Šta je novo?

Air Serbia

Moje prvo iskustvo sa JAT-om je bilo takvo da smo izašli na gejt, videli ATR pored izlaza, i onda su nas obavestili da je let otkazan.
Na prvu loptu nam nisu nudili povraćaj novca, već samo jutarnji let koji je kasnio. Na kraju sam morao da pomeram povratak, pretio sam u Beču predstavnicima JAT-a da ću ih tužiti, jer mi je propao posao zbog njih. Dobio sam besplatnu prerezervaciju.
Još par puta sam imao neprijatna ili relativno neugodna iskustva sa starim JAT-om.
Sa "Er Srbijom", iako mi je jednom let kasnio (čekali smo sat vremena u samom avionu zbog magle), moram da priznam da nisam. Način rešavanja ovih situacija je ipak znatno savremeniji, ako ništa drugo, mada moram da kritikujem što sam jednom kupio kartu uz najavu da će se leteti B737 (kontao sam da je prebačen sa čarter saobraćaja), a naravno, tutnuli su nas u ATR.
Isto tako mi nije poznato da je "A.S." ikada prebacivala letelice na vanredne čartere političkog vrha (kada vladine letelice nisu dostupne), nauštrb putnika, a sa JAT-om je to vrlo često bio slučaj.

Isto tako mogu da posvedočim kako je komfor u "Austrian"-ovim letovima, koje sam ranije često koristio, BEZOBRAZNO opao u poređenju sa "A.S.", a "Aeroflot" da ne spominjem (pritom im je osoblje krajnje neuko u komunikaciji sa putnicima).

"A.S." je daleko od vrhunske kompanije, ali trenutno nudi kakvu/takvu pristojnu uslugu.

EDIT: Primer - U "A.S." još uvek dobiješ sendvič, vodu, kafu/sok i neki slatkiš. Na "Austrian"-ovom letu, pre nešto više od godinu dana, iako sam uzeo klasičnu ekonomsku klasu, dobio sam jednu bombonu, i malecko pakovanje kikirikija. Kasnije su mi dali i neku kafu.
 
Sa AirSerbia fejsbuk stranice
Saopštenje o preusmeravanju leta za Njujork (JFK)
Let Er Srbije JU500 iz Beograda za Njujork (JFK) preusmeren je na Međunarodni aerodrom u Filadelfiji (PHL), pošto su piste na aerodromu JFK zatvorene zbog obilnih snežnih padavina i jakog vetra.
Izdaćemo saopštenje čim budemo raspolagali sa više informacija o nastavku putovanja do JFK-a.
Putnicima na tom letu ćemo pružiti svu moguću pomoć, a radimo i na tome da dalje prekide svedemo na minimum.
Izvinjavamo se zbog eventualnih neprijatnosti koje su možda prouzrokovane putnicima, čija je bezbednost uvek na prvom mestu.
Za dalje informacije, putnici treba da kontaktiraju Kontakt centar pozivom na broj 0800 111 528 iz Srbije, odnosno +381 11 311 21 23 iz inostranstva, ili da posete sajt http://www.airserbia.com.
 
Al se nakruzio ovaj. Lepo od njih sto su okacili obavestenje, isto ovo su mogli da urade i 7. januara. Najjace je sto znaju kakvo je sranje tamo i umesto odmah da naprave alternativu, tamo resavaju stvari.
 
нису знали. аеродром је затворен тек око 17 по нашем времену, тј. у време када се авион приближавао аеродрому

Нема информација када ће се временске прилике поправити и омогућити нормализацију ваздушног саобраћаја. На аеродрому ЈФК у Њујорку отказани су сви летови око 17 часова по нашем времену, баш у тренутку када се авион Аир Сербије приближавао свом одредишту.

цела вест

иначе, било је око 60 путника у авиону

ево како је изгледало у време када је ЈУ500 слетео у Филаделфију


извор

тачно се види да авони нити полећу нити слећу у Њујорку
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432669#p432669:3ukhio43 je napisao(la):
loyola » 09 Feb 2017 11:06 pm[/url]":3ukhio43]Al se nakruzio ovaj. Lepo od njih sto su okacili obavestenje, isto ovo su mogli da urade i 7. januara. Najjace je sto znaju kakvo je sranje tamo i umesto odmah da naprave alternativu, tamo resavaju stvari.

Naravno da ne znaju niti mogu da znaju unapred da li će vremenske neprilike ići do nivoa zatvaranja aerodroma. Niti mogu da unapred ("za svaki slučaj") odluče da će ići na drugi aerodrom jer onda moraju da prave plan leta za taj aerodrom a ne za JFK.
 
Malo putnika, zbog toga nam dali manifest za najvise robe do sada (7 avio paleta, obicno bude 3-4), ali su sve ostale jer nisu hteli da nose robu zbog vece kolicine goriva, a sve zbog nevremena, sto ce reci da je otisao maltene prazan.
Inace za svaki let se planira takozvana `alternacija`, ondosno aerodrom gde ce sleteti u slucaju nemogucnosti sletanja na redovni aerodrom (racuna se gorivo posebno za to).
Naravno uvek ostaju nepredvidjene okolnosti.
 
Air Serbia ukida liniju ka Istanbulu, a na njeno mesto dolazi turski AtlasGlobal. Postignut je i super kodšer sporazum. Mislim da je ova odluka pun pogodak, mada će odjek u javnosti sasvim sigurno biti negativan. Ali da je sreće da su i ranije više mislili o profitabilnosti nego o propagandi bilo bi mnogo bolje i ovakvih poteza sada ne bi bilo.

http://www.aviatica.rs/atlasglobal-ce-umesto-air-serbije-leteti-izmedu-istanbula-beograda/
https://www.airserbia.com/en-RS/tra...-suspend-operations-from-belgrade-to-istanbul
 
Nijedan prevoznik nije suspendovao liniju za Istanbul u roku od 24h nakon terorističkog napada ili pokušaja puča. Ostavi se linija neko vreme, posmatra se da li ponovo hvata neki uzlazni trend, ako ne hvata onda se ukida. Uz to nisu mogli tek tako da izađu sa tržišta od 15 miliona ljudi, verovatno su tražili neku codeshare varijantu koja bi im oslobodila avion a donela blok sedišta na letovima. Ne verujem da je Turkish bio zainteresovan za codeshare (niti bi Etihad to dozvolio) tako da je AtlasGlobal praktično jedino rešenje ali verovatno je trebalo vremena da se sa njima sve dogovori i ugovori.
 
Zapavo, dobra vest, jer su se naše i turske vlasti više puta svađale oko te linije. Ovako su svi na dobitku.
Jedino ostaje da se vidi kakve će biti cene.
@belgrey: koje su još linije viđene za redukciju?
Smem li da nagađam (krajnje slobodno) da se planira da FlyNiki preuzme BEG-VIE?
 
тешко. Беч је добра линија, имају дуопол, што би напуштали?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432736#p432736:34w17d9e je napisao(la):
belgrey » 10 Феб 2017, 12:59[/url]":34w17d9e]Air Serbia ukida liniju ka Istanbulu, a na njeno mesto dolazi turski AtlasGlobal. Postignut je i super kodšer sporazum. Mislim da je ova odluka pun pogodak, mada će odjek u javnosti sasvim sigurno biti negativan. Ali da je sreće da su i ranije više mislili o profitabilnosti nego o propagandi bilo bi mnogo bolje i ovakvih poteza sada ne bi bilo.

http://www.aviatica.rs/atlasglobal-ce-umesto-air-serbije-leteti-izmedu-istanbula-beograda/
https://www.airserbia.com/en-RS/tra...-suspend-operations-from-belgrade-to-istanbul

могу да претпоставим: АтласГлобалови кодови на свим балканским и европским летовима, Ер Србијини кодови ка Грузији, Ирану, Ираку, Казахстану, Киргистану и унутар Турске. са ослобођеним 319, сигурно Санкт Петербург иде на целу годину
 
Vrlo popunjena, ali i vrlo problematična: ubedljivo najviše opterećuje ATR flotu i još od JAT-ove ere su najčešće otkazivani letovi.
FlyNiki je sada deo iste grupacije, a ima bolju flotu. Lično ne verujem, ali me ne bi čudilo.
Moguće je, zapravo, da će AirBerlin dobiti sve letove za Nemačku (izuzev možda Frankfurta).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432739#p432739:9izqxivf je napisao(la):
Пантограф » 10 Feb 2017 01:11 pm[/url]":9izqxivf]А колико ли ће дуго ови да издрже са А321?

Sa bolje natempiranim vremenima i codeshare sporazumom koji njihovim putnicima daje mogućnost da u Beogradu presedaju na letove Er Srbije, mogli bi odlično da prođu. Mislim da imaju i kapacitet da u Beograd dovedu više turskih turista nego Er Srbija (jer imaju ugovore sa turskim agencijama).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432746#p432746:3hpacmwz je napisao(la):
DzonTravolta » 10 Feb 2017 01:50 pm[/url]":3hpacmwz]Vrlo popunjena, ali i vrlo problematična: ubedljivo najviše opterećuje ATR flotu i još od JAT-ove ere su najčešće otkazivani letovi.
FlyNiki je sada deo iste grupacije, a ima bolju flotu. Lično ne verujem, ali me ne bi čudilo.
Moguće je, zapravo, da će AirBerlin dobiti sve letove za Nemačku (izuzev možda Frankfurta).

Niki se već jednom oprobao na BEG-VIE i bio poražen od dvojca JU-OS. Nisam siguran da je to ruta za njih.

I zbog čega bi, ne AirBerlin nego bilo ko preuzimao letove Er Srbije za Nemačku? AirBerlin je za Etihad gotova priča, tu više neće biti pokušaja da se bilo šta preokrene već se ide na izlazak. A kada bi nešto i pokušavali sigurno to ne bi radili tako što bi kanibalizovali svog drugog partnera koji je pri tome u mnogo boljem stanju.
 
Niki se oprobao u Beogradu zajedno sa OS i JU, ali ISTOVREMENO sa njima. Ono što sam kontao (ne kažem da će tako neophodno biti) je da bi Etihad "prisilio" A.S. da ustupi u celosti svoje letove "Fly Niki"-ju, a svoju flotu preusmeri na neke druge destinacije (nove ili postojeće).
Šta će biti sa "Er Berlinom", ostaje da se vidi. Oni jesu na silaznoj putanji, ali su i kao takvi još uvek jači od "Er Srbije".
 
ма где су бре јачи. па они да су добри, не би губили по 500 мил. сваке године. и то у Немачкој
 
@Travolta

Jesu oni jači od Er Srbije ali za razliku od nje koštaju Etihad boga oca svake godine. To se sada gleda, a ne njihova veličina.

Upošljavanje Niki aviona na jednoj liniji neće ništa promeniti za AirBerlin niti može da ih spase, tako da čisto sumnjam da će Etihad siliti Er Srbiju na tako nešto. Sve i da to urade Er Srbija ima pravo da u toj varijanti zatraži maksimalno povoljan codeshare sporazum (povoljniji za njih nego za Niki) mada tu ima još faktora koji otežavaju takav swap. Počni od toga da je Niki lowcost prevoznik i da bi bilo jako teško preko njega dovoditi transferne putnike Er Srbiji koja je legacy prevoznik. Definitivno ne deluje kao realan scenario. Mnogo pre bilo kakvih dešavanja u Beču vidim kompletno napuštanje Varne i možda redukciju Atine ako ih tamo Emirates unakazi sa svojim letom za NYC.
 
Pazi, gube dosta jer imaju šta da gube:

Flota: Air Berlin: 129
Air Serbia: 21

Gubici AB-a: 4,08 milijardi evra (2015)
Dobici AS: 305 miliona evra (2015)

Nisam našao vrednost kompanija, ali treba imati u vidu veličinu flote i broj destinacija. AB ima srebrninu, AS i ne neku.

Statistika je kao bikini, ALI, ono na šta treba skrenuti pažnju: "Air Berlin" je velika kompanija, a druge velike kompanije i vlade velikih zemalja takve vole. Za njih će se možda založiti Nemačka, možda i EU, a kao što znate, postoje i neke kombinacije sa "Lufthanzom".
"Air Serbia" je za naše uslove fenomenalna, ali vrlo je dobro pitanje dokle će ovaj model poslovanja potrajati, jer je vrlo mala kompanija.
 
Mislim da ti onih 4 milijarde predstavljaju akumulirani a ne godišnji gubitak AirBerlina.

Takođe ovaj dobitak Er Srbije od 305 miliona mislim da ne postoji.

U svakom slučaju ih srebrnina neće spasiti. Oni još od prestanka hladnog rata nemaju ni viziju ni strategiju a Luftika im je u sklopu svoje strategije namenila nestanak, i to je to.
 
60 putnika?? Au koja beda jbt. I to sa tri polaska nedeljno... Nadam se da je u povratku bar bilo vise ljudi.
 
Vrh