To. Hvala bogu da nema sveta. I hvala mu što je njegova ruka doprla do lovaca na veštice, pokazavši prstom na odgovorne (koji do mesta nesreće nisu doleteli na metlama, nego su doveženi službenim automobilima).
Nemojmo samo pomešati odgovornost i krivicu. Ako kopilot napravi grešku on jeste kriv, ali pilot je odgovoran što ga kao nesavestan nadzorni organ nije ispravio. Analogno tome Vesić et al. su itekako odgovorni i da nisu krivi. Imaju astronomske plate upravo zahvaljujući koristoljubivim gnjidama kojim rukovode. U slučaju da ne budu snosili legalne posledice bio bi red da podnesu ostavke. Iako utehe nema, makar bi malo lakše podneli rane nanešene komunističko-naprednjačkim nadstrešnicama i lavinom državnih projekata neophodnih ili ne (deo klasične GŽS se nije obrušio ni posle bezmalo veka i po).
Pa zamisli samo sutra one našminkane babe Rakovicu i Pančevac sa par hiljada presedača sa metroa, BG voza i nacionalnih železnica, ako nisu detaljno pregledali konstrukciju pre izvođenja bilo kakvih radova. Da bude još gore ne mora biti ni stara, rekonstruisana niti nadzemna/imati nadstrešnicu da bi eskalator s stotinak ljudi pao ili se pustio sa velike visine (ekvivalent stampedu povremeno viđenom na prometnim stanicama u svetu).
Eto vidiš, ni Kurti im nije trebao da nas istraumiraju. Sad više nema povratka. Ukaljali su obraz za vijek i vijekova (ne samo ovi nego svi u nizu, to je lanac zabrinjavajućih faktora koji se vuče još od komunizma).
Ako išta drugo, u svoj boli nanešenoj bar bi vera u ispravan razvoj infrastrukture u uslovima serijskog ignorisanja nedostataka, nepravovremenog reagovanja, javnih tajni, donošenja (između ostalih i kozmetičkih) priotiteta u pogodno vreme (recimo uoči predizborne kampanje) mogla biti dovedena u pitanje. Ako ne, imaju brdo drugih razloga da se iskupe, pod uslovom da zadrže vlast do ekspa.
Posebno me zgražava pomisao da su članovi foruma Skyscrapercity godinama unazad objektivne kritike sa Beobuilda koristili da nas podrugljivo predstave kao dežurne negativiste koji la*rdaju u prazno, neprijatelje svake vlasti, kao leglo antisrpstva.
Treba se prisetiti svih onih otkazivanja kočnica (počev od Ade, pre nego što su naprednjaci došli na vlast), odvajanja zgloba, zaukavanja otkačenih prikolica u Nemanjinoj na autobuse u Kneza Miloša, silnih iberturaža, gaženja, naleta vozova, curenja opasnih materija, iskakanja, pa i prećutkivanja oko evakuacije. U natednom periodu se kontrolom medija ublažava problem, priča se vremenom zaboravlja i nastavlja se po starom do sledećeg "dela scevišnjeg". Niko kriv, niko odgovoran osim dece koja nose pištolje zato što im je gomila matorih nevinašaca to i dozvoljavala iz *ebenog dana u dan.
Sada vozila JGP imaju LED osvetljenje na vratima, međutim kamere iza zgloba je pojela nevaljala maca. Ili nije. Ako ih ni Kurti bar nedelju dana nije krišom prerušen skidao onda mora da je bila viša sila (koja je verovatno odgovorna za to što opasne materije idu preko Vuka a ne preko Vinče do dana današnjeg, al šta ja znam).
I koliko još dece mora biti zgaženo na oči baba i deda, koliko zlih vozača bačeno iza rešetaka, koliko još nemarnih funkcionera mora ostati na slobodi u besnim kolima da bi se išta u ovoj zemlji bez bombi i međunarodnih sankcija promenilo?
Ma ne, ovo nije bes biše uopšte, ovo je čist gnev. Ako Tužilaštvo kojim slučajem popusti pod pritiskom, nek ih rodbina nastradalih izvlači iz objekta kao američka policija korumpirane sudije:
Propadao je narod i kroz otvoren pod ruskih trolejbusa, pa eto dođe dan da i na Pravnom neko propadne. Gadi mi se taj mentalitet sedenja skrštenih ruku dok te tuđ ker ne ujede. I to je božje delo. Valjda će se jednom naučiti pameti, pogotovo kada zvaničan stav rukovodstva institucije čiji si i sam član umanjuje sopstvenu odgovornost na tvoju štetu.