Gruber
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 26.03.2023.
- Poruke
- 132
- Pohvaljen
- 756
Pozdrav,Hrvati koče sa cenom koju traže da voz saobraća preko njihove teritorije, cena trase je nerealno skupa. Sam HŽPP se možda i može zaobići, jer lokomotive SŽ-a mogu da idu do Šida. Problem su i sredstva SV-a kojih nema, a ne može se očekivati da SŽ daje baš sve.
Slovenci su generalno nezadovoljni sa Hrvatima, jer opstruišu neke njihove planove, tako je ove godine mogla da nestane relacija Pula - Divača, jer Hrvati ne žele da prebijaju troškove sa SŽ, niti su želeli da SŽ daju dodatnu trasu, jer DMG im u Puli stoji ceo dan besposlen, no dogovoreno je na kraju presedanje zahvljujući opet inicijativi rukovodstva SŽ.
Slovenci su planirali i značajno proširenje usluge između Zagreba i Ljubljane slično onome kao do Villacha i Graza, naravno ništa ni od toga.
Koliko god da su Železnice Srbije loše /a jesu, u svakoj mogućoj zamislivoj ravni/, one su vrtić u poređenju sa HŽ-om, ta firma je neverovatna, romani da se pišu!!
- remontovali ličku prugu pre 23god /kompletno od Oštarija do Knina/, ugradili novu signalizaciju koji se tek krajem ove godine pušta u promet /prvo je stajao bez da radi 13-14god, njihovi sindikati stopirali puštanje u upotrebu godinama, sada je stigla do Gračaca tek, do Knina treba do kraja 25te, od Knina do Splita na par mesta likovni signali.../
- zatvorili Unsku prugu 2011 na svojoj teritoriji /šatro zbog Šengena i 'urušavanja' na par deonica, u stvarnosti zbog politike, Unska bila najfrekventnija deonica u bivšoj državi i najbrža veza istoka države sa Dalmacijom tada, 72 para vozova dnevno, elektrifikovana i skroz remontovana 1988 do Knina, 1995te počupana svaka žica i svaki komad opreme, eno je u rastinju, truli/, o ovome bih vam mogao roman napisati,
- rasturanje lokomotivskog parka na način da bi im i SV i SK pozavideli!
- razvlačenje remonta i modernizacije za 160km/h od Dugog Sela do Botova 9 godina /i nas su tu prevazišli!/, mućkalo se samo tako,
- razvlačenje remonta i izgradnje drugog koloseka Zg-Karlovac /trebali su biti na pola već, nijedan novi prag nije zaboden/,
- katastrofalne brzine Dugo Selo-Novska, razvačenje početka remonta /šatro zbog EU birokratije/, krstareća brzina 40km/h,
- remont Klara-Sisak-Jasenovac-Novska radio se duže nego što sam imao kosu,
- raspad na podravskim prugama /uprkos ponekim manjim remontima/,
itd, itd, itd....
Od svih ex-Yu ŽTO-ova nekadašnjih, danas su SŽ 25 SVETLOSNIH godina ispred/iznad svih /kupuju 100 novih multi-Vectrona do 2028-30te, svw pruge su im zategnute kao žica, grafe drugi 'tir' ka Kopru, Hodoš-Pragersko remontovana za max 160kmh i elektrifikovana, 'satra' se od beskrajnih kontejnerskih vozova, vozni park čist, lokomotive sve u pogonu, od 'Meh'-@, preko 'Brižitki' do Taunusa - ne gase se, ne stoje po sporednim kolosecima, Zidani Most-Maribor - 'ispeglano' i zategnuto za 160kmh.../, sve ostalo nije mnogo daleko odmaklo...
pozdrav,
Petar