Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Да ли ће онда након модернизације БГ - Ниш поново радити ту пругу и дизати на 160?

Ne. Za te brzine bi morala u većini potpuno nova pruga po novoj trasi da se izgradi sa veoma dugačkim tunelom kojim se zaobilazi Sićevačka klisura. Možda u nekoj daljoj budućnosti. Za sad ne postoji potreba za tim.
 
Ovaj potez Staničenje - Dimitrovgrad je približno 1/3 deonice Niš - Dimitrovgrad?
U septembru se još uvek čekala dozvola za Staničenje - Dolac, obilaznica se radi, i ostaje potez Prosek / Sičevo - Dolac.
Jel tako neko trenutno stanje?
 
Ovaj potez Staničenje - Dimitrovgrad je približno 1/3 deonice Niš - Dimitrovgrad?
U septembru se još uvek čekala dozvola za Staničenje - Dolac, obilaznica se radi, i ostaje potez Prosek / Sičevo - Dolac.
Jel tako neko trenutno stanje?
1/3 do kraja klisure, 1/3 do Staničenjea i 1/3 je da kažem gotova. Verujem da će vremenom ubrzati radove i da se otvori zajedno sve do Sofije.
 
Ниђе везе. Нит смо ми у ЕУ, па да нас прикажу на тој мапи, нити морамо измишљати неке нове пројекте брзе пруге, када пројекат већ имамо и спроводимо га. Северни крак коридора готов, сад следи јужни. И увек ће бити брже ићи преко Србије, чак и са све границама, него около наоколо преко Румуније. И занимљиво да чак и након завршетка њиховог гига мега ЕУ брза пруга пројекта, опет ће се стизати брже из Будимпеште у Београд него из Будимпеште у Загреб или из Беча у Љубљану.
 
Ne. Za te brzine bi morala u većini potpuno nova pruga po novoj trasi da se izgradi sa veoma dugačkim tunelom kojim se zaobilazi Sićevačka klisura. Možda u nekoj daljoj budućnosti. Za sad ne postoji potreba za tim.

Pirot - Dimitrovgrad za 160 je moglo da se praktično i sada odradi, stacionaža Srećkovac - Božurat, ne bi bili nešto preterano veći troškovi od trenutnih, ali za tako nešto bi morala država da uskoči u dodatno finansiranje, očigledno nije bilo ambicija, šteta, jer ne bi bila neka basnoslovna velika cifra, najviše korekcija bi bilo oko reke Jerme, ostalo bi praktično ostalo isto.
Cela pruga Niš - Dimitrovgrad verujem da neće biti predata u kompletan rad do prvih kvartala 2028.
No, hajmo prvo Brestovac - Niš, mora od nečeg i da se krene.
 
A kakav je nivo SS opreme predviđen za Niš - Caribrod?

ETCS Level 2.

"Contract includes the delivery and installation of singalling and telecommunication equipment for Niš Bypass and Prosek-Dimitrovgrad section, including the ETCS Level 2 implementation."


Sada je standard da kada se radi modernizacija deonice vrši i ugradnja "Eurobalize", konkretno za sada je ovaj sistem implementiran od Beograda do Subotice i od Subotice do Horgoša (ETCS Lv 1). Generalno čak mislim i da u odnosu na komšiluk idemo debelo napred sa uvođenjem Evropske kontrole.
Naravno, modernizacijom tih pruga uvodi se i GSMR, skroz je ispoštovan TSI bla bla truć truć...
 
Poslednja izmena:
Vrh