa starim jajetom bi mogao super imidz da se napravi... a debela crvena slova su vec vidjena

air-india-new-livery4.jpg
 
MareCar":18dr8ux0 je napisao(la):
Ma low-cost i nije jeftin, na kraju ti ispadne isto kao i normalni jer nemogu oni da nemaju troskove koje i drugi imaju, ne mislite valjda ozbiljno da moze da se leti za 50 evra bilo gde...naj jace je kod ryan-air da ako ticket ne mozes da izstampas kod kuce i moras da uzmes na salteru, to te kosta 70 ili cak 170 evra, uz to dolaze jos 15 evra po svakom kg koje si iznad 15kg itd... na kraju ti ako nemas srece ispadne dosta skuplje od normalnog leta obicne avio-kompanije. I ako sve uradis kako treba mozes jedva da ustedis malo nesta a to je to, neces leteti za 20 evra nigde to znaj.
Low cost jeste jeftin - ti mozes da na kraju platis "low cost" kartu vise nego "obicnu" ali to sve zavisi i "normalne" aviokompanije imaju rasprodaje, akcije...Ryanair je malo ekstremni primer, ali nije tacno da low cost kompanije imaju iste troskove kao i "obicne" - u low cost kompanijama ne dobijas hranu i pice (ili nema ili moras da platis), cesto osoblje radi vise poslova (npr. u Ryanair-u je bilo da menadzeri i nekad valjda piloti (?) pomazu kod istovare prtljaga), nemas biznis klasu, nemas frequent flyer programe, low cost kompanije su prve uvele skroz elektronske karte, nema predstavnistava, sve se radi telefonom ili internetom, nema saradnje sa turistickim agencijama, itd.

E sad, drugo je to sto su "tradicionalne" aviokompanije pocele da subvencionisu jeftine karte u ekonomskoj klasi profitom koji prave prodajom karata iz biznis i prve klase - i to upravo da bi mogle da se takmice sa low-cost kompanijama. Nekada je bila misaona imenica da kupis avionsku kartu ne za 20 evra nego za 100 evra. Drugim recima konkurencija je naterala i "tradicionalne" aviokompanije da svoje cene priblize "low-cost" operaterima. Nekada je razlika u ceni bila veca.
 
Ryanair je najekstremniji primer low-cost kompanije. ostale low-cost kompanije funkcionišu normalno, skoro kao i regularne kompanije, samo Ryanair malo više, da me prostite, jede govna
 
dobijena je privremena dozvola za letove za Dubrovnik, ali je JAT odstao, zato što "nema komercijalne interese za ovaj let". tekst
 
Meni od samog pocetka nije bila jasna ta linija. Zar su zaista ocekivali pune avione do Dubrovnika?
 
Iz izjave direktora Aerodroma Pula (gde JAT nesmetano slece vec drugu godinu) vise je nego jasno da je odluka celnika dubrovacke vazdusne luke iskljucivo politicki motivisana. Mesec dana su obecavali JAT-u dozvolu, govorili da je sve u redu, a kada su videli koliko je interesovanje, brze-bolje su prekrsili dogovor. Ne treba zaboraviti da je dan-dva pre te odluke Sanader podneo ostavku i da je kormilo drzave preuzelo desno (proustasko) jezgro HDZ-a. Da li iz straha da se njihova dozvola ne shvati kao otvaranje vrata Beogradu, ili iz nade da je ponovo doslo njihovo vreme, Hercegovci koji su ovladali Dubrovnikom, jos jednom su demonstrirali dobrodoslicu poput one kojoj su bili izlozeni gotovo svi oni koji su proteklih godina imali priliku da posete ovaj prelepi grad.

Iako mi je zao sto JAT ispusta jednu isplativu destinaciju, nakon ovakve svinjarije hrvatskih vlasti, podrzavam odluku da za sada odustane od Dubrovnika.

Jos jednom, od Rijeke na gore - mozda. U ustasluk ispod Rijeke - ne. Osim mazohisti.
 
bzvz mi je novo jaje

CSA alike

staro je 10x bolje, a i redesign je mogao mnogo bolje da se odradi. Debela slova su isto nesrecno odabrana.

Na zalost, razocaran sam.
 
btw Dubrovnik nikako da postigne broj noćena od pre rata - nema beogradskih turista. Imaju samo one velike kruzere koji spuste gomilu amerikanaca na tri minuta - postaju karibi. Takođe, treba imati u vidu da je na lokalnim izborima početkom leta HDZ izgubio u Dubrovniku, i došao je HNS, Vesne Pusić (koja je kul). Opet, ja sam pre par godina bio u Dubrovniku, i svi su bili oduševljeni što sam iz Beograda. Nije sve tako crno-bel, ali Istra uvek. :)
 
celo hrvatsko primorje ne može da dostigne broj noćenja od pre rata, a ne samo Dubrovnik. videli ste koliko se reklamiraju po BG-u
 
Ambassador":1dtcte9b je napisao(la):
btw Dubrovnik nikako da postigne broj noćena od pre rata - nema beogradskih turista. Imaju samo one velike kruzere koji spuste gomilu amerikanaca na tri minuta - postaju karibi. Takođe, treba imati u vidu da je na lokalnim izborima početkom leta HDZ izgubio u Dubrovniku, i došao je HNS, Vesne Pusić (koja je kul). Opet, ja sam pre par godina bio u Dubrovniku, i svi su bili oduševljeni što sam iz Beograda. Nije sve tako crno-bel, ali Istra uvek. :)
Kakvi Karibi? Karibi su misaona imenica za njih. Vecina Kariba ne zivi od krstarenja, vec od punopansionskih (all-inclusive) aranzmana u velikim odmaralistima. Krstarice su im slag na tortu. E sad, da su puni Amera - jesu, al' ko ne voli Amere moze na Kubu ;) tamo ce uglavnom sretati Kanadjane i Evropljane.
 
Jos jedna vest a propo Dubrovnika:


Uhapšeni napadači iz Dubrovnika

DUBROVNIK, 16. jula 2009. (Beta) - Dubrovačka policija uhapsila je trojicu mladića koji se sumnjiče da su na parkiralištu hotela "Plat" u Župi Dubrovačkoj oštetili vozilo beogradskog advokata Branislava Popovca, preneli su jutros hrvatski mediji.

Reč je o trojici mladića iz Župe Dubrovačke, starosti od 21, 22 i 24 godine, za koje se sumnja da su počinili krivično delo uništavanja i oštećenja tuđe imovine.

Na parkingu hotela "Plat" u Župi Dubrovačkoj juče dva sata iza ponoći oštećen je automobil "Pežo 407 SW" beogradskih registarskih oznaka u vlasništvu advokata Popovca.

Na automobilu je probušena zadnja leva guma, polomljeno vetrobransko i prednje levo staklo, kao i levi retrovizor. Materijalna šteta se procenjuje na 10.000 kuna (oko 1.400 evra).

Direktor hotela Plat Pero Matić najoštrije je osudio demoliranje automobila, navodeći da će uprava hotela maksimalno pomoći policiji da otkrije vandale. Navodno su hotelske kamere snimile napadače.

(Kraj)
 
Dobrodošli sprski turisti u Hrvatsku ;)

Kad srce kaže more, kaže šteta od 1500eur (i jadran naravno)
 
Vrh