Pre svega da provere da li se poklapa broj ljudi u avionu sa brojem ljudi koji je prošao gejt. Broj putnika direktno utiče na performanse aviona, i piloti to uzimaju u obzir za proračun potrebnog goriva, dužine piste itd.Imam onaj ručni brojač verovatno iz aviona ali me zanima zašto se broje putnici. Zbog statistika ili nečeg drugog?
Pre malo više od mesec dana sam leteo sa Ryanairom iz Talina za Beč. Kada smo sleteli, stali na gejt, naravno počeli ljudi da ustaju. Pošto je posada dobila informaciju da ćemo malo duže čekati na izlaz, odjednom se javila glavna stjuardesa na razglas i zamolila putnike da se pomere ka napred, jer je kao težina prešla na zadnji deo aviona. Da li to stvarno može toliko da utiče na balans? Zašto se dozvoljava i premeštanje putnika u avionu koji nije pun? Mislim, očigledno ne predstavlja problem u letu, ali već i sami kažu da se sedišta, koja se nasumično dele putnicima, upravo dele tako da bude balans u avionu. Naravno, neće sve smestiti napred ili nazad, ali čim nije popunjen avion, putnici se premeštaju sami, i to valjda odmah menja sve.Pre svega da provere da li se poklapa broj ljudi u avionu sa brojem ljudi koji je prošao gejt. Broj putnika direktno utiče na performanse aviona, i piloti to uzimaju u obzir za proračun potrebnog goriva, dužine piste itd.
Zbog bezbednosti. Ne sme da ostane neukrcan neko ko je predao prtljag, da ne bi predao bombu pa onda ne ušao u avion. Ne tako davno, često nisu ni veliki aerodromi imali skenere za predati prtljag, a terorizam je bio popularna privredna grana (osamdesetih npr. Beograd je imao, ali pariski Orli nije - nisu ni naši manji aerodromi, ali tamo se pokazivao prtljag pri ulasku u avion, što naravno nije zaštita od samoubica). A tada nije bilo loukosta i svi su predavali prtljag. Danas posade uglavnom ne broje putnike, nego se skeniraju barkodovi na bording karti u gejtu, kako bi se znalo ko je ušao.Imam onaj ručni brojač verovatno iz aviona ali me zanima zašto se broje putnici. Zbog statistika ili nečeg drugog?
He, he, slatko se nasmejah,iako znam kako ti je bilo. I ja sam imao takvih iskustava, najviše kada sam se vraćao sa mora u Turskoj.Da, to tegljenje kofera u avion mi je užas. Najveći cirkus koji sam ikada video je negde oko 2005 na letu Cirih - Beograd, lik je došao do gejta sa vrećom alata koji je najnormalnije mislio da unese u avion - došao kantonalni policajac, odveo sa strane, krenuo da vadi bušilicu, brusilicu, set šrafcigera, burgije za beton, čovek u neverici, na kraju ga je odveo sa gejta negde (ne znam ni da li se vratio na vreme za let).
Na svim drugim gejtovima, ljudi sedeli i čekali ukrcavanje, samo kod nas opšti kolaps svi stoje u gomili ispred deska, da bi uleteli prvi, jer svi vuku kofere/torbe u avion.
Avion (manji mlaznjak AVRO Jetliner Swiss-a) bio parkiran na udaljenoj poziciji, pri izlasku iz busa i penjanju uz stepenice u avion - dvojica su se doslovno sa koferima zaglavili u vratima aviona - obojica su htela da utrče prvi. Stjuardesa se bukvalno povukla dalje od vrata jer nisu pokazivali nameru da se zaustave.
Ja tako nešto u životu nisam doživeo, čovek bi rekao skrivena kamera.
U avionu devojka na mom mestu pored prozora, i meni i njoj ispod nogu njena torbetina, njoj u krilu ogroman ranac (jer su boksovi naravno već bili popunjeni). Moj ranac mogu samo sebi o vrat da okačim. Dolazi stjuardesa, na let su stavili neku naše gore list koja zna srpski - gurnite torbu ispod sedišta - pa ne može - dobro dajte mi je odneću je i predati za prtljažnik - ne nek bude tu - ne može tu - šta fali, (okreće se meni) vama ne smeta jel'da? - pa smeta - SVAŠTA!. A meni kolena otprilike pod bradom. Na kraju dođe stjuard - taj ne priča srpski, al izgleda kao da je do pre par dana bio zatvorski čuvar - progrmi nešto na nemačkom i ščepa torbu poprilično besno jer natezanje već traje, ova gunđa, sad gura onaj ranac dole. Užas. Ali bar sam posle mogao svoj ranac da smestim ispod sedišta ispred.
Sve u svemu uopšte mi nije jasno ni aerodromsko osoblje koje ih je sa tim silnim torbama pustilo na gejt. Mislim da danas to više ne bi prošlo.
Na kraju ostade ona na mom sedištu, avion izašao na pistu, ona besno navlači onu plastičnu zavesicu na prozor, ništa od gledanja - a dan sunčan, nakon poletanja Alpe kao na dlanu - ništa, nit' izvinite što sam na vašem mestu. Po sletanju - stampedo na izlaz.
Ja ne znam koji je đavo bio tim ljudima u tom avionu, išao sam više puta za Cirih i nazad i uvek je bilo previše ručne prtljage koja pošto poto mora u avion, ali takav haos ne doživeh više.
Gde piše da će ATR-om? Nisam video to.Још две нове линије
Трст од 2. јуна и Болоња од 6 јуна.
Летови ће се обављати 3 пута недељно АТР-ом.
Gde piše da će ATR-om? Nisam video to.
Inače, prilično sam siguran da će, sa ovako dobrim pokrivanjem Italije i Španije, otvoriti linije za Rumuniju i Bugarsku, zbog velike dijaspore. Ali nije baš najbolje da je na oba leta tu ATR, neće biti popularno, a onda je to odmah čist price competition, tj. manje para.
Tipujem da se vraca Tel Aviv i da uvode Amman. Mislim da ce i Zadar vratiti. Voleo bih Lisabon, ali mislim da nece, suvise dugacka rotacija. Mozda Sochi uvedu.
Лисабон је најпрометнија неопслужена рута са београдског аеродрома у Европи.Tipujem da se vraca Tel Aviv i da uvode Amman. Mislim da ce i Zadar vratiti. Voleo bih Lisabon, ali mislim da nece, suvise dugacka rotacija. Mozda Sochi uvedu.