Šta je novo?

Air Serbia

Ne brinem ja za Air Berlin. Bilo da se utope u neku drugu firmu, bilo da ih izvuku, oni će se izvući. Možda se više neće tako zvati, ali je to to.
Pitanje je: šta će biti sa "Er Srbijom" ako "Etihad" reši da diže ruke?
Znam da su rekli da verovatno neće, ali - čisto hipotetički - da se to na leto dogodi.
Da li je ta priča o postojanju B plana (izlazne strategije) zapravo, lažna?
Šta sa narudžbinom za nove "Erbase"?
Šta sa linijama?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432776#p432776:38tc4qou je napisao(la):
DzonTravolta » 10 Феб 2017, 14:51[/url]":38tc4qou]Pitanje je: šta će biti sa "Er Srbijom" ako "Etihad" reši da diže ruke?

копрцаће се још неко време, и онда ће постати ЈАТ (функционално, не са именом). осим ако баш Вођа не реши да је задржи, па је ували неком другом.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432776#p432776:38tc4qou je napisao(la):
DzonTravolta » 10 Феб 2017, 14:51[/url]":38tc4qou]Da li je ta priča o postojanju B plana (izlazne strategije) zapravo, lažna?

постоји план Б?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432776#p432776:38tc4qou je napisao(la):
DzonTravolta » 10 Феб 2017, 14:51[/url]":38tc4qou]Šta sa narudžbinom za nove "Erbase"?

врло вероватно, ако је то поруџбина Ер Србије, ће бити плаћени по тржишној цени (минус који проценат), а не по дисконтованој, као део веће Етихадове поруџбине. ако је то Етихдаова поруџбина, па ће их они пребацији Ер Србији, онда ништа од њих

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432776#p432776:38tc4qou je napisao(la):
DzonTravolta » 10 Феб 2017, 14:51[/url]":38tc4qou]Šta sa linijama?

зависи од броја авиона. ако остану при садашњој флоти, неће много дирати. ако остану само на Боинзима и АТР-овима, вратиће се на ЈАТ-ов број линија из 2012/2013
 
Referisaću samo ono kontrapitanje za izlaznu strategiju: reče Lepa Zoka da su sve smislili za svaku eventualnost.
Ukoliko se vrate na "JAT" iz 2012/2013, bolje im je da ne postoje.
 
Нема разлога да било која компанија функционише по моделу "Јат 2012". Доведе се стручан, ако треба и страни менаџмент, и то је већ модел "Таром 2017". А постоји и "модел Иџијан", који чак и у Грчкој функционише без губитака.

Ја, иначе, све време мислим да је структура флоте Ер Србије погрешна, а да је наруџба десет А320 још већа грешка: да су се прешалтали на "Ц-серију", мањим моделом би и даље могли да лете за Стамбол, и целе године за Кијев, и за Петроград, и за још понеки град у Германији итд.
 
Podsetnika radi, aktuelna A320 flota je samo uzeta u najam dok ne stigne ta nova, tako da će ostati približno isti broj aviona.
Mislim da je neka ideja da se uzme još jedan dugoprugaš + neki manji avioni, koji bi zamenili ATR-ove.
I da, definitivno će istisnuti Boing iz flote.
 
Да, али су сви наручени авиони А320, а сада су мањи А319 у убедљивој већини, тако да се структура флоте мења. Да додам и да је, по мени, требало да наруче и један А321 ЛР - он би могао трипут недељно да лети за Њујорк, а осталих дана не би морао да се "суши", већ би могли да га користе на линијама за Цирих, Париз, Лондон, Москву...

Овако, мислим да ће лет за Њујорк убрзо да постане прошлост.
 
Ne zaboravi i najavu/želju da se pokrenu linije za Kanadu, Kinu i sl.
Po meni nepotrebno, trebalo je poraditi sa "Etihadom" da se za "istočne" destinacije uradi neki povoljni codeshare i to je to.
 
Нема од тога ништа.
А и то све би лакше могли са мањим авионом, тј са А321 ЛР уместо са А330.
 
Po meni, code share će u budućnosti igrati znatno veću ulogu. Ideja da sve kompanije, uključujući i srednje i male, treba da imaju letelice sposobne da na dnevnoj bazi lete na udaljene destinacije je malo prevaziđena.
A i "Er Srbiji" svakako više odgovara da feeduje "Etihad", nego da sama rizikuje.
 
Ne znam kako bi sa tim avionom dobacili do Njujorka, ako sam dobro video na granici je, domet mu je oko 7500 km.
 
Mislim da je knap, ali da može. Sa uskotrupcem bi im, doduše, riknuo kargo, ali linija u trenutnom obliku sigurno neće potrajati.
 
Hogan je pocetkom 2016 izjavio da drugi sirokotrupac nece biti ubacen u flotu naredne 2 do 3 godine. Ne uzimajte sve zdravo za gotovo sta izjavljuju Mali politicari...
 
Према сваком резону, и овај треба да буде избачен из флоте, јер не лети током четири дана у недељи већим делом године.
 
Mogli bi da naprave jos jednu liniju nek leti 2 puta nedeljno, bar nekako da ga ubace.
Imaju stvarno ok cene karata, nekad samo podivljaju. Recimo biznis klasa im je mnogo skupa, da je spuste na neku normalnu cenu sigruno bi imali vecu popunjenost.
 
Dva puta nedeljno je moguće leteti samo u letnjoj sezoni, zimi bi to bila katastrofa od punjenja. A u letnjoj sezoni ide JFK pet puta nedeljno tako da obrni-okreni nema druge long haul rute bez još jedne letelice. Zima je ta koja sreću kvari, potražnja za letovima u našem delu sveta je neverovatno sezonalna a to je zbog toga što je ogromna većina putovanja lične a ne poslovne prirode (što, opet, ukazuje na našu tužnu svakodnevicu).

Jedino što mogu da urade sa ovim jednim avionom je da uvedu par novih linija koje mogu da feed-uju JFK cele godine (pre svih Teheran, može i Priština malo da doprinese, možda čak i AtlasGlobal donese neke transferne putnike iz Turske) i da sledeće zime uz mnogo truda i dobrog marketinga napune 4 nedeljna leta a petog dana da odrade neki turistički čarter na daleke destinacije (što ove godine nisu mogli jer su agencije već sklopile ugovore sa drugim prevoznicima). Ne vidim drugu opciju da se A330 uposli pet dana nedeljno tokom zime.

A onda Iran na kraju balade popase zabranu putovanja za SAD i Teheran bude uveden ali više ne može da feed-uje JFK :violina: Takva je industrija, ništa ne možeš da predvidiš sa makar nekom sigurnošću.
 
I zaista ne razumem zasto ne potpisuju code share u Americi, koga god da odaberu, povecali bi bar za 30%.
 
Imam kompletne podatke za let do Njujorka, ne samo za ukupan broj putnika već i za transferne putnike. Podatke ne smem da iznosim u javnost pa ćete mi oprostiti, ali ako vas zanima reći ću vam da je tu liniju za Njujork koristila većinom etnika koja živi tamo. Osim neverovatne sezonalnosti, koja bi pre mogla da se nazove kampanjskim kretanjem (svi na jednu stranu, pa posle nekog vremene svi nazad) izražena je i velika disproporcija. Mislim da se nije desilo da u jednom periodu bila oba smera slično popunjena. Uvek je jedan smer mnogo jači od drugog. Izrazita popunjenost je bila oko Nove godine, a sve ostalo mimo letnjih meseci je bilo veoma, veoma slabo. Februar je na nivou statističke greške, nažalost. Apsolutni negativni rekord je ovaj let od juče sa 60 putnika, a dva dana pre toga je bilo 80 putnika iz Njujorka za Beograd.

Što se tiče strukture putnike mogu vam reći da su Srbi (i ovdašnji i američki) beznačajni. Nisam siguran da oni čine čak ni polovinu ukupnog broja putnika. Etnika koja je punila letove je albanska (u oba smera). Bilo je primera da po 100-tinak putnika iz ove grupe bude na jednom letu. Oni pune JU500 većinom iz Podgorice, manje iz Tirane i iz Skoplja. Podgorički aerodrom privlači osim Albanaca iz Crne Gore i Kosova i one iz Severne Albanije. Druga etnička grupa koja je bila pravo iznenađenje za mene su Ukrajinci. Dešavalo se da ih bude 40-50 po letu, ali uvek dosta. Linija za Kijev se pokazala kao odličan feeder za JFK. Grci su imali možda malo značajniji udeo, ali na njih zaboravite sad kad Emirates u saradnji sa Aegeanom krene direktno iz Atine. Rumuni, Bugari, Hrvati, Makedonci, Turci su bili apsolutno nebitni za liniju za Njujork. (Sofija je inače jedna od tri,četiri najlošije linije Air Serbije)

Smatram da je velika greška Air Serbije što liniju za Kijev nije čuvala i razvijala. Nije smela nikako da je ispusti. Trebalo je da odustanu od Hamburga, a da sačuvaju Kijev. Moram priznati da je meni Hamburg bio totalno razočarenje. Ja sam pre uvođenja ove linije bio siguran da će to biti zicer i baš sam navijao da je otvore. Ali ne znam zašto nije proradila. Takođe mislim da je za opstanak linije za JFK ključno uvođenje linije za Prištinu.

Sve stale dugolinijske rute su potpuno iracionalne i smešne iz Beograda. Mi nemamo tržište ni za šta. U Kini je npr. Šangaj najpopularniji trenutno, ali to je toliko malo da bi dva leta nedeljno bila samoubistvo. Interesantna je pojačana tražnja ka Seulu, ali je to više bila posledica hrvatskog turizma. Brojne grupe Korejaca bi dolazile u Zagreb, pa potom autobusom išle na exYu ture i onda se vraćale iz Beograda. Ako je tih par grupa toliko podiglo podatke za ovaj grad onda vam je jasno koliko su inače ti podaci smešni.

Druge kompanije ne uvode longhaul ako nemaju ozbiljan potencijal. Ja znam direktno za primer LOT-a. Oni su uveli Seul u trenutku kada je Južna Koreja imala 2 milijarde evra investicija u Poljskoj. Avioni su im puni privrednika iz dve zemlje, a kargo saobraćaj je onaj ko obezbeđuje profitabilnost čak i ako putnici omanu. Isto je i sa njihovom linijom za Tokio. Avioni su krcati, a load factor tokom cele godine ide preko 80%, a baš kad je slabo onda opet nije ispod 70%. Pri tom im je biznis klasa gotovo uvek skroz popunjena.
 
Hvala puno na podacima. Albanci su mi očekivani, ali ne i kao većinski korisnici ove linije. Ukrajinci me isto ne čude, pa ko još notrmalan leti preko okeana kompanijom koja nema ni IFE u avionima, ako UIA uopšte još leti i ima one 767. Nego da li su konekcije sa BEY i LCA imale neki feed za JFK?
 
Podatke nemam kao hardcopy pa ne mogu sad da provirim i vidim. Ali kako me sećanje služi te dve linije nisu ništa posebno bile značajne za JFK. Mislim da je tu i tamo uletala po koja grupa, ali i dalje nije bio neki bitan feed.
 
искрено, и нисам изненађен :) очекивао сам да Албанци чине добар део путника, а да Срби буду врло мали број. изненадили су ме Украјинци, ипак имају своју компанију која лети за Њујорк. вероватно ће сада појачати Кијев, с обзиром да имају слободан 319. а знаш ли ТЛВ?
 
Ja se bojim da oni od Kijeva više nemaju ništa. Linija nije ubačena u sistem preko leta. Ne znam da li je sad ovih dana bilo nekih promena, ali bojim se da su odustali od Kijeva. Ako se sećaš vesti od pre koji dan Alitalia će uvesti svakodnevne letove Kijev - Rim, a nedavno je LOT duplirao broj letova za Kijev otvaranjem linije za Žuljani pored Borispolja. Mislim da Air Serbia nema tu više šta da traži. Moja pretpostavka je da će sledeća linija koju će ukinuti biti Hamburg. Veoma su im loši i Milano i Moskva, ali tu zaista ne verujem da će biti ukidanja, pre će biti smanjenja frekvencije. Na toj liniji isto kao i na Istanbulu minimalan load faktor često bude i 30-tak posto. Ništa bolja nije ni Sofija. Ali tu je krivac zaista loš red letenja. U Sofiji suvereno vlada Lufthansa grupa, i ko bi se cimao Jatovim ATR-om u pola noći do Beograda kad može da bira desetak idealnih polazaka na letovima Austriana ili Lufthanse i da umesto preko Beograda leti preko Beča ili Nemačke.

E da, zaboravih Tel Aviv. Ta linija ima sav potencijal da im propadne u bliskoj budućnosti. Ovde treba uzeti u obzir da su izraelske kompanije napravile čudo u Beogradu. Spremam tekst za Aviaticu na tu temu, pa će biti uskoro više podataka. Mogu samo da kažem da sam impresioniran. A to sve značajno kvari posao Air Serbiji.
 
Vidim po fbu da nenormalno mnogo imaju progovora od strane putnika na koje ne odgovaraju i koje cesto brisu. Marketing im je shit, one akcije srecni petak, subota i nedelja nisu akcije, niti ono putujte u dvoje skuplje nego da kupite dve pojedinacne karte.
Bolje da naprave akciju, 10 karata stvarno da budu jeftinije nego ovako.
 
очито им предстоје велике кадровске промене. по овоме се види да не знају више шта раде
 
Vrh