Imam kompletne podatke za let do Njujorka, ne samo za ukupan broj putnika već i za transferne putnike. Podatke ne smem da iznosim u javnost pa ćete mi oprostiti, ali ako vas zanima reći ću vam da je tu liniju za Njujork koristila većinom etnika koja živi tamo. Osim neverovatne sezonalnosti, koja bi pre mogla da se nazove kampanjskim kretanjem (svi na jednu stranu, pa posle nekog vremene svi nazad) izražena je i velika disproporcija. Mislim da se nije desilo da u jednom periodu bila oba smera slično popunjena. Uvek je jedan smer mnogo jači od drugog. Izrazita popunjenost je bila oko Nove godine, a sve ostalo mimo letnjih meseci je bilo veoma, veoma slabo. Februar je na nivou statističke greške, nažalost. Apsolutni negativni rekord je ovaj let od juče sa 60 putnika, a dva dana pre toga je bilo 80 putnika iz Njujorka za Beograd.
Što se tiče strukture putnike mogu vam reći da su Srbi (i ovdašnji i američki) beznačajni. Nisam siguran da oni čine čak ni polovinu ukupnog broja putnika. Etnika koja je punila letove je albanska (u oba smera). Bilo je primera da po 100-tinak putnika iz ove grupe bude na jednom letu. Oni pune JU500 većinom iz Podgorice, manje iz Tirane i iz Skoplja. Podgorički aerodrom privlači osim Albanaca iz Crne Gore i Kosova i one iz Severne Albanije. Druga etnička grupa koja je bila pravo iznenađenje za mene su Ukrajinci. Dešavalo se da ih bude 40-50 po letu, ali uvek dosta. Linija za Kijev se pokazala kao odličan feeder za JFK. Grci su imali možda malo značajniji udeo, ali na njih zaboravite sad kad Emirates u saradnji sa Aegeanom krene direktno iz Atine. Rumuni, Bugari, Hrvati, Makedonci, Turci su bili apsolutno nebitni za liniju za Njujork. (Sofija je inače jedna od tri,četiri najlošije linije Air Serbije)
Smatram da je velika greška Air Serbije što liniju za Kijev nije čuvala i razvijala. Nije smela nikako da je ispusti. Trebalo je da odustanu od Hamburga, a da sačuvaju Kijev. Moram priznati da je meni Hamburg bio totalno razočarenje. Ja sam pre uvođenja ove linije bio siguran da će to biti zicer i baš sam navijao da je otvore. Ali ne znam zašto nije proradila. Takođe mislim da je za opstanak linije za JFK ključno uvođenje linije za Prištinu.
Sve stale dugolinijske rute su potpuno iracionalne i smešne iz Beograda. Mi nemamo tržište ni za šta. U Kini je npr. Šangaj najpopularniji trenutno, ali to je toliko malo da bi dva leta nedeljno bila samoubistvo. Interesantna je pojačana tražnja ka Seulu, ali je to više bila posledica hrvatskog turizma. Brojne grupe Korejaca bi dolazile u Zagreb, pa potom autobusom išle na exYu ture i onda se vraćale iz Beograda. Ako je tih par grupa toliko podiglo podatke za ovaj grad onda vam je jasno koliko su inače ti podaci smešni.
Druge kompanije ne uvode longhaul ako nemaju ozbiljan potencijal. Ja znam direktno za primer LOT-a. Oni su uveli Seul u trenutku kada je Južna Koreja imala 2 milijarde evra investicija u Poljskoj. Avioni su im puni privrednika iz dve zemlje, a kargo saobraćaj je onaj ko obezbeđuje profitabilnost čak i ako putnici omanu. Isto je i sa njihovom linijom za Tokio. Avioni su krcati, a load factor tokom cele godine ide preko 80%, a baš kad je slabo onda opet nije ispod 70%. Pri tom im je biznis klasa gotovo uvek skroz popunjena.