Šta je novo?

Air Serbia

Па морају да се дошколују. Тип -600 и а стаклену кабину.


За кратке линије и мало пуњење пропелерци су спас
 
Praštajte ako je bilo, ali ne nađoh na zadnjih par strana, a vest je od juče..


Srpska nacionalna avio kompanija Er Srbija smanjuje broj letova na 13 linija.

Ta kompanije ukinuće 17 letova na nedjeljnom nivou prema Barseloni, Ljubljani, Milanu, Cirihu, Oslu, Parizu, Podgorici, Rimu, Skoplju, Solunu, Štokholmu, Zagrebu i Cirihu, prenosi portal zamaaero.com.

Kada je u pitanju linija sa Podgoricom, Er Srbija će od 12. januara, umjesto 19, obavljati 18 letova nedjeljno (ukida se 3. let srijedom).

Od 18. januara realizovaće 15 letova na ovoj relaciji (ukida se 3. let utorkom i petkom, te 2. let srijedom).
 
Doticni se ne moze uzeti za relevantan izvor pogotovo ne na ovakvu temu. I ako smanjuju broj letova, to je samo privremeno. Sa pocetkom letnje sezone mogu samo da povecavaju. Samo doticni ne shvata da JU ceka da vidi sta se desava sa trzistem i ogranicenjima putovanja zbog Omikrona. Trenutno smanjenje je normalno jer je februar uvek najslabiji mesec u avijaciji. Tako je bilo i pre korone.

Sve ove navedene linije ce biti vracene na staro, neke i povecane kako se blizi leto. Biser je da na zamaaero pise da ce JU leteti 8 (slovima: osam) puta NEDELJNO za Tivat tokom letnje sezone i da menjaju model poslovanja. Pa jedino mogu da lete 8 DNEVNIH letova...
 
Malo detalja oko prvog novog ATR-a.

Star je 6.6 godina, od toga je leteo samo 3 godine. Dakle, skoro pa nov.
Vlasnik je leasing kuca Nordic Aviation Capital (NAC), tako da je ovaj najverovatnije uzet na lizing.
Konfiguracija je 72 sedista, nesto vise od sadasnje konfiguracije.

Ocekivano bi bilo da prvi koji odlazi iz flote bude YU-ALT, ne leti vec dugo, verovatno je vec i skinuta JU sema sa njega.
 
Don't shoot the messenger.. 🤓
Vest sam kopirao sa CDM-a, a ne tog nikadČUOsajta, mada to ne menja tvoju suštinu.. :sesir:
 
Другим речима, АШП на игнор листу. Стил му је препознатљив, не треба ни веза ка извору. Једноставно немојте овде да стваљате и ћао...
 
Ponekad se mogu pročitati korisne informacije kod njega. Npr, po njegovoj računici, kada dodje ovih novih 5 ATR aviona, prosečna starost flote će biti 13-14 godina što je prilično dobro.
 
Свако ко воли да чита, има његов сајт, ја сам сит његових мудролија, зато тамо и не идем. Препотентан и многослован за једноставне ствари...
 
Ako Er Srbija uskoro otera u penziju sve stare ATR to će najzad biti kraj aviona koji su pre Er Srbije leteli pod firmom Jat. Neverovatno je koliko su se stvari usporile pa je trebalo čekati sve do 2021 za penzionisanje Boinga a do 2022 za Jatove ATR-ove.

Čisto da vas podsetim, ove godine će biti deset godina od kako je Dinkić tj tadašnja vlada počela razgovore o transformaciji novog Jata sa Etihadom i zameni flote lizingom 12 novih Erbas aviona. To je decenija naših života. Da se ne zaboravi:

https://www.exyuaviation.com/2012/10/the-new-jat-back-on-agenda.html

Iz teksta: Dinkić je rekao da će vlada krenuti i stvoriti novu avio-kompaniju koja će biti oslobođena dugova. Flota prevoznika bi se sastojala uglavnom od Airbus mlaznjaka. "Planiramo da od Erbasa iznajmimo dvanaest novih aviona i nova kompanija bi za tu namenu dobila garancije vredne 140 miliona dolara“, rekao je Dinkić lokalnim medijima.
 
Поздрав свима! Дуго пратим овај форум, иначе сам заљубљеник у авијацију, и решио сам да се коначно региструјем како бих могао да учествујем у дискусијама. Неку страну раније сам прочитао да су Ер Србији потребни млазњаци са око 100 седишта. Да ли је то негде потврђено, званично, да ЕС размишља о набавци тог типа авиона или је то само жеља форумаша?
 
с времена на време се провуче та прича. мада, јесу користили у пар наврата млазњаке до 100 седишта. две летње сезоне су летели са ЦРЈ-900, једне године је била Адрија, али не могу да се сетим ко је био друге године. пред крај 2021. је Монтенегро обавио серију летова са својим Е195. исто тако, на једном ранијем сајму, Мицубиши је свој МРЈ обојио у боје Ер Србије. тако да, сигурно размишљају у том правцу, али се још увек не предузимају конкретни кораци. да им треба, треба им свакако. има доста линија на којима би ти авиони били одличан избор

(Поповићеве фантазије у куповини ССЈ нећу ни да спомињем. сваки његов одлазак у Москву, куповина је готова ствар)
 
Џони,већ смо констатовали да мицибиши није фарбао модел у сеСрбијну шему. Модел је био бео а шема се пројектовала на њега тако да су то радили пред сваком делегацијом. Мицибиши је свој програм сторнирао.
 
нису они тек тако могли то да пројектују, морали су да добију дозволу од компаније. али није то ни поента приче. поента приче је да се размишља о набавци, али нема конкретних корака

E190/195 bi bio idealan za JU.

слажем се. комфоран авион, има локални сервисни центар, а има и локалних пилота са дозволом
 
E190 bi omogucio otvaranje dosta novih linija za koje ATR nema dolet, a A319 je preveliki i donosi gubitak. Sad da li se isplati uvoditi cetvrti tip u flotu od 17 aviona, to ne znam.
 
Прочитао сам да је Ембраер понудио ЕС Е175-Е2 и Е190-Е2, што мислим да је одлична идеја. Е190-Е2 има 96-104 путника у зависности од класе, и домет да добаци рецимо Рејкјавик из Београда. По мени идеално за можда будеће дестинације попут Лисабона, Хелсинкија, Даблина... Тих битнијих европских градова где АТР нема домет, а А319 је превелики. А220 је такође одлична солуција али мислим да би обесмислио употребу А319 јер је разлика у броју седишта баш мала.
Air Serbia Embraer E195-E2.jpg
 
E2 je jos uvek nov avion i ima ga jako malo na trzistu. Trenutno bi mogli da nabave nekoliko E190, starije generacije. E2 kao solucija u buducnosti je odlicna. Neizvodljivo u narednih par godina, ali za 5 godina bi mogli.

Za Lisabon mislim da mogu da popune A319, puno transfera bi vozili tu. Zimi bi mozda isao E190. Problem Lisabona je predugacka rotacija, cini mi se oko 4 sata gate2gate.
Helsinki bi odlicno radio sa E190, isto kao i Kijev npr. Mozda bi se vratili u Varsavu ponovo. Dosta linija bi se otvorilo sa 100-seaterom.

A220 im apsolutno ne treba. Super avion, ali A223 ima isti kapacitet kao A319.
 
E190 bi omogucio otvaranje dosta novih linija za koje ATR nema dolet, a A319 je preveliki i donosi gubitak. Sad da li se isplati uvoditi cetvrti tip u flotu od 17 aviona, to ne znam.
Можда се и не би исплатило, у почетку, али на дуже, отварање нових линија, већи промет путника, свакако би донео профит у будућности. Кад би ја управљао ЕС добро бих размилио о Ембраеровој понуди, да се можда искористи ситуација око пандадемије, и ако се не купе авионе тог типа, барем узму на лизинг. АТР ће прикупљати путнике из региона а већи развозити даље из Бгд.
 
Praštajte ako je bilo, ali ne nađoh na zadnjih par strana, a vest je od juče..


Srpska nacionalna avio kompanija Er Srbija smanjuje broj letova na 13 linija.

Ta kompanije ukinuće 17 letova na nedjeljnom nivou prema Barseloni, Ljubljani, Milanu, Cirihu, Oslu, Parizu, Podgorici, Rimu, Skoplju, Solunu, Štokholmu, Zagrebu i Cirihu, prenosi portal zamaaero.com.

Kada je u pitanju linija sa Podgoricom, Er Srbija će od 12. januara, umjesto 19, obavljati 18 letova nedjeljno (ukida se 3. let srijedom).

Od 18. januara realizovaće 15 letova na ovoj relaciji (ukida se 3. let utorkom i petkom, te 2. let srijedom).
To je pametno. Smanjenje troskova.
 
Vrh