Šta je novo?

Безбедност у саобраћају

Pretpostavljam da ovde ima aktivista koji nadležnim službama prijavljuju određene bezbednosne rizike u saobraćaju, mada čisto sumnjam da će na ovo reagovati, a mislim da je preopasno!

Ugao Bulevara i Batutove. Kada se kao pešak čeka semafor sa desne strane Bulevara kad se ide ka Cvetku, možemo videti da se sa skroz druge strane upalilo zeleno svetlo! Međutim, postoji mali semafor kod šina koji se ne vidi i na njemu je i dalje crveno svetlo samo za ovu bližu polovinu bar još 5 sekundi (uhvatio sam dobar momenat, automobil nije u prekršaju). Kako tu zna da se skupi i 10-ak ljudi da čeka, gotovo sigurna verovatnoća je da će bar 1 ili više njih biti baš u ovom uglu.

Davno mi se desilo da sam prelazio samo 10 m dalje prema Cvetku na semaforu preko puta jednosmerne ulice, ista situacija, ja krenuo i auto prolete pored mene. Nekako zaboraviš, a onda mi se pre neki dan desila situacija da sam ja bio u autu. Srećom pa sam skretao desno tu, pa sam išao baš sporo (inače bih usporio zbog gužve i pešačkog da sam išao pravo, ali ne toliko), devojka izlete kao furija na pešački i ukopala se jer je videla da ne stajem. Zaustavio sam se na 2m od nje. Ne zna se ko je više bio istraumiran. Uveren sam da bi je udario neko da je išao 50 km/h npr.

BatutovaBulevar.jpg
 
Vrlo opasno!
Taj ko je postavio te semafore tako pogibeljno treba da fasuje jedan u glavu da se dozove pameti.
Na pesackom prelazu paralelno (koji svakodnevno koristim),semafor na ostrvu nije zaklonjen kao taj ali je nekako skrajnut pa nije u vidnom polju,sirene i pretrcavanje su redovna pojava.
 
Vrlo opasno!
Taj ko je postavio te semafore tako pogibeljno treba da fasuje jedan u glavu da se dozove pameti.
Na pesackom prelazu paralelno (koji svakodnevno koristim),semafor na ostrvu nije zaklonjen kao taj ali je nekako skrajnut pa nije u vidnom polju,sirene i pretrcavanje su redovna pojava.

Da, taj bliže Cvetku 15 m nije zaklonjen toliko. Ipak mi se desilo da sam krenuo na crveno pre par meseci, video sam kako se pali zeleno skroz preko. Ovaj niži je kriminal, treba prijaviti negde!
 
Snimak na 0:46 kod mostara, ovde je i realno da propustite ovog što on hoće tu da skrene. Njegova isprekidana se završila i on realno ima pravo da odma skrene, a ovi koji odozgo dolaze imaju trougao.
Nesto ne valja na toj raskrsnici, prvi put vidim tako nesto. Nije mi jasna svrha tog trougla.
 
Nije to raskrsnica već nesrećno skretanje u zoni ukrštanja saobraćaja koji dolazi iz centra (kneza Miloša) i autoputa/sajma ka Topčiderskoj zvezdi.

Evo još jednog video snimka sa raznim iznenađenjima:
 
Не знам по који пут овај у оваквој ситуацији, сада возио са чешком дозволом и то у јапанкама
 
Не знам по који пут овај у оваквој ситуацији, сада возио са чешком дозволом и то у јапанкама
sve je ok, ne brini
...do sledećeg slučaja.
 
Vidi se da je druga strana bila pod radovima nov jos ne iscrtan
 
Juče sam na putu za Crnu Goru sticajem okolnosti morao da idem putem od Pakovrača do Zlatibora. Sam put je odličnog kvaliteta sa dosta ravnica i blagim krivinama gde ima samo nekoliko oštrih krivina u Ovčarskoj Klisuri. Međutim ima dosta saobraćaja, u pravcu Beograda su bile nepregledne kolone vozila koje su išle, što noću može da zaslepljuje vozače. Takođe ima dosta rizičnih preticanja. Tako da iako je put odličnog kvaliteta, zbog drugih vozača je postao izuzetno opasan i rizičan a sada ću vam dati jedan primer zašto iz prve ruke.

Sinoć oko 20 : 30, kada sam išao od Užica ka Zlatiboru, na mostu preko Šusice sam imao izuzetno rizičnu situaciju. Hitna pomoć pod rotacijom je išla iz pravca Zlatibora i preticala vozila na mostu preko pune linije, u krivini u desno i išla pravo ka mom autu. Srećom tu pre mosta iz pravca Užica ima autobusko stajalište sa desne strane, i sa obzirom da sam uočio hitnu pomoć sa rotacijom na vreme, krenuo sam naglo da kočim i sklonio se desno na proširenje za autobusko stajalište. Da nisam na vreme uočio hitnu pomoć da pretiče vozila ili da nije bilo proširenje baš tu sa desne strane, bio bi direktan sudar sa fatalnim ishodima gde bi jedna cela porodica izgubila život.

Iz tog razloga napominjem da se mora biti izuzetno skoncentrisan i pažljiv jer nikad ne znate šta vas može zadesiti na tom delu puta jer vozači mnogo rizikuju i kockaju se sa životima zbog nekolika minuta. Takođe se mora ostati izuzetno smiren i pribran u kritičnim situacijama kako bi mogli da odreagujete ispravno kolko je to moguće.

Zbog tih stvari mislim da bi bila jako dobra stvar da dok se ne završi auto put sve do Mačkata uvedu čunjevi između Pakovrača i skretanja za Višegrad kod Mačkata i to celom dužinom tamo gde ima puna linija kao što već ima u Bugarskoj kroz Kanjon Struma kako ne bi bilo moguće da se pretiče. Na taj način verujem da bi se maksimalno spasili ljudski životi i eliminisale gotovo sve direktne saobraćajne nesreće sa fatalnim ishodima. Ne verujem da bi to produžilo vreme putovanja više od 5-10 minuta ali bi drastično povećalo bezbednost saobraćaja i spasilo živote ljudi.

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Današnji tragičan udes na Milošu sa vozilom koje je opet išlo u kontra smeru treba pod hitno da pokrene donošenje mera.

Za početak zatvaranje svih medju prolaza na petljama i rampama a zatimi detektori kretanja vozila u kontra smeru povezanih sa portalima i kamerama sa policijom.

Moje neko zapažanje je da krivudanje autoputa značajno smanjuje mogućnost da se vozilo u kontra smeru primeti ali to je nova doktrina i pojava kretanja nije redovna pojava ali je izuzetno opasna.

Prva slika je neposredno pred sudar.

Screenshot_2023-09-03-20-22-20-618_com.instagram.android-edit.jpg
Screenshot_2023-09-03-20-22-39-659_com.instagram.android-edit.jpg
IMG_20230903_202332.jpg
 
А како решити ово:
Полиција може врло брзо да реши претицања и небезбедну вожњу патролама у неупадљивим необележеним возилима. Довољно је само да имају камере које би због страних возача биле умрежене са граничним прелазима. Возе се и снимају. Сваким изласком на овај пут сведочио сам бар 2-3претицања преко пуне, некад и узастопно, што је насилничка вожња. Таква патрола би дневно од казни могла да покрије све своје месечне трошкове.
Тачкастим контролама, посебно са радарима на типичним местима, не решавају ништа. Пресретачи су скупи, али и упадљиви и нема их често овуда.
 
Бели је изгледа из средње изашао у претицајну право пред овог дилеју. Нису имали никакве шансе.
Рекао бих да је пунто наскакањемнна ограду задњим делом, или пробио резервоар или исекао цеви од горива, а варнице од клизања по њој су учиниле остало.
Ужас!
Поподне је у Злакуси био тежак удес, вишесатни застој, а чим је кренуло, нервоза је учинила своје и догодио се нови, срећом са много мањим последицама.
Све мора да стане, овај пут мора да се направи што пре, мора да се ради на подизању нивоа саобраћајне културе. Паковраће - Мачкат мора да постане приоритет приоритета!
Изгибосмо! Надам се да је данашња гужва била последња овосезонска.
 
Vrh