Šta je novo?

Železnice - putnički saobraćaj

Ja evo ni jednom nisam uhvatio taj famozni dzabni bus
 
@direktor Ако воз не касни, креће после десетак минута. Једино ако ти увек наиђу 3, 9, 60, 61, 62 или 63 пре бесплатног аутобуса па га ни не чекаш.
 
Аутобус Петроварадин - Нови Сад не чека путнике ако воз касни јер у 2025. години не постоје телефони и друга средства комуникације. Вози празан до центра Новог Сада јер имамо пара на бацање. Онда сви ти путници нагрну на редовне линије и направе хаос на 3 и 9.
Video sam ga danas i nisam mogao da verujem da odlazi prazan. E sad, druga je stvar što zasta non-stop prolaze busevi do centra.
 
Najava sa razglasa da voz ne staje u stanici
20250411_150032.jpg

20250411_150036.jpg

Jednom su promašili po kom koloseku ce proci

20250411_150333.jpg

Pa je protrčao i soko
20250411_150717.jpg

20250411_151134.jpg

20250411_150718.jpg

Oba smera
 
Inače, čisto da bude zabeleženo i da su danas išli specijalni vozovi iz Niša za Beograd.


Danas, na obeležavanju godišnjice raketiranje voza u Grdelici '99, koliko sam video, niko od viših predstavnika Srbijavoza nije prisustvovao, imali su važnija posla ispred Skupštine.
 
Ако узмемо да је возач камиона у реду, без тежих последица по своје здравље, какве су казне којима подлежу возачи за изазивање саобраћајне несреће у коју је умешан воз?
 
Ако узмемо да је возач камиона у реду, без тежих последица по своје здравље, какве су казне којима подлежу возачи за изазивање саобраћајне несреће у коју је умешан воз?
To sam se i ja jednom ovde pitao. Ko finansira ovu štetu na vozu koja je veća od vrednosti novog kamiona?
Zagrebu se dva auta na semaforu pa se piše EU obrazac radi nadoknade.

Da li postoji info da je železnica ikad pokrenula neki proces?
 
Ovo deluje kao da može da se sredi. Ne vidi se da je nešto vitalno stradalo.

E sad, bojim se da svejedno neće biti sređena jer bi trebalo da neko to pritiska konstantno. A moralo bi da se sredi jer mi nemamo dizel vozove za bacanje, verovatno je to sređivanje jeftinije od nove garniture i ko zna kada će se ukazati prilika za nabavku te nove garniture. Možda tek za 20 godina. Srbija je trajno oštećena za jedan voz i to tako treba gledati i prilikom suđenja i prilikom razmatranja ulaganja u ovu garnituru. Ohrabruje što je broj ispravnih 711 dosta povećan prema onom pregledu što nam je dao Jelancha, možda se neko zainteresovao.
 
Ако узмемо да је возач камиона у реду, без тежих последица по своје здравље, какве су казне којима подлежу возачи за изазивање саобраћајне несреће у коју је умешан воз?
Kazna je ista kao i za saobraćajnu nezgodu iz nehata, droge, alkohol, dodatna kazna. Ako ima smrtnih slučajeva, sud dodaje još jednu kaznu. Štetu (servis) plaća osiguravajuće društvo ako je voz osiguran. Ako ne, SV može samo sudskim putem da povrati novac od vlasnika kamiona. Vozač ne plaća štetu jer je šteta daleko veća od imovine vozača, osim ako ga SV privatno tuži.
 


Šta pokriva vaša polisa osiguranja od auto-odgovornosti?​


Vašu odgovornost kao vlasnika, odnosno korisnika, kada upotrebom motornog vozila pričinite štetu trećim licima, u šta spadaju smrt, telesne povrede, narušavanje zdravlja, uništenje ili oštećenje stvari.
Polisa osiguranja od auto-odgovornosti ne pokriva štetu nastalu na vašem vozilu. Za štete na vašem vozilu potrebna vam je polisa kasko osiguranja.
 
Ако узмемо да је возач камиона у реду, без тежих последица по своје здравље, какве су казне којима подлежу возачи за изазивање саобраћајне несреће у коју је умешан воз?
Kaznom 20 do 40 hiljada dinara ili 3 meseca zatvora, 3 meseca zabrane upravljanja motornim vozilom i par poena po ZOBSP.
6 meseci do 5 godina zatvora po Krivičnom.
To sam se i ja jednom ovde pitao. Ko finansira ovu štetu na vozu koja je veća od vrednosti novog kamiona?
Osiguravajuće društvo kamiona. Ostatak štete verovatno kroz osiguranje od profesionalne odgovornosti vlasnika vozila.
 
A mogli bi u aplikaciji da ažuriraju red vožnje , prikazuje kao da rade normalno a zapravo ne saobraćaju vozovi..na dane praznika.
Ne znam čemu im služi podrška , bukvalno minut posla.
 
Хајде мало позитиве. Сада, рецимо, ослободимо се антиписмене власти, обнавља се каква-таква технократија, и прецизно дефинише минимални обавезни јавни превоз. Поред успостављања по бар 2 пара регионалних возова на свакој прузи у иоле прихватљивом техничком стању усмерених на неку главну смену у бар једном окружном центру, потребно је успоставити и минималну мрежу интеррегионалних и међународних линија:

1) Правац Београд - Нови Сад - Суботица Будимпешта: Ту се може успоставити много полазака по комерцијалним критеријумима.

2) Правац Сомбор - Оџаци - Нови Сад - Београд - Мала Крсна - Лапово - Крагујевац: Пар јутарњих и пар вечерњих полазака, серија 711 са уградњом аутостоп уређаја и модификацијом за 120км/ч (ако сам добро разумео, ограничено на 100км/ч због аутостоп). Наравно, доводи се у ред релативно свеже обновљена Раковица-Мала Крсна- Велика Плана.

3) Правац Београд - Шид - Загреб - Љубљана:
- Ноћни воз Београд - Загреб - Љубљана (Филах, Венеција)
- Дневни воз Београд - Загреб - Љубљана (Филах).
Уклопити у постојеће возове Загреб-Винковци. Локомотива + вагони.

4) Правац Београд - Панчево - Зрењанин - Кикинда: Два пара возова усклађених са сменама ђака у Зрењанину. Серија 711.

5) Правац Зворник - Лозница - Шабац - Нови Београд - Вуков Споменик - Панчево - Вршац: два пара возова серије 711. Договор са железницама у Румунији и Босни и Херцеговини око преседачких веза у пограничним местима.

6) Правац Београд - Бар:
- Преко целе године дневни воз Суботица - Нови Сад - Београд - Ваљево - Ужице - Пријепоље - Бар,
- Ноћни воз Београд бар
- Сезонски ноћни Суботица - Бар.
Све класичне композиције.

7) Правац Београд - Ваљево - Чачак - Краљево - Рашка - Северна Косовска Митровица: Обавезан један пар дневних возова, и то:
Из Београда у 6:30, у Косовску Митровицу у 13:30.
Из Косовске Митровице у 15:30, у Београд у 22:30.
Дизелмоторни воз серије 711. Такав ред вожње омогућава (по договору са Албанцима) преседање у Звечану. Та врста везе би Албанцима била бае нека веза са светом, а спас за Србе који живе јужно од Северне Косовске Митровице. Сви они који су против овог воза нека баце први камен на десетине аутобуса из Београда албанских превозника који полазе са аутобуских станица у формално неокупираном делу Србије.

8) Правац Београд - Пожаревац - Бор - Зајечар - Књажевац - Ниш:
Један пар возова на тој линији, и то такав да око 12-13 полази из Београда за Ниш преко Источне Србије, и око 12-13 полази из Ниша за Београд преко Источне Србије. Воз серије 711. Од Београда до Пожаревца убрзан.

9) Правац Београд - Јагодина - Ниш - Пирот Софија:
Јутарњи воз из Београда и Јутарњи воз из Софије, категорија брзи и класичне композиције.

10) Правац Београд - Јагодина - Ниш - Лесковац - Врање - Скопље:
Поласци и из Београда и из Скопља око 13:00. Брзи међународни, класична композиција, локомотива + вагони. И воз за Софију и воз за Скопље иду пругом преко Мале Крсне која је прошла капитални ремонт.

Ту наравно може да се направи и нешто типа Пожаревац-Суботица и још по нешто, али ово је тек неки минимум који се може направити за 2-3 године озбиљног рада. Многе пруге ту имају сада већ нове или не-тако-лоше половне шине, прагове, контактну мрежу. Постоји огроман кадровски недостатак, који се може надокнадити тек масовним запошљавањем приправника. Чак и онај народ са митинга у Београду 12.04.2025. да сам нека паметна власт, ангажовао би их као полуквалификовану радну снагу на железници: опходари, пружни радници, обезбеђење станичних објеката и проблематичних путно-пружних прелаза, хигијенски радници.
 
https://www.akta.ba/investicije/pro...eljeznicke-linije-zenica-lasva-nemila-u-planu
ideja o uspostavljanju mjesnih putničkih željezničkih linija koje bi povezale mjesne zajednice Lašvu i Nemilu sa gradom i spremni smo sufinansirati karte za određene kategorije stanovništva kako bi olakšali našim građanima. Osim toga, uspostavljanjem željezničkih linija za prevoz putnika sigurno bi rasteretili i saobraćajne gužve - gradonačelnik Zenice

Dobra inicijativa. Za mene neočekivana u exYu državama, pogotovu što je Zenica, Pre sam ovo očekivao u Sarajevu, Ljubljani, Skoplju il nekom većem administrativnom centu (Zagreb mislim da ima?).

Ovo dodje kao neka vrsta BG-voza, tj prigradska železnica.
Pored vozova koji povezuju delove države, trebalo bi i nama ovakav sistem prigradskih zeleznica koja gravitiraju oko jednog ili da povezuju 2 - 3 grada.
Za to bi mogle da se kupe neke manje garniture sa mogućnošću spajanja kao što su bili šinobusi tj kapaciteta istog ili malo većeg od autobusa, i sa kratkom rutom napred-nazad mogao bi više puta dnevno da saobraća i odgovori potrebama građanima (škola. posao, lekar, izlazak...). Tako bi pored cene ovaj vid bio porpilično privukao putnikei bio isplativ železnici.
Naravno preduslov je dobra analiza gde ima dosta stanovnika uz prugu koja gravitira nekom gradu (npr potez čačak-kraljevo-kruševac/kragujevac).
A pogotovu politička volja...
 
I tako izašao novi datum najave za prugu Subotica - Beograd, 7. jul. Trenutno je to najava i sa Mađarske strane za prugu Budimpešta - Kelebia ( - Subotica).

Na Mađarskoj strani deluje da pruga neće imati gotov ECTS i slično, i da će brzine biti ograničene na 100km/h. Dosta su ubrzali radove i očekuju završetak do 6. jula u 17h.

Negde sam čitao da se za 7. jul planiralo i da dođu neki predstavnici iz Kine pa potencijalno i Xi Jinping u Budimpeštu, ali da zbog nadstrešnice u Novom Sadu verovatno ništa od tog dolaska, a delom i zbog samih kašnjenja u Mađarskoj.
 
I tako izašao novi datum najave za prugu Subotica - Beograd, 7. jul. Trenutno je to najava i sa Mađarske strane za prugu Budimpešta - Kelebia ( - Subotica).

Na Mađarskoj strani deluje da pruga neće imati gotov ECTS i slično, i da će brzine biti ograničene na 100km/h. Dosta su ubrzali radove i očekuju završetak do 6. jula u 17h.

Negde sam čitao da se za 7. jul planiralo i da dođu neki predstavnici iz Kine pa potencijalno i Xi Jinping u Budimpeštu, ali da zbog nadstrešnice u Novom Sadu verovatno ništa od tog dolaska, a delom i zbog samih kašnjenja u Mađarskoj.
Na tu temu:

 
Vrh