Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Да ли је могло од утицаја бити то што су скеле подупирали шипкама- подупирачима постављеним на надстрешницу, тј. да ли сме такве конструкције излагати додатном оптерећењу?
Screenshot_20241102-105901~2.png
 
Poslednja izmena:
Ma, srusiti zgradu i napraviti novu. Da se ne igramo vise, a i ne moraju ljudi svakodnevno da se podsecaju na danasnji dan.

Nikada zaboraviti, nikada oprostiti, ali ne treba jos ljudima ptsd.
Veruj mi,znajuci da sam ja juce zamalo isao tim vozom oko 12, vise na tu Ž stanicu se pojaviti neću,vozicu se pola sata duze do Petrovaradina vrlo rado. Tamo i da mi padne nesto,bar nije upola tesko ko ovo... Isto vazi i za Novi Beograd,posle svih objava oko onih srafova,neka hvala. Kad sruse ovu Novosadsku stanicu i izgrade novu,nema problema,al nek naprave neku Kocku,nek se ne trude oko estetike,kad im je ocigledno tesko da konstruisu...
 
Pa cim je par zatega popustilo ode sve. https://forum.beobuild.rs/threads/Železnice-infrastruktura.968/page-1326#post-1339343
Која је била сврха последњих радова у станичној згради?
Пре око две недеље су радници били у згради и радили нешто око нове терасе у станици...
Izgleda rasveta https://www.danas.rs/vesti/drustvo/zeleznicka-stanica-u-novom-sadu-rekonstrukcija-foto/
Да ли је могло од утицаја бити то што су скеле подупирали шипкама- подупирачима постављеним на надстрешницу, тј. да ли сме такве конструкције излагати додатном оптерећењу?
Pogledajte prilog 218361
To je bilo pre 2 godine, nebitno.
 
izgleda da jeste.
Sad sam video na @192_rs

Edit: Sve više dokaza, video zapisa, dokumenata, svedočenja i kredibilnih informacija izlazi na videlo. Biće jako teško "izvrdati".
Nažalost, ne sumnjam da će ipak uspeti, ne obazirući se na činjenice i zahteve javnosti, pre svega stručne.
Nekoga će baciti "pod autobus", možda nekoliko pojedinaca i ustanova, jer se zna hijerarhija.
 
Poslednja izmena:
Ako postmortem istraga nađe bilo kakvu koroziju na čeličnim zategama, onda dobijamo very convenient root cause cele nesreće. Glavni krivac bi sledstveno tome bio upravljač objekta, valjda infrastruktura železnice, koja od 1964. nikada nije dala se proveravaju čelične zatege kojima je ovešano 150 tona betona. Sukrivci bi bili svi oni koji su sa projektantom ili kroz projektne uslove odlučivali o projektnom zadatku, koji opet nije predvideo proveru ove pozicije (što opet dobrim delom ide prema Infrastrukturi železnica ako je modus operandi bio da po potpisanom krovnom ugovoru oni oslobađaju investitora "skupih i teških" pozicija u projektovanju).
Kažem very convenient, jer onda tu vlada kao investitor i Kinezi kao kreditori/izvođači uglavnom ni luk jeli ni luk mirisali (domaći projekat, domaći uslovi koji utiču na projektni zadatak, uključujući tu i uslove zavoda za zaštitu...). A ako ustanovimo koroziju kao root cause, ko će se baviti ezoteričnim proračunima tipa koliko su vibracije mogle da utiču na koroziju, koliko je zastakljivanje moglo da preko zatvaranja strujanja vazduha pogorša vibracije itd.
Iz čega bi sledilo da ni izvođači ni luk jeli ni luk mirisali, jer ako reviziju čeličnih zatega niko od 1964. pa ni kroz trogodišnju rekonstrukciju tražio nije, jednog dana bi se sve strovalilo, ko god i kako god da je izvodio radove... Uglavnom, stanica je svakako žrtva "brže, jače, bolje" pristupa svojoj rekonstrukciji, problem je što takav jedan potpis ostaje potpuno neuhvatljiv u dokumentaciji ako uzmemo da je root cause da ništa ne traje večno i da su kritične tačke vešanja podložne reviziji (o čemu naravno i ne vredi diskutovati).
 
Ма да, прво Завод, па кад је постало превише приглупо, онда Тито (коме се свашта лоше може приписати) и гомила Жанг Лиова који су проценили да су анкери украс. Ништа преоптерећење, нови елементи, прорачун статике, надзор, онај који је дао дозволу и ова страначка го*на.

Још ови коментари на вест. Волео бих да видим како изгледају те њушке међу нама које су упрегнуте да раде то. Кад видите да неки коментар има 700 лајкова и исто толико дислајкова, знајте да су се добро упрегли да испеглају нешто што би иначе било 10:700.

 
Ako postmortem istraga nađe bilo kakvu koroziju na čeličnim zategama, onda dobijamo very convenient root cause cele nesreće. Glavni krivac bi sledstveno tome bio upravljač objekta, valjda infrastruktura železnice, koja od 1964. nikada nije dala se proveravaju čelične zatege kojima je ovešano 150 tona betona.

Ihaj, a infrastruktura osnovana pre 5-10 godina, pa puj pike ne važi da odgovara za firme čiji je pravni sledbenik. Sve će to oni pravno pokriti, time se jedino i bave.
 
Да ли је могло од утицаја бити то што су скеле подупирали шипкама- подупирачима постављеним на надстрешницу, тј. да ли сме такве конструкције излагати додатном оптерећењу?
Pogledajte prilog 218361


Ovde je za divno cudo, sve postavljeno pravilno koliko vidim. Skele ne stoje na nadstresnici vec na tlu, prolaze kroz otvore uz fasadu. A poduprte su ovim kosim sipkama koje prolaze kroz prosecen plafon nadstresnice, tako da se ne oslanjaju na nju vec takodje na tlo.

Edit - to je makar namena ovih isecenih otvora, ali deluje da su neki podupiraci ipak na nadstresnici. No nebitno, sta smo sve nasli da je dodato tu, sta je sve moglo da zardja vremenom i sta je sve radjeno...
 
Izvođač bi bio u problemu da su mu ispravne zatege ničim izazvano pukle, ali zato sam i napisao, dovoljno je da se istragom nađe bilo kakva korozija od 1964. godine (a naći će se) i stvar je tu već nepovratno relativizovana.
Izvodjac je radio krov, zatege su pukle u krovu, molim lepo, ko im kriv sto nisu radili ili trazili reviziju.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: wk_
Posto se sad vidi da je krenulo s desna vrlo moguce je da je krenulo od poslednjeg, najdesnijeg nosaca koji je jedini ostao zakacen za krov.
Svi ostali su se otkacili gore.. Ili se sve drzalo na ovom desnom ili su se postepeno izvlacili (tokom poslednjih par meseci) ostali nosaci iz krovnog dela zato sto su bili fiksirani novom, metalnom nastresnicom..
 

Prilozi

  • 1730576578886.png
    1730576578886.png
    890,1 KB · Pregleda: 420
Taj je ostao i u nadstresnici tj. delu iste na zgradi pored. Onda je verovatno pretposlednji prvi otisao, u svakom slucaju neki od tih na kraju pa onda ovaj s najvecom rupom kad je preuzeo tezinu i onda i ostali

969788_img-20241101-wa0013_f.jpg
 
Poslednja izmena:
A zamislimo da je Iznogud umesto da odvali "nadstrešnica nije bila pregled rekonstrukcije" izjavio "čelične sajle nisu bile predmet rekonstrukcije". Ne bi lagao, samo što bi onda svima bilo jezivo kako je pristupljeno celoj trogodišnjoj rekonstrukciji.
 
Ne znam...
Kad pogledam sad slike stanice pre ovoga, ne mogu drugacije da je vidim nego kao giljotinu.
Ne samo nadstresnica, nego me i krov plasi da se ne urusi
Ako je budu rekonstruisali, nema sile da u istu ikad udjem
 
Jedino je taj prvi s desna što stoji pravo otkinut dole dok su ostali ičupani s krova. Moguće je da je imao to uticaja tj da napravi dodatne sile da ostali budu isčupani.
Jer ako se on prvi oslobodio tereta dole ostali su morali da preuzmu njegov deo tereta a to su upravo prva dva do njega.
 
Poslednja izmena:
interesantno je da su skidali ogradu koja je tik uz taj prvi nosac koji je (jedini) otkinut dole...
 
Vrh