Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ono što je nesporno to je da je taj objekat star, građen je 1968. godine i tad je bio jedan od najnaprednijih konstruktivno-arhitektonskih objekata u zemlji jer je arhitekta išao za novim sistemima i to je bilo lepo za dizajn i estetski ali u konstruktivnom smislu to je bilo vrlo zahtevno i sa tadašnjom tehnologijom i načinom gradnje uopšte ne isključujem da možda nije ni izvedeno kako je trebalo. Ta nadstrešica je sastavljena od čelične zatege ali ona nosi nadstrešnicu od betona i to je nešto što je neuobičajeno - da se teške betonske grede kače o zategu! Pritom se ta zatega ankeruje za krov, a krov da bi bio estetski lep napravili su tanak ljuskasti krov i tu je najveći problem, što je anker bio u toj tankoj ploči krova, a on nosi i zategu i betonsku nadstrešicu! To se tako ne radi! Posle 50 godina čelik gubi elastičnost, a pitanje je da li je beton dobro armiran, pod uticajem je toplog i hladnog vremena, on nije predviđen da izdrži kao egipatske piramide! - objasnio je arhitekta Maldini.


NovaS
 
Наводно су утврдили да је унутрашња галерија нестабилна након пада надстрешнице.
Кров под хитно треба обезбедити од потенцијалног урушавања за шта постоји реална опасност!!!
 
Наводно су утврдили да је унутрашња галерија нестабилна након пада надстрешнице.
Кров под хитно треба обезбедити од потенцијалног урушавања за шта постоји реална опасност!!!
Ma, srusiti zgradu i napraviti novu. Da se ne igramo vise, a i ne moraju ljudi svakodnevno da se podsecaju na danasnji dan.

Nikada zaboraviti, nikada oprostiti, ali ne treba jos ljudima ptsd.
 
Staklo je nebitno ako je ostatak bio zdrav.
Наводно су утврдили да је унутрашња галерија нестабилна након пада надстрешнице.
Кров под хитно треба обезбедити од потенцијалног урушавања за шта постоји реална опасност!!!
Onda znaci da je ipak bila vezana za nadstresnicu ili bar stubove i gredu (da je celicna na svojim stubovima ne bi postala nestabilna)? Sto dalje znaci da izvedeni radovi imaju veze sa rusenjem.
 
Ono što je nesporno to je da je taj objekat star, građen je 1968. godine i tad je bio jedan od najnaprednijih konstruktivno-arhitektonskih objekata u zemlji jer je arhitekta išao za novim sistemima i to je bilo lepo za dizajn i estetski ali u konstruktivnom smislu to je bilo vrlo zahtevno i sa tadašnjom tehnologijom i načinom gradnje uopšte ne isključujem da možda nije ni izvedeno kako je trebalo. Ta nadstrešica je sastavljena od čelične zatege ali ona nosi nadstrešnicu od betona i to je nešto što je neuobičajeno - da se teške betonske grede kače o zategu! Pritom se ta zatega ankeruje za krov, a krov da bi bio estetski lep napravili su tanak ljuskasti krov i tu je najveći problem, što je anker bio u toj tankoj ploči krova, a on nosi i zategu i betonsku nadstrešicu! To se tako ne radi! Posle 50 godina čelik gubi elastičnost, a pitanje je da li je beton dobro armiran, pod uticajem je toplog i hladnog vremena, on nije predviđen da izdrži kao egipatske piramide! - objasnio je arhitekta Maldini.


NovaS


Tipično revizionarsko smeće od objašnjenja. Pa ko je bio dužan prethodnih 30 godina da kontroliše, održava i nadgleda stanje objekta.
 
Cudno da nije bar 10 mm.
8mm staklo gustine 2.5 g/cm³, tesko je oko 20 kg po kvadratu.
Koliko je tu bilo kvadrata, pretpostavljam da je duzine 2m sirine 50m = 100 m2.
Znaci oko 2 tone je bilo staklo, ovako grubo receno, ili gresim debelo?
Ne grešiš uopšte. Bilo je 117m2 ili ti oko 2340kg. Međutim to je smešno opterećenje, to je kao da na celoj ovoj zelenoj površini imaš oko 5cm snega.
 

Prilozi

  • Screenshot_2024-11-02-18-43-54-707_com.miui.videoplayer-edit.jpg
    Screenshot_2024-11-02-18-43-54-707_com.miui.videoplayer-edit.jpg
    86 KB · Pregleda: 176
Rekonstrukcija pocela u oktobru 2021, zavrsena u martu 2022. Druga pocela u martu 2023. pa s pauzama zavrsena pre 4 meseca. Pa bila to jedna ista u 3 faze ili 2-3 razlicite (svecano otvaranje je bilo 2 puta), za 3 godine niko nije pregledao ni sanirao, stavise verovatno je i direktno uticao na pogorsanje stanja.
Robija je smesna kazna za ovako nesto.
 
Ono što je nesporno to je da je taj objekat star, građen je 1968. godine i tad je bio jedan od najnaprednijih konstruktivno-arhitektonskih objekata u zemlji jer je arhitekta išao za novim sistemima i to je bilo lepo za dizajn i estetski ali u konstruktivnom smislu to je bilo vrlo zahtevno i sa tadašnjom tehnologijom i načinom gradnje uopšte ne isključujem da možda nije ni izvedeno kako je trebalo. Ta nadstrešica je sastavljena od čelične zatege ali ona nosi nadstrešnicu od betona i to je nešto što je neuobičajeno - da se teške betonske grede kače o zategu! Pritom se ta zatega ankeruje za krov, a krov da bi bio estetski lep napravili su tanak ljuskasti krov i tu je najveći problem, što je anker bio u toj tankoj ploči krova, a on nosi i zategu i betonsku nadstrešicu! To se tako ne radi! Posle 50 godina čelik gubi elastičnost, a pitanje je da li je beton dobro armiran, pod uticajem je toplog i hladnog vremena, on nije predviđen da izdrži kao egipatske piramide! - objasnio je arhitekta Maldini.


NovaS
Ako je on to znao i nije reagovao, onda je on saučesnik u ovom zločinu.
 
Ma lupeta kr****, vidiš da su krenuli da se peru svim sredstvima, i Novu su uključili, toliko im je frka. Nema ništa što nije smelo tako da se napravi ili što je bilo ultra revolucionarno tada kada je pravljeno. Jasno je da je razlog pada rekonstrukcija, a sad na sve načine pokušavaju da razvodnje diskusiju.
 
Ako je on to znao i nije reagovao, onda je on saučesnik u ovom zločinu.
To zna svako ko pogleda vizuelno objekat. On je arhitekta, govori da stanovista struke mane objekta, pretpostavlja da o tome brine onaj cija je odgovornost, sto bi on bio odgovoran za bilo sta ako nije angazovan na tom poslu? I kako uopste moze da zna sta se preduzima ili ne preduzima. Samo je izneo cinjenicu da je celokupna ideja o vesanju 150 tona betona na tanak krov prilicno neuobicajena.
 
Rekonstrukcija pocela u oktobru 2021, zavrsena u martu 2022. Druga pocela u martu 2023. pa s pauzama zavrsena pre 4 meseca. Pa bila to jedna ista u 3 faze ili 2-3 razlicite (svecano otvaranje je bilo 2 puta), za 3 godine niko nije pregledao ni sanirao, stavise verovatno je i direktno uticao na pogorsanje stanja.
Robija je smesna kazna za ovako nesto.
Ne za 3 nego za 60 godina. Železnica je morala periodično da vrši pregled zatega bez obzira na rekonstrukciju pruge. Čak i kada je došlo do rekonstrukcije pruge oni projektnim zadatkom nisu tražili sanaciju ili makar detaljnu inspekciju. Mogao je CIP, mogli su možda i Kinezi samoinicijativno, ali bre zna se ko je domaćin u kući i ko o tome mora da se brine.
 
Nebitno je 60, u poslednje 3 je to aktivno gradiliste sa opstim i visestrukim radovima. Da nisu nista rekonstruisali bili bi manje krivi nego ovako. A ako su i doprineli rusenju, onda su za vesanje o krov umesto zatega. I Infra i nadzor i ministri i Kinezi.
 
Činjenica je da bi svako savesno stručno lice detaljno sve proverilo oko nadstrešnice jer se ovde radila rekonstrukcija KOMPLETNE stanice (sa bukvalno svim njenim delovima), a očigledno je iz svega što je isplivalo (kao ovaj iz ranijeg nadzora koji je slao dopise u vezi toga) da je neko od odgovornih lica to svesno izbegao da bi se uštedelo ili ubrzali radovi.
 
Nadam se da će Zavod za zaštitu spomenika zadržati iste ljude i tražiti da se stanica rekonstruiše. Da neće dozvoliti da ovde bude još jedan prokop gde će se neko ugraditi za desetine miliona evra. A deluje mi da se sve sprema za to, sa jedne strane će reći da je stanica bila dotrajala, a da nije rekonstrukcija kriva, pa će se igrati prebacivanja odgovornosti u nedogled, a sa druge strane će da sruše stanicu da bi neko njihov dobio još para, još možda i neki poslovni soliter naprave da se preseli DDOR, kao Dunav u BG. Znam da je malo morbidno razmišljati o ovim scenarijima sada, ali treba da imamo u vidu da je sve oko ovoga morbidno, sa sve psihopatama koje je se trenutno ubijaju od smeha.
 
Ma, srusiti zgradu i napraviti novu. Da se ne igramo vise, a i ne moraju ljudi svakodnevno da se podsecaju na danasnji dan.
Kad smo već kod toga, pomalo ludo pitanje, ali da li su nam uopšte potrebne stanične zgrade?
Karte ionako kupujemo preko telefona (još uvek ne svi, ali ide u tom pravcu), vozovi su manje-više tačni, pa nema nekog velikog čekanja.
Šta ostaje javni WC i zgrada koja samo smeta na putu do perona...
 
Činjenica je da bi svako savesno stručno lice detaljno sve proverilo oko nadstrešnice jer se ovde radila rekonstrukcija KOMPLETNE stanice (sa bukvalno svim njenim delovima), a očigledno je iz svega što je isplivalo (kao ovaj iz ranijeg nadzora koji je slao dopise u vezi toga) da je neko od odgovornih lica to svesno izbegao da bi se uštedelo ili ubrzali radovi.
Evo kako je IŽS odgovorila CIP-u kad je CIP 2017. predložio da se projektnom dokumentacijom obuhvati ispitivanje i utvrđivanje tehničkog stanja objekata na pruzi Beograd Centar - Stara Pazova. Verovatno vođeni tom logikom tako nešto za NS-SU nisu ni tražili.

 
Kad smo već kod toga, pomalo ludo pitanje, ali da li su nam uopšte potrebne stanične zgrade?
Karte ionako kupujemo preko telefona (još uvek ne svi, ali ide u tom pravcu), vozovi su manje-više tačni, pa nema nekog velikog čekanja.
Šta ostaje javni WC i zgrada koja samo smeta na putu do perona...


Stanice su mnogo više od mesta gde se čeka voz ili kupuje karta, u poslednje vreme postaju sve više kao komercijalni objekti (estate, prodavnice, kafići).
Holandske železnice inkasiraju preko stanica milione evra.
U novoj podzemnoj stanici u Delftu je postala opštinska zgrada npr.

Švajcarski SBB još ozbiljnije shvata taj posao.
https://sbb-immobilien.ch/en/properties/ https://company.sbb.ch/en/the-company/organisation/real-estate.html

Jasno je da više seoskim mestima nisu potrebne glomazne stanice, ali u većim gradovima upravljačima objekata posedovanje prostora može doneti dosta novca koji bi mogao da se uloži u poboljšanje usluge gde direktnu dobit imaju korisnici železnica.
Naravno, i dalje je poželjno da postoji neki veći prostor gde putnik može sesti, gde bi bio neki "Info pult" itd...
U principu da, potrebne su nam stanice.
 
Nadam se da će Zavod za zaštitu spomenika zadržati iste ljude i tražiti da se stanica rekonstruiše. Da neće dozvoliti da ovde bude još jedan prokop gde će se neko ugraditi za desetine miliona evra. A deluje mi da se sve sprema za to, sa jedne strane će reći da je stanica bila dotrajala, a da nije rekonstrukcija kriva, pa će se igrati prebacivanja odgovornosti u nedogled, a sa druge strane će da sruše stanicu da bi neko njihov dobio još para, još možda i neki poslovni soliter naprave da se preseli DDOR, kao Dunav u BG. Znam da je malo morbidno razmišljati o ovim scenarijima sada, ali treba da imamo u vidu da je sve oko ovoga morbidno, sa sve psihopatama koje je se trenutno ubijaju od smeha.


Upravo razmišljam da će krokodilski uplakani big boss za nedelju dve onako mlohavo izjaviti, poštovani narode Srbije, moraće nova stanica u Novom Sadu.


Oko nadgledanja, kontrole i uvida u stanje objekata, pa nema Srbija stotine i hiljade arhitekata i inžinjera za železnicu, koji se nešto kao vrte u krug ili dolaze/odlaze, institut CIP bukv ima ni deset eksperata za projektovanje i izgradnju železničke infrastrukture, to su ljudi koji rade više decenija, pa svaki važniji objekat bi morali poznavati kao svoje džepove, od podruma do krova. Naravno to što oni predlože ili nalože vlasniku i držaocu objekta, ovaj glat može da eskivira i odbije, jer je ipak ovo splačina od države.
 
Која је била сврха последњих радова у станичној згради?
Пре око две недеље су радници били у згради и радили нешто око нове терасе у станици...
 
Vrh