Šta je novo?

Air Serbia

Што да их нема, сви који лете из Србије су из Београда?
 
Znamo li kako su sproveli u delo pasosku kontrolu u Beogradu? Putnici za Nis ne bi trebalo da je prolaze, ali ni da imaju pristup DutyFree-u.
 
Zašto ne bi trebalo da imaju pristup Duty free? Krajnja destinacija je van EU, dakle kupuje se po tim cenama. Terminali su valjda raspoređeni tako da bude pasoša kontrola za EU i ostale, dok onda za domaće letove bude gejt negde gde se zaobilazi ta kontrola. Kada letiš unutar EU, onda nema nigde pasoške kontrole, na terminal ulaziš sa kartom, potom sleduju kontrole prtljaga, duty free i gejt. Drugačije ne može, plus što se na ovaj način ubrzava celokupan proces.
 
Да, требало би да имају приступ дјути фрију, али да не могу да купе ништа ако имају бординг карту само до Ниша. Ако продужавају даље, онда могу. Тако је свуда.
 
Aha, ja sam mislio da je to isto kao unutar EU, da je bitna samo krajnja destinacija pa da se po tome određuje cena. Moja greška onda, hvala na info.
 
Ako je krajnja destinacija u Srbiji ne bi smeli da imaju pravo kupovine u DutyFree radnji jer je ista namenjena kupovini bez poreza i podrazumeva se da se roba iznosi iz zemlje. Tako funkcionise.

Zasto bismo mi imali saltere EU i ostali? Imamo Srbija i za sve pasose. EU ima svoje unutar Sengena jer se putovanje unutar Sengena tretira kao domace putovanje.
 
Ne EU i mi šalteri, nego jednostavno postojanje šaltera za terminale, odnosno gejtove, odakle su odlazni letovi van Srbije. Ili jednostavnije, gejtovi odakle poleću domaći letovi nemaju takvu kontrolu. Uostalom, granični policajci mogu tražiti bording kartu i na osnovu toga da propuštaju putnike za Niš bez kontrole.
 
Обично се таквима не ограничава досту, али ако нема одговарајућу карту, онда му или не продају или му урачунавају порез...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914757#p914757:2jmt15ca je napisao(la):
ivchonny » Thu Jan 06, 2022 11:08 am[/url]":2jmt15ca]Da li može iko da objasni smisao? Evo, autobusom si u Nišu za dva i po sata, a avionom za 35 minuta. A na aerodrom moraš sat i po do dva sata ranije.

https://www.danas.rs/vesti/ekonomija/ot ... obveznika/


Smisao je jednostavna. Da se Er Serbiji, na legalan način, da pomoć, u vidu bespovratnih finansijskih sredstava.
 
Bas to, smisao je naplacivati karte na pozicionom letu koji bi svakako leteli prazni. Da nije u pitanju briga o putnicima pokazuje raspored letenja. Ocigledno je da je ovo samo naplacivanje karata na pozicionom letu, a plus dobijaju subvencije za to.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6ImUKCnCixg[/youtube]
 
Ne razumem zasto ne redukuju AS i smanje troskove, zasto zahvataju sve vise i vise iz budzeta, a navodno je zarada AS prosle godine bila visoka?
 
Manja kompanija ne znači manje gubitke, nego upravo suprotno. Kad bi imali 60-ak aviona, mogli bi da rade sa profitom. Pa, valjda će imati.
 
Mislim da je Niki Lauda svojevremeno imao profitabilnu kompaniju sa manjim brojem aviona.
 
Lauda Air nije bila legacy kompanija kao sto je to Er Srbija. Vise puta smo ustanovili da Er Srbija mnogostruko vise doprinosi Srbiji nego sto dobija iz budzeta.
 
Ne živim u Niš pa ne znam da li Er Srbija lokalno oglašava i stavlja naglasak na transferne prednosti linije za Beograd. Ima li recimo bilborda Er Srbije po Nišu za letove recimo Niš-Moskva ili Cirih itd preko Beograda? To je suština ovih letova ali džabe ako to ne znaju Nišlije i stranci koji bi što poslom što privatno hteli za Niš? Pogledao sam par cena i dobre su, recimo povratni let do Moskve i nazad je sa svim taksama 195 eur, sa samo sat i 10-20 minuta čekanja, ali imam utisak da masa ljudi ne shvata da je linija za Beograd prvenstveno linija za nastavak ka drugim destinacijama.

Drugo, pokušao sam da nađem neku informaciju, mapu, uputstvo itd. onlajn bilo na Er Srbiji, Aerodromu Beograd ili Aerodromu Niš i njihovim instagramima, tviterima itd o ovim transferima. Recimo da kažu putniku koji leti recimo iz Moskve za Niš preko Beograda, da po izlasku iz aviona u Beogradu ne sme da ostane u transfer zoni nego da ide dole na pasošku, pa da uzme prtljag, prođe kroz carinu, pa onim stepenicama se popne na nivo odlazaka na T2, pa na čekin šalter Er Srbije za Niš, pa onda da se prošeta do T1, pa da tamo u najdaljem ćošku nađe gejt A11 itd.

Mi koji ovo pratimo, gledamo ovaj video i slike bi se lako snašli, ali kladim se u 100 evra da prosečni putnik koji nikad nije bio na Tesli neće ovo lako da odradi bez odlaska na Transfer Desk. Možda odluta do gejta A10 i onda počne panika kad shvati da tamo nema A11! A kao što rekoh, džabe mu da traži po zvaničnim sajtovima jer tamo nema informacija.
 
Passengers with connecting flights should approach the transfer counter...

To govore i stjuardese.
 
Takodje putnik koji leti Moskva - Nis preko Beograda jednostavno nece dobiti boarding kartu za let Beograd-Nis i reci ce mu na check-inu u Moskvi da mora ponovo da uradi check-in u Beogradu.
 
Sve to stoji ali ne sprečava druge aerodrome da pored toga stave informacije o transferu na svoje sajtove, aplikacije za mobilne itd. Naročito kad je ovo prvi domaći let i transfer u poslednjih petnaestak godina i to sa potpuno novog gejta koji ni poznavaoci aerodroma ne mogu da nađu. Valjda je cilj da se putnicima pruži dobra usluga i maksimum informacija a ne minimum.
 
Takodje putnik koji leti Moskva - Nis preko Beograda jednostavno nece dobiti boarding kartu za let Beograd-Nis i reci ce mu na check-inu u Moskvi da mora ponovo da uradi check-in u Beogradu.
Nek je sa srećom novi format foruma! Da probamo kako radi. Dakle Luka kaže da ima onih koji dobiju boarding kartu za Niš na početnoj destinaciji i ne moraju da urade ponovni čekin, samo da predaju prtljag: Transfer passengers flying via Belgrade to Niš enter Serbia in Belgrade, meaning they have to pass immigration, pick up their luggage and then drop off their bags again at the check in desk (although they are issued a boarding pass at their original point of departure).

izvor: https://www.exyuaviation.com/2022/01/trip-report-air-serbias-first-domestic.html

Još mi nije jasno da li Er Srbija marketing lokalno promoviše u Nišu transfer destinacije?
 
Nisam ljubitelj turboprop-a, ali me raduje svaka nabavka novih aviona. Naročito što naši piloti znaju da lete na ATR-u.
 
Vrh