Šta je novo?

Безбедност у саобраћају


Krenuli na svadbu, omašili ulaz, tog dana pili pivo, sve jasno kao dan...
Nisu u vinklu što bi rekli
 
Ау бу****... Замислите на шта је на крају та свадба испала.
 
Evo i prvih pomaka

Screenshot_2023-09-06-14-07-43-536_com.facebook.katana-edit.jpg
 
Deluje kao fotošop. Svakako ih to neće zaustaviti ako su ludi. Ne verujem da iko može da ne primeti da je ušao u pogrešan smer, pogotovo kad vidi kako se kreću ostala vozila.
 
Jel ima neko da se bavi ovim bilbordima koji sijaju kao stadioni?
Jel ima neka propisana jačina svetla koji smeju da emituju ili nešto?

Pre neko veče vraćam se taksijem i kod Ada Malla kod pasarele u smeru Obrenovca postavili neki bilbord sa nekim žutim svetlom koje toliko jako svetli da smo bukvalno i taksista i ja mahinalno podigli ruke da zaštitimo oči koliko nas je zaslepilo svetlo.

Kaže taksista sva sreća da je prazna traka bila inače bi naje*******ali
 
Nego, da se vratimo vestima iz Veselog Srbistana... :)

T65k9kpTURBXy9hYTI1NzI2MDdlNzkzODAyNDNiMmMwNzE2NDE1NDRlMS5wbmeRkwLNBLAA3gABoTAF

Pancevac id***.jpg


 
 
Imaju ljudi para, Opština im cveta jbg.
Realno, mogli bi celom Beogradu da poklone.🤪
 
Tolerancija ne postoji u Srbiji, ali u praksi su po sudovima padale kazne za mala prekoračenja, pogotovo ako su utvrđena radarom, jer tu ima raznih fora, tipa da nije baždaren i sl.
Ali ako može nedvosmisleno da se utvrdi da si se kretao preko 130 km/h ide kazna.
Pa nije baš tako. Ja apsolutno svaki put na autoputu vozim iznad ograničenja (nekad manje, nekad više) osim kada je velika gužva, a i tada volim da potopim gas kad god mi se ukaže prilika.

Međutim kazne za prosečnu nekad dobijem, nekad ne, tako da po nekom ličnom osećaju zaključujem da oni šac metodom uzmu, recimo top 10% vozača sa najvećim prekoračenjima tog dana i njima šalju kazne.

Ima i jedna fora da je otkrijem, a to je, pošto sadašnji sistem radi merenje po sektorima, a ne između naplatnih rampi, što praktično znači da na prvoj deonici na koju izađete nećete biti u problemu jer nema ulaznog merenja (ulazni portal je pre uključenja na autoput).

Npr. ako se na autoput uključite u Velikoj Plani, prvo sektorsko merenje imate tek na sledećem izlazu. To sam testirao mnogo puta, jer tu potopim gas i vozim koliko god uslovi puta dozvoljavaju, pa kada prođem prvi portal usporim na 160 i tako peglam dokle god uslovi puta (mislim na potencijalnu gužvu) dozvoljavaju.
Stvar se razlikuje od države do države. Npr. kroz Hrvatsku vozim po tempomatu 143km/h i nikad nikakvih problema, jer je 10%, ali kad proglase ograničenje preko aktivne signalizacije apsolutno nema tolerancije.
Ja kroz Hrvatsku retko kada vozim ispod 160-170. Nekad me uhvate nekad ne.

Inače u Srbiji se vozi ubedljivo najsporije na autoputevima, i to ne od kada je sistem za prosečnu uvedem već oduvek.

U Mađarskoj, Sloveniji, Italiji, Hrvatskoj se vozi znatno brže u proseku nego kod nas, jer su vozači bolji i iskusniji.

A ove naše jade kad vidim na autoputu da voze u levoj traci 100 na sat bez da im padne na pamet da pogledaju retrovizor, oduzeo bi im dozvolu.
 
Tolerancija zvanično ne postoji. Ali je objašnjeno u emisiji SAT zbog čega zapravo tolerancija postoji. Kada ti brzinomer pokazuje da se krećeš brzinom 130 km/h, ti se realno krećeš oko 120 km/h jer brzinomer pokazje oko 10% manje od realne brzine. Ta činjenica uz faktor da je praktično nije svuda moguće voziti 130 km/h dovodi do te "tolerancije"
Nije baš na svim vozilima tolika razlika brzinomera i stvarne brzine.
Negde su brzinomeri poprilično precizni i odstupaju samo 2-3% zavisno od stanja guma (pritisak i istrošenost) i da li je dimenzija originalna ili alternativna.
Meni se na letnjim gumama na brzinomeru javlja razlika od +2% jer su pri kraju. Dok su bile nove, skoro se poklapala.
Najlakše je proveriti brzinomer pomoću navigacije ili neke gps aplikacije za brzinomer.
 
Vrh