Šta je novo?

Air Serbia

Добре вести!
Валенсија од 21. априла 2 пута недељно.
Бари од 5. јуна 3 пута недељно.
Палма Де Мајорка од 11. јуна 2 пута недељно.
Ријека од 15. јуна 2 пута недељно.
 
YU-APJ je danas napustio flotu. Znalo se odavno da ide, bio je prizemljen dugo, ali je tek danas odleteo iz Beograda.
 
Imam onaj ručni brojač verovatno iz aviona ali me zanima zašto se broje putnici. Zbog statistika ili nečeg drugog?
 
Imam onaj ručni brojač verovatno iz aviona ali me zanima zašto se broje putnici. Zbog statistika ili nečeg drugog?
Pre svega da provere da li se poklapa broj ljudi u avionu sa brojem ljudi koji je prošao gejt. Broj putnika direktno utiče na performanse aviona, i piloti to uzimaju u obzir za proračun potrebnog goriva, dužine piste itd.
 
Бари је баш изненађење. остало је било очекивано још 2020, када је кренуло ово г****. и стара Ријека, on/off relationship :D
 
Pre svega da provere da li se poklapa broj ljudi u avionu sa brojem ljudi koji je prošao gejt. Broj putnika direktno utiče na performanse aviona, i piloti to uzimaju u obzir za proračun potrebnog goriva, dužine piste itd.
Pre malo više od mesec dana sam leteo sa Ryanairom iz Talina za Beč. Kada smo sleteli, stali na gejt, naravno počeli ljudi da ustaju. Pošto je posada dobila informaciju da ćemo malo duže čekati na izlaz, odjednom se javila glavna stjuardesa na razglas i zamolila putnike da se pomere ka napred, jer je kao težina prešla na zadnji deo aviona. Da li to stvarno može toliko da utiče na balans? Zašto se dozvoljava i premeštanje putnika u avionu koji nije pun? Mislim, očigledno ne predstavlja problem u letu, ali već i sami kažu da se sedišta, koja se nasumično dele putnicima, upravo dele tako da bude balans u avionu. Naravno, neće sve smestiti napred ili nazad, ali čim nije popunjen avion, putnici se premeštaju sami, i to valjda odmah menja sve.
 
Imam onaj ručni brojač verovatno iz aviona ali me zanima zašto se broje putnici. Zbog statistika ili nečeg drugog?
Zbog bezbednosti. Ne sme da ostane neukrcan neko ko je predao prtljag, da ne bi predao bombu pa onda ne ušao u avion. Ne tako davno, često nisu ni veliki aerodromi imali skenere za predati prtljag, a terorizam je bio popularna privredna grana (osamdesetih npr. Beograd je imao, ali pariski Orli nije - nisu ni naši manji aerodromi, ali tamo se pokazivao prtljag pri ulasku u avion, što naravno nije zaštita od samoubica). A tada nije bilo loukosta i svi su predavali prtljag. Danas posade uglavnom ne broje putnike, nego se skeniraju barkodovi na bording karti u gejtu, kako bi se znalo ko je ušao.
 
Kada si već pomenuo predaju prtrljaga ono što me baš iritira je unošenje krupnijeg prtljaga u putnički prostor. U suštini ne bih dozvolio ništa veće od standardnog ranca ili poslovne torbe, manje više dimenzija za dokumenta i laptop.
 
Da, to tegljenje kofera u avion mi je užas. Najveći cirkus koji sam ikada video je negde oko 2005 na letu Cirih - Beograd, lik je došao do gejta sa vrećom alata koji je najnormalnije mislio da unese u avion - došao kantonalni policajac, odveo sa strane, krenuo da vadi bušilicu, brusilicu, set šrafcigera, burgije za beton, čovek u neverici, na kraju ga je odveo sa gejta negde (ne znam ni da li se vratio na vreme za let).
Na svim drugim gejtovima, ljudi sedeli i čekali ukrcavanje, samo kod nas opšti kolaps svi stoje u gomili ispred deska, da bi uleteli prvi, jer svi vuku kofere/torbe u avion.
Avion (manji mlaznjak AVRO Jetliner Swiss-a) bio parkiran na udaljenoj poziciji, pri izlasku iz busa i penjanju uz stepenice u avion - dvojica su se doslovno sa koferima zaglavili u vratima aviona - obojica su htela da utrče prvi. Stjuardesa se bukvalno povukla dalje od vrata jer nisu pokazivali nameru da se zaustave.
Ja tako nešto u životu nisam doživeo, čovek bi rekao skrivena kamera.
U avionu devojka na mom mestu pored prozora, i meni i njoj ispod nogu njena torbetina, njoj u krilu ogroman ranac (jer su boksovi naravno već bili popunjeni). Moj ranac mogu samo sebi o vrat da okačim. Dolazi stjuardesa, na let su stavili neku naše gore list koja zna srpski - gurnite torbu ispod sedišta - pa ne može - dobro dajte mi je odneću je i predati za prtljažnik - ne nek bude tu - ne može tu - šta fali, (okreće se meni) vama ne smeta jel'da? - pa smeta - SVAŠTA!. A meni kolena otprilike pod bradom. Na kraju dođe stjuard - taj ne priča srpski, al izgleda kao da je do pre par dana bio zatvorski čuvar - progrmi nešto na nemačkom i ščepa torbu poprilično besno jer natezanje već traje, ova gunđa, sad gura onaj ranac dole. Užas. Ali bar sam posle mogao svoj ranac da smestim ispod sedišta ispred.
Sve u svemu uopšte mi nije jasno ni aerodromsko osoblje koje ih je sa tim silnim torbama pustilo na gejt. Mislim da danas to više ne bi prošlo.
Na kraju ostade ona na mom sedištu, avion izašao na pistu, ona besno navlači onu plastičnu zavesicu na prozor, ništa od gledanja - a dan sunčan, nakon poletanja Alpe kao na dlanu - ništa, nit' izvinite što sam na vašem mestu. Po sletanju - stampedo na izlaz.
Ja ne znam koji je đavo bio tim ljudima u tom avionu, išao sam više puta za Cirih i nazad i uvek je bilo previše ručne prtljage koja pošto poto mora u avion, ali takav haos ne doživeh više.
 
А, па, много је ефектније кад се с нашим џуловима разговара на њемачком него на српском, увек било.
 
Da, to tegljenje kofera u avion mi je užas. Najveći cirkus koji sam ikada video je negde oko 2005 na letu Cirih - Beograd, lik je došao do gejta sa vrećom alata koji je najnormalnije mislio da unese u avion - došao kantonalni policajac, odveo sa strane, krenuo da vadi bušilicu, brusilicu, set šrafcigera, burgije za beton, čovek u neverici, na kraju ga je odveo sa gejta negde (ne znam ni da li se vratio na vreme za let).
Na svim drugim gejtovima, ljudi sedeli i čekali ukrcavanje, samo kod nas opšti kolaps svi stoje u gomili ispred deska, da bi uleteli prvi, jer svi vuku kofere/torbe u avion.
Avion (manji mlaznjak AVRO Jetliner Swiss-a) bio parkiran na udaljenoj poziciji, pri izlasku iz busa i penjanju uz stepenice u avion - dvojica su se doslovno sa koferima zaglavili u vratima aviona - obojica su htela da utrče prvi. Stjuardesa se bukvalno povukla dalje od vrata jer nisu pokazivali nameru da se zaustave.
Ja tako nešto u životu nisam doživeo, čovek bi rekao skrivena kamera.
U avionu devojka na mom mestu pored prozora, i meni i njoj ispod nogu njena torbetina, njoj u krilu ogroman ranac (jer su boksovi naravno već bili popunjeni). Moj ranac mogu samo sebi o vrat da okačim. Dolazi stjuardesa, na let su stavili neku naše gore list koja zna srpski - gurnite torbu ispod sedišta - pa ne može - dobro dajte mi je odneću je i predati za prtljažnik - ne nek bude tu - ne može tu - šta fali, (okreće se meni) vama ne smeta jel'da? - pa smeta - SVAŠTA!. A meni kolena otprilike pod bradom. Na kraju dođe stjuard - taj ne priča srpski, al izgleda kao da je do pre par dana bio zatvorski čuvar - progrmi nešto na nemačkom i ščepa torbu poprilično besno jer natezanje već traje, ova gunđa, sad gura onaj ranac dole. Užas. Ali bar sam posle mogao svoj ranac da smestim ispod sedišta ispred.
Sve u svemu uopšte mi nije jasno ni aerodromsko osoblje koje ih je sa tim silnim torbama pustilo na gejt. Mislim da danas to više ne bi prošlo.
Na kraju ostade ona na mom sedištu, avion izašao na pistu, ona besno navlači onu plastičnu zavesicu na prozor, ništa od gledanja - a dan sunčan, nakon poletanja Alpe kao na dlanu - ništa, nit' izvinite što sam na vašem mestu. Po sletanju - stampedo na izlaz.
Ja ne znam koji je đavo bio tim ljudima u tom avionu, išao sam više puta za Cirih i nazad i uvek je bilo previše ručne prtljage koja pošto poto mora u avion, ali takav haos ne doživeh više.
He, he, slatko se nasmejah,iako znam kako ti je bilo. I ja sam imao takvih iskustava, najviše kada sam se vraćao sa mora u Turskoj.
Nekim ljudima treba nešto ovakvo
cargo-charter.jpg

(izvor slike )

Nismo samo mi balkanci takvi i rusi znaju da se natovare sa torbetinama i da se prave ludi.
 
najprostije je da na check inu ima onaj kavez za merenje dimenzija kabinskog prtljaga po principu ako udje tu moze na gejt.
 
22 године, доста му је, може на сечење. ионако је прошле године Ербас избацио са траке нових 2.076 комада из 32Н фамилије
 
Још две нове линије 😄
Трст од 2. јуна и Болоња од 6 јуна.
Летови ће се обављати 3 пута недељно АТР-ом.
 
најавили су још линија у наредним недељама. сада настављају оно што су хтели 2020
 
Tipujem da se vraca Tel Aviv i da uvode Amman. Mislim da ce i Zadar vratiti. Voleo bih Lisabon, ali mislim da nece, suvise dugacka rotacija. Mozda Sochi uvedu.
 
Још две нове линије 😄
Трст од 2. јуна и Болоња од 6 јуна.
Летови ће се обављати 3 пута недељно АТР-ом.
Gde piše da će ATR-om? Nisam video to.

Inače, prilično sam siguran da će, sa ovako dobrim pokrivanjem Italije i Španije, otvoriti linije za Rumuniju i Bugarsku, zbog velike dijaspore. Ali nije baš najbolje da je na oba leta tu ATR, neće biti popularno, a onda je to odmah čist price competition, tj. manje para.
 
Још две нове лије 😄
Трст од 2. јуна и Болоња од 6 јуна.
Летови ће се обављати 3 пута недељно АТР-ом.
Gde piše da će ATR-om? Nisam video to.

Inače, prilično sam siguran da će, sa ovako dobrim pokrivanjem Italije i Španije, otvoriti linije za Rumuniju i Bugarsku, zbog velike dijaspore. Ali nije baš najbolje da je na oba leta tu ATR, neće biti popularno, a onda je to odmah čist price competition, tj. manje para.
 
Tipujem da se vraca Tel Aviv i da uvode Amman. Mislim da ce i Zadar vratiti. Voleo bih Lisabon, ali mislim da nece, suvise dugacka rotacija. Mozda Sochi uvedu.

Tipujem da se vraca Tel Aviv i da uvode Amman. Mislim da ce i Zadar vratiti. Voleo bih Lisabon, ali mislim da nece, suvise dugacka rotacija. Mozda Sochi uvedu.
Лисабон је најпрометнија неопслужена рута са београдског аеродрома у Европи.
 
Zahvaljujem. Čitao sam originalno saopštenje kompanije i tu nije pisao tip aviona. Mora da su Luki ovo rekli.

Nije idealno uopšte, dosta je daleko Bolonja za ATR, posebno za te koji presedaju. Nadao sam se da će da tu uleti neki od crnogorskih Embraera, a možda bi se i 319 napunio sa dobrim presedačkim vezama.
 
Bolonja je dosta daleko za ATR, let je skoro 2 sata. Nije idealno, ali boze moj. Mislim da postoji velika sansa da na tu liniju ubacuju A319 po potrebi. Jedina je dobra stvar sto ce leteti novi ATR-ovi, a ne ovi stari.

Nije mi niko nista rekao, samo sam malo istrazivao. Tacno je da je Lisabon najprometnija linija bez direktnog leta. Pokusavao sam, ali nisam uspeo da napravim racunicu kako bi uspeli da uklope rotaciju od 4 sata u prvi i treci talas.

Pomenuo sam Sochi jer sam video da Sochi, isto kao i Krasnodar i Rostov, nema letove za Evropu, tj. ima za Istanbul i Cirih. Mislim da JU meze da uspe na tu liniju, jer je dobro pozicionirana za transfere iz tog regiona. Naravno uz bolje cene u odnosu na Turkish.
 
Er Srbija u ofanzivi na sever Italije. Vožnja između 4 aerodroma koje će opsluživati Er Srbija:

Trst-Venecija 1h15m
Venecija-Bolonja 1h45m
Bolonja-Milano 2h30m

Carpet bombing što bi se reklo. Meni deluje da su u ofanzivi protiv Vizera, kako ovde tako i po Španiji, u to unapred kako bi predupredili Vizer da otvori neku od tih linija. Prošle godine Vizer ih je napao po ostrvima u Grčkoj a sad mi deluje da Er Srbija pokazuje zube i spremnost da se bori za Italiju i Španiju. Ostavili su Vizeru da leti do dalekog Lisabona ako hoće.
 
Vrh