Šta je novo?

Безбедност у саобраћају

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DnL3Js35pf0[/youtube]
 
Evo do čega dovodi nepažnja pešaka i bahatost vozača (prvi snimak iz Rusije, a drugi iz Moldavije) :D


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iEfibYOfVNE[/youtube]


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-4GmZAqvAFY[/youtube]
 
Na kraju i komentar

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dAwpZIKaFtM[/youtube]
 
Jedan grafikon o stradanju pešaka u SAD-u. Neko je primetio pad do momenta pojave pametnih telefona, posle toga samo rast.

 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jTR2kqoKQ_c[/youtube]
 
Ovaj BMW baš nemilosrdan , sve živo gazi

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZMFbMV5QNzk[/youtube]

koliko telefoni ometaju

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mFbCij5wPv0[/youtube]
 
Legenda kaže žene bolji i pažljiviji vozači

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dMV4X7SqGrY[/youtube]
 
Kad krene....

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ycqaKCOijA8[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pALdIw1s-ww[/youtube]
 
Што се тиче овог тенка од Аудија, било је објашњење зашто се преполовио на пола. Из једноставног разлога што је састављен из два Аудија, која су претходно слупана у различитим саобраћајним несрећама. Узети су неоштећени делови предњег и задњег дела и састављени.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QS6ywFGcLSk[/youtube]
 
Da li je neko radio test airbag-ova ugrađenih u starija vozila (10+ godina) koja se uglavnom voze kod nas, nisam uspeo da nađem neki tekst ili snimak.
 
Otvaraju se u sudarima, treba obratiti pažnju u crnoj hronici.
Ne postoji test osim opaljivanje.
Punjenje traje duže od 10 godina samo što su se proizvođači za svaki slučaj ogradili i dali optimalnu granicu.
Inače pominje se test iz davne 1992. kada su testirali jedan od prvih automobila opremljenih vazdušnim jastucima, bila je Chevrolet Impala iz 1973. godine dakle tada već stara skoro 20 godina i jastuci su usprešno odradili svoj posao.
Trenutno su moderniji prekidači (mada i dalje prosti inercioni), elektronika, upaljači bolje zadihtovani kao i punjenja.

At the time, GM's first-generation airbags were the most sophisticated electromechanical system engineered for a car, according to Brian O'Neill, former head of the Insurance Institute for Highway Safety, which conducts crash tests.

The airbags on those 1973 Impalas proved durable, too.

Years later, the insurance institute located two of the cars that had driver and passenger airbags and tested them. O'Neill, in a Feb. 7, 1993, letter to The New York Times, described what happened.

In one test, a 1973 Impala, which had more than 100,000 miles on it and had been stored in a shed for years, had to be towed to the test track. It needed a new battery. When the car was crashed into a barrier at 30 mph, both airbags deployed perfectly.

In a later test, conducted at the institute's new vehicle research center on Dec. 15, 1992, an Impala built in 1972 was crashed head-on into a barrier at 25 mph.

The car also had more than 100,000 miles on it. It was found in a junkyard and needed only to be washed and cleaned, O'Neill told Automotive News. Neither the clock nor the radio worked, but the airbags worked perfectly.

"General Motors has a long history of being on-again, off-again when it comes to air bags," O'Neill wrote in the letter to the Times.

"It pioneered the bags in production cars during the 1970's. But it then fought them for the next 20 years. What's important to remember at this point is that the air bags G.M. put into those early cars worked fine -- and so do the bags in the cars of today."


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XT1Sl4m3Qe4[/youtube]
 
Rade na Fiesti staroj 20 godina.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iCtHkwB0zWg[/youtube]


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mWSlwhYyOhI[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=guBRmbldWpk[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o_Scq1c8__Y[/youtube]
 
Održan prvi u nizu okruglih stolova posvećen bezbednosti saobraćaja u Beogradu

Prvi u nizu okruglih stolova povodom izrade Strategije bezbednosti saobraćaja grada Beograda sa akcionim planovima za period 2021–2025. godine, održan je danas na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu.

U cilju pripreme što kvalitetnijeg dokumenta i uspešne realizacije, planirana je serija okruglih stolova – radionica, u organizaciji Saobraćajnog fakulteta, na kojima će se obrađivati najbitnije teme. Na ovaj način trebalo bi da se unapredi svest najvažnijih subjekata o obimu problema bezbednosti saobraćaja i mogućnostima smanjivanja stradanja u saobraćaju. Cilj je takođe da se usaglase najvažniji stavovi, a posebno oni koji se odnose na sprovođenje mera i aktivnosti koje utiču na najvažnije sadržaje Strategije bezbednosti saobraćaja grada Beograda, odnosno akcionih planova za period 2021–2025. godine.

Okrugli stolovi će se održavati četvrtkom na Saobraćajnom fakultetu, a planirano je da budu obrađene teme kao što su bezbednost pešaka, bezbednost motociklista, ponašanje učesnika u saobraćaju, kao i upravljanje bezbednošću saobraćaja u Beogradu.

Ovom okruglom stolu prisustvovali su predstavnici Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Agencije za bezbednost saobraćaja, opština Obrenovac, Grocka, Lazarevac, Vračar, Savski venac i Čukarica, Gradskog zavoda za javno zdravlje, Saobraćajne policije i Komunalne milicije, Saobraćajno-tehničke škole „Zemun”, Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, Sekretarijata za saobraćaj i „Puteva Beograda”.

izvor: beograd.rs
 
Crne tačke Beograda – opšta i manje poznata mesta saobraćajnih nezgoda

Beograd je, već godinama, svakim danom sve „tesniji” za svoje žitelje, a naročito njihove automobile.

I dok radnim danima centralne gradske zone doslovno vrve od vozila, dok se na parking mesto ponekad čeka i po pola sata i dok je zbog svega toga nivo buke i zagađenja vazduha u gradu vrlo kritičan, vikendom i praznicima saobraćajna slika grada je sasvim drugačija. Grad je tada prohodan, ali je zato izvan centralnih gradskih zona, u perifernim naseljima i po trotoarima koncentracija parkiranih automobila po jedinici parkirne površine gotovo nestvarna.

Istina je da Beograd ne poseduje saobraćajnu infrastrukturu koja bi ispratila rast njegove populacije i dalju urbanizaciju, ali je broj registrovanih automobila na teritoriji grada podatak na kome bi našoj prestonici „pozavideli” i mnogo veći gradovi. Naime, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku u Beogradu je u 2019. godini registrovano blizu 570 000 putničkih vozila.

U uslovima nedovoljno dobre povezanosti grada linijama javnog saobraćaja, ali (ruku na srce) i u nedostatku ekološke svesti samih građana koji se teže odriču komfora svog vozila, broj automobila na ulicama Beograda kreće se na granici kritičnog.

Kada se tome pridodaju i nepovoljni meteorološki uslovi koji umnogome komplikuju funkcionisanje grada, jasno je zašto su saobraćajni kolapsi gotovo svakodnevna pojava u Beogradu.

Jedna od posledica ovakvih zagušenja, ali svakako ne i njihov jedini uzrok, su mnogobrojne saobraćajne nezgode kojih je, prema otvorenim podacima za teritoriju Grada Beograda, samo od početka godine bilo blizu 8 hiljada.

„Čukanje” sa materijalnom štetom

Istina, najveći procenat ovakvih akcidenata svodi se na takozvano „čukanje” sa posledicama u vidu materijalne štete. U periodu od početka 2020. do septembra ove godine, u Beogradu je bilo čak 5 654 ovakvih situacija.

Iskusan vozač mogao bi odmah pretpostaviti da su dve najkritičnije lokacije u Beogradu - kružni tokovi na Autokomandi i Slaviji. Međutim, pored ove dve raskrsnice kao crne tačke izdvajaju se i:

  • ugao ulica Vojislava Ilića i Ustaničke
  • ugao Cvijićeve i Bulevara despota Stefana,
  • raskrsnica ispred Terazijskog tunela
  • rakrsnica kod šoping centra Ušće
  • kružni tok kod opštine Novi Beograd
  • kružni tok kod Bogoslovije
  • raskrsnica kod Lidla na Čukarici

Interesantno je da se najveći broj ovakvih nezgoda događao u popodnevnom „špicu” između 15 i 18 časova, što indicira da bi, osim zagušenja, uzrok mogao biti eventualni pad koncentracije vozača nakon napornog radnog dana, te nestrpljenje da se što pre stigne na odredište.

Prikaz lokacija sa najvećom gustinom saobraćajnih nezgoda sa materijalnom štetom (Autor mape: Aleksandar Tomić)



Saobraćajne nezgode sa povređenim licima

U istom periodu, broj saobraćajnih nezgoda sa posledicama koje (osim materijalne štete), podrazumevaju i povređene putnike iznosio je 1664.

Uzroci ovakvih nezgoda u najvećem broju slučajeva bili su neprilagođena brzina odnosno nepoštovanje saobraćajnih pravila od strane samih vozača.

Interesantno je da se u ovom kontekstu kao „najcrnja” tačka izdvaja Mostarska petlja, dok za njom blago zaostaju raskrsnica Nemanjine i Kneza Miloša, Autokomanda, raskrsnica Ruzveltove i Bulevara kralja Aleksandra, Radnička ulica i ponovo ugao Vojislava Ilića i Ustaničke.

Kao i u prethodnom slučaju, najveći broj ovakvih nezgoda događao se tokom popodnevnih gužvi, u periodu od 15 do 18 časova.

Prikaz lokacija sa najvećom gustinom saobraćajnih nezgoda sa povređenima (Autor mape: Aleksandar Tomić)



Saobraćajne nezgode sa ljudskim žrtvama

Nažalost, u navedenom periodu dogodile su se i 24 saobraćajne nezgode sa smrtnim ishodom, a na kojim lokacijama je dolazilo do istih može se jasno videti na mapi ispod teksta.

Za razliku od prva dva slučaja, ovakve saobraćajne nesreće događale su se pretežno u noćnim satima između 22 časa uveče i 6 sati ujutro, kada su saobraćajnice znatno rasterećenije nego u prethodnim situacijama.

Ovaj podatak kao uzrok može istaći umor vozača, ali sasvim sigurno i njihovo nesavesno ponašanje - neprilagođenu brzinu, nepoštovanje prava prvenstva i vožnju pod uticajem alkohola.

Prikaz lokacija sa najvećom gustinom saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom (Autor mape: Aleksandar Tomić)



Imajući u vidu sve navedeno, preostaje samo snažan apel vozačima da u svako doba dana svoju vožnju prilagode aktuelnim gradskim uslovima, da se po potrebi „naoružaju” strpljenjem i poštuju saobraćajne propise, kao i ostale učesnike u saobraćaju.

izvor: Plan plus
 
Zanimljivo rešenje za T raskrsnice (negde u Španiji)

raskrsnica-u-spaniji.jpg
 
Vrh