Сусрет креативе и бизниса
Пратећи своју пословну оријентацију да јача позицију и у региону и у светским размерама, Јат се определио да у сарадњи са Belgrade Design Week-ом на Фестивалу креативне индустрије Speed2 покрене конкурс за нове идеје за идентитет Јата на Belgrade Design Week-у 2009 "Blu Sky Brief".
Текст: Ружица Ћирић-Бралић
Од самог оснивања Belgrade Design Week-а 2006. године, Јат ервејз подржава долазак светски признатих креативаца из области брендинга, архитектуре, дизајна и медија у Србију и сусрете глобалних стандарда са регионалним креативним тимовима и бизнисом.
Покретањем конкурса Blu Sky Brief, са задатком да се представи визија националног превозника, Јат је у улози партнера подржао мото конференције Speed2, да је креативна индустрија доминантна у економском и културном животу XXI века и покретач развоја и промена у целокупној економији Србије и региона ка свету.
Конкурс је био слободан у избору теме и намењен креативцима из разних области као и самосталним уметницима у свим дисциплинама: пропаганди, брендингу, маркетингу, дизајну, архитектури, ентеријеру простора... Сви они, својом стручношћу и инспирацијом, могли су да изаберу шта ће бити област њиховог рада, а инспирисани визијом, мисијом и традицијом националне авиокомпаније, осмислили су решења за све оно што подржава развој нових услуга и очување заштићене националне робне марке. На конкурс се пријавило сто троје учесника, од тога 11 аутора из региона Балкана и Европе. Радове су предала 24 креативна студија и 79 самосталних уметника и креативних тимова.
Саша Видаковић, дизајнер светског угледа водио је две креативне радионице. У првој радионици с темом "Креирање brand landscape-а авиопревозника" преко примера на пројектима Бритиш ервејза, Бритиш мидланда и Галф ера, указао је на путоказ и стратегију како се праве и одржавају брендови у авиосаобраћају.
Циљ "освежења бренда" јесте да се утврде вредности које вас разликују од конкуренције и да се комуникацијом приближите потрошачу. Визуелни идентитет је само једна од важних карактеристика бренда која треба да допринесе позитивном искуству путовања до изабране дестинације.
Презентацију идејних решења новог идентитета Јатовог бренда има-ли су изабрани финалисти Blu Sky Brief-а у другој креативној радионици, а жири (Саша Видаковић и Гала Радовић, Јат ервејз) наградили су три најбоља рада бесплатним авиокартама на редовним линијама Јата.
Победници Конкурса:
Агенција Brand dizajn (Хрватска): Вјекослав Мравунац, архитектонски техничар и веб-дизајнер, Томислав Виншек, графички и веб дизајнер.
*Ентузијазам и доследност детаљу при апликацији бренд идентитета кроз широки дијапазон додирних тачака с брендом.
Ауторски тим:
Јована Длачић, костимограф савременог одевања, Братислав Миленковић, илустратор, Милош Сибиновић, графички дизајнер.
*Изврстан примерак герила маркетинга – једноставно, интелигентно и ефикасно.
Александар Саша Шкорић, графички дизајнер
*Реклама: Динамично и упадљиво визуелно решење које пружа могућност анимације и рекламне кампање.
* Образложење жирија
На пратећој изложби у Дизајн парку, месту намењеном за спајање бизниса и креативе у Србији и региону, представљени су радови свих финалиста и свечано додељене награде најбољима.
Чланови жирија за избор финалиста
* Миа Давид-Зарић, дипломирана архитектица и магистар Универзитета уметности, Група за сценски дизајн. Главни и одговорни уредник магазина Кварт који се бави архитектуром, дизајном и културом.
* Небојша Бабић, члан УЛУПУДС-а, председник секције ликовних уметника фотографије. Оснивач Orange студија и мултимедијалног уметничког пројекта O3ONE.
* Слободан Јовановић Цоба, дипломирао на уметничкој академији у Фиренци (Accademia Delle Belle Arti). Креативни директор агенције за дизајн и брендинг "Coba & Associates".
* Гала Радовић, директор Јат Медиjа центра.
Саша Видаковић, модератор креативне радионице
Успешни европски дизајнер, живи и ради у Лондону где води дизајнерски студио SVIDesign. Потписује дизајнерска решења за Harrods, Volvo, Marazzi, Alfa Romeo, Citroen, Azimut јахте, модне брендове Maxx, Sandra Bugarin и Ossie Clark...
Четврти Belgrade Design Week отворен је његовом изложбом плаката "Око моје главе".