Хајде мало позитиве. Сада, рецимо, ослободимо се антиписмене власти, обнавља се каква-таква технократија, и прецизно дефинише минимални обавезни јавни превоз. Поред успостављања по бар 2 пара регионалних возова на свакој прузи у иоле прихватљивом техничком стању усмерених на неку главну смену у бар једном окружном центру, потребно је успоставити и минималну мрежу интеррегионалних и међународних линија:
1) Правац Београд - Нови Сад - Суботица Будимпешта: Ту се може успоставити много полазака по комерцијалним критеријумима.
2) Правац Сомбор - Оџаци - Нови Сад - Београд - Мала Крсна - Лапово - Крагујевац: Пар јутарњих и пар вечерњих полазака, серија 711 са уградњом аутостоп уређаја и модификацијом за 120км/ч (ако сам добро разумео, ограничено на 100км/ч због аутостоп). Наравно, доводи се у ред релативно свеже обновљена Раковица-Мала Крсна- Велика Плана.
3) Правац Београд - Шид - Загреб - Љубљана:
- Ноћни воз Београд - Загреб - Љубљана (Филах, Венеција)
- Дневни воз Београд - Загреб - Љубљана (Филах).
Уклопити у постојеће возове Загреб-Винковци. Локомотива + вагони.
4) Правац Београд - Панчево - Зрењанин - Кикинда: Два пара возова усклађених са сменама ђака у Зрењанину. Серија 711.
5) Правац Зворник - Лозница - Шабац - Нови Београд - Вуков Споменик - Панчево - Вршац: два пара возова серије 711. Договор са железницама у Румунији и Босни и Херцеговини око преседачких веза у пограничним местима.
6) Правац Београд - Бар:
- Преко целе године дневни воз Суботица - Нови Сад - Београд - Ваљево - Ужице - Пријепоље - Бар,
- Ноћни воз Београд бар
- Сезонски ноћни Суботица - Бар.
Све класичне композиције.
7) Правац Београд - Ваљево - Чачак - Краљево - Рашка - Северна Косовска Митровица: Обавезан један пар дневних возова, и то:
Из Београда у 6:30, у Косовску Митровицу у 13:30.
Из Косовске Митровице у 15:30, у Београд у 22:30.
Дизелмоторни воз серије 711. Такав ред вожње омогућава (по договору са Албанцима) преседање у Звечану. Та врста везе би Албанцима била бае нека веза са светом, а спас за Србе који живе јужно од Северне Косовске Митровице. Сви они који су против овог воза нека баце први камен на десетине аутобуса из Београда албанских превозника који полазе са аутобуских станица у формално неокупираном делу Србије.
8) Правац Београд - Пожаревац - Бор - Зајечар - Књажевац - Ниш:
Један пар возова на тој линији, и то такав да око 12-13 полази из Београда за Ниш преко Источне Србије, и око 12-13 полази из Ниша за Београд преко Источне Србије. Воз серије 711. Од Београда до Пожаревца убрзан.
9) Правац Београд - Јагодина - Ниш - Пирот Софија:
Јутарњи воз из Београда и Јутарњи воз из Софије, категорија брзи и класичне композиције.
10) Правац Београд - Јагодина - Ниш - Лесковац - Врање - Скопље:
Поласци и из Београда и из Скопља око 13:00. Брзи међународни, класична композиција, локомотива + вагони. И воз за Софију и воз за Скопље иду пругом преко Мале Крсне која је прошла капитални ремонт.
Ту наравно може да се направи и нешто типа Пожаревац-Суботица и још по нешто, али ово је тек неки минимум који се може направити за 2-3 године озбиљног рада. Многе пруге ту имају сада већ нове или не-тако-лоше половне шине, прагове, контактну мрежу. Постоји огроман кадровски недостатак, који се може надокнадити тек масовним запошљавањем приправника. Чак и онај народ са митинга у Београду 12.04.2025. да сам нека паметна власт, ангажовао би их као полуквалификовану радну снагу на железници: опходари, пружни радници, обезбеђење станичних објеката и проблематичних путно-пружних прелаза, хигијенски радници.