Šta je novo?

Air Serbia

Imamo solidne ekonomske odnose sa Italijom tako da to ima smisla a ostrva su uglavnom sezonska.
 
Ako mogu da pogađam, mislim da će među novim regionalnim destinacijama biti Brašov i Ruse. To su novi aerodromi i idealno je vreme da se uspostavi prisustvo. Nadam se i da Valonu imaju u vidu, al to treba prvo da se napravi.
 
Sumnjam da ce uvesti Brasov i Ruse. Pre bio se kladio na neku od sledecih linija: Varna, Kluz, Jasi, Kisinjev, Ohrid ili Plovdiv.
 
Bolonja je dosta daleko za ATR, let je skoro 2 sata. Nije idealno, ali boze moj. Mislim da postoji velika sansa da na tu liniju ubacuju A319 po potrebi. Jedina je dobra stvar sto ce leteti novi ATR-ovi, a ne ovi stari
Можда упосле МНЕ ембраер на тој линији. Прекопотребни су авиони тог типа у ЕС.
 
Ako mogu da pogađam, mislim da će među novim regionalnim destinacijama biti Brašov i Ruse. To su novi aerodromi i idealno je vreme da se uspostavi prisustvo. Nadam se i da Valonu imaju u vidu, al to treba prvo da se napravi.

Бургас и Кишињев

Sumnjam da ce uvesti Brasov i Ruse. Pre bio se kladio na neku od sledecih linija: Varna, Kluz, Jasi, Kisinjev, Ohrid ili Plovdiv.

можда евентуално Клуж. мада је у Румунији баш јака конкуренција нискотарифних превозника. Варну неће сигурно, увели су је били па им није никако ишла


Tipujem da se vraca Tel Aviv i da uvode Amman. Mislim da ce i Zadar vratiti. Voleo bih Lisabon, ali mislim da nece, suvise dugacka rotacija. Mozda Sochi uvedu.

видећемо. свакако се могу очекивати нове најаве у наредном периоду. а треба решити и проблем авиона, YU-APB одавно не лети, а YU-APL не лети од 17/01. а најављени ред летења тренутно не иде на руку постојећој флоти
 
Evidentno je da je Air Serbia krenula u borbu sa Wizzom. Bore se na svakoj liniji.

Varnu nije isla, to je tacno, ali Air Serbia je sada mnogo bolja i jaca kompanija nego pre par godina. Sada mislim da bi ta linija uspela.

Sto se tice flote, 10 aviona iz a320 familije nikako nije dovoljno. Uzece sigurno jos koji do leta. Najmanje jos 2, ako ne i 3.
 
Aman 4 puta nedeljno, nocni letovi: sreda, cetrvrtak, petak, nedelja
Lion 2 puta nedeljno, utorkom ujutru i petkom popodne
Sochi 2 puta nedeljno, ali jos nema karata u prodaji
 
Poslednja izmena:
Мени је Сочи занимљив, отишао бих на одмор тамо. Гледао сам на букингу и сад може за ситне паре да се резервише летовање.
 
Kladio bih se da je Volgograd sledeca destinacija u Rusiji. Volgograd nema doslovno nijedan let ka Evropi, cak ni Turkish ne leti. JU bi tu mogla dobar posao da napravi. Neko ce reci da je Volgograd blizu Rostova, jeste, ali su putevi jako losi i putovanje traje oko 6 sati.
 
Napravio sam malu analizu oko novih linija.

Valencia - 2 leta nedeljno, A319. Linija je tu da preduhitri Wizz, preko leta ce sigurno uspeti, mnogo turistickih destinacija je blizu, zimi ce ziveti na transferima.

Palma de Mallorca - 2 leta nedeljno, A319, sezonska. Leti je PMI jako trazena destinacija za Srbe, linija je pun pogodak.

Amman - 4 leta nedeljno, A319. Linija je novi Bejrut, zivece na transferima. Nijedan grad u regionu nema letove za Amman, tako da ce JU voziti mnogo transfera.

Sochi - 2 leta nedeljno, A319. Ista situacija kao sa Krasnodarom i Rostovom. Skoro da nemaju letova za Evropu, JU ce imati uspeha zbog transfera.

Bari - 3 leta nedeljno, ATR72. Linija se bazira na transferima. ATR moze da uspe na ovoj liniji jer mu treba 50% za break-even. Vrlo moguce da je ovo jos jedna linija gde JU zeli da preduhitri Wizz.

Bologna - 3 leta nedeljno, ATR72. Ista situacija kao sa Barijem. ATR je odlican avion za ovakvu liniju.

Lyon - 2 leta nedeljno, A319. Wizz je probao, nije islo. JU ima manji avion i transfere, stoga linija moze da uspe. Sto se tice zime, mozda linija postane sezonska.

Trieste - 3 leta nedeljno, ATR72. Venecija je jako blizu, stoga mislim da je ovo hrabar pokusaj namenjen turistima koji idu u Portoroz, za koji JU ne moze da leti. Postoji sansa da ce postati sezonska.
 
Kladio bih se da je Volgograd sledeca destinacija u Rusiji. Volgograd nema doslovno nijedan let ka Evropi, cak ni Turkish ne leti. JU bi tu mogla dobar posao da napravi. Neko ce reci da je Volgograd blizu Rostova, jeste, ali su putevi jako losi i putovanje traje oko 6 sati.
Јужна Русија је потенцијално златна кока за Ер Србију и то се, као што видимо, препознаје. Преседања преко Москве су дугачка, до негде лети Туркиш, али понегде и не.

Осим Волгограда, милионски град је још Вороњеж, Саратов је величине Загреба, Белгород је доста мањи (мада област има 1,5 милиона људи), али нема никакву везу са светом осим преко Москве. Са мањим млазњком (и либералним режимом летова) чудо може да се направи. Безвизни режим је огроман плус... Чак је могуће да би се исплатило узети 7-8 сухоја само за летове ка Русији (могло би и да зе користи политички, за отклањање могућих препрека).

Мада, што реко Балашевић: Само да рата не буде...
 
Bas tako, jugozapadna Rusija je jako bitno trziste za JU. Saratov i Voronjez deluju kao potencijalno dobre destinacije. Sve dalje od toga mislim da se ne bi uklopilo u talase u Beogradu.

Vidim da Turkish leti samo do Sochija i Rostova, a oni su jedina konkurencija JU na tom trzistu.

Jedino se ne slazem sa ovim oko Suhoja. Taj avion treba izbegavati u sirokom luku.
 
Ништа не стоји на месту, Сухој је за почетак урадио пул резервних мотора, тако да је стајање смањено. Могуће решење је да се уради нека симбиоза са руским капиталом а регистрацијом ћерке фирме ерСрбије, или пак сасвим нова компанија. Одржавање Русима. Мислим да би то њима било интересантно јер би спасило имиџ авиона. А нама, би свакако решило питање линија које су премале за А319.

Са друге стране, следећа генерација Сухоја ће имати далекко више компнената из Русије, у том смислу и моторе ПД-8 који се увелико испитују, тако да мислим да и ту има неко зрно за нас.
 
То, некакав Восточный флот, да лети само за Русију (и може за ЦГ уместо АТР-а, и за Софију). Верујем да би два дневна лета за Петроград могао да извуче "суви", а где су онолики Ростови, Кранодари, Сочи, Казањ, Самара, Нижњи... Чељабинск, Астрахан... Минск. Требало би да може тамо да се сервисира руски самолет.

За запад нек набаве ембраера или А220.
 
Тако некако. Мада, ако би решили питање истока са Сухојима, можда би А319 већ постао актуелан
 
Samo da se ovo natezanje konopca oko Ukrajine na kraju ne završi nekim predlogom tupave zabrane letova iz/ka Rusiji od strane EU, onda bi morali da se odlučujemo - zadržavamo linije ka Rusiji (jer realno ne moramo da sledimo njihove sankcije), ali potencijalno nama oni (EU) uvode restrikcije, ili odustajemo od linija ka Rusiji - i time AirSerbia gubi veliki potencijal transfernih putnika (jer nije da sad ogroman broj Rusa dolazi tim letovima a baš da bi se šećkali po Srbiji). Ne verujem da će se nešto tako desiti (ipak Putin "igra" bolje od Lukašenka koji je bio dovoljno nesmotren da prisilno prizemlji EU avion), ali ovo su luda vremena, pa je moguće očekivati i glluplje stvari od onih koje su se dešavale za hladnog rata.
 
Ne verovao koliko Rusa dolazi u Srbiju, barem sad u zimskoj sezoni... svi odose na Kopaonik. Mada ih ima i dosta po banjama i drugim planinama.
 
OK tim bolje, to znači da smo im i turistički zanimljivi, pa nisu samo transfer putnici.
 
...ali ovo su luda vremena, pa je moguće očekivati i glluplje stvari od onih koje su se dešavale za hladnog rata.
Жива истина. Све је много мање рационално сад.

Нема теоретске шансе да бисмо ми одустали од летова са Русијом у било којем случају, осим баш, светског рата.
 
🎉🎉🎉
 
Ne znam koliko bi Sukhoi bio zadovoljan idejom da Superjetom letimo samo prema Rusiji. Njima je verovatno cak najbitnije da njega vide po raznim zapadnim aerodromima. Mada, kao sto se kaze, beggars can't be choosers :)
 
🎉🎉🎉
Мало ми је безвезе ово шаренило на седиштима.
 
Vrh