Šta je novo?

Air Serbia

:!: Tehnički i operativni problem
YU-ALT (ATR) koji juče nije mogao da sleti u Prag zbog magle preusmeren je na Tegel (Berlin). Čudno je veoma zašto se nije vratio ka BEG, ili bar bio preusmeren na neko bliže mesto u smeru ka svom domaćem aerodromu. U Berlinu mu je uočen neki tehnički problem zbog koga ne može da se vrati nazad kući već više od 24 sata. U isto vreme samo dva ATR-a su operativna te je nastao problem sa organizacijom letova u regionu.
Danas, pošto nije bilo ATR-ova spremnih za saobraćaj letove za Sofiju, Skoplje i Bukurešt obavljaju 2 Boeinga i jedan A319. Na letu za Sofiju koji je odradio B737 sa 144 putnička sedišta bilo je 6 putnika, na letu za Skoplje koji takođe obavlja B737 je bilo 16 putnika i na letu za Bukurešt koji obavlja A319 je bilo 15 putnika. Šta mislite koliko to sve košta?

Edit: Ovo je inače deseti tehnički problem ovog aviona u periodu od devet i po meseci - dakle više od jednog mesečno. To je ujedno i avion sa možda najviše povrataka na aerodrom polaska malo posle poletanja (15-20 minuta). Poletao je pa se vraćao bar četiri puta. A tri puta je skinut iz saobraćaja pred samo poletanje.
 
Ja zaista ne razumem tvoju poziciju u ovoj diskusiji.
Da li samo iznosiš neke podatke uz blagu dozu zlonamernosti spram "Air Serbia"-je, da li si kivan zbog načina na koji je JAT dokapitalizovan (što bih još mogao da razumem, iako na onaj način više nije mogao da funkcioniše) ili smatraš da Srbija uopšte ne treba da ima domaću avio-kompaniju?

Odmah da se ogradim - ja ne mislim da je način na koji je Air Serbia uspostavljena poslovno "dobar", ali ne-posedovanje nacionalne avio-kompanije je svakako srednjeročno, a naročito dugoročno, veoma loše za putnike.

EDIT: ne dovodim u pitanje podatke koje iznosiš, baš kao ni podatke sa sajta koji reklamiraš u svom potpisu, ali isto tako na tom sajtu nisam nigde uspeo da pronađem podatke o maltene interkontinentalnom haosu, koji je izazvao štrajk osoblja "Lufthanze" pre nekoliko nedelja. ;)
 
ovde su neki bas osetljivi na ersrbiju, valjda navikli da citaju T6 gde je sve super, pa im se sada rusi snesko kada vide kakvo je stvarno stanje.

sta je problem da se pise kada neki avion ispadne iz saobracaja, ako ovde http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic. ... 50#p431617 moze da se pise o ispadanju autobusa iz saobracaja, zasto isto ne bi moglo da se pise o avionima?

(auto)bus ili (air)bus, koja je razlika (osim sto jedan ima krila :D)
 
Ja licno nemam nikakav problem da se pise kako o uspesima, tako i o problemima naseg nacionalnog avioprevoznika.
Ali sam puno protiv proslogodisnjeg spinovanja poluinformacijama i dezinformacijama koje su i u javnosti i na ovoj temi na ovom forumu plasirane vezano za letove u SAD.

I da se razumemo. Nisam nikakav 'ljubitelj' AirSerbia-e niti poslovnog modela koji je primenjen u transformaciji ovog preduzeca.
Sumnjam u dobre namere manjinskog (stranog) partnera i ne svidja mi se sto su mnoge stvari izmestene van Srbije, sto se zapostavljaju stari (ali nasi !) 737, dok se placa najam drugih aviona.
Ili sluze, ili se prodaju. Mogu jos godinama da sluze za cargo saobracaj, ako nisu za putnicki.
Mogu da se srede, pa iznajme ili prodaju onima kojima su zahtevi i standardi manje zahtevni.
Ne svidja mi se ni gusenje aerodroma NT i predstavljanje toga kao lose rezultate, a zarad pomoci AS i o tome sam pisao prosle godine.

Ali ne svidja mi se ni taj sveprisutan 'autosovinizam' toliko svojstven nama sa ovih prostora...
Sve tudje je super, a sve nase je sranje...
E pa nije tako u realnosti...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mislim da laki i ja po ovom pitanju imamo možda i potpuno isti stav.
Upravo me nervira ta bezrezervna paljba protiv domaće kompanije, a recimo, ignorisanje nekih drugih stvari. Bez domaćeg prevoznika, kakvog god, strani prevoznici ne bi imali konkurenciju. Na stranu što nisu domaći - to bi ih dovelo u monopolistički položaj, a mislim da ne treba da govorim kakve bi to implikacije imalo po cene.
 
Znaci treba da se cuti oko toga sta se desava? Da on ne pise ovde ne bi se znalo uopste o tome, znaci ne pada mi na pamet da letim uopste u regionu sa airserbiom, kad ti atrovi samo sto ne pocnu da padaju. Jedino gde idem sa njima jeste NY, ako opstane linija, mada karta je kupljena :)
 
Pazi, u ovom medijskom mraku apsolutno treba objavljivati obe strane medalje.
Drugo je što je on vidno zlonameran i objavljuje samo mračnu stranu. ;)
Deluje mi da na taj način privlači čitanost upravo namerno kontrirajući TangoSix-u.
Ma koliko se meni ne dopadali pojedini tekstovi u T6 (recimo, stav o malim aerodromima, pa čak i otvoreno favorizovanje "Er Srbije" kada to nije potrebno), nekim podacima barataju daleko bolje ("Aviatica" se često na izvor poziva na podatke sa "Flight Radar"-a, pa ih proizvoljno tumači). A i nisu bez kritičkog osvrta: konkretno, za liniju za Njujork je rečeno da je veoma rizična (iako su pozdravili rizik), za ATR-ove su napisali da su matori i da ih treba menjati (što, očito, ne zna samo onaj ko nije ulazio u njih).

Kao što rekoh, ono što mi se ne dopada je što na "Aviatici" nisam video nijedan post koji kritikuje kada neke zapadne kompanije naprave daleko veći rusvaj. Konkretno, znam ljude koji su morali da menjaju već rezervisane povratne karte i da se čak iz Britanije vraćaju dobrim delom železnicom, samo zato što je bio štrajk "Lufthansinog" osoblja. Ne kažem da se tako nešto ne bi dogodilo "Er Srbiji" da su mesta zamenjena, ali se to nije dogodilo "Er Srbiji", dogodilo se najvećem evropskom prevozniku.
I šta sad? Ništa, imate voz. :dil: :dil:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431889#p431889:3kby4uy2 je napisao(la):
belgrey » 04 Feb 2017 03:21 pm[/url]":3kby4uy2]U isto vreme samo dva ATR-a su operativna te je nastao problem sa organizacijom letova u regionu.

Kako je moguće da su tri ATR-a od pet van stroja? Funkcioniše li njihovo održavanje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431900#p431900:189pjn01 je napisao(la):
dr strangelove » 04 Феб 2017, 16:46[/url]":189pjn01]sta je problem da se pise kada neki avion ispadne iz saobracaja, ako ovde http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic. ... 50#p431617 moze da se pise o ispadanju autobusa iz saobracaja, zasto isto ne bi moglo da se pise o avionima?

слушај Амелијо Пулен, престани да се хваташ за мој ЈЕДАН ЈЕДИНИ пост на ту тему. Х пута сам рекао да не треба понављати једну те исту ствар као папагај, што си ти урадио. ја сам споменуо испадање аутобуса.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431889#p431889:189pjn01 je napisao(la):
belgrey » 04 Феб 2017, 15:21[/url]":189pjn01]Na letu za Sofiju koji je odradio B737 sa 144 putnička sedišta bilo je 6 putnika, na letu za Skoplje koji takođe obavlja B737 je bilo 16 putnika i na letu za Bukurešt koji obavlja A319 je bilo 15 putnika. Šta mislite koliko to sve košta?

ово је катастрофа. 6 путника за Софију :shock: 16 за Скопље :shock: 15 за Букурешт :shock: ваљда је у повратку било довољно путника да уопште оправда слање било каквог авиона
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432039#p432039:2zjxv6rc je napisao(la):
JohnnyLee » 05 Feb 2017, 19:10[/url]":2zjxv6rc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431900#p431900:2zjxv6rc je napisao(la):
dr strangelove » 04 Феб 2017, 16:46[/url]":2zjxv6rc]sta je problem da se pise kada neki avion ispadne iz saobracaja, ako ovde http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic. ... 50#p431617 moze da se pise o ispadanju autobusa iz saobracaja, zasto isto ne bi moglo da se pise o avionima?

слушај Амелијо Пулен, престани да се хваташ за мој ЈЕДАН ЈЕДИНИ пост на ту тему. Х пута сам рекао да не треба понављати једну те исту ствар као папагај, што си ти урадио. ја сам споменуо испадање аутобуса.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431889#p431889:2zjxv6rc je napisao(la):
belgrey » 04 Феб 2017, 15:21[/url]":2zjxv6rc]Na letu za Sofiju koji je odradio B737 sa 144 putnička sedišta bilo je 6 putnika, na letu za Skoplje koji takođe obavlja B737 je bilo 16 putnika i na letu za Bukurešt koji obavlja A319 je bilo 15 putnika. Šta mislite koliko to sve košta?

ово је катастрофа. 6 путника за Софију :shock: 16 за Скопље :shock: 15 за Букурешт :shock: ваљда је у повратку било довољно путника да уопште оправда слање било каквог авиона
Objektivno, te linije + Budimpešta i Banjaluka su krajnje nerentabilne i ne bi bio greh ukinuti ih. :kafa:
Mislim da postoje, zapravo, samo kao feederi za Njujork i neke druge relativno daleke destinacije.
 
Sofiju nikako ne treba da ukinu l, pogotov sto sad nema nikakve direktne veze, cak se i autobusom preseda u Nisu. Smanje malo cenu karte i nabave neke male regionalne avione. Bukurest i Skoplje takodje. Za Budimpestu ne znam sta da kazem, a BL dok Mile placa nek voze slobodno. Da su pametni da zamene autobuse sa avionom, organizuju kombi prevoz od aerodroma do BL i Gradiske.
Nekada bas zacepe cene, pa ti bude jeftinije da odes za Moskvu nego da letis za region.
 
Budimpešta je ukinuta još u jesen 2015-te.

Bukurešt se generalno dobro drži a ni Sofija nije loša. Da na svakom letu imaju po 6-7 putnika odavno bi bili ukinuti. Radi se naprosto o tome da je avio saobraćaj u ovom delu sveta (ne mislim samo na Srbiju) ekstremno, ali ekstremno sezonalan. Dakle leti sve pršti od letenja a zimi raspad. Februar je ubedljivo najgori mesec za sve prevoznike na tržištu i za sve aerodrome u regionu. Na gomili linija tokom ovog meseca nema i neće biti nikakve zarade ali naravno niko ne ukida liniju zbog jednog ili dva loša meseca.
 
да променимо мало плочу, ево мало историје

1975. година, мислим да је 1. април

APR1%2B%25285%2529.jpg


Њујорк, 80их година

15994626_1881156662120642_1218570548417398331_o.jpg


Децембар 1978.

20AUG1978.jpg


Јануар 1965.

JAN18.jpg


Дубаји 80их

s-l1600.jpg


Јун 1976.

JUN16.jpg


Лос Анђелес, август 1987. (авион је био изнајмљен од белгијске Сабене)

0841189.jpg


има још
 
Leti Belavia za Budimpestu, moguce da je i to razlog zasto su je ukinuli.
Februar, mart i sredina aprila su vrhunske za putovanje, karte duplo jeftinije nego u bilo kom drugom mesecu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432108#p432108:9fqgn9hh je napisao(la):
loyola » 06 Феб 2017, 08:40[/url]":9fqgn9hh]Leti Belavia za Budimpestu, moguce da je i to razlog zasto su je ukinuli.

не. генерално је мала потражња Београд-Будимпешта. а Белавиа лети јер има путника између Минска и Будимпеште и Минска и Београда, али недовољно да лети до само једног града. такође, имају и пета права Будимпешта-Београд, што, изгледа, у комбинацији са путницима из Минска изађе сасвим довољно да им лет буде исплатив
 
:!: Tehnički problem
YU-API (Airbus A319) je juče ostao u Milanu. Tehnički kvar je u pitanju. Let nije otkazan već su ga pomerili za danas, ali su danas poslali veći A320 pa da spoje putnike od juče i danas. API je avion koji je u poslednjih 10 meseci imao tri, sa moje strane zabeležena, ispadanja iz saobraćaja - dva u julu prošle godine i jedno u oktobru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432044#p432044:1d17m4jm je napisao(la):
DzonTravolta » 05 Feb 2017 07:38 pm[/url]":1d17m4jm]
Objektivno, te linije + Budimpešta i Banjaluka su krajnje nerentabilne i ne bi bio greh ukinuti ih. :kafa:
Mislim da postoje, zapravo, samo kao feederi za Njujork i neke druge relativno daleke destinacije.

За БЛ ја или неко мој летимо неколико пута годишње и увек је барем 40-45 путника у АТР-у, а бар пола пута буде и пун. Није тај лет фидер за Њујорк или неке такве дестинације, него се углавном лети за Париз, Немчку, Скандинавију, Лондон. Бар пола путника буду трансферни. Интересантно је да често буде десетак деце на лету, посебно у време празника. Лакше је ићи авионом него гледати у пасуљ како ће бити на границама. Комби превоз постоји од аеродрома до БЛ, али би била занимљива прича да уместо аутобуса авиони и комбији повезују БГ и тај део РС.

РС плаћа део трошкова, али сам прочитао да су тражили измену аранжмана. Шта ће бити не знам. Та регија је у авио саобраћају (а уи у много чему другом) била усмерена ка Загребу. Летим од како је уведена и значајно је повећан број путника од тада (наравно, није моје искуство сасвим меродавно). У неким контактима чујем да људи ову линију узимају све више у обзир приликом планирања путовања за БГ или даље.
 
:!: Bonus track
U kvaru je od juče popodne (5. februar) i YU-APj (A319). Po povratku iz Sarajeva je isključen iz saobraćaja. Danas ne leti. Ovaj avion je imao do sada tri problema. Jedan u junu (nije mi poznato šta je ali nije leteo dva-tri dana), i dva puta u oktobru. 2. oktobra je ostao u Abu Dabiju pokvaren, a 21. oktobra u Beogradu posle povratka iz Larnake.
 
Nego, još uvek nisi odgovorio na moje pitanje za Lufthansu i zapadne kompanije, odnosno, zašto Aviatica ne izveštava o njihovim problemima.

A i generalno se nisi izjasnio da li si za ukidanje domaćeg prevoznika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432131#p432131:2s6oq1mq je napisao(la):
DzonTravolta » 06 Feb 2017 10:30 am[/url]":2s6oq1mq]Nego, još uvek nisi odgovorio na moje pitanje za Lufthansu i zapadne kompanije, odnosno, zašto Aviatica ne izveštava o njihovim problemima.

A i generalno se nisi izjasnio da li si za ukidanje domaćeg prevoznika.

Odgovor na prvo pitanje je veoma jednostavan. Nemam uvid u takve informacije za druge kompanije. Air Serbia je naša kompanija i o njoj imam baš dosta informacija sa raznih strana. Kako bih uopšte u realnom vremenu mogao da saznam koji avion Lufthanse se pokvario. Nikako. Ne znači da se ne kvare. Ovom odgovoru bih dodao i da su za javnost u Srbiji sasvim irelevantni unutrašnji problemi neke tamo privatne, strane avio-kompanije. Kada bi tamo negde u inostranstvu postojao sličan problem sa kvarovima aviona kao što to postoji u Srbiji (što je npr. veoma bitno za celokupnu javnost)onda budi siguran da bi ta tema bila pokrenuta od glavnih medija i da bi javnost žestoko tražila odgovore. U tom slučaju bi ta tema stigla i do jedne male i lokalne Aviatice pa i do drugih naših medija. Ali u drugim ozbiljnim državama postoji nezavisan Direktorat, a ne kao naš korumpiran i u službi jedne nakaradne i opasne vazduhoplovne politike koja je u klasičnoj propagandnoj funkciji nesposobne i lažljive vlasti. U aviosaobraćaju je bezbednost na prvom mestu, i ako postoji makar i najmanja sumnja nadležni moraju da reaguju. Ali šta možemo da očekujemo od ove vlasti koja je spremna da pošalje helikopter u nemoguću misiju spasavanja i koja žrtvuje nekoliko ljudskih života samo da bi dvojica ministara pozirala i pravila sebi reklamu. Ista ta vlast je isto tako spremna da naruči avion od pola miliona mesečno i da pravi milionske gubitke za liniju koja ničemu ne služi do ličnoj propagandi predsednika vlade. Ili da pošalje gomilu kvarljivih aviona kako bi za iste te propagandne svrhe glumili regionalnog lidera ili nešto već slično.

Što se tiče domaćeg prevoznika, ne bih mogao da prebolim da nestane ili da se ugasi. I upravo zbog toga sam veoma kritičan prema sadašnjoj vlasti za koju mislim da su grobari srpskog vazduhoplovstva. Uništili su Jat (Air Serbiju), uništavaju aerodrom, dogovoreno je uništavanje Jat Tehnike, o jednom od najinteresantnijih muzeja na celom svetu da ne pričam. bag** korumpirana i nesposobna je uništila sve što je dotakla. Evo, baš pratite šta će da bude ove godine u junu kada je 90 godina od nastanka srpskog nacionalnog avioprevoznika! Daj bože da ga bude u bilo kom obliku tada. Ovo što se trenutno dešava je potuni raspad sistema i samo onaj ko površno gleda na stvari, kome su bitne fensi krpice, a ne suština, ne može da vidi sa kakvom je omčom oko vrata danas naš nacionalni avioprevoznik stegnut. Sadašnja vlast i sadašnje rukovodstvo ga svojim činjenjem uništavaju.
 
Ako nekoga zanimaju incidenti kod drugih aviokompanija, preporučujem sledeći sajt: http://www.avherald.com

Ne sadrži sve probleme (daleko od toga), ali mnogi bitni se mogu naći, sa svim detaljima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432135#p432135:1eosfa2z je napisao(la):
belgrey » 06 Feb 2017, 10:55[/url]":1eosfa2z]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432131#p432131:1eosfa2z je napisao(la):
DzonTravolta » 06 Feb 2017 10:30 am[/url]":1eosfa2z]Nego, još uvek nisi odgovorio na moje pitanje za Lufthansu i zapadne kompanije, odnosno, zašto Aviatica ne izveštava o njihovim problemima.

A i generalno se nisi izjasnio da li si za ukidanje domaćeg prevoznika.

Odgovor na prvo pitanje je veoma jednostavan. Nemam uvid u takve informacije za druge kompanije. Air Serbia je naša kompanija i o njoj imam baš dosta informacija sa raznih strana. Kako bih uopšte u realnom vremenu mogao da saznam koji avion Lufthanse se pokvario. Nikako. Ne znači da se ne kvare. Ovom odgovoru bih dodao i da su za javnost u Srbiji sasvim irelevantni unutrašnji problemi neke tamo privatne, strane avio-kompanije. Kada bi tamo negde u inostranstvu postojao sličan problem sa kvarovima aviona kao što to postoji u Srbiji (što je npr. veoma bitno za celokupnu javnost)onda budi siguran da bi ta tema bila pokrenuta od glavnih medija i da bi javnost žestoko tražila odgovore. U tom slučaju bi ta tema stigla i do jedne male i lokalne Aviatice pa i do drugih naših medija. Ali u drugim ozbiljnim državama postoji nezavisan Direktorat, a ne kao naš korumpiran i u službi jedne nakaradne i opasne vazduhoplovne politike koja je u klasičnoj propagandnoj funkciji nesposobne i lažljive vlasti. U aviosaobraćaju je bezbednost na prvom mestu, i ako postoji makar i najmanja sumnja nadležni moraju da reaguju. Ali šta možemo da očekujemo od ove vlasti koja je spremna da pošalje helikopter u nemoguću misiju spasavanja i koja žrtvuje nekoliko ljudskih života samo da bi dvojica ministara pozirala i pravila sebi reklamu. Ista ta vlast je isto tako spremna da naruči avion od pola miliona mesečno i da pravi milionske gubitke za liniju koja ničemu ne služi do ličnoj propagandi predsednika vlade. Ili da pošalje gomilu kvarljivih aviona kako bi za iste te propagandne svrhe glumili regionalnog lidera ili nešto već slično.

Što se tiče domaćeg prevoznika, ne bih mogao da prebolim da nestane ili da se ugasi. I upravo zbog toga sam veoma kritičan prema sadašnjoj vlasti za koju mislim da su grobari srpskog vazduhoplovstva. Uništili su Jat (Air Serbiju), uništavaju aerodrom, dogovoreno je uništavanje Jat Tehnike, o jednom od najinteresantnijih muzeja na celom svetu da ne pričam. bag** korumpirana i nesposobna je uništila sve što je dotakla. Evo, baš pratite šta će da bude ove godine u junu kada je 90 godina od nastanka srpskog nacionalnog avioprevoznika! Daj bože da ga bude u bilo kom obliku tada. Ovo što se trenutno dešava je potuni raspad sistema i samo onaj ko površno gleda na stvari, kome su bitne fensi krpice, a ne suština, ne može da vidi sa kakvom je omčom oko vrata danas naš nacionalni avioprevoznik stegnut. Sadašnja vlast i sadašnje rukovodstvo ga svojim činjenjem uništavaju.
To je kompletan odgovor. :sesir: (i da kažem: nisam zlonameran, naprotiv, već vidiš kako je lako da nečiji odgovori dobiju drugačiji kontekst kada nisu potpuni)
No, moram da dodam: JAT je bio klinički mrtav i pre dolaska aktuelne garniture na vlast.
Kozmetički ili ne, bilo to šminkanje leša ili ne - Air Serbia trenutno leti. Da li je to odlaganje neizbežnog ili ne, ostaje da se vidi.

Što se tiče mog prvog pitanja, mislim da se domaćih putnika i te kako tiču stvari koje imaju veze sa Lufthanzom (ili Austrianom, ili Turkish-om ili bilo kim). Onog trenutka kada putnici kreću da lete, sve se povezuje poput spojenih sudova. Naveo sam primer osobe koja je išla za London i morala da se vraća vozom zbog štrajka Lufthanze. Air Serbia ni nema domaće letove, što će reći da takve stvari i te kako utiču i na njeno poslovanje.
 
Slažem se za ovo poslednje, ali zaista postoji ograničenje u resursima. Sa jedne strane kao neko ko živi u Srbiji imam gotovo neograničene izvore informacija. Bukvalno znam kad je Kondić popio kafu, kad je Vučić bio u Jat Tehnici, kad je ekser zakucan na aerodromu da budem banalan. Takve resusrse nemam niti mogu da imam o bilo kojoj drugoj inostranoj kompaniji. Zato i kažem da mogu da pratim kada se desi nešto što tamošnju lokalnu javnost i medije pobudi, pa onda lančano i nas ostale. Npr. imam direktne kontakte sa generalnim direktorima nekoliko svetskih avio-kompanija, ali da li misliš da bi mi Špor npr. rekao da su imali X tehničkih problema ili nešto slično. Moram i da ti prokomentarišem ovo poslednje u vezi sa štrajkom i putnikom koji je išai za London pa se vraćala vozom. Ove teme su veoma osetljive za medije i treba ih izbegavati maksimalno. To je obligacioni odnos (kupac-prodavac) i tu je vrlo upleten lični interes. Pravila jesu jasna ali do istine se u ovakvim slučajevima veoma teško dolazi. Iako sam veoma strog pristalica poštovanja prava putnika iz iskustva znam da su u 90% slučajeva zapravo putnici sami krivi. Ili nisu znali, nisu se interesovali, nisu postupili po pravilima pa onda kada se nešto desi oni traže svašta. U isto vreme kompanije na sve moguće načine gledaju da izbegnu svoje obaveze. Sve odreda. Nema izuzetaka. U Air Serbiji npr. postoji pravnica koja sedi pored osoba koje odgovaraju na reklamacije putnika i savetuje ih kako da odgovore putnicima oblikuju tako da ih olade. To imaju i rade sve kompanije. Za novinara nije pametno da se upliće u te obligacione odnose koji su sporni. Meni se često dešava da privatno branim Air Serbiju od napada mojih prijatelja ili poznanika koji me znajući da sam u ovom poslu zovu za savete i pitanja kada imaju nekih problema. Oblast prava u vazdušnom saobraćaju je tako uređena u Evropi (uključujući i nas) da je to više zbunjujuće nego što nudi rešenja. Nažalost je tako.
 
Vrh